Skrevet av Emne: legalisering av hasj?  (Lest 54314 ganger)

Utlogget Mr.LT

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 706
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 706

Sv: legalisering av hasj?
« #15 : 08. september 2010, 21:16 »
Det som må forstås er at det faktum at substanser er ulovlig faktisk gjør at ting (stort sett) er lettere tilgjengelig, enn det det ville vært ved en statlig regulering.


Hvis du mener dette så motsier du all seriøs forskning. Kan du argumentere for dette?

Utlogget Krollo

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 772
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 772

Sv: legalisering av hasj?
« #16 : 08. september 2010, 21:19 »
Men etter å ha sett mer og mer av langtidsvirkningene som kommer fra avkriminaliseringen har vinden snudd helt. Det meldes nå om flere store problemer som man ikke hadde sett komme i starten. Dette er helt symptomatisk for hva som skjer når man avkriminaliserer nye rusmidler. Problematikken rundt slike ting kommer først lenge etter at det er mulig å gjøre retrett.
Hvilke problemer?

All forskning som er gjort på rusmidler generelt tilsier at økt tilgang gir økt forbruk. Som en følge av økt forbruk kommer også økt misbruk. Således også cannabistilgang.

Hvilken forskning?
Rusmidler "generelt" blir litt for dumt. Slik det er idag har man lovlig rusmidler, og ulovlige (narkotika).
Å si rusmiddler generelt blir som å sammenligne LSD og alkohol, de er LITT forskjellige.
Det at alkohol er tilgjengelig og lov (slik som idag) og at dette "beviser" at økt tilgjengelighet fører til økt bruk er greit nok. Men du kan ikke trekke denne konklusjonen og si at det gjelder for ALLE rusmidler.
Alkohol er litt spessielt, det er et veldig sosialt rusmiddel som "passer" for de fleste når man skal ut på byen. Jeg velger også å tro at ikke alle som drar ut på byen gjør det for å drikke, men de drikker for at det er blitt en (svært trist) norm og er nærmest obligatorisk. Alkoholen er også svært tilgivelig når det gjelder brukerdose, sammenliknet med 2-CB, amfetamin, kokain mm.

-Om LSD blir lovlig tviler jeg sterkt på at det ville ført til økt rekrutering av brukere. Psykedelika egner seg ikke på byen, det er et "narkotika" som vil vise deg både himmel og hælvete som ligger dypt begravet nede i din egen skalle.

-Om heroin ble lovlig tviler jeg også sterkt på at det ville ført til økt rekrutering av brukere. Alle "vet" at heroin er hælvete. Dette egner seg også svært lite til sosialt bruk.

Rusmidler "generelt" er et begrep som bør brennes og kastes i søppla  Cheesy
Litt offtopic blabla Smiley
Stats:
19 år
178cm
85kg


Loggbok!


Bildeprofil

Utlogget whey%

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 191

Sv: legalisering av hasj?
« #17 : 08. september 2010, 21:21 »
Ja man kan sammenligne alkohol i denne debatten! Se på hva som skjedde i USA da dette også var kriminalisert. Det ble et helvete. Mafiaen dannet sine røtter på denne tiden med smugling og salg.

Jeg er for at politi skal fokusere på bakmenn med enorme fortjenester samt kriminalitet der det virkelig er et offer! La folk på informasjon, folk må faen få bestemme selv vell!
Die Religion ... ist das Opium des Volkes

---------------------------------------------

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100619.msg1504657;topicseen#new
Bildebok

Utlogget Krollo

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 772
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 772

Sv: legalisering av hasj?
« #18 : 08. september 2010, 21:21 »
Hvis du mener dette så motsier du all seriøs forskning. Kan du argumentere for dette?
Igjen, hvilken seriøs forskning?
Stats:
19 år
178cm
85kg


Loggbok!


