Skrevet av Emne: Anti doping på TF, huh?  (Lest 47275 ganger)

Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

Sv: Anti doping på TF, huh?
« #75 : 14. september 2010, 15:39 »
Fordelen med å gå av testo iaf er at kroppen holder mindre væske, dessuten er det vel minimalt hva man taper i masse ved å gå av f.eks 2-3 uker før konken Smiley Hvis testing skal ha noe for seg må man teste uanmeldt året rundt.

Nå er jeg ingen ekspert på dopingpreparater så det er sagt, men jeg vil vel tro at feks testosteron kan spores i mer enn 3 uker etter bruk. Uansett må man nok teste året rundt om man skal kunne kalle det en dopingfri idrett/sport. Er nok kun en ønskedrøm dette er jeg redd.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Anti doping på TF, huh?
« #76 : 14. september 2010, 20:00 »
Nå er jeg ingen ekspert på dopingpreparater så det er sagt, men jeg vil vel tro at feks testosteron kan spores i mer enn 3 uker etter bruk. Uansett må man nok teste året rundt om man skal kunne kalle det en dopingfri idrett/sport. Er nok kun en ønskedrøm dette er jeg redd.
testo kan ikke spores i seg selv, men esteret det eventuellt er bundet til kan spores. Og så fins det grenseverdier melom testosteron og epitestosteron som ikke skal overskrides.

Men det fins esterfritt og husrtigvirkende testo som visstnok gjør at man er trygg ved å gå av varene mindre enn en uke før testing.

Utlogget DTP

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 229
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 229

Sv: Anti doping på TF, huh?
« #77 : 14. september 2010, 20:37 »
Som sagt så er nesten alle stoffene nå i hurtig virkende former, sånn var det ikke før. Da hadde vel deca en sporingstid på rundt 18mnd.. Og det er jo da ikke noe gunstig å bruke, derfor ble vel endel utøvere innen mange sporter tatt for bruk av Nandrolone/Deca.
Så er det vel mest urin prøver som er brukt og der er vel stoffene raskere ute av systemet enn om de hadde brukt bare blod prøver.
Det å begynne å teste utøver feks i Strongman og BB ville etter min mening ødelegge sporten, for det er mye show og tror jeg kan si at de fleste av de største profilene ville bli borte, og da vil å mange av publikum og de som følger med forsvinne sammen med profilene.
Men til de som stiller i konkuranser RENE og kommer litt lengere ned på lista burde jo ha en god følese inni seg at de har klart å prestere det de har prestert rene, og være stolte av det. Det er opp til hver enkelt.

Dobbeltmoral vill det være overalt innen for alle mulige sammenhenger.. Sånn er det og vill alltid være.

Men de som tror at de som reklamerer for kosttilskudd kun bruker det de reklamerer for kan få lov til å tro det, alle må gå en skole og lærdommen kommer på sikt. Ja de kan godt bruke det de reklamerer for¨å få det lille ekstra, men ikke ene og alene Smiley
Pain is Temporary, Pride is Forever

Utlogget True

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 171
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 171

Sv: Anti doping på TF, huh?
« #78 : 15. september 2010, 16:29 »
De fleste burde skjønne og ta til vett at man ikke blir slik som de som reklamerer for div. kosttilskudd. Nordmenn flest er ikke så naive. Kosttilskudd produsenter har bare et mål, og det er å tjene så mye penger som mulig, og vil bruke alle mulige sleipe midler for å få det gjort. Falske før og etter bilder, mennesker full av dop, falske studier, falskt innhold osv. Hvis du tar en titt på "Bigger, faster, stronger" dokumentaren, kan du tom se hvordan de går fram... Slutt å sløs bort penger på kosttilskudd, som mest sannynligvis bare kommer til å skuffe deg i lengden, og invester i mat isteden. Man trenger bare de mest basiske kostilskuddene uansett (proteinpulver, multivitamin, kreatin osv). Det er på tide å bruke huet litt og ikke gi kosttilskudd produsenter den store tilfredsstillesen av å robbe deg for pengene dine.

Når det kommer til stevner blir det for dumt å kalle noen for juksemaker osv da det faktisk er tilatt å bruke alle midler. Hadde det vært regler og forbud mot dop hadde det vært noe annet, men det er det tydeligvis ikke. Uansett, følg med på Layne Norton som stiller igjen for første gang på lenge til lørdag. http://www.biolayne.com/ Dette er etter min mening en virkelig verdig vinner i mine øyne, og langt, laaaangt mer imponerende enn noen av disse dophuene som "stjeler" tittel etter tittel. Her er en som har bevist og som stadig vekk beviser hvor langt man kan klare seg som naturlig kroppsbygger.



True approved.
There is no such thing as "working too hard"...

