Skrevet av Emne: Sunn mat, for kroppen din!  (Lest 24030 ganger)

Utlogget liberia

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 25

Sv: Sunn mat, for kroppen din!
« #30 : 24. oktober 2010, 17:10 »
Sliter med matallergi jeg da. Har fått påvist allergi mot hvete, egg og nøtter. Egg er det jeg synes er det verste. Ellers er det noe mat jeg tror jeg har intolleranse for i varierende grad, da løk, aspartam, laktose og sukker.

Skal jeg lage noe godt, som kaker eller vafler så bruker jeg banan istedenfor egg, foreløbig det eneste jeg har funnet som funker. Finnes noe som heter no egg, men det smaker grusomt.
Ellers spiser jeg ryvita, riskaker og glutenfritt brød. Hvete er vel det som er lettest å holde seg unna, savner egentlig aldri det. Ellers har jeg faktisk hatt disse allergiene så lenge att jeg tenker vel ikke så mye over det lenger. Og andre alternativer går vel bare ganske automatisk.
Og en ting som er så merklig, er att hver gang jeg er på sydenferie, så har jeg jo alltid frokost på hotellet, og der spiser jeg en stor porsjon eggerøre hver dag, reagerer ingen verdens ting. Og jeg virkelig elsker egg, så jeg storkoser meg med dette på ferie. Her hjemme får jeg vondt i magen av egg med en gang, så skjønner ikke hva det er.

Utlogget JDaniels

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 356
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 356

  • Yes, Im a girl
Sv: Sunn mat, for kroppen din!
« #31 : 25. november 2010, 12:58 »
Jeg også kan spise både brød og melk i utlandet, men ikke i Norge. Rart.
Da jeg var i USA spiste jeg cheerios med melk til frokost, noe som var skikkelig snålt og uvant Tongue

Jeg fant derimot en oppskrift her på forumet til pannekaker, og disse spiser jeg masse av. Smaker jo kjempegodt!

PANNEKAKER
40 g myoprotein (jeg bruker 90 + sjokolade)
1 most banan
3 ts Spleda
2 egg
100 gram havregryn i vann (stå over natten, eller i noen timer)

Blandes og stekes. Smaker kjempegodt med sukkerfritt syltetøy på, eller bare som de er.



Men jeg fikk en oppskrift av en kompis som hadde noe sånt som 7 eggehviter pisket og lignende oppskrift.
Desverre har jeg mistet den.. Noen som kan en liknende? Kunne vært gøy å prøve.

Og hvordan regner man ut proteininnhold/fett/karb i denne oppskriften?
Treningslogg                                                 Sunn mat, for kroppen din!

"De som tror at de ikke har tid til fysisk aktivitet , må før eller senere avsette tid til sykdom" - Edward Stanley (1826-1893)

Utlogget eyzteinn

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 84
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 84

  • Fysioterapeut som studerer styrkeløft
Sv: Sunn mat, for kroppen din!
« #32 : 11. oktober 2011, 20:09 »
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=113602.msg1699092#msg1699092

Heisann! Veldig interessant topic dette her, som eg ser det er lenge siden har vorte diskutert. Kvifor det? Finnes det ingen som veit noko meir interessant om emnet, eller finst det andre forumtrådar som er likande, men betre, evt berre betre fylgt/kommentert?

Eg legg ved linken til mitt eige innlegg om mjølk.
All-time high: Bøy: 100 kg. Benk: 85 kg. Mark: 140 kg. Press: 60 kg

Pr dags dato: Mark: 3x5x135 Bøy: 3x5x 50 Styrkevending: 2x3x70 Benk: 3x5x70. Press: 3x5x47.5


Har som mål å verta Noregs Sterkaste 100-åring i 2082, i bøy, benk, mark og press. Driv no og byggjer opp styrken etter eit skulderproblem, og ein meniskskade.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!