Skrevet av Emne: legalisering av hasj?  (Lest 54387 ganger)

Utlogget Andyy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 299
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 299

Sv: legalisering av hasj?
« #60 : 09. september 2010, 15:50 »
Btw, så er det verken standup eller fear factor han er mest kjent fra. Det er jo selvfølgelig UFC..


Really?

Teknisk sett så tar du feil, for han startet med både standup og fear factor før han startet med ufc Wink Men kan si meg enig i at det er UFC han er mest kjent for nå til dags.
Njoa

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: legalisering av hasj?
« #61 : 09. september 2010, 16:01 »
Ikke legaliser noe som helst. Vi har nok pot huer her til lands fra før som knapt orker å sitte rett vei på dass nårem driter.

Om folk ikke klarer å holde seg til en bayer i godt lag, kan dem fløtte til amsterdam og koke kål med resten av dreadlocks pakket der nede.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Andyy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 299
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 299

Sv: legalisering av hasj?
« #62 : 09. september 2010, 16:07 »
Ikke legaliser noe som helst. Vi har nok pot huer her til lands fra før som knapt orker å sitte rett vei på dass nårem driter.

Om folk ikke klarer å holde seg til en bayer i godt lag, kan dem fløtte til amsterdam og koke kål med resten av dreadlocks pakket der nede.

Håper virkelig dette er sarkasme.

Hvor mange ganger må man si dette. Er man en lat idiot og røyker marijuana blir man en lat idiot som røyker marijuana. Dette har ikke noe felles trekk.

Jeg har en fin stemor. Hun er halv uføretrygdet og drikker rødvin nesten hver dag. Så kan vi legge til resten av de norske damene fra 40 til 60 som er halvt\helt ufør som drikker rødvin relativt ofte eller i relativt stor kvantitet. WOW!! Der har vi en fellesnevner jo, vi bannlyser rødvin!!!!!!
Njoa

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: legalisering av hasj?
« #63 : 09. september 2010, 18:19 »
Serriøst? det må være det dårligste argumentet jeg noen gang har hørt... Disse personene som døde av forgifting kjøpte jo ULOVLIG brennevin.

Seriøst?

Serriøst? jeg må være det dårligste argumentet noen gang... Disse personer som døde

Ser du hva jeg gjorde? Jeg tok det du sa ut av kontekst, og da betød det plutselig noe helt annet.

Neste gang du skal kritisere noen, så les innlegget det blir svart på også, så skjønner du sammenhengen.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget næææh

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 222
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: legalisering av hasj?
« #64 : 09. september 2010, 19:01 »
Ikke legaliser noe som helst. Vi har nok pot huer her til lands fra før som knapt orker å sitte rett vei på dass nårem driter.

Har du noengang forsøkt å sitte "feil vei" på dass? Det skal visstnok være ganske behagelig, selv i nykter tilstand.

Hva legaliseringssaken angår så stiller jeg meg ganske midt imellom. Samfunnet ville på kort sikt tjent mye, ihvertfall økonomisk, på statlig regulering av cannabis. Selv om en tar med helsetjenester til de som er predisponerte for psykoser og lignende morro, samt de med manglende selvkontroll som fort ville havnet i uføre av uvettig bruk, er det et regnestykke som går høyt i pluss. Samfunnsmessig ville det nok heller ikke spilt store rollen fra eller til, med unntak av det fåtallet overnevnte grupper representerer. I positiv retning ville det kanskje blitt mindre vold og alkoholrelatert "idioti". Totalt sett tror jeg ikke majoriteten av befolkningen ville merket noen stor forskjell om det ble legalisert, enkelt og greit.

Det som gjør meg tvilsom er at det fort kan bli ett steg på veien mot "full legalisering". Der stopper det for meg.

Mange av de som "faller utenfor og blir ødelagt av stoff" ville på ett eller annet tidspunkt ødelagt for seg selv uansett. Merk at jeg sier mange, ikke alle. Om det er høna eller egget, faktum er det at et så stort antall personer ender ikke opp i en institusjon eller kommunal bolig med levering av medisiner hver morgen på grunn av stoff alene. Det er en del menneskelige faktorer som også spiller inn her, hvilket mange ser ut til å glemme. Og enn så lenge må man inn i det staten betegner som "kriminelle miljøer" for å ha tilgang til disse, noe som ihvertfall begrenser mulighetene for en relativt stor andel av norges befolkning.

