Skrevet av Emne: Anti doping på TF, huh?  (Lest 47031 ganger)

Utlogget spirrevipp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Anti doping på TF, huh?
« : 04. september 2010, 13:08 »
Treningsforum skal altså ha en "ren" profil? Bladet i butikken er spekket med forsider av brukere. Artikler og bilder på hjemmesiden er spekket med brukere. Og artikler av utøvere er likedann.

Kom over dette gullkornet i dag:
"hvor lenge har du trent?"
- "seriøst siden oktober 2009"
http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=1380
Om jeg kan stille rent etter å ha trent i 10mnd inkl diett så gjør jeg noe seriøst feil!

Dobbeltmoralen hersker her på tf. De vil ikke ha en fornuftig debatt i forumet der man kan åpent snakke om doping. Det skal konsekvent være MOT doping. Allikevel spyr man ut artikler og utøvere som er dopet.
Jeg er selv ikke mot doping, men jeg er imot dobbeltmoralen som hersker.

Utlogget Bjoennes

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 860
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 860

Sv: Anti doping på TF, huh?
« #1 : 04. september 2010, 13:13 »
Bla bla bla, si ifra hvis du har noe fornuftig å si, istedet for å henge ut mennesker på internett.
Det er tøft å sitte å hate folk på internett bak et tastatur.
21år
115kg
190cm

170 benk 140x2 bøy 170x5 mark

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Anti doping på TF, huh?
« #2 : 04. september 2010, 13:23 »
Treningsforum skal altså ha en "ren" profil? Bladet i butikken er spekket med forsider av brukere. Artikler og bilder på hjemmesiden er spekket med brukere. Og artikler av utøvere er likedann.

Kom over dette gullkornet i dag:
"hvor lenge har du trent?"
- "seriøst siden oktober 2009"
http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=1380
Om jeg kan stille rent etter å ha trent i 10mnd inkl diett så gjør jeg noe seriøst feil!

Dobbeltmoralen hersker her på tf. De vil ikke ha en fornuftig debatt i forumet der man kan åpent snakke om doping. Det skal konsekvent være MOT doping. Allikevel spyr man ut artikler og utøvere som er dopet.
Jeg er selv ikke mot doping, men jeg er imot dobbeltmoralen som hersker.

Må vel være mulig å finne EN ren profil?

Hvem som bruker og ikke skal jeg ikke spekulere i, men når det gjelder hvor lenge folk har trent "seriøst" så tror jeg at man skal ta det med en klype salt. Hva er det de egentlig mener med "seriøst". Hvis man har gode gener så kan man ha voldsomme økninger uten å være seriøs i det hele tatt, så det sier egentlig ingenting.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Vermin

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 115

Sv: Anti doping på TF, huh?
« #3 : 04. september 2010, 13:50 »
Enig!
Det at folk har trent "seriøst" kan bety at de startet oppkjøringen mot en konk da, ikke at de var dvaske skøyteløpere før

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Anti doping på TF, huh?
« #4 : 04. september 2010, 14:00 »
Hva er det de egentlig mener med "seriøst".
Dette har jeg Fasiten på. De fleste som forteller når de begynte å trene "seriøst" forteller egentlig når de begynte å dope. Det er folk som ofte har trent i mange år som ikke mener de ble seriøse før de begynte å dope.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Anti doping på TF, huh?
« #5 : 04. september 2010, 14:23 »
Ho ho!!!!!
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget payn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 301
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 301

  • No payn no gain
Sv: Anti doping på TF, huh?
« #6 : 04. september 2010, 14:36 »

Det meste innen kropsbygging og strongman har en stygg dobbelmoral synes jeg,
værstingen tror jeg er kosttilskudd produsentene.......
Reklamerer for produkter med personer som er fullstappet med steroider og HGH....
Gain 10 kg på 2 mnd....yeah right.Og med før & etter bilder av kroppsbyggere offseason og etter diett.
Jeg som har trent en del år gidder ikke å bry meg så mye om dette tv shop konseptet
men lille Ola og Kari som vil starte å trene seriøst drukner fort i uvitenheten,
det er jo synd og ødelegger litt av sjarmen i å trene.

Jeg bestemte meg for 10 år siden og holde meg unna farmasøytiske midler,
moderate mengder er kanskje ikke så ille men jeg tenker litt lengre enn dette.
Hvor skal man da sette grensen innen idretten? hvis det hadde blitt enda mere akseptert.
Og hva om det blir til att man følger en farlig sti....
Hasj videre til kokain videre til amfetamin......


