Skrevet av Emne: Tufte Farmer Challenge  (Lest 30736 ganger)

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Tufte Farmer Challenge
« #60 : 25. august 2010, 08:49 »
Tine er jo kjent for å ty til "latinske" virkemidler for å holde på markedsandelene sine, så det sjokkerer meg egentlig ikke om det skulle være slik at de krever å være eneste sponsor innenfor "sportsernæring".

Sjekk gjerne opp i detaljene rundt Tine vs Q meieriene om dere er nysgjerrige på hvordan de opererer.  :Smiley
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Tufte Farmer Challenge
« #61 : 25. august 2010, 09:29 »
Nå er jo strongman norge ekstremt kjent for å kunne markedsføre seg selv. Husker jeg rett var det ingen avisoppslag etter norges sterkeste mann i år i noen av de større avisene. At Tine glir ut av dette forundrer meg ikke, kanskje det er på tide å ansette noen som kan være ansiktet ut mot omverden? Egil, ikke for å klage. Men du er kanskje tallsmannen per dags dato, og jeg må innrømme at det blir gjort et elendig stykke arbeid for å fronte strongman. Det kan jo umulig være vanskelig å få til litt tabloid stoff og ikke minst å holde på en sponsor.

Må jeg selv virkelig tre inn for å få litt framgang?

Sterk, Blid, Dopingfri og tafatt.
Du har helt klart et poeng. Det hadde nok gått an å skapt mer oppmerksomhet og skriverier... problemet er å finne nye ting som ikke har vært omtalt før. det er begrenset hva man kan greie å si/skrive om strongman.
Arild er en fyr som av seg selv og i form av sin karakter som utøver skaper overskrifter og liv. Vi andre har ikke denne x-faktoren som skal til. Smiley

Nå er det ikke strongman som mister en sponsor, men TFC. Det er Tufte som har fått på pukkelen for å dra inn PF, en typisk strongmansponsor. derfor har valgt å trekke oss ut fra TFC for å ikke lage mer storm i det berømte glasset. Smiley

Utlogget Frank T Tank

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 235
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 235

  • Failure is not an option..Drammen Strongman
Sv: Tufte Farmer Challenge
« #62 : 25. august 2010, 09:45 »
Nå gjør jo nettopp Egil Johnsen en kjempeinnsats for Strongmansporten da.
Arrangerer konkurranser,får til dekning i media,stiller opp med utstyr/sponser stevner mm.

Er dommer,speaker ,utøver osv.
+ ett glimrende forbilde og talsmann for sporten.
Uten han hadde ikke Strongman Norge hatt særlig oppmerksomhet.

Hvis du vil gjøre en innsats er det jo bare å stå fram?Eller er det bare spill for galleriet?,)
 
Nå er jo strongman norge ekstremt kjent for å kunne markedsføre seg selv. Husker jeg rett var det ingen avisoppslag etter norges sterkeste mann i år i noen av de større avisene. At Tine glir ut av dette forundrer meg ikke, kanskje det er på tide å ansette noen som kan være ansiktet ut mot omverden? Egil, ikke for å klage. Men du er kanskje tallsmannen per dags dato, og jeg må innrømme at det blir gjort et elendig stykke arbeid for å fronte strongman. Det kan jo umulig være vanskelig å få til litt tabloid stoff og ikke minst å holde på en sponsor.

Må jeg selv virkelig tre inn for å få litt framgang?

Sterk, Blid, Dopingfri og tafatt.
140kgx3m farmers
410 kgx3m Yoke
180 kgx1 Stein H=110 cm
450 kgx4 Dekk
121 kg Stokk
116 kg Apollons

Strongman Training http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88396.msg1419589#msg1419589

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: Tufte Farmer Challenge
« #63 : 25. august 2010, 10:40 »
Ambra hvor er denne oppmerksomheten rundt strongman og dekningen i media. Jeg vet at Egil gjør et glimrende arbeid rundt strongman. Men akkurat å promotere det til omverdenen har vært mindre vellykket. Hvem har ansvaret egentlig? Ser ut som ingen prøver. Som egil sier, Haugen har klart å skape seg 10 ganger så mye media dekning enn hele strongman. Da er noe feil!

Utlogget Frank T Tank

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 235
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 235

  • Failure is not an option..Drammen Strongman
Sv: Tufte Farmer Challenge
« #64 : 25. august 2010, 11:50 »
Har jo vært skriverier i lokalaviser før Nsm,mener jeg så noe på lokal-tv og.Da jeg konkurrerte på Valhalla Gym var Golden Goal og filma,Nsm blir sendt på Tv2 ikveld kl.20.

Svend Karlsen promoterer jo og arrangerer Viking Power challenge og Norges sterkeste mann sammen med Tv2 så noe blir det jo gjort.

I tillegg har du jo de ildsjelene som knut Bjorvatn,Igp strongman Larvik, Kristiansand Strongteam m.fler som promoterer for sine stevner c",)
Ingen har vel ansvaret så lenge det ikke er en organisasjon?
Ambra hvor er denne oppmerksomheten rundt strongman og dekningen i media. Jeg vet at Egil gjør et glimrende arbeid rundt strongman. Men akkurat å promotere det til omverdenen har vært mindre vellykket. Hvem har ansvaret egentlig? Ser ut som ingen prøver. Som egil sier, Haugen har klart å skape seg 10 ganger så mye media dekning enn hele strongman. Da er noe feil!
140kgx3m farmers
410 kgx3m Yoke
180 kgx1 Stein H=110 cm
450 kgx4 Dekk
121 kg Stokk
116 kg Apollons

Strongman Training http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88396.msg1419589#msg1419589

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Tufte Farmer Challenge
« #65 : 25. august 2010, 13:16 »
Strongman i norge har ca 30 aktive utøvere. Vi har 12 timer på tv i løpet av året....

