Skrevet av Emne: alkohol og trening  (Lest 2442 ganger)

Utlogget hallo

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 68
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 68

alkohol og trening
« : 20. august 2010, 19:20 »
http://www.leangains.com/2010/07/truth-about-alcohol-fat-loss-and-muscle.html

Denne artikkel stiller seg veldig positiv Tongue til drikking og kansje er ikke dette så dårlig for treningen..av egen erfaring kjenner jeg folk som drikker i helgene og likevell har bra fremgang. hva tror dere?

Har hørt at tørr vin skal være det beste hvis man skal ut en kveld blant annet på grunn av et eget stoff i øl som senker testorenoet mer enn annen alkohol..noen som vet noe om dette?

Utlogget Zept

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 201
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 201

Sv: alkohol og trening
« #1 : 20. august 2010, 20:05 »
http://www.leangains.com/2010/07/truth-about-alcohol-fat-loss-and-muscle.html

Denne artikkel stiller seg veldig positiv Tongue til drikking og kansje er ikke dette så dårlig for treningen..av egen erfaring kjenner jeg folk som drikker i helgene og likevell har bra fremgang. hva tror dere?

Har hørt at tørr vin skal være det beste hvis man skal ut en kveld blant annet på grunn av et eget stoff i øl som senker testorenoet mer enn annen alkohol..noen som vet noe om dette?

Tror ikke det er noe problem og drikke alkohol så lenge det begrenses til 1 dag i uka.

Men kjenner folk som har vært på ferie og på fylla 2 uker i strekk, og når de kommer hjem så har styrken tapt seg mye, og de har brukt flere måneder på å komme seg tilbake der de var.

Utlogget B.l

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 581
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 581

Sv: alkohol og trening
« #2 : 21. august 2010, 14:48 »
Tror ikke det er noe problem og drikke alkohol så lenge det begrenses til 1 dag i uka.

Men kjenner folk som har vært på ferie og på fylla 2 uker i strekk, og når de kommer hjem så har styrken tapt seg mye, og de har brukt flere måneder på å komme seg tilbake der de var.
Og jeg vet om folk som har kommet hjem etter 10-14 dager i syden med drekking hver dag og som er sterkere og mere trykk en noen gang. Skal sies at det ble mye bulkemat også der nede Wink! Så sånt er veldig individuelt hehe.

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: alkohol og trening
« #3 : 21. august 2010, 14:58 »
Og jeg vet om folk som har kommet hjem etter 10-14 dager i syden med drekking hver dag og som er sterkere og mere trykk en noen gang. Skal sies at det ble mye bulkemat også der nede Wink! Så sånt er veldig individuelt hehe.

Hvor mye alkohol er det snakk om? Om de drakk 3 glass vin hver kveld, spiste bra, og hadde pause fra trening i 10 dager så kan jeg forstå at det ble trykk.
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: alkohol og trening
« #4 : 21. august 2010, 15:16 »
Hvor mye alkohol er det snakk om? Om de drakk 3 glass vin hver kveld, spiste bra, og hadde pause fra trening i 10 dager så kan jeg forstå at det ble trykk.
Helt enig. Det er som regel ikke alkoholen som ødelegger mest, det er heller alt det man spiser/ikke spiser.

Utlogget Citius-altus-fortius

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 120
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 120

  • øh..
Sv: alkohol og trening
« #5 : 26. august 2010, 19:10 »
har også hørt at så lenge man husker å spise og holde opp væske-nivået i kroppen(vann såklart) under festen, så vil ikke festen generellt ha noe fysisk innvirkning på kroppen..
har også hørt at kroppen kan fortsatt ha "hangover" i ukedagene etter, til tross for at man ikke merker noe, noe som rent tenkelig kan spille en rolle i hvor mye den kan yte under trening..

Mange forskjellige syn og meninger på dette, men når det gjelder fyllekuler har jeg min stemme på at dette avhenger av hvor stor hyppigheten av festing og inntak av alkohol er veid opp imot "edru-tid",avslapping og spising.



http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=498
http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=554

her står det også noe rettet mot emnet

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!