Skrevet av Emne: BORI treningslogg  (Lest 89592 ganger)

Utlogget Bori

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 604
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 604

Sv: Bori`s SL 5x5 logg
« #45 : 03. november 2010, 18:44 »
Jeg hadde troen...Ville bare ikke garantere noe Grin
Jeg føler jeg egentlig har en grei positiv holdning. Vil bare ikke bli for positiv. Smiley
Men for å si noe positivt så gleder jeg meg stort til jeg (EVT) når 130kg+ 5x5 i bøy.

Morgenvekten ligger som regel mellom 93 og 96kg,Det har den gjort snart ett år nå,men tror fettprosenten er gått noe ned.

Utlogget Bori

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 604
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 604

Sv: Bori`s SL 5x5 logg
« #46 : 05. november 2010, 11:43 »
05.11.2010-workout A

oppvarming:5 min rask gange,oppv.sett

knebøy:110kg 5x5
benkpress:97,5kg 5x5 PR
stangroing:60kg 3x12
dips:bw x 12,9,5
reversed crunches: 3x12 med 14kg motvekt

kommentar: Nydelig benk i dag. Teknikken var bra. Løftene var rolig og kontrollert. Kjørte med stopp på alle repene. Digg. Ser nå fram til 5x5 med 100kg i neste uke,en liten milepæl for meg.
Bøyen var forholdsvis tung. Såvidt siste rep gikk opp. Men kjører på. Neste uke setter jeg personlige rekorder trening for trening i bøy og.Gleder meg  Grin

Utlogget Bori

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 604
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 604

Sv: Bori`s SL 5x5 logg
« #47 : 05. november 2010, 11:49 »
hehe,fikk sjokk når jeg sjekket morgenvekten i dag. 100kg Smiley

Er ikke bare fett som er kommet på,for jeg ser mye bedre trent ut nå enn sist jeg var 100kg.
Bryr meg ikke så mye om vekten nå,men fokuserer på å spise sundt og mye og få i meg ca 200g+ med proteiner pr dag.

Utlogget Bori

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 604
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 604

Sv: Bori`s SL 5x5 logg
« #48 : 08. november 2010, 22:20 »
08.11.2010-workout B

oppvarming:tøying,oppvarmingssett

knebøy:112,5kg 5x5
millitærpress:60kg x 5,5,5,5,4
markløft:127,5kg 1x5 (oppv:60kg 1x5,80kg 1x5,100kg 1x3,115kg 1x2) oppv:OH. arbsett:mixed
chin-ups:bw x 9,6,4 PR
prone bridges:3x30sek sideplanke

kommentar:Bøyen var jævlig tung. Holdt ihvertfall på å gi opp på siste settet allerede etter 3 repen. Men de to siste gikk nå opp. Sånn som jeg følte det var teknikken bra og selv om det var tungt. MP var satans tung. Tok meg 5 min pause mellom hvert sett. Klarte uansett bare en 4er på siste. Men ingen problem,den siste repen SKAL opp neste gang. I marken føler jeg selv at jeg krummer ryggen litt når det blir såpass tungt. Skal få filmet neste økt med bøy og mark (fredag) for å verifisere teknikken. Chin-ups/pull-ups forbedrer jeg meg jevnt og trutt i. Når jeg begynte å trene for ca 1 år siden klarte jeg kanskje 1 rep. Så meget fornøyd med den. Kjente det litt i håndleddet på siste sett i MP. Må fokusere bedre på å ha håndleddene rett.
Litt artig ting som skjedde på trening i dag. Kom en fyr bort til meg midt mellom to sett i bøyen og lurte på hvor mye jeg hadde på. 112,5kg sa jeg,og poengterte samtidig at jeg ikke er supersterk i bøy enda. Så lurte han på om han kunne få kjøre ett sett mens jeg hvilte. Han kjørte 8 kvarte reper(han var ikke i nærheten av godkjent dybde engang) hvorpå han passet på å si høyt og tydelig at han for 5 mnd siden kjørte 8ere på 140kg i "det dæ der" (som han så fint kalte knebøy).  Så gikk han fint videre. Smiley

