Skrevet av Emne: Lavkarbo er farlig, ketose spiser musklene dine, og fasting spiser musklene dine  (Lest 40425 ganger)

Utlogget Loli84

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 8

  • Hydrate or die
Det er ikke slik at man automatisk plutselig får mye energi fordi man kommer i ketose. Ut i fra det du beskriver så høres det ut som om du har kommet ned på veldig lave glykogennivåer for både lever- og muskelglykogen. Dette er samme følelsen jeg opplevde hver gang jeg kjørte "depletion" trening før oppkarbing, hvor jeg kjørte masse reps og sett med lette vekter på hele kroppen. Da sier det plutselig BOINK og så føler man seg totalt tom, slik du skriver.

Jeg tror du må beskrive dietten mere for at vi skal kunne svare mer spesifikt. Du har tydeligvis droppet voldsomt mye væske de to første ukene. Hvor mye kalorier, proteiner, karb, fett spiser du pr dag? Har du en oppkarbingsdag pr uke eller kjører du lavt på karb kontinuerlig?


Jeg visste at man ikke ville få energien med en gang, men etter 1 1/2 mnd så skulle man nesten tro at det skulle kommet et hint av energi Smiley

Her er litt info:

- CKD (Søndag - Fredag) pr.dag så ligger jeg på ca:
115g Proteiner og 130g Fett, dette fordelt ut på 5 måltider.

Etter en sirkeltrening der jeg tømmer kroppen helt for energi så er det:
- Oppkarbing Fredag ettermiddag - Lørdags kveld (30 timer) I løpet av disse timene så skal jeg få i meg 500-600g karbo

Dette er hver uke.
Det er deg selv som setter begrensninger...

Min logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=113016.new

Utlogget Loli84

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 8

  • Hydrate or die
Jeg har alltid følt at jeg har mye energi når jeg er på ketosediett.

Spiser du noen form for multivitaminer? Når du starter en ketosediett så taper kroppen gjerne flere liter vann, og sammen med væsketapet så forsvinner det også mye vitaminer og mineraler fra kroppen. Derfor er det lurt å ta noen form for multivitaminer hvertfall den første måneden du starter med ketosediett. Mangel på enten vitaminer og mineraler gjør gjerne at du føler deg veldig slapp og får lite energi.

Heisann..

 ÅJa Smiley det jeg tar i tillegg er:

- multivitamin
- fibertabletter
- omega 3
Det er deg selv som setter begrensninger...

Min logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=113016.new

Utlogget Zept

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 201
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 201

Jeg visste at man ikke ville få energien med en gang, men etter 1 1/2 mnd så skulle man nesten tro at det skulle kommet et hint av energi Smiley

Her er litt info:

- CKD (Søndag - Fredag) pr.dag så ligger jeg på ca:
115g Proteiner og 130g Fett, dette fordelt ut på 5 måltider.

Etter en sirkeltrening der jeg tømmer kroppen helt for energi så er det:
- Oppkarbing Fredag ettermiddag - Lørdags kveld (30 timer) I løpet av disse timene så skal jeg få i meg 500-600g karbo

Dette er hver uke.

Hvor mange dager tar det fra du slutter på karbohydrater til du er fullstendig i "ketose"? Dette tar for meg ca. 4 dager (avhenging av trening), og det er disse dagene pluss et par til som er de værste for meg. Da føler jeg meg elendig. Det å karbe opp 1 dag i uka fungerer således ikke for meg. "Innfasingsuka" er noe jeg gruer meg til hver gang jeg skal over på en ketosediett. Jeg ville kalle en spisedag i uka en oppskrift på å føle seg elendig (men dette er sikkert veldig individuelt). En spiseuke (eller noen sammenhengende dager) i måneden er noe jeg heller ville ha anbefalt hvis en absolutt må ha i seg karbs, men personlig liker jeg å holde meg fullstendig i ketose under hele dieten min.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Hvor mange dager tar det fra du slutter på karbohydrater til du er fullstendig i "ketose"? Dette tar for meg ca. 4 dager (avhenging av trening), og det er disse dagene pluss et par til som er de værste for meg. Da føler jeg meg elendig. Det å karbe opp 1 dag i uka fungerer således ikke for meg. "Innfasingsuka" er noe jeg gruer meg til hver gang jeg skal over på en ketosediett. Jeg ville kalle en spisedag i uka en oppskrift på å føle seg elendig (men dette er sikkert veldig individuelt). En spiseuke (eller noen sammenhengende dager) i måneden er noe jeg heller ville ha anbefalt hvis en absolutt må ha i seg karbs, men personlig liker jeg å holde meg fullstendig i ketose under hele dieten min.