Bildeprofil

Utlogget whey%

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 191

Sv: legalisering av hasj?
« #19 : 08. september 2010, 21:24 »
Hvis du mener dette så motsier du all seriøs forskning. Kan du argumentere for dette?

Hvor vanskelig er det for en 12 åring å traske ned på Akerselven å kjøpe seg en dose da? Er nok ikke mange av gutta der nede som ber om legitimasjon nei..
Die Religion ... ist das Opium des Volkes

---------------------------------------------

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100619.msg1504657;topicseen#new
Bildebok

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: legalisering av hasj?
« #20 : 08. september 2010, 21:40 »
må da være mye greiere å ringe en kompis av en kompis istedet for å tenke på at hasjsalget stenger osv.? skjønner ikke helt greia med at man absolutt skal legalisere alt mellom himmel og jord.

Utlogget whey%

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 191

Sv: legalisering av hasj?
« #21 : 08. september 2010, 21:46 »
må da være mye greiere å ringe en kompis av en kompis istedet for å tenke på at hasjsalget stenger osv.? skjønner ikke helt greia med at man absolutt skal legalisere alt mellom himmel og jord.

Vell, tror at mange ikke har lyst å være "kriminelle" samt støtte kriminalitet. Det er ofte selgere som tenker sånn som deg. De er jo liveredde for at det skal bli legalisert.
Die Religion ... ist das Opium des Volkes

---------------------------------------------

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100619.msg1504657;topicseen#new
Bildebok

Utlogget Mr.LT

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 706
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 706

Sv: legalisering av hasj?
« #22 : 08. september 2010, 21:49 »
Hvilke problemer?

Hvilken forskning?
Rusmidler "generelt" blir litt for dumt. Slik det er idag har man lovlig rusmidler, og ulovlige (narkotika).
Å si rusmiddler generelt blir som å sammenligne LSD og alkohol, de er LITT forskjellige.
Det at alkohol er tilgjengelig og lov (slik som idag) og at dette "beviser" at økt tilgjengelighet fører til økt bruk er greit nok. Men du kan ikke trekke denne konklusjonen og si at det gjelder for ALLE rusmidler.
Alkohol er litt spessielt, det er et veldig sosialt rusmiddel som "passer" for de fleste når man skal ut på byen. Jeg velger også å tro at ikke alle som drar ut på byen gjør det for å drikke, men de drikker for at det er blitt en (svært trist) norm og er nærmest obligatorisk. Alkoholen er også svært tilgivelig når det gjelder brukerdose, sammenliknet med 2-CB, amfetamin, kokain mm.

-Om LSD blir lovlig tviler jeg sterkt på at det ville ført til økt rekrutering av brukere. Psykedelika egner seg ikke på byen, det er et "narkotika" som vil vise deg både himmel og hælvete som ligger dypt begravet nede i din egen skalle.

-Om heroin ble lovlig tviler jeg også sterkt på at det ville ført til økt rekrutering av brukere. Alle "vet" at heroin er hælvete. Dette egner seg også svært lite til sosialt bruk.

Rusmidler "generelt" er et begrep som bør brennes og kastes i søppla  Cheesy
Litt offtopic blabla Smiley


Greit, men da holder vi oss til debattens kjerne, cannabis. Og der er vel likheten til alkohol som sosialt rusmiddel ganske stor? Ergo kan det sammenlignes.

Erfaringene er påfallende like de som har kommet når land har lettet på alkoholrestriksjoner. Økt misbruk som igjen påvirker store samfunnstrukturer.

Hvor vanskelig er det for en 12 åring å traske ned på Akerselven å kjøpe seg en dose da? Er nok ikke mange av gutta der nede som ber om legitimasjon nei..

Ja, for en 12-åring muligens men befolkningen sett under ett så blir det lettere å få tak i cannabis dersom det legaliseres, og ikke bare avkriminaliseres. Derfor er det viktig å skille mellom begrepene.