~True

Utlogget Danny

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 975
  • Honnør: 196
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 975

Sv: Anti doping på TF, huh?
« #79 : 15. september 2010, 19:34 »
De fleste burde skjønne og ta til vett at man ikke blir slik som de som reklamerer for div. kosttilskudd. Nordmenn flest er ikke så naive. Kosttilskudd produsenter har bare et mål, og det er å tjene så mye penger som mulig, og vil bruke alle mulige sleipe midler for å få det gjort. Falske før og etter bilder, mennesker full av dop, falske studier, falskt innhold osv. Hvis du tar en titt på "Bigger, faster, stronger" dokumentaren, kan du tom se hvordan de går fram... Slutt å sløs bort penger på kosttilskudd, som mest sannynligvis bare kommer til å skuffe deg i lengden, og invester i mat isteden. Man trenger bare de mest basiske kostilskuddene uansett (proteinpulver, multivitamin, kreatin osv). Det er på tide å bruke huet litt og ikke gi kosttilskudd produsenter den store tilfredsstillesen av å robbe deg for pengene dine.

Når det kommer til stevner blir det for dumt å kalle noen for juksemaker osv da det faktisk er tilatt å bruke alle midler. Hadde det vært regler og forbud mot dop hadde det vært noe annet, men det er det tydeligvis ikke. Uansett, følg med på Layne Norton som stiller igjen for første gang på lenge til lørdag. http://www.biolayne.com/ Dette er etter min mening en virkelig verdig vinner i mine øyne, og langt, laaaangt mer imponerende enn noen av disse dophuene som "stjeler" tittel etter tittel. Her er en som har bevist og som stadig vekk beviser hvor langt man kan klare seg som naturlig kroppsbygger.



True approved.

Du er jo like stor som han Layne? Finnes nok en god del folk med gode gener som får han til å se ut som en tolvåring uten å bruke varer...
Stats 2015 Rein på TRT: Høyde: 1,83. Vekt: 95-105. Alder: 27. Discopumper. Armer: 45-50, Midje: 85-95. Noen sett fra 2015; 100x50 i medium smal benk, 30 "strongman" Chins på 103kg bw.

Utlogget True

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 171
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 171

Sv: Anti doping på TF, huh?
« #80 : 16. september 2010, 15:06 »
Du er jo like stor som han Layne? Finnes nok en god del folk med gode gener som får han til å se ut som en tolvåring uten å bruke varer...

Langt i fra.. Jeg har kanskje en bedre struktur enn ham, og enkelte muskelgrupper som er bedre (ikke nå men), men jeg kan aldri i verden bli like shredded og hard som ham. For å ikke snakke om styrken hans! Fyren drar over 300kg i mark med dobbelt overhånd grep og satte verdens rekord i fjor!! Han er i en klasse for seg selv, men det er klart at det finnes mange andre bedre naturlige kroppsbyggere enn ham. Han er bare tilfeldigvis en av de mest kjente og populære i sporten. Smiley


http://www.youtube.com/watch?v=YjiI0ryIZtI#noexternalembed&p=F9BE38594045FB07&playnext=1&index=3


There is no such thing as "working too hard"...

~True

Utlogget Satyricon

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 184
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 184

  • We are forever captured.. In the embrace of death!
Sv: Anti doping på TF, huh?
« #81 : 30. november 2010, 01:45 »
Har alltid synes det var latterlig at "treningsforum" hadde en sånn fanatisk anti-doping holdning, når det er helt klart at de promoterer doping ved å konstant flashe dopere og deres kostplan, treningsplan, kosttillskudd men utelukke det fakta at de også boler.

Spørsmålet her blir om unge mennesker som begynner å trene skikkelig seriøst fort oppdager løgnen og begynner med doping. Da mener jeg bestemt at Treningsforum har en plikt til å åpne opp for dopingdiskusjon. Etter å ha "underbevisst" promotert doping, må dere også være beredt til å åpne for hjelp til de som måtte ha behov for dette.

Jeg vill også påstå at 50% av alle som har trent i 5 år eller mer har forsøkt dopingmiddler en eller flere ganger. De som avstår fra doping varer skjelden særlig lenge i dette gamet, da de fort oppdager sin "genetiske begrensning".

75% av alle som har trent i 10 år eller lengre har forsøkt doping.

Dette er helt uoffisielle tall, men tall som sikkert de fleste som har trent noen år kan gå god for. Personlig har jeg god kunnskap hva doping gjelder, jeg ser personer som doper seg daglig på alle byens treningsstudioer, osv. Anabole steroider er mer brukt enn narkotiske stoffer. Narkotiske stoffer vet vi noe om brukeromfanget...  det er STORT.

Stopp å før unge navive medlemmer av treningsforum bak lyset. På tide å kalle en spade for en spade og ta annsvar!!!!!!

