Skrevet av Emne: Nutrisport 90+ protein  (Lest 7767 ganger)

Utlogget FX!

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 255

Sv: Nutrisport 90+ protein
« #15 : 27. august 2010, 21:02 »
Proteinpulveret heter 90+.... hinter om høyt proteininnhold...

Men analysene taler for seg selv. 71 gram protein/100 gram...

Og Nutrisport er ikke alene av de utenlandske produsentene om å lyve på innholdet.

Dobbelt så mye karbs som på etiketten.
Det finnes jo konsentrater med høyere proteininnhold enn dette!?

Det er vel en grunn til at det blir solgt billigt, man får som regel hva man betaler for.
1x200 mark
1x110 benk
1x155 bøy
1x80 millitærpress

Utlogget Proteinmannen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 396
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 396

  • :D
Sv: Nutrisport 90+ protein
« #16 : 27. august 2010, 21:05 »
Proteinpulveret heter 90+.... hinter om høyt proteininnhold...

Men analysene taler for seg selv. 71 gram protein/100 gram...

Og Nutrisport er ikke alene av de utenlandske produsentene om å lyve på innholdet.

Hvvorfor står det OVERALT at det er 89 da?? eller 86 hvis det er med sjokoladesmak.. Hvor får du dine "opplysninger" fra??
Weightlifter3 + Food = bodybuilder

Utlogget steintrollet

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 132
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 132

Sv: Nutrisport 90+ protein
« #17 : 27. august 2010, 21:14 »
har blanda erfaring med 90+
Sjokoladen kan smake nydelig, men i det siste har boksane smakt skikkelig fælt. Litt sånn såpeaktig:/ Denne smaken dukka opp i to forskjellige bokser bestilt på ulike tidspunkt så eg slutta rett og slett å kaste vekk penger på 90+.... Synd i grunn for den pleidde å smake bra.
Men er tusen ganger meir fornøgd med proteinpulveret fra myrevolution.no, sjølv om prisen er stivere.
Dama digger muskler, så eg trener;)

Skal ha 120-130 kg i benken, 180 i mark og 120 i knebøy i år

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Nutrisport 90+ protein
« #18 : 27. august 2010, 21:17 »
Hmm, den er jo litt kjip ja !
http://www.ej-shop.no/extra_info_pages.php/pages_id/15

Her er det 89 de går ut med .


Dry matter på nutrisport sin analyse der. DVS at de har "beregnet" bort fuktigheten i pulveret... Bogus metode... samme som flere luringer bruker.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Nutrisport 90+ protein
« #19 : 27. august 2010, 21:18 »
Hvvorfor står det OVERALT at det er 89 da?? eller 86 hvis det er med sjokoladesmak.. Hvor får du dine "opplysninger" fra??
er du blind??

http://www.norkost.no/users/norkost_mystore_no/images/382_nutrisport_90plusssjokoana_3.jpg

hvis du hadde lest innleggene ville du sett at Norkost har lagt ut de nye analysene.

de gamle fra jan myhre regner  jeg med soje fjerner snart når han også får de nye.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Nutrisport 90+ protein
« #20 : 27. august 2010, 21:20 »
Dobbelt så mye karbs som på etiketten.
Det finnes jo konsentrater med høyere proteininnhold enn dette!?

Det er vel en grunn til at det blir solgt billigt, man får som regel hva man betaler for.
word.

p.s. Proteinfabrikken selger også 90+ , og vi kommer også til å legge ut analysene.

Utlogget Proteinmannen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 396
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 396

  • :D
Sv: Nutrisport 90+ protein
« #21 : 27. august 2010, 21:21 »
er du blind??

http://www.norkost.no/users/norkost_mystore_no/images/382_nutrisport_90plusssjokoana_3.jpg

Ja, ok.. Ja kan være enig med deg at disse er falske..
hvis du hadde lest innleggene ville du sett at Norkost har lagt ut de nye analysene.

de gamle fra jan myhre regner  jeg med soje fjerner snart når han også får de nye.
Weightlifter3 + Food = bodybuilder

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Nutrisport 90+ protein
« #22 : 27. august 2010, 21:22 »
ikke falske... bare gamle eller basert på dry matter. altså tørrstoff, ikke reellt innhold.