Utlogget Bori

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 604
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 604

Sv: Bori`s SL 5x5 logg
« #49 : 10. november 2010, 22:20 »
10.11.2010-workout A

oppvarming

knebøy:115kg 5x5 PR
benkpress: 100kg 5x5 PR
stangroing: 62,5kg 3x12
dips: bw x 12,7,5
reversed crunches: 3x12 med 14kg motvekt

kommentar: I dag ble alt jævlig tungt. Alt for lite søvn de siste dagene.
Men fornøyd med pers i bøy og benk. Nå blir det gøy framover Grin

Utlogget nvhood

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Sv: Bori`s SL 5x5 logg
« #50 : 11. november 2010, 20:59 »
Du er jo helt rå på dette her mann! digger å lese hva du får til Wink men hva gjør man når man ikke klarer å løfte det man har økt til? :S

Utlogget Bori

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 604
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 604

Sv: Bori`s SL 5x5 logg
« #51 : 11. november 2010, 21:29 »
Tusen takk Smiley

Når man stagnerer på en gitt vekt,prøver man igjen på samme vekten treningen etter. Hvis man ikke klarer vekten på tre forsøk(altså tredje treningen du prøver vekten for 5x5) så kjører man en deload. Det som står beskrevet i programmet er at man da deloader 20%,men jeg vet mange liker å deloade 10%.
Man bør og kjøre deload hvis man ser at teknikken begynner å skrante(viktig å være ærlig med seg selv),for å øve inn igjen god teknikk med lettere vekter.

Kjører du noe program?

Utlogget nvhood

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Sv: Bori`s SL 5x5 logg
« #52 : 12. november 2010, 12:10 »
Ah, ok! det var ikke værre nei Smiley Jeg har et program ja, har hermet helt etter deg (sorry) men jeg likte det veldig godt, for da kan jeg følge med her for å se åssen en som kan det gjør det for hver gang Smiley, bare at jeg varmer opp med svømming først. og jeg tar Inverted row isteden for stang roing foreløbig. Liker programmet veldig godt. var akkurat det jeg var på leiting etter, et program uten så altfor mange øvelser, men alikevel veldig effektivt Cheesy og sånn som jeg ser hos deg, har det tydlighvis vært veldig bra? =) du slår jo PR hele tiden Cheesy

Utlogget Bori

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 604
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 604

Sv: Bori`s SL 5x5 logg
« #53 : 12. november 2010, 20:40 »
13.11.2010-workout B

oppvarming

knebøy:117,5kg 5x5 PR
millitærpress:60kg 5x5 PR
markløft:130kg 2x5 Første sett med OH,andre med mixed.
pull-ups:bw x 8,4,2
prone bridges: 3x30sek sideplanke*

*Fikk ikke tid å ta den på gymmet i dag,tar den før jeg legger meg

kommentar: Knebøyen gikk fint i dag,men jævlig tung. MP var tung men storfornøyd med ny pers.
Kjørte på med ekstra sett i mark siden jeg spiste 4 brødskiver med ost,skinke og majones+ 4 vafler med jordbærsyltetøy til lunch i dag =>enormt trykk Grin . Pull-ups ble overaskende elendig,men skitt la gå.



