Skrevet av Emne: Anti doping på TF, huh?  (Lest 46154 ganger)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Anti doping på TF, huh?
« #60 : 09. september 2010, 11:00 »
Ja, det er mulig å stille dopingfri og uten benkskjorte på NM i benkpress også.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

Sv: Anti doping på TF, huh?
« #61 : 09. september 2010, 11:24 »
Sikker?Tongue

Hehe, skjønner det:) Dårlig formulert av meg. Det jeg mente var at det er jo en grunn til at folk doper seg, da må det  være vanskelig å konkurere naturlig mot folk som har dopa seg? Det gir vel store fordeller med dop regner jeg med. Men absolutt mulig å stille ja

Kan ikke regne med pallplass da desverre med mindre vi snakker AF eller CBB (helst med gamle vektregler også) med mindre man har helt ekstraordinære gener på samtlige muskelgrupper.

I NBFA har man nok muligheter siden det er langt færre utøvere og generelt lavere nivå.

Utlogget Kengdal

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 237
  • Honnør: 220
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 237

Sv: Anti doping på TF, huh?
« #62 : 09. september 2010, 11:46 »
Kan ikke regne med pallplass da desverre med mindre vi snakker AF eller CBB (helst med gamle vektregler også) med mindre man har helt ekstraordinære gener på samtlige muskelgrupper.

I NBFA har man nok muligheter siden det er langt færre utøvere og generelt lavere nivå.
AF ja, CBB nei.
Passion trumps fucking everything!

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: Anti doping på TF, huh?
« #63 : 09. september 2010, 11:49 »
Her var det mye forskjellig du! Interessant debatt i grunn, men jeg tviler på at denne tråden vil ende godt.  Tongue

Utlogget OerikO

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 156
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 156

Sv: Anti doping på TF, huh?
« #64 : 09. september 2010, 14:07 »
Kan ikke regne med pallplass da desverre med mindre vi snakker AF eller CBB (helst med gamle vektregler også) med mindre man har helt ekstraordinære gener på samtlige muskelgrupper.

I NBFA har man nok muligheter siden det er langt færre utøvere og generelt lavere nivå.

Og si at du faktisk gjør det veldig bra da, pallplass feks. Da vil jo de fleste "regne" med at du bruker dop, alle vil hevde at du gjør det. Hvordan skal den personen bevise det at han er naturlig når det ikke foregår testing?
Hadde jeg vært i den situasjonen, hadde jeg nok begynt med dop. Tenk hvilket potensial som ligger til stede. For det er sånn det har blitt, det er det ekstreme "folket" vil ha.
 

Utlogget Andyy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 299
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 299

Sv: Anti doping på TF, huh?
« #65 : 09. september 2010, 14:24 »
Og si at du faktisk gjør det veldig bra da, pallplass feks. Da vil jo de fleste "regne" med at du bruker dop, alle vil hevde at du gjør det. Hvordan skal den personen bevise det at han er naturlig når det ikke foregår testing?
Hadde jeg vært i den situasjonen, hadde jeg nok begynt med dop. Tenk hvilket potensial som ligger til stede. For det er sånn det har blitt, det er det ekstreme "folket" vil ha.
 

Jeg vil ikke ha det ekstreme. Syntes feks coleman ser ut som en mørk versjon av belgisk blå. Kunne ønske vi fortsatt hadde byggere som frank zane og arnold jeg. Sier ikke at de var rene, men de så ihvertfall ikke forsprengte ut.
Njoa

Utlogget OerikO

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 156
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 156

Sv: Anti doping på TF, huh?
« #66 : 09. september 2010, 14:55 »
Jeg vil ikke ha det ekstreme. Syntes feks coleman ser ut som en mørk versjon av belgisk blå. Kunne ønske vi fortsatt hadde byggere som frank zane og arnold jeg. Sier ikke at de var rene, men de så ihvertfall ikke forsprengte ut.

Ja, det er jeg helt enig i. Men de gikk jo over streken på hva et menneske kan gjøre rent. Da blir det på en måte "ekstremt" i mine øyne, men jeg skjønner absolutt hva du mener Wink

Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Sv: Anti doping på TF, huh?
« #67 : 14. september 2010, 11:22 »
Eller å hjerteoperere en mann som i over flere år var en bælfeit, junkfoodspisende styrkeløfter med hvilepuls på 90. Øyet som ser, det der

Er nok ikke det, lille venn. En som har spist på seg livstilsykdommer skal heller ikke stå først i donorkøen. Men han står over han som har nålene hengende fra ræva.

Kjenner det klør i kverulantmuskelen min når styrkeløftere på 120 kg + sier de ikke vil betale for steroidebrukeres hjerteinfarkt.....

Jeg var mer på studiet til Paul Vanberg på hjertepoliklinikken. Hjertet mitt var i tipp topp stand. Det samme kunne ikke sies om de byggerne som var med, flere av de var rippa på 90 kg Wink Dessuten er jeg 140+++

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20020375

Der fikk du så hatten passa Grizzly... Grin

Uff, ja.