Ja det kan være at hun bruker veldig lang tid på å komme i ketose. Jeg følte meg også veldig sluggish i tiden mellom slutten på oppkarbing og til jeg var tilbake i ketose. Litt sånn fyllesyk og samtidig feber følelse. Men jeg var heldig og kom alltid veldig raskt tilbake til ketose.  Som oftest et døgn eller mindre selv etter oppkarbing med 1000 gram karb.

TKD kan jo også eventuelt være en mulighet etter at hun har kommet i ketose.

Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Loli84

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 8

  • Hydrate or die
Hvor mange dager tar det fra du slutter på karbohydrater til du er fullstendig i "ketose"? Dette tar for meg ca. 4 dager (avhenging av trening), og det er disse dagene pluss et par til som er de værste for meg. Da føler jeg meg elendig. Det å karbe opp 1 dag i uka fungerer således ikke for meg. "Innfasingsuka" er noe jeg gruer meg til hver gang jeg skal over på en ketosediett. Jeg ville kalle en spisedag i uka en oppskrift på å føle seg elendig (men dette er sikkert veldig individuelt). En spiseuke (eller noen sammenhengende dager) i måneden er noe jeg heller ville ha anbefalt hvis en absolutt må ha i seg karbs, men personlig liker jeg å holde meg fullstendig i ketose under hele dieten min.

åhhh, såpass ja...
Jeg bruker å være i ketose på Tirsdag kveld.
Hvis uten oppkarbingsdagen så har jeg ikke styrke til å trene hardt på Søndag og Mandag.

Trener du hardt de første 2 dagene etter oppkarbingen?

Den verste dagen for meg er Søndag. Det er jo en selvfølge siden forrige 30 timene har trykt i meg karbo Smiley

Det er deg selv som setter begrensninger...

Min logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=113016.new

Utlogget Zept

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 201
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 201

åhhh, såpass ja...
Jeg bruker å være i ketose på Tirsdag kveld.
Hvis uten oppkarbingsdagen så har jeg ikke styrke til å trene hardt på Søndag og Mandag.

Trener du hardt de første 2 dagene etter oppkarbingen?

Den verste dagen for meg er Søndag. Det er jo en selvfølge siden forrige 30 timene har trykt i meg karbo Smiley



Hvor fort du kommer i ketose igjen hører selvfølgelig sammen med hvor mye karbs du spise på spisedagen din. Når jeg sier at jeg bruker 4 dager på å komme i ketose så er det når jeg starter ketosedietten, altså da jeg har fulle karbohydratlagre. Hvis jeg kun har en spisedag, så er jeg tilbake på kanskje 2 dager. Det er da med en tung økt eller to med styrketrening samt noe kondisjonstrening.

Det med ketose og styrketrening syns jeg er en vanskelig. Jeg mister en del styrke når jeg ikke har karbohydrater i kroppen. Styrken kommer tilbake når en får i seg karbs igjen, men jeg har ikke klart å øke noe særlig i styrke når jeg er på ketosediett. Styrketrening på ketosediett har således ikke vært noe suksess for meg.

Det jeg har brukt ketosediett til er i hovedsak å få ned fettprosenten. Til det fungerer den utmerket. Jeg har ikke prøvd noen annen diett som er like effektiv til å få å gå ned. Nå trener jeg også kondisjonstrening 5-6 ganger i uka når jeg er på ketosediett (og en 2-3 økter styrketrening).

Utlogget Loli84

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 8

  • Hydrate or die
Hvor fort du kommer i ketose igjen hører selvfølgelig sammen med hvor mye karbs du spise på spisedagen din. Når jeg sier at jeg bruker 4 dager på å komme i ketose så er det når jeg starter ketosedietten, altså da jeg har fulle karbohydratlagre. Hvis jeg kun har en spisedag, så er jeg tilbake på kanskje 2 dager. Det er da med en tung økt eller to med styrketrening samt noe kondisjonstrening.

Det med ketose og styrketrening syns jeg er en vanskelig. Jeg mister en del styrke når jeg ikke har karbohydrater i kroppen. Styrken kommer tilbake når en får i seg karbs igjen, men jeg har ikke klart å øke noe særlig i styrke når jeg er på ketosediett. Styrketrening på ketosediett har således ikke vært noe suksess for meg.

Det jeg har brukt ketosediett til er i hovedsak å få ned fettprosenten. Til det fungerer den utmerket. Jeg har ikke prøvd noen annen diett som er like effektiv til å få å gå ned. Nå trener jeg også kondisjonstrening 5-6 ganger i uka når jeg er på ketosediett (og en 2-3 økter styrketrening).