Den begrensningen er det nok lurt å beholde.

Her kommer det til å stå noe virkelig sykt en dag!

Utlogget whey%

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 191

Sv: legalisering av hasj?
« #65 : 09. september 2010, 19:35 »
Har du noengang forsøkt å sitte "feil vei" på dass? Det skal visstnok være ganske behagelig, selv i nykter tilstand.

Hva legaliseringssaken angår så stiller jeg meg ganske midt imellom. Samfunnet ville på kort sikt tjent mye, ihvertfall økonomisk, på statlig regulering av cannabis. Selv om en tar med helsetjenester til de som er predisponerte for psykoser og lignende morro, samt de med manglende selvkontroll som fort ville havnet i uføre av uvettig bruk, er det et regnestykke som går høyt i pluss. Samfunnsmessig ville det nok heller ikke spilt store rollen fra eller til, med unntak av det fåtallet overnevnte grupper representerer. I positiv retning ville det kanskje blitt mindre vold og alkoholrelatert "idioti". Totalt sett tror jeg ikke majoriteten av befolkningen ville merket noen stor forskjell om det ble legalisert, enkelt og greit.

Det som gjør meg tvilsom er at det fort kan bli ett steg på veien mot "full legalisering". Der stopper det for meg.

Mange av de som "faller utenfor og blir ødelagt av stoff" ville på ett eller annet tidspunkt ødelagt for seg selv uansett. Merk at jeg sier mange, ikke alle. Om det er høna eller egget, faktum er det at et så stort antall personer ender ikke opp i en institusjon eller kommunal bolig med levering av medisiner hver morgen på grunn av stoff alene. Det er en del menneskelige faktorer som også spiller inn her, hvilket mange ser ut til å glemme. Og enn så lenge må man inn i det staten betegner som "kriminelle miljøer" for å ha tilgang til disse, noe som ihvertfall begrenser mulighetene for en relativt stor andel av norges befolkning.

Den begrensningen er det nok lurt å beholde.



Du har helt rett, det er mange menneskelige faktorer som spiller inn. Problemet som jeg ser det er at folk trenger hjelp og åpenhet. Dette får vi ikke når man blir sett på som en kriminell. Med å stigmatisere, se ned på folk vil ikke problemene forsvinne. Nå tenker jeg litt mer generelt, folk med rusproblemer bruker gjerne ikke bare cannabis. Jeg synes derfor også at man må skille mellom stoffer, det finnes jo så sinnssykt mye og effekten av stoffene varierer også deretter. Den gjennomsnittlige cannabisbruker finner man ikke nede på plata.

Problemet med å ikke legalisere og regulere fult ut vil være at det kriminelle markedet fortsatt vill håve inn med penger. 
Die Religion ... ist das Opium des Volkes

---------------------------------------------

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100619.msg1504657;topicseen#new
Bildebok

Utlogget Økoshit

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 18
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 18

Sv: legalisering av hasj?
« #66 : 09. september 2010, 19:48 »
nei, jeg er ex-røyker, røyka i ca 1 år.. hasj er mer eller mindre ufarlig i små doser en sjelden gang, men vane røykere sliter, for å ikke snakke om miljøet rundt dette. bare å styre seg unna og kjøre på med drikke..  alkohol er myyye mildere for hodet mitt iallefall ;-)

Utlogget whey%

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 191

Sv: legalisering av hasj?
« #67 : 09. september 2010, 19:56 »
nei, jeg er ex-røyker, røyka i ca 1 år.. hasj er mer eller mindre ufarlig i små doser en sjelden gang, men vane røykere sliter, for å ikke snakke om miljøet rundt dette. bare å styre seg unna og kjøre på med drikke..  alkohol er myyye mildere for hodet mitt iallefall ;-)

Dette er deg, igjen dette er individuelt. Noen klarer fint å være fjerne 24/7
http://www.youtube.com/watch?v=cWxu7KrPGic
Die Religion ... ist das Opium des Volkes

---------------------------------------------

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100619.msg1504657;topicseen#new
Bildebok

Utlogget Andyy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 299
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 299

Sv: legalisering av hasj?
« #68 : 09. september 2010, 20:01 »
Nå som alle driver med skremmsels eksempler legger jeg til ett med en litt annen vri.