Utlogget Proteinmannen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 396
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 396

  • :D
Sv: Nutrisport 90+ protein
« #23 : 27. august 2010, 21:29 »
Tja...


Samme hva analyser sier.. 90+ er det beste på smak jeg noen gang har smakt..

Og for meg så betyr smaken mye mer.. Jeg drikker mye mer proteinpulver enn det jeg trenger fordi den er så god så hvis den inneholder 71g istedenfor 89 så bryr det meg mitt i håle..

Nutrisport 90+ er og forblir det beste proteinpulveret ihvertfall i Norge.
Weightlifter3 + Food = bodybuilder

Utlogget FX!

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 255

Sv: Nutrisport 90+ protein
« #24 : 27. august 2010, 21:41 »
Tja...


Samme hva analyser sier.. 90+ er det beste på smak jeg noen gang har smakt..

Og for meg så betyr smaken mye mer.. Jeg drikker mye mer proteinpulver enn det jeg trenger fordi den er så god så hvis den inneholder 71g istedenfor 89 så bryr det meg mitt i håle..

Nutrisport 90+ er og forblir det beste proteinpulveret ihvertfall i Norge.

Da har du ikke smakt mange forskjellige sorter.
Det er nok dårligere enn ett konsentrat, men med isolatpris. Dyrt og dårligt.
1x200 mark
1x110 benk
1x155 bøy
1x80 millitærpress

Utlogget Proteinmannen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 396
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 396

  • :D
Sv: Nutrisport 90+ protein
« #25 : 27. august 2010, 21:46 »
lol..

Nei, jeg har ikke smakt så mange merker asså.. bare: ALT fra PF, gymgrossisten, PVL og endel fra myo..

Blant de få så syntes jeg 90+ er best.. Nå liker jeg kvalitet da.. Men hvis du mener noen andre merker er bedre enn 90+ så vil jeg gjerne høre om det, for da skal jeg prøve ut..

Smiley
Weightlifter3 + Food = bodybuilder

Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Sv: Nutrisport 90+ protein
« #26 : 27. august 2010, 21:53 »
lol..

Nei, jeg har ikke smakt så mange merker asså.. bare: ALT fra PF, gymgrossisten, PVL og endel fra myo..

Blant de få så syntes jeg 90+ er best.. Nå liker jeg kvalitet da.. Men hvis du mener noen andre merker er bedre enn 90+ så vil jeg gjerne høre om det, for da skal jeg prøve ut..

Smiley
100% whey protein, sjokolade til MAXIMIZE e utrolig god på smak. å Tech Nutrition sine smaker e utrolig god.

Utlogget FX!

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 255

Sv: Nutrisport 90+ protein
« #27 : 27. august 2010, 21:56 »
lol..

Nei, jeg har ikke smakt så mange merker asså.. bare: ALT fra PF, gymgrossisten, PVL og endel fra myo..

Blant de få så syntes jeg 90+ er best.. Nå liker jeg kvalitet da.. Men hvis du mener noen andre merker er bedre enn 90+ så vil jeg gjerne høre om det, for da skal jeg prøve ut..