Jeg prøver litt steroider,konkluderer med att dette ikke er farlig....
jeg øker mengden,dette går jo greit....jeg prøver HGA,ååå jeg har hatt sinnsyk fremgang,
jeg prøver litt synthol fordi biceps henger litt etter.

Er faktisk redd for att hadde jeg begynt i det små så hadde det fristet og tatt enda flere skritt.


Jeg vil fram til att hvis doping får mere aksept,så er man inn på en farlig vei.
Hva med foreksempel gen doping om 10-15 år,skal dette aksepteres også,
Jeg synes samfunnet har blitt ett apotek uten like.
Vondt i hodet,smerte stillende,vondt i skuldren smerte stillende,pysiske
problemer antidepresiver,føler meg liten... testosteron.
Don`t fuck with mother nature Smiley
Og ikke kom å fortelle meg at doping er positivt for idretten.....
Ja det frister for meg å ta 300 i markløft,kanskje jeg klarer det også før jeg dør......
jeg blir faktisk litt stoltere hvis jeg klarer det naturlig. Cheesy
No payn no gain
  Sande kk

Utlogget Treningsfreek

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 178
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 178

  • Mean and clean!
Sv: Anti doping på TF, huh?
« #7 : 04. september 2010, 14:54 »
Jeg er helt enig med trådstarter på det han sier, syk dobbeltmoral spør du meg. Jeg skal ikke henvise til noen spesielle artikler eller reklamer, jeg er ikke typen som henger ut personer over nettet, men kan si jeg har fått meg en støkk av og til innpå her når jeg ser hvordan noen ser ut, og samtidig skal dette forumet være anti-doping så til de grader når det gjelder diskusjonen rundt det.

Ikke noe vondt ment her nå, men strengt talt er det veldig lett å se på kvinner om de har tatt AAS over en litt lengre periode, de utvilker veldig ofte mannlige trekk i ansiktet såvel som resten av kroppen. Og jeg må jo bare si at det ble lagt ut et par "saker" her på forumet for ikke så aalt for lang tid tilbake "kremt",  med noen strålende eksempler på dette, man kan ikke la være å legge merke til det, rett og slett.

Som sagt er jeg enig i det trådstarter sier, men når det er sagt så skal det også sies at jeg personlig har avstått fra å ta noe som helst av kunstige hormonelle preparater, men mener at de som velger å ta det skal få bestemme det selv uten å bli dømt av noen. Og at folk burde få lov til å diskutere dette omstridte temaet i litt større grad, og/eller at moderatorene på TF er litt mer kritiske til hva slags bilder artiklene og reklamen på siden inneholder, og signalene det sender!
Alder: 22 år
BP: 107,5 kg
ML: 150kg
KB: uvisst
188cm/91 kg
("Thor is here, Odin is here, how can you miss!?

Utlogget SebbaJ

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 298
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 298

  • No pain, no gain
Sv: Anti doping på TF, huh?
« #8 : 04. september 2010, 15:01 »
Hva er tøffest, se på menn/kvinner som springer fort, eller JÆÆÆÆÆVLIG fort? Alt er penge styrt, du finner eksempler på dette i alle sporter. No matter what! Jo mer ekstrem sporten blir, jo mer publikum vil du trekke, jo mer penger tjener bakmennene. Simple as that.

Utlogget Proteinmannen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 396
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 396

  • :D
Sv: Anti doping på TF, huh?
« #9 : 04. september 2010, 15:06 »
Denne tråden likte jeg..

Kjempe fint at noen tørr å ta opp evne..
Weightlifter3 + Food = bodybuilder

Utlogget Ncz

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 160
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 160

Sv: Anti doping på TF, huh?
« #10 : 04. september 2010, 15:07 »
Jeg er helt enig med trådstarter på det han sier, syk dobbeltmoral spør du meg. Jeg skal ikke henvise til noen spesielle artikler eller reklamer, jeg er ikke typen som henger ut personer over nettet, men kan si jeg har fått meg en støkk av og til innpå her når jeg ser hvordan noen ser ut, og samtidig skal dette forumet være anti-doping så til de grader når det gjelder diskusjonen rundt det.

Ikke noe vondt ment her nå, men strengt talt er det veldig lett å se på kvinner om de har tatt AAS over en litt lengre periode, de utvilker veldig ofte mannlige trekk i ansiktet såvel som resten av kroppen. Og jeg må jo bare si at det ble lagt ut et par "saker" her på forumet for ikke så aalt for lang tid tilbake "kremt",  med noen strålende eksempler på dette, man kan ikke la være å legge merke til det, rett og slett.

