Skrevet av Emne: Vegetarkosthold hemmer muskelvekst  (Lest 8181 ganger)

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Vegetarkosthold hemmer muskelvekst
« #15 : 24. august 2010, 14:52 »
Selv som veganer så kan man jo også bruke tilskudd av BCAA, så hvis man virkelig vil så kan man få det til. Riktignok litt enklere å gå på McDonalds for å få i seg BCAA, men men...
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Steven Seagal

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 305

Sv: Vegetarkosthold hemmer muskelvekst
« #16 : 24. august 2010, 14:57 »
Sitat fra: Unknown_Soldier link=topic=100289.msg1499113#msg1499113date=1282651606
Jo, men nå er vel mengden aminosyrer man trenger betydlig mindre enn mengden en kroppsbygger trenger. 0,5-1g proteiner pr kg kroppsvekt klarer de fleste veganere å få i seg, og jeg antar at de fleste veganere ikke er kroppsbyggere.

Poenget var at plantekilder er ufullstendige kilder til aminosyrer. Man kan jo den dag i dag kombinere ulike ufullstendige proteinkilder til en komplett smørje. Likevel hvis man spiser 0.5gram protein per kilo kroppsvekt på et vegetar regime, så kan man lett få i seg utilstrekkelig med essensielle aminosyrer.

Fra et ernæringsperspektiv ser jeg ikke helt logikken å kutte ut føde som menneskeheten har livnæret seg av fra vi ble til, man begrenser også næringsinntaket som strider imot den gamle regla, at et sundt og variert kosthold er bra for helsa.

Masseprodusert kjøtt, der dyrene blir foret med kornprodukter, sprøytet med veksthormoner og annen skjit er selvsagt ikke like sundt som villaks og hjort indrefilet, men det er en annen diskusjon.

Og dette New Age tullet om at konsumering av dyrekjøtt hindrer sjelen i å kunne ta steget ut i en 4dimensjonell virkelighetsoppfatning kan dere få billig av meg. Hvis det er noen som tror på det :p

You know I like your style, I really do.

Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

Sv: Vegetarkosthold hemmer muskelvekst
« #17 : 24. august 2010, 15:10 »
Jeg tror de færreste velger å være vegetarianere utifra ett ernæringsperspektiv uansett. Det handler om andre ting.

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Sv: Vegetarkosthold hemmer muskelvekst
« #18 : 24. august 2010, 15:11 »
Aldri skjønnt meg på vegeterianere og kommer heller aldri til å gjøre det. Dyr spiser mennesker de også.
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Vegetarkosthold hemmer muskelvekst
« #19 : 24. august 2010, 15:39 »
Poenget var at plantekilder er ufullstendige kilder til aminosyrer. Man kan jo den dag i dag kombinere ulike ufullstendige proteinkilder til en komplett smørje. Likevel hvis man spiser 0.5gram protein per kilo kroppsvekt på et vegetar regime, så kan man lett få i seg utilstrekkelig med essensielle aminosyrer.

Fra et ernæringsperspektiv ser jeg ikke helt logikken å kutte ut føde som menneskeheten har livnæret seg av fra vi ble til, man begrenser også næringsinntaket som strider imot den gamle regla, at et sundt og variert kosthold er bra for helsa.

Masseprodusert kjøtt, der dyrene blir foret med kornprodukter, sprøytet med veksthormoner og annen skjit er selvsagt ikke like sundt som villaks og hjort indrefilet, men det er en annen diskusjon.

Og dette New Age tullet om at konsumering av dyrekjøtt hindrer sjelen i å kunne ta steget ut i en 4dimensjonell virkelighetsoppfatning kan dere få billig av meg. Hvis det er noen som tror på det :p



Joda, er ganske så enig i ressonementet ditt. Men jeg tviler på at man trenger store mengder av BCAA. Vet ikke helt hva som er anbefalt, men jeg kjenner jo til flere personer, blandt annet min svigermor, som har vært veganer hele livet, uten proteintilskudd, trener fem dager i uka, og jobber fulltid, og ser meget sunn og bra ut til å være 60 år gammel. Sjeldent syk også.
Så det er nok mulig.