Jeg ser den utrolig svake logikken i at vi tillater mange andre onder i samfunnet, derfor blir det hyklersk å si at vi nekter noen onder, men godtar andre. Jeg er bare uenig i at vi skal tilføre flere. Da får vi bare være litt hyklere.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Anti doping på TF, huh?
« #68 : 14. september 2010, 11:33 »
Fikk lyst å gjenta: Dopingtest på NM. i henhold til ioc`s liste bør innføres. GH test må inkluderes så snart denne kommer.

Alle finalister må testes. Prøver fra alle deltagere tas på innveing.

Er det gjennomførbart i Norge? Vet ikke, men det hadde vært det beste.
Ønsketenkning? Kanskje.
Men MuscleMania klarer å gjennomføre det, hvorfor da ikke i Norge også.


Slike kvasi-testregimer vil bare være med på å lure unge håpefulle og allmenheten til å tro at Bygging er like fritt for doping som idretten.

Hvis NKF innfører tester på NM, så vil de fleste med peiling nå kunne gå av i god tid (noe flere gjør uansett) , passere testen og fremstå som reine.
Hvis det skal innføres noe testregime, så MÅ det være uanmeldte tester, når som helst osv..

Ellers bra tråd og diskusjonen kan veldig gjerne produsere frem flere forslag til konstruktive løsninger Smiley

Utlogget Busted

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8

Sv: Anti doping på TF, huh?
« #69 : 14. september 2010, 11:43 »
Antidopingseminar Trondheim Spektrum torsdag 23. sept.

http://www.antidoping.no/sitefiles/1/dokumenter/Seminar_Trondheim.DOC

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Anti doping på TF, huh?
« #70 : 14. september 2010, 12:38 »
Slike kvasi-testregimer vil bare være med på å lure unge håpefulle og allmenheten til å tro at Bygging er like fritt for doping som idretten.

Hvis NKF innfører tester på NM, så vil de fleste med peiling nå kunne gå av i god tid (noe flere gjør uansett) , passere testen og fremstå som reine.
Hvis det skal innføres noe testregime, så MÅ det være uanmeldte tester, når som helst osv..

Ellers bra tråd og diskusjonen kan veldig gjerne produsere frem flere forslag til konstruktive løsninger Smiley

Hvis de virkelig hadde klart å teste for det meste på konkurransedagen  så hadde det jo vært potensielt morsomt å se hvor mye dårligere form de hadde vært enn til vanlig.

De tester jo på Mr Olympia i 1990 og da var alle i relativt dårlig form. Vet ikke helt hva de testet for, men det var tydelig at de brukte mindre enn før. Det var 5 stk som ble tatt, men husker ikke hva de testet positivt på.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Anti doping på TF, huh?
« #71 : 14. september 2010, 12:43 »
Hvis NKF innfører tester på NM, så vil de fleste med peiling nå kunne gå av i god tid (noe flere gjør uansett) , passere testen og fremstå som reine.
Hvis det skal innføres noe testregime, så MÅ det være uanmeldte tester, når som helst osv..

Ellers bra tråd og diskusjonen kan veldig gjerne produsere frem flere forslag til konstruktive løsninger Smiley

Enig i at det må være uanmeldte tester hvis det skal bli noe schwung over det.

Hvis man allerede har tatt valget og dopet seg, hva skulle hensikten være med å gå av i god tid før NM når det ikke er testing?
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget T.E.S

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 291
  • Honnør: 41
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 291

  • no retreat - no surrender!
Sv: Anti doping på TF, huh?
« #72 : 14. september 2010, 12:52 »
Enig i at det må være uanmeldte tester hvis det skal bli noe schwung over det.

Hvis man allerede har tatt valget og dopet seg, hva skulle hensikten være med å gå av i god tid før NM når det ikke er testing?

Fordelen med å gå av testo iaf er at kroppen holder mindre væske, dessuten er det vel minimalt hva man taper i masse ved å gå av f.eks 2-3 uker før konken Smiley Hvis testing skal ha noe for seg må man teste uanmeldt året rundt.
If my mind can conceive it; and my heart can believe it - then I can achieve it.
- Muhammad Ali

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Anti doping på TF, huh?
« #73 : 14. september 2010, 13:00 »
Enig i at det må være uanmeldte tester hvis det skal bli noe schwung over det.

Hvis man allerede har tatt valget og dopet seg, hva skulle hensikten være med å gå av i god tid før NM når det ikke er testing?

Fordelen med å gå av testo iaf er at kroppen holder mindre væske, dessuten er det vel minimalt hva man taper i masse ved å gå av f.eks 2-3 uker før konken Smiley Hvis testing skal ha noe for seg må man teste uanmeldt året rundt.

og med de ting som er tilgjengelige idag, så vil det være uproblematisk å stille "ren" på scenen.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Anti doping på TF, huh?
« #74 : 14. september 2010, 13:50 »
Fordelen med å gå av testo iaf er at kroppen holder mindre væske, dessuten er det vel minimalt hva man taper i masse ved å gå av f.eks 2-3 uker før konken Smiley Hvis testing skal ha noe for seg må man teste uanmeldt året rundt.

Aha, jeg trodde det dreide seg om gå å av alle stoffer i lang tid.
Gloria in Excelsis Deo


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!