12 timer!!

Det må man kunne si er ganske god dekning av oss tullinger?! Grin

Utlogget Hellbouncer

Sv: Tufte Farmer Challenge
« #66 : 25. august 2010, 13:54 »
Strongman i norge har ca 30 aktive utøvere. Vi har 12 timer på tv i løpet av året....

12 timer!!

Det må man kunne si er ganske god dekning av oss tullinger?! Grin
Det er ekstremt godt jobbet, tar hatten av for strongman-Norge når det gjelder PR. Det er ikke lett å få oppmerksomhet om idrett utenom fotball, eller idretter der Norge er dominerende internasjonalt.
Min idrett har 3500-4000 aktive i Norge og blir ikke vist eller skrevet noe som helst om. Pauseunderholdningen (FMX) får mer oppmerksomhet.
Die trying

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: Tufte Farmer Challenge
« #67 : 25. august 2010, 18:17 »
Er det god media dekning når det ikke kommer 1 skriveri i alle de store avisene når norges sterkeste skal kåres? At det vises på tv i kveld viser bare at det er et stort potensiale, som ikke i hele tatt blir brukt per dags dato.

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: Tufte Farmer Challenge
« #68 : 25. august 2010, 18:21 »
Strongman i norge har ca 30 aktive utøvere. Vi har 12 timer på tv i løpet av året....

12 timer!!

Det må man kunne si er ganske god dekning av oss tullinger?! Grin

I tillegg hadde vi en som ble verdens sterkeste! Hva skal til? Skuffende..hva kan man gjøre med det?

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Tufte Farmer Challenge
« #69 : 25. august 2010, 18:27 »
Er det god media dekning når det ikke kommer 1 skriveri i alle de store avisene når norges sterkeste skal kåres? At det vises på tv i kveld viser bare at det er et stort potensiale, som ikke i hele tatt blir brukt per dags dato.
godt poeng.
Alle media fikk pressemelding forut for NSM. Ingen møtte opp i Bø.

Tror du andre krafstportforbund sender ut pressemeldinger forut for sine NM? jeg tviler. og i så fall har de fått samme resultat som oss... ingen kommer uten at det er noe helt spes.

NSM arrangeres litt utenfor allfarvei, vettu.

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 778
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 778

  • Taper aldri på trening.
Sv: Tufte Farmer Challenge
« #70 : 25. august 2010, 19:14 »
Nå er det ikke strongman som mister en sponsor, men TFC. Det er Tufte som har fått på pukkelen for å dra inn PF, en typisk strongmansponsor. derfor har valgt å trekke oss ut fra TFC for å ikke lage mer storm i det berømte glasset. Smiley

Er ikke proteinfabrikken sponsor for skøytelandslaget? Mener iallefall å huske at proteinfabrikken har vært det. Med forbehold om at jeg kan huske feil, virker det veldig rart at olympiatoppen skulle ha noen problemer med at proteinfabrikken støtter TFC, men ikke med at proteinfabrikken støtter skøytelandslaget.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Tufte Farmer Challenge
« #71 : 25. august 2010, 19:21 »
Er ikke proteinfabrikken sponsor for skøytelandslaget? Mener iallefall å huske at proteinfabrikken har vært det. Med forbehold om at jeg kan huske feil, virker det veldig rart at olympiatoppen skulle ha noen problemer med at proteinfabrikken støtter TFC, men ikke med at proteinfabrikken støtter skøytelandslaget.
Vi sponser enkeltutøvere både på sprintlandslaget i skøyter og skøyteløpere utenfor landslag.
Vi har sponset/sponser Frode Andresen, Gunn Margit Andreassen, Ella Gjømle, Vibeke Skofterud, geir ludvig åsen ouren, Tor Halvor Bjørnstad, Greg Saw + + +

Men vi har aldri siktet på så store og omstendelige avtaler som neste år... så vi har en vei å gå for å møte olympiatoppen et sted Smiley

Utlogget Nils`n

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 462
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 462

Sv: Tufte Farmer Challenge
« #72 : 25. august 2010, 19:28 »
Strongman i norge har ca 30 aktive utøvere. Vi har 12 timer på tv i løpet av året....

12 timer!!

Det må man kunne si er ganske god dekning av oss tullinger?! Grin

12timer, er det inkl. repriser osv?
Trent høsten 2009-våren 2010. startet opp igjen våren 2011. 22år 120kg 175cm høy
Beste løft: KB 200, BP 140(18/5-2010), ML 220(20/5-2010), MP 2x100(16/4-2011)
LOGG: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=96042.msg1443388;topicseen#new

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Tufte Farmer Challenge
« #73 : 25. august 2010, 19:29 »
12timer, er det inkl. repriser osv?
ja.

3 timer nsm, 3 timer vpc og 3 timer WSM (tror jeg) på TV2 og TV2 zebra.

Utlogget Svend Viking Karlsen

  • Verdens Sterkeste Mann 2001
  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 249
  • Honnør: 238
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 249

Sv: Tufte Farmer Challenge
« #74 : 25. august 2010, 21:11 »
Det stemmer Egil, men det er 6 tv timer fra WSM på Zebra  biggrin

Og som du påpeker; vi sender alltid ut presseskriv i forkant til alle de store. Både til pressekonferanse og stevne. NRK kom å dekket pressekonferansen i år. I tillegg har vi alltid innslag på God morgen Norge på TV 2 samme dagen som NSM  biggrin


Verdens Sterkeste Mann 2001
www.viking-power.no


Sjef for Legger uten grenser (57 cm @ 137 kg KV)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!