Skrevet av Emne: Snus øker forbrenning?  (Lest 8742 ganger)

Utlogget Finn

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 70
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 70

Snus øker forbrenning?
« : 08. september 2010, 16:19 »
Hei. Gikk en, en og halv timers tur i dag med pulsklokken. Har begynt å snuse igjen og så at pulsen lå betydelig høyere enn den vanligvis ligger på. Lå vell på 124 på det laveste og helt oppi 158 på det høyeste.
Normalt har pulsen vært nede i 106 på det laveste og 134 på det meste.
Dette førte jo til at pulsklokken viste at jeg hadde forbrent mye mer kcal enn vanlig. Så lurer på om det kan virkelig stemme at jeg forbrenner mere med å ha en pris under leppen?
Did you hear that Meg? Guys can marry other guys now. So...this is awkward, but I mean, if they can do that, that is pretty much it for you, isn't it? I mean you as well pack it in. Game over.

Utlogget ^Th0mas^

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 787

Sv: Snus øker forbrenning?
« #1 : 09. september 2010, 08:33 »
Alt jeg kan si: neppe!

Utlogget Bonnskij

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 393
  • Honnør: 102
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 393

  • R.I.P
Sv: Snus øker forbrenning?
« #2 : 09. september 2010, 09:10 »
Snus fører vel berre til at blodårene dine trekk seg saman, og hjartet må pumpe hardare for å frakte nok næring til musklane dine.
Om det fører til høgre hjartefrakvens, blodtrykk eller begge deler veit eg ikkje. det kan jo og vere individuelle forksjellar som kan ha ein innverknad i tillegg.
Men forbrenne meir av snus? Nei.
 
Konkurrerende utøver i Spydkast

It\'s better to die on your feet than live on your knees

Spyd 800 g: 48.78 meter

Treningsdagbok

Utlogget Zuul

Sv: Snus øker forbrenning?
« #3 : 09. september 2010, 09:18 »
røyking øker i alle fall kcalforbruket ditt med et par hundre kcal per dag, rett og slett ved at det stresser kroppen til høyre puls. men, det er jo ikke akkurat noe som er verdt risikoen

Snus fører vel berre til at blodårene dine trekk seg saman, og hjartet må pumpe hardare for å frakte nok næring til musklane dine.
Om det fører til høgre hjartefrakvens, blodtrykk eller begge deler veit eg ikkje. det kan jo og vere individuelle forksjellar som kan ha ein innverknad i tillegg.
Men forbrenne meir av snus? Nei.
 

Viss hjertet ditt må jobbe hardere bruker du jo mer kcal Wink

Utlogget Bonnskij

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 393
  • Honnør: 102
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 393

  • R.I.P
Sv: Snus øker forbrenning?
« #4 : 09. september 2010, 09:33 »
Eh, tjah Tongue

(Men la meg no prøve så godt eg kan å dekke over det heile ved å framføre ein hypotese eg fann på i ein fei)

Ved at hjartet ditt jobber hardare, utan at resten av musklane gjer det same, vil du ikkje klare å oppretthalde same intensitet over same tidsrom, som dersom du ikkje snuser. Rett og slett fordi hjarte og lunger blir slitne.
Og dermed blir og treningsøkta total sett mindre effektiv. Lavare blodgjennomstrømming betyr og tregare restitusjon.

Uansett. Har aldri snust før eg skulle trene eller på marsj i militæret. Merka at det førte til at eg blei raskare sliten. Godt å ha etter trening, og det held moralen oppe i det grønkledde, men under hard fysisk aktivitet har eg aldri opplevd det som ein bra ting. Smiley   
Konkurrerende utøver i Spydkast

It\'s better to die on your feet than live on your knees

Spyd 800 g: 48.78 meter

Treningsdagbok

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!