Som sagt er jeg enig i det trådstarter sier, men når det er sagt så skal det også sies at jeg personlig har avstått fra å ta noe som helst av kunstige hormonelle preparater, men mener at de som velger å ta det skal få bestemme det selv uten å bli dømt av noen. Og at folk burde få lov til å diskutere dette omstridte temaet i litt større grad, og/eller at moderatorene på TF er litt mer kritiske til hva slags bilder artiklene og reklamen på siden inneholder, og signalene det sender!

Som jeg skulle sagt det selv! Smiley
I don't eat for taste, I eat for function!

Utlogget thomas18663

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 57
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 57

Sv: Anti doping på TF, huh?
« #11 : 04. september 2010, 15:31 »
min input:

hvis tf-magasinet og forskjellige kosttilskuddsprodusenter reklamerer med personer/modeller som representerer et nivå som er langt høyere enn det brukerne av produktet vil komme opp på, eller representerer et uoppnåelig ideal i fht kropp og "normal" muskelvekst betyr dette bare at de er kjent med elementære prinsipper innenfor reklame og markedsføring. du får ikke automatisk damer av å bruke axe (selv om disse reklamene ofte har en humoristisk vinkling), ei heller av å kjøre en ny muskelbil. du får heller ikke de store naturopplevelsene av å drikke "famous grouse", sannsynligheten er stor for at de fleste innen nevnte merkes demografi har andre prioriteringer her i livet enn å nyte naturen og sosialt samvær med andre.

kosttilskuddsprodusenter o.l er ikke lovpålagt å være 100% ærlige, selv om det er noe som heter vill-ledende reklame/markedsføring, så er det alt for store gråsoner til å egentlig kunne slå ned på dette. de eneste som pr. definisjon er lovpålagt å være opp i mot 100 % ærlige, er produsenter av reseptbelagte legemidler o.l.
proteinfabrikken (for å ta et eksempel) er del av et konkurransebasert marked, og må gjøre det de kan for å selge sine produkter, på lik linje med fantastic lashes fra maybeline osv.

selv om dette føles aldri så frustrerende, er det ikke stort annerledes enn det tenåringsjenter opplever da de blar seg gjennom nyeste utgave av elle, cosmo osv.

selvsagt kan man se noen mer eller mindre klare indisier på at "skittent spill" kan ha funnet sted, men da dette ikke er mer enn nettopp indisier er det lite å få gjort noe med. utover dette er det verdt å nevne at mye kan gjøres med riktig lyssetting, photoshop og sminke.

da det gjelder sitatet "dont fuck with mother nature" som jeg leser i payns post, faller dette på sin egen urimelighet, da de aller fleste livsviktige operasjoner, behandlingerformer og forskningsmetoder som kan redde liv bryter med dette prinsippet. vi må lære oss å ta det gode med det dårlige. vi lever i en verden som tilbyr insulin til diabetikere, stamcelleforskning for å få bukt med alskens sykdom og genetisk "fikling" for å få bukt med arvelige sykdommer, samtidig som vi da vil skape rom for at dette kan misbrukes, redder/forbedrer man mange liv i prosessen.

ser også at det vises til at hasj tilsynelatende leder til amfetamin, og i grunn hele gateway-teorien, en teori som har blitt plukket fra hverandre gang på gang.
det er ingen tvil om at dopbruk/rus følger en slags algoritme, i takt med at kroppens toleranse for stoffer øker, som igjen skaper et behov for eskalering, men hasj alene fører ikke til mye annet enn at man blir fjern. det er de sosiale/personlige forholde som legger opp løypa, ikke stoffene i seg selv.

personlig har jeg hatt mang en erfaring med hasj i min ungdom, men jeg har aldri a) vært i et miljø hvor sterkere stoffer benyttes, og heller aldri b) hatt noe behov for å gå over til andre stoffer. ergo har jeg da ikke gjort dette.
som sagt det finnes en algoritme /struktur i fht rusmisbruk, men siden de aller fleste holder seg ved start (hasj, pot osv), er det som nevnt tydelig at stoffet i seg selv ikke på en eller annen magisk måte presenterer deg for heroin etter noen års bruk, og at det er forholdene rundt en person (hjemmemiljø, vennekrets, livssituasjon (arbeidsledig eller i full jobb, singel eller i parforhold/familie) som dikterer hendelsesforløpet)

kort og enkelt fortalt: jeg er åpen for at en person som kjøper hasj (dette kan også relateres til steroider) gjennom denne transaksjonen bli presentert for et miljø (via langer eller andre i samme situasjon), som fører til at man går over til harderer stoffer eller narkotiske stoffer i tilfellet med steroidekjøp, men atter en gang er det da de sosiale strukturene rundt personen som fører til dette. dette kan sammenlignes med å bo alene langt unna allfarvei og å kjøpe hasj/steroider på postorde.