Treningsforum.. TA ANSVAR!
Satyricon - Spiller hardt - Trener hardere!

Utlogget endresaa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 439
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 439

Sv: Anti doping på TF, huh?
« #82 : 30. november 2010, 02:54 »
Har alltid synes det var latterlig at "treningsforum" hadde en sånn fanatisk anti-doping holdning, når det er helt klart at de promoterer doping ved å konstant flashe dopere og deres kostplan, treningsplan, kosttillskudd men utelukke det fakta at de også boler.

Spørsmålet her blir om unge mennesker som begynner å trene skikkelig seriøst fort oppdager løgnen og begynner med doping. Da mener jeg bestemt at Treningsforum har en plikt til å åpne opp for dopingdiskusjon. Etter å ha "underbevisst" promotert doping, må dere også være beredt til å åpne for hjelp til de som måtte ha behov for dette.

Jeg vill også påstå at 50% av alle som har trent i 5 år eller mer har forsøkt dopingmiddler en eller flere ganger. De som avstår fra doping varer skjelden særlig lenge i dette gamet, da de fort oppdager sin "genetiske begrensning".

75% av alle som har trent i 10 år eller lengre har forsøkt doping.

Dette er helt uoffisielle tall, men tall som sikkert de fleste som har trent noen år kan gå god for. Personlig har jeg god kunnskap hva doping gjelder, jeg ser personer som doper seg daglig på alle byens treningsstudioer, osv. Anabole steroider er mer brukt enn narkotiske stoffer. Narkotiske stoffer vet vi noe om brukeromfanget...  det er STORT.

Stopp å før unge navive medlemmer av treningsforum bak lyset. På tide å kalle en spade for en spade og ta annsvar!!!!!!

Treningsforum.. TA ANSVAR!

Treningsforum fører på ingen måte noen bak lyset, nemlig fordi det er et relativt åpent forum hvor folk som vil snakke ut kan snakke ut. Jeg har har vært en aktiv leser på forumet i noen år og mener nå at folk står for valgene de tar selv. Jeg føler på ingen måte at treningforum gjør meg sulten på dop. Og om man føler det må man være nokså naive, man trenger ikke å være i miljøet lenge før man finner ut av hvordan ting faktisk er. Jeg mener også at det burde være slik det er for å HINDRE dopingbruk blandt gymrotter og strandløver som ikke har nødvendig kunnskap inne før de tar valget om bruk/ikke bruk.
-Endre
 181 cm lang.
Kroppsvekt: 80-100kg
Eks
Treningsveileder/PT, www.mandaltreningssenter.no

Utlogget Treningsfreek

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 178
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 178

  • Mean and clean!
Sv: Anti doping på TF, huh?
« #83 : 30. november 2010, 23:27 »
Nordmenn flest er ikke så naive.

Ahem...
Alder: 22 år
BP: 107,5 kg
ML: 150kg
KB: uvisst
188cm/91 kg
("Thor is here, Odin is here, how can you miss!?

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Sv: Anti doping på TF, huh?
« #84 : 30. november 2010, 23:36 »
Har alltid synes det var latterlig at "treningsforum" hadde en sånn fanatisk anti-doping holdning, når det er helt klart at de promoterer doping ved å konstant flashe dopere og deres kostplan, treningsplan, kosttillskudd men utelukke det fakta at de også boler.

Spørsmålet her blir om unge mennesker som begynner å trene skikkelig seriøst fort oppdager løgnen og begynner med doping. Da mener jeg bestemt at Treningsforum har en plikt til å åpne opp for dopingdiskusjon. Etter å ha "underbevisst" promotert doping, må dere også være beredt til å åpne for hjelp til de som måtte ha behov for dette.

Jeg vill også påstå at 50% av alle som har trent i 5 år eller mer har forsøkt dopingmiddler en eller flere ganger. De som avstår fra doping varer skjelden særlig lenge i dette gamet, da de fort oppdager sin "genetiske begrensning".

75% av alle som har trent i 10 år eller lengre har forsøkt doping.

Dette er helt uoffisielle tall, men tall som sikkert de fleste som har trent noen år kan gå god for. Personlig har jeg god kunnskap hva doping gjelder, jeg ser personer som doper seg daglig på alle byens treningsstudioer, osv. Anabole steroider er mer brukt enn narkotiske stoffer. Narkotiske stoffer vet vi noe om brukeromfanget...  det er STORT.

Stopp å før unge navive medlemmer av treningsforum bak lyset. På tide å kalle en spade for en spade og ta annsvar!!!!!!

Treningsforum.. TA ANSVAR!