Videre er det jo en jungel av faktorer å ta hensyn til i ernæringen. Dersom du på et idealistisk grunnlag er veganer/vegetarianer, så kanskje det er fjollete med tanke på korn-mangel og arealmangel, og at kjøttproduksjon totalt sett sparer energi (Jeg vet ikke). Kanskje det er fjollete å spise lokale kornvarer i Norge, da jorden har svært lave nivåer av Selen, men bedre med tanke på energisparing.

Svaret på hva som burde ha vært riktig må jo være at vi rett og slett spiste litt mindre, og delte litt mer mat med alle de millionene barn som sulter. Og, ja, vi burde jo selvsagt bare spist vill-laks, kuer som har beitet ute og egg fra høner som har levd utendørs. Men det skjer jo ikke.

Jeg er for øvrig enig i at mennesker er skapt for å spise stort sett alt mulig, og det er vel de ferreste veganere/tarianere som påstår at vi levde på kun vegetarkost i virkelig gamledager. Personlig tror jeg at det er fettsyrene fra spesielt fisk i kombinasjon med proteiner som en gang i tiden var med på å skille oss fra apene, og at jeg tror vi burde holde oss på den veien, samtidig som vi burde(i teorien) være smarte nok til å ikke overkonsumere.

Angående new age-greier på det nivået du snakker om, som at man kanskje blir gjenfødt som en bille hvis man spiser kjøtt, så er jeg enig i at det er BULLSHIT. Men det betyr ikke det samme som å drite i alt og alle her i verden, så lenge man har det bra selv.

Sa brura

Utlogget Steven Seagal

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 305

Sv: Vegetarkosthold hemmer muskelvekst
« #20 : 24. august 2010, 16:19 »
Jeg tror de færreste velger å være vegetarianere utifra ett ernæringsperspektiv uansett. Det handler om andre ting.

Det er ikke helt riktig.

Frontere av blant annet Raw vegan livsstilen mener at denne livsstilen er det som er optimalt for kroppen, dette kombineres ofte med Ph-Mirakelet, eller den nye biologien som de kaller det.

Det går i sin helhet ut på at matvarer enten skaper et surt eller basisk miljø i kroppen, sure matvarer gjør deg syk, mens basiske helbreder. Alt av animalske produkter regnes som surt.



http://en.wikipedia.org/wiki/Alkaline_diet

Teorien bygger på pseudovitenskap og logiske kvantesprang langt utover fornuften.

http://www.phmiracleliving.com/t-approach.aspx

You know I like your style, I really do.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Vegetarkosthold hemmer muskelvekst
« #21 : 24. august 2010, 16:58 »
jævla fittevegetarianere!
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Steven Seagal

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 305

Sv: Vegetarkosthold hemmer muskelvekst
« #22 : 24. august 2010, 17:01 »
jævla fittevegetarianere!

Fitte er da både vel og bra!
You know I like your style, I really do.

Utlogget Kengdal

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 237
  • Honnør: 220
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 237

Sv: Vegetarkosthold hemmer muskelvekst
« #23 : 24. august 2010, 17:06 »
Fitte er da både vel og bra!
Så lenge den er kjøtteter, og ikke veganer!
Passion trumps fucking everything!

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Vegetarkosthold hemmer muskelvekst
« #24 : 24. august 2010, 17:35 »
Ja, veganere bruker vel aggurk som dildo de!?? lolz
Sa brura

Utlogget anotherzen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Sv: Vegetarkosthold hemmer muskelvekst
« #25 : 26. august 2010, 10:07 »

Dyreprotein: 17-18 %
Eggehvite: 18 %
Soyaprotein: 15-18 %

Og her er overskriften Vegetarkost hemmer muskelvekst?

kek.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Vegetarkosthold hemmer muskelvekst
« #26 : 26. august 2010, 11:41 »
Overskriften kunne vel med fordel ha vært litt annerledes.
Gloria in Excelsis Deo


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!