Jeg er forøvrig imot at "folk" skal få bestemme alt selv. Likheten til anarki ville i såfall vært påfallende.

LT


Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: legalisering av hasj?
« #23 : 08. september 2010, 21:59 »
Vell, tror at mange ikke har lyst å være "kriminelle" samt støtte kriminalitet. Det er ofte selgere som tenker sånn som deg. De er jo liveredde for at det skal bli legalisert.
Så du ser på en som har prøvd eller kjøpt hasj som en skikkelig skurkete erkeskriminell? Fra argumenter som det der, virker nesten som om kriminell er en slags tilværelse en er i..

Utlogget whey%

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 191

Sv: legalisering av hasj?
« #24 : 08. september 2010, 22:06 »
 @mrLT du misforstår meg med vilje. Selvfølgelig skal man ikke kunne gjøre som man vill. Men over min kropp har jeg lyst til å ha kontroll.


Så du ser på en som har prøvd eller kjøpt hasj som en skikkelig skurkete erkeskriminell? Fra argumenter som det der, virker nesten som om kriminell er en slags tilværelse en er i..

Nei men det er mange som gjør det.. Folk har jo ikke lyst til å gjøre ulovlige handlinger!
Die Religion ... ist das Opium des Volkes

---------------------------------------------

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100619.msg1504657;topicseen#new
Bildebok

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: legalisering av hasj?
« #25 : 08. september 2010, 22:21 »
Jeg tror alkohol er en bra sammenligning. Nordmenn har jo levd med alkohol en god stund, ikke sant? Det er ikke så mye missbruk av alkohol i Norge. I befolkningsgrupper som brått har blitt introdusert til alkohol blir alkoholen ofte et problem. F,x hos samer og indianere(sier ikke det er slik i dag). Kanskje livene til disse folkene ikke var særlig bra, noe som gjør at man ikke kan sammenligne de helt med nordmenn, men interessant er det likevel. I Russland er alkoholen billigere og levestandaren lavere. Alkoholmissbruk er et stort problem der, selv om de ikke er ny til alkohol.

Jeg tror at med en stiv pris(som vi har i dag på alkohol) så vil ikke hasjmissbruk bli et så stort problem.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Proteinmannen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 396
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 396

  • :D
Sv: legalisering av hasj?
« #26 : 08. september 2010, 22:29 »
hasj er jo utrolig vanlig å bruke for tida merker jeg..

personlig syntes jeg folk som bruker det er utrolig tjukke i hue..

Vi lever 1 gang.. hvorfor ødlegge livet på tull som narkotika, røyk og alkohol..

livet går altfor fort og jeg vil ikke ødlegge for et langt og sunt liv..  Undecided
Weightlifter3 + Food = bodybuilder

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: legalisering av hasj?
« #27 : 08. september 2010, 22:31 »
Det er bare folk uten disiplin som ikke kan nyte ting i lave doser.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: legalisering av hasj?
« #28 : 08. september 2010, 22:34 »
hasj er jo utrolig vanlig å bruke for tida merker jeg..

personlig syntes jeg folk som bruker det er utrolig tjukke i hue..

Vi lever 1 gang.. hvorfor ødlegge livet på tull som narkotika, røyk og alkohol..

livet går altfor fort og jeg vil ikke ødlegge for et langt og sunt liv..  Undecided
Haha, motherfuckings antihonnør. Ødelegge livet sitt med hasj Cheesy Heeeeeelt KONGE innlegg. Unnskyld meg.

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: legalisering av hasj?
« #29 : 08. september 2010, 22:48 »
vet du hva, vi skulle nesten lagd en bra gjennomført facebook side som vi fikk reklamert for. En side som støtter legalisering av hasj og som har klare reguleringspunkt.

Slike facebook sider har skapt oppsikt før..

Join LUHM på facebook. Har allerede 6-7000 medlemmer. Seriøs forening.
Sa brura

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!