La oss snu litt på flisa da. En ung, uviten og umoden gutt på 14-15 år får servert et intervju av sitt store idol. Til slutt står det "NB: denne utøveren er dopet". Da tar det ikke lange tiden før han setter sprøyta i skinka når han vet at det er det som skal til for å bli den største. Da er det bedre at denne gutten på 14-15 år er utviten, spiser skikkelig, trener hardt og er et skritt nærmere sitt mål, før han kanskje i begynnelsen av 20-åra oppdager selv at det ting ikke er som det skulle og kan ta et voksent, selvstendig valg om han skal begynne med dop eller ikke når kroppen og skjelletet er ferdig utviklet. Så da er vi kanskje moralens vokter allikevel...
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget Satyricon

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 184
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 184

  • We are forever captured.. In the embrace of death!
Sv: Anti doping på TF, huh?
« #85 : 01. desember 2010, 12:13 »
Det der blir veldig søkt, absolutt ikke noe argument med hold i. Dette forumet burde ikke bannlyst dopingrelaterte diskusjoner med argument om at dette er ett "dopingfritt forum". Det er dobbelt moralen som er problemet. Siden dette definitivt ikke er ett dopingfritt forum, er det vell kanskje på tide å lage en seksjon for dette temaet. Sikkert mange som ikke er klar over alvoret vedrørende doping, uten at det diskuteres og informeres, er det selvsagt mye lettere å sette i gang med noe en ikke har forutsettninger for å håndtere, med resultater som media elsker å gripe tak i osv.

Mener at Treningsforum må ta sin del av ansvaret og besvare begge sider av temaet på en saklig måte. Ikke bare dysse ting ned og stenge tråder som ikke er "politisk korrekt".
Satyricon - Spiller hardt - Trener hardere!

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Anti doping på TF, huh?
« #86 : 01. desember 2010, 21:04 »
Det der blir veldig søkt, absolutt ikke noe argument med hold i. Dette forumet burde ikke bannlyst dopingrelaterte diskusjoner med argument om at dette er ett "dopingfritt forum". Det er dobbelt moralen som er problemet. Siden dette definitivt ikke er ett dopingfritt forum, er det vell kanskje på tide å lage en seksjon for dette temaet. Sikkert mange som ikke er klar over alvoret vedrørende doping, uten at det diskuteres og informeres, er det selvsagt mye lettere å sette i gang med noe en ikke har forutsettninger for å håndtere, med resultater som media elsker å gripe tak i osv.

Mener at Treningsforum må ta sin del av ansvaret og besvare begge sider av temaet på en saklig måte. Ikke bare dysse ting ned og stenge tråder som ikke er "politisk korrekt".
Du må ha vært borte en stund.... her stenges det ikke tråder eller dysses ned noe som helst. Smiley

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: Anti doping på TF, huh?
« #87 : 01. desember 2010, 21:14 »
Det der blir veldig søkt, absolutt ikke noe argument med hold i. Dette forumet burde ikke bannlyst dopingrelaterte diskusjoner med argument om at dette er ett "dopingfritt forum". Det er dobbelt moralen som er problemet. Siden dette definitivt ikke er ett dopingfritt forum, er det vell kanskje på tide å lage en seksjon for dette temaet. Sikkert mange som ikke er klar over alvoret vedrørende doping, uten at det diskuteres og informeres, er det selvsagt mye lettere å sette i gang med noe en ikke har forutsettninger for å håndtere, med resultater som media elsker å gripe tak i osv.

Mener at Treningsforum må ta sin del av ansvaret og besvare begge sider av temaet på en saklig måte. Ikke bare dysse ting ned og stenge tråder som ikke er "politisk korrekt".

Det er jo og har vært X antall diskusjoner om doping og skadene rundt det osv, men med en gang slike tråder skrår inn om spesifikke midler og hvordan man ska ta det osv da går man over streken. Vil man diskutere doping på et annet nivå fins det da andre forum for det. Man skal ikke gjøre det lettere for unge heller.

Utlogget erikv2

Sv: Anti doping på TF, huh?
« #88 : 02. desember 2010, 18:34 »
Nei, det vil jeg ikke si.. Men jeg kan skjønne at det kan bli fristende.. Men det er ikke et must..



Du sa jo nettop at du ikke ville stille fordi da måtte du dope deg.

Du er en dust.

Har alltid synes det var latterlig at "treningsforum" hadde en sånn fanatisk anti-doping holdning,



Har aldri fått noe mega-inntrykk av at TF er ekstremt anti-doping. De sier vell bare man ikke skal diskutere brukerdoser osv.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Anti doping på TF, huh?
« #89 : 02. desember 2010, 18:40 »
Du sa jo nettop at du ikke ville stille fordi da måtte du dope deg.

Du er en dust.

Har aldri fått noe mega-inntrykk av at TF er ekstremt anti-doping. De sier vell bare man ikke skal diskutere brukerdoser osv.

"Nettopp" er vel å ta i Wink
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!