Smiley

PF smaker generelt ikke bra.
Jeg har to personlige favoritter blandt isolater og jeg har smakt endel. Det er QNT metapure og PVL chocolate chunk.
1x200 mark
1x110 benk
1x155 bøy
1x80 millitærpress

Utlogget NK

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 847
  • Honnør: 164
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 847

  • Norkost
Sv: Nutrisport 90+ protein
« #28 : 27. august 2010, 23:43 »
Her har det vist skjedd en del i kveld, trodde ikke noen stakkars analyser skulle skape så mye furore, vi har jo lagt ut slike i flere år på andre varer, vi har labtester på det meste av det vi selger (som mange av dere nok allerede vet og har sett på et annet forum og i butikken på noen varer) og det er slett ikke bestandig at ting holder hele veien 100% i mål det tror jeg nok veldig mange er klar over. Lanserer vi en ny vare i butikken så legger vi ofte ut en analyse i begynnelsen men ser man at et brand leverer jevne analyser så har det liten hensikt å betale for tester hele tiden og legge de ut, leverer de greit så får man stole på det.

Tro meg når jeg sier at jeg har sett analyser som er mye verre enn dette her.
Har flere ganger sett analyser av whey ned mot 50% protein, det er ille da man faktisk sitter å tror man drikker et proteinpulver mens man i realiteten drikker noe som ligner en MRP.
Vi hadde faktisk en vare i 2004 som testet så dårlig, den fjernet vi fra sortimentet da det er for ille, heldigvis  var det bare noen ytterst få solgte bøtter før vi oppdaget det (amerikanske merke som smaker knallgodt, noen av dere husker kanskje saken for jeg publiserte de elendige analysene som grunn til fjerningen av varen dengangen)

90+ som analysene er lagt ut på og diskuteres her har jo tross alt var det rundt 77% på jordbæren, det er da slett ikke noe voldsomt dårlig med tanke på at vi her snakker om en vare i økonomiklassen, betaler man litt mer og kjøper prozyme/myoprotein/activate elite gold istedet så får man jo over 80% protein og 50/50 whey/kasein men det er slett ikke sikkert at alle er enige i at det er verdt det.

Det blir litt som å sitte å sammenligne ON`s gold standard whey som folk tror er nirvanaet av proteinpulvere opp mot reflex instant whey, folk flest gir jo beng i at det ene pulveret faktisk er et bedre pulver enn det andre, sålenge det dårligste smaker bedre.
Små variasjoner i kvalitet er en ting den enkelte må vurdere opp mot egne forventninger og lommebok.

Men som sagt så er det slett ikke uvanlig at det er endel avvik, husk på at disse varene lages av naturlige råvarer, det kan fort være en variasjon på 5-10% innimellom, på WPC som er det vanligste så ser man gjerne mellom 68 og 78% protein, fra vanilje til jordbær og sjokolade så er den en senkning i protein% det er bare naturlig mtp innblanding av blant annet kakao osv.

Egentlig burde noen skrive en artikkel som opplyser folk litt om proteinpulvere slik at enkelte misforståelser kunne vært visket bort.
Som et eksempel:
Folk kjøper et kostbart proteinpulver med sinnsykt høyt proteininnhold , nær null fett og karb og så klager de over at smaken er dårligere enn WPCen de betalte halvparten for og samtidig irriterer de seg for skum i pulveret og mener det ikke er verdt pengene siden det skummer og klumper litt.
Det de ikke vet er at det er null problem å ta bort skum og klumper i hvilketsomhelst proteinpulver, det er superenkelt, det er også null problem å gjøre smaken fantastisk god i de fleste pulvere, problemet er bare at dette ikke er forenlig med renheten i spitzenklassepulvrene.
En produsent med respekt for råvarene tar ikke en 97% Ion-X whey og blander inn 6-7% kakao og 4-5% av andre ingredienser for å få den til å smake litago, da er vitsen borte. Man setter ikke regummierte dekk på en bugatti veyron.








Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
Sv: Nutrisport 90+ protein
« #29 : 29. august 2010, 14:31 »
Dette er noe vi i Ej-Shop tar på alvor. Vi oppdaterer våre produkt og infosider i dag. Følg i tillegg med utover høsten for nye produktserier. Abonner også på vårt nyhetsbrev hvor vi skriver om "Tilfellet Nutrisport 90+"

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!