annet:

til de som sier at det er lett å hate bak et tastatur; dette er et diskusjonsforum, og så vidt meg bekjent er å hate noen fra bak et tastatur noe som er lov i et slikt fora. hvis et av kriteriene for å kunne ha en mening var å reise rundt og konfrontere alt eller alle man mener noe om ansikt til ansikt, ville det blitt jævlig vanskelig å få i gang en debatt, samt at ikke-relevante faktorer for diskusjonen (fysisk overlegenthet, eller trussel om fysisk vold o.l) hatt for stor påvirkning, og til slutt sensurert eller til og med kvelt debatten. i et større perspektiv kan dette faktisk relateres til politiske styresett og maktutøvelse i den tredje verden (og det tredje riket), og fremstår rett og slett som udemokratisk.



Utlogget OerikO

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 156
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 156

Sv: Anti doping på TF, huh?
« #12 : 04. september 2010, 15:45 »
Fant dette intervjuet på internett fra en profesjonell krobbsbyggers perspektiv på dopingen:

http://www.steroider.net/content/view/127/51/

Intervjuet er fra 97 så kanskje kjent for noen, men anbefaler å lese det for de som ikke har sett det før.

Utlogget Sanderjarl

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 25

  • Flex and stretch.
Sv: Anti doping på TF, huh?
« #13 : 04. september 2010, 16:20 »
Jeg anbefaler å ta en titt på dokumentar filmen " Bigger faster stronger. " Det er kansje mye dobbeltmoral her i verden, men det må vi leve med. Bodybuildere risikerer mye og ofrer mye.
Så det er ett valg man må ta.
Jeg er ikke imot det, men det er ikke verdt det når man har fått 3-4 hjerteinfarkt eller slag når man er 50 år.
Så det er opp til hver og en, se på arnold.
Han har byttet hjeret, men det koster spenn for å si det sånn. Men hadde han ikke gjort det hadde han vært stein dau.
Alle har forbilder hvis man er "treningsnarkoman" Men må tenke seg om.
178 høy.
80 kg.
23 år.

Maks benk : 115 kg
Maks Mark : 185 kg
Maks Squat : 160 kg

Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Sv: Anti doping på TF, huh?
« #14 : 04. september 2010, 17:02 »
Jeg anbefaler å ta en titt på dokumentar filmen " Bigger faster stronger. " Det er kansje mye dobbeltmoral her i verden, men det må vi leve med. Bodybuildere risikerer mye og ofrer mye.
Så det er ett valg man må ta.
Jeg er ikke imot det, men det er ikke verdt det når man har fått 3-4 hjerteinfarkt eller slag når man er 50 år.
Så det er opp til hver og en, se på arnold.
Han har byttet hjeret, men det koster spenn for å si det sånn. Men hadde han ikke gjort det hadde han vært stein dau.
Alle har forbilder hvis man er "treningsnarkoman" Men må tenke seg om.

Vi lever i et samfunn. Her er det et omfattende helseorgan som ikke er laget for at du skal ha det moro. Jeg er ikke så gira på at mine skattepenger skal gå til ditt femte hjerteinfarkt når andre har bruk for de ressursene. Eller noen av de andre skadene som ble pådratt i den forbindelsen. Det handler rett og slett ikke om personlige preferanser i dette tilfellet. Det er et uheldig smutthull at det ikke er ulovlig i Norge. Men det er ulovlig å handle, selge, importere og lage. Så det skal ideelt ikke finnes.

Om det er slik at Arnold fikk nytt hjerte er det også uheldig. Det er som å gi en nyre til en alkis. Det er en som lider av en medfødt lidelse som skulle ha fått den nyren, eller det hjertet, for den sakens skyld.
Jeg foreslår at dere tar ”Bigger, stronger, faster” med en stor klype salt. Ganske åpenbart hvem dokumentaristen foretrekker.

Til trådstarter: Dette forumet er helt utrolig lite opptatt av antidoping. Selvsagt er det ikke et stort tema ettersom de fleste som driver med harry pumping liker å se på halvnakne menn som er oljet inn og har store muskler. Jeg skjønner ikke helt fasinasjonen, men det ser ikke ut til å gå uten bøtte med bol.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!