Utlogget Bori

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 604
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 604

Sv: Bori`s SL 5x5 logg
« #54 : 12. november 2010, 20:57 »
Ah, ok! det var ikke værre nei Smiley Jeg har et program ja, har hermet helt etter deg (sorry) men jeg likte det veldig godt, for da kan jeg følge med her for å se åssen en som kan det gjør det for hver gang Smiley, bare at jeg varmer opp med svømming først. og jeg tar Inverted row isteden for stang roing foreløbig. Liker programmet veldig godt. var akkurat det jeg var på leiting etter, et program uten så altfor mange øvelser, men alikevel veldig effektivt Cheesy og sånn som jeg ser hos deg, har det tydlighvis vært veldig bra? =) du slår jo PR hele tiden Cheesy

Du trenger ikke si sorry bare fordi du bruker samme program som meg for da burde jeg sagt sorry til mange Grin Gå inn på stronglifts.com ,der finner du hele oppsettet samt alt du trenger å vite. Vil anbefale deg å laste ned e-boken (kan lastes ned gratis fra siden) og pløye gjennom den.

Stronglifts er effektivt det,men fall ikke for fristelsen til å slenge på en haug med tilleggsøvelser(selv om 3 sett med bicepscurl i uken neppe vil gjøre skade). Begynn lavt (gjerne med bare stangen om du er nybegynner) for å trene inn god teknikk,film gjerne noen av løftene dine for å få verifisert teknikken.
Ha progresjon trening for trening,ta deloads ved stagnering eller når du vet med deg selv at teknikken begynner å bli dårlig. Hold deg til SL litt lenger enn 4 uker og du vil aldri mer se deg tilbake. Les også cube sin logg,da han er ett prakteksempel på dette: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=90471.msg1537348;topicseen#new ,han er en kar som har trent SL ett år nå,og virkelig vet hva han driver med. Han har bl.a 140kg for 5x5 i bøy.

Start gjerne en logg,slik at deg selv og andre kan følge med på framgangen din Smiley

Utlogget Bori

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 604
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 604

Sv: Bori`s SL 5x5 logg
« #55 : 15. november 2010, 23:23 »
15.11.2010-workout A

oppvarming

knebøy: 120kg 5x5 PR
benkpress: 102,5kg 5x5 PR
stangroing: 65kg x 12,12,9
dips: bw x 12,9,6
reversed crunches: 3x12 med 12kg motvekt

kommentar: Verste økten jeg noen gang har hatt. Alt var inn i helvete tungt. Ett under at siste rep i benken gikk opp.Aner ikke hvor jeg hentet den siste repen fra.
Men storfornøyd med nye 5x5rm perser nok en gang Grin

Utlogget B.Solstad

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 325
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 325

  • Power! -Jeremy Clarkson
Sv: Bori`s SL 5x5 logg
« #56 : 16. november 2010, 17:03 »
damn for en pågang du har!
A man who never makes mistakes, rearly makes anything

Utlogget Bori

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 604
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 604

Sv: Bori`s SL 5x5 logg
« #57 : 16. november 2010, 18:57 »
damn for en pågang du har!

Takker Smiley

andysmuck

  • Gjest
Sv: Bori`s SL 5x5 logg
« #58 : 16. november 2010, 19:04 »
15.11.2010-workout A

oppvarming

knebøy: 120kg 5x5 PR
benkpress: 102,5kg 5x5 PR
stangroing: 65kg x 12,12,9
dips: bw x 12,9,6
reversed crunches: 3x12 med 12kg motvekt

kommentar: Verste økten jeg noen gang har hatt. Alt var inn i helvete tungt. Ett under at siste rep i benken gikk opp.Aner ikke hvor jeg hentet den siste repen fra.
Men storfornøyd med nye 5x5rm perser nok en gang Grin

Fine perser! Congrats! Er bestandig de tyngste øktene som er deiligst å bli ferdig med så man kan slappe av med god samvittighet etterpå;P

Utlogget Bori

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 604
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 604

Sv: Bori`s SL 5x5 logg
« #59 : 16. november 2010, 19:12 »
Fine perser! Congrats! Er bestandig de tyngste øktene som er deiligst å bli ferdig med så man kan slappe av med god samvittighet etterpå;P

Tusen takk Smiley
Er bestandig deilig å bli ferdig med en tung økt. Er blitt litt sånn at jeg gruer meg til hver økt nå Grin

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!