Ja, stemmer det. Jeg spiste før 500-600g karbo og jeg skal nå ligge på 500g karbo og 150g protein.
Det kommer også ann på hva du spiser på oppkarbingen, fast food er feks altfor mye fett i.

Ja, det sies at man ikke skal trene styrke når man er i ketose, som du sier så har man ikke nok energi til det. Derfor prøver jeg også trene så fort som mulig etter oppkarbing..og så hardt som mulig.

Jeg kjører også cardio, rask gange i 45 min på de dagene jeg er i ketose (Tirsdag, Onsdag og Torsdag) Kan også kjøre en cardio etter en styrkeøkt før jeg kommer i ketose.

Ja, det er den mest effektive dietten jeg har vært borti..har gått ned fra 66.8 til 61.9, men dette er nok mest vann. Men har gått ned i fettprosenten også så det er ganske nice.

Men etter det jeg har hørt så er det en diett der man klarer å beholde muskelmassen ikke bygge. 

Jeg skal gå på denne til jeg har kommet ned i fettprosenten jeg ønsker og beholde de musklene jeg har. For så senere å bytte til et kosthold med karbo igjen for å bygge muskler. Så jeg kommer til å gå av og på dietten. med måneder i mellom.
Det er deg selv som setter begrensninger...

Min logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=113016.new

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Hvis man liker ketogene dietter så greit nok, men hvis man ikke føler at man har energi så ser jeg ingen grunn til å spise på denne måten. Det er ikke noe magisk med å være i ketose med tanke på fettap eller muskelmasse. Man vil oppnå akkurat det samme med en diett med mer karbohydrater, gitt at proteininntaket er det samme.

En ketogen diett vil dog føre til mindre væske i kroppen (mindre muskelglykogen som binder væske, hvert gram glykogen binder 2.7 g vann), og dette kan lett føre til at fettprosentmålinger gir et lavere resultat, uten at man egentlig har mindre fett på kroppen.


Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Hvis man liker ketogene dietter så greit nok, men hvis man ikke føler at man har energi så ser jeg ingen grunn til å spise på denne måten. Det er ikke noe magisk med å være i ketose med tanke på fettap eller muskelmasse. Man vil oppnå akkurat det samme med en diett med mer karbohydrater, gitt at proteininntaket er det samme.

En ketogen diett vil dog føre til mindre væske i kroppen (mindre muskelglykogen som binder væske, hvert gram glykogen binder 2.7 g vann), og dette kan lett føre til at fettprosentmålinger gir et lavere resultat, uten at man egentlig har mindre fett på kroppen.


Hmmm vil ikke den "relative" fettprosenten øke om man slipper ut vannet da...brått lavere kroppsvekt men samme fettmengde lissom Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Andreaskm

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

Sleep, my friend, and you will see the dream is my reality.

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Trangsynt tulling... Vis han siden http://www.leangains.com

Innen høyere utdanning trenger vi mer enn en markedsføringshjemmeside for å endre konsensus. Er denne sida basert på mye vitenskapelig forskning? Finnes det rapporter som dokumenterer hva de påstår? Jeg sier ikke at det ikke gjør det. Har bare ikke sjekka selv.

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Wikipedia er vel ansett som relativt elementært stoff, men jeg føler dog at det er nettopp dette som skurrer litt - det elementære. Så jeg legger det i bokmerkene mine inntil jeg får svar fra ham! Takker så mye.

En ting du bør huske på til å begynne med innen høyere utdanning, er at du lærer det som foreleseren vil du skal lære. Du bør lære ordene, uttrykkene, resonnementene som fører til konklusjonene. Det er godt mulig det som læres bort, er feil, men for senere å kunne motbevise det som er utbredte etablerte sannheter i dag, så må du kjenne til dagens utbredte etablerte sannheter. Innenfor økonomi så lærer man f.eks. økonomiske modeller basert på Keynesiansk økonomisk teori først. Det er ikke alltid disse modellene stemmer overens med virkeligheten, men det er de som regnes som "default" i dag. For å kunne komme med alternative forklaringer/teorier på dagens paradigme, så må man kjenne til paradigmet. Det eneste som kan føre til et paradigmeskifte innen det vitenskapelige miljøet, er et nokså stort antall forskningsstudier som tyder på at dagens tenkemåte faktisk ikke stemmer overens med virkeligheten. Å utfordre dagens etablerte sannheter er gjerne noe man ikke gjør før man skal skrive lengre arbeider selv, gjerne ved å utføre studier selv.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!