Min kjære bror har røyket cannabis siden han var rundt 18år gammel. Han er nå utdannet som sivil økonom, trener 4 ganger i uken. Igjennom studietidene røyket han ca 5 ganger i uken, han gikk da fulltid på skole, jobb deltid ved siden av og trente 3-4 ganger i  uken. Han er en ekstremt oppegående mann og har alltid vært det.

Derimot så snakkes det mye om de som blir klassifisert som "tapere" i dagens samfunn. Disse menneskene var også tapere på ungdomsskolen, vgs og de tok mest sannsynlig ikke noe høyere utdannelse. Ofte driver disse menneskene også å snakker høyt om bruk av cannabis og tror det er "kult". Noe som igjen får folk til å tro at alle som røyker blir sånn. Derimot så kan vi ta min bror som eksempel igjen. Han har en 5-6 gode venner med høy utdannelse han røyker med, han snakker ikke høyt om det i det offentlige, men han er åpen med det om man spør han. Så når han startet å røyke som 17-18åring var ikke han en av dissa "taperne" som skrek ut om eple bongen de lagde dagen før og hvor hardt de hot-boxa bilen.
Njoa

taraquin

  • Gjest
Sv: legalisering av hasj?
« #69 : 09. september 2010, 20:39 »
Problemet med rusmidler er ikke rusmidlene i seg selv, men at endel personer som burde holdt seg langt pokker i vold unna rusmidler har en stor tilbøyelighet til å bruke dem, heldigvis er cannabis et av de bedre i så måte. Jeg har jobba på en tung psykiatrisk post med schizofrene og psykotiske og nesten alle hadde brukt hasj, tobakk, alkohol, amfetamin, benzo, og noen få hadde brukt herion og de tyngste stoffene. For en som drar sammenhenger ut ifra erfaring vil dette si at f.eks hasj er årsaken til schizofreni. Det blir like relevant som å trekke fram at en som tok doktorgrad i medisin greide det fordi han tok seg en rev daglig. For førstkommende kan det hende hasjen fremskynda schizofrenien kombinert med de andre rusmidlene (ut ifra forskning jeg har lest), men at hasjen alene var årsaken er usannsynlig da både forbruket av hasj, amfetamin og andre rusmidler som kan gi hallusinasjoner\rusutløste psykoser som fort går over, har økt kraftig de siste 50 årene, mens antallet schizofrene\psykotiske har ligget noenlunde stabilt. For eksempel nr 2 kan det hende at hasjen gjorde han mer kreativ, mer avslappa etc og sånn sett hjalp han med studiene, men kan hende det hadde nada å si også Smiley

Poenget mitt er at enkelteksempler på personer som havna i rennesteinen pga hasjen ikke er så relevante da problemet ikke ligger i rusmidlet men personen som brukte det, det kunne liksågodt vært alkohol, heroin eller benzo som førte personen din når vedkommende egentlig burde hatt psykiatrisk hjelp for sine problemer istedet for å forsøke en mental flukt med å ruse seg.

Utlogget Krollo

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 772
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 772

Sv: legalisering av hasj?
« #70 : 09. september 2010, 20:54 »
@taraquin: Fantastisk innlegg, du satte ord på mine tanker bedre enn hva jeg selv er i stand til. Honnør Smiley
Stats:
19 år
178cm
85kg


Loggbok!


Bildeprofil

Utlogget Andyy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 299
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 299

Sv: legalisering av hasj?
« #71 : 09. september 2010, 21:43 »
Kan si meg veldig enig med deg taraquin. Eneste er det at marijuana har blitt brukt i tusener av år så veit ikke om økningen de siste 50årene skal være så altfor relevant. Om jeg skal gå vekk fra enkelt eksempler kan jeg fortelle om da jeg bodde i usa. Gikk på high school der for mange mange mange år tilbake. Og da røyket bokstavelig talt 90% skole marijuana inkludert lærere. Dette var ekstremt normalt der og de hadde ingen store fordommer ovenfor stoffet. De røyket aldri hasj og det gjorde forsåvidt ikke min bror heller.

Har også en stor vennekrets i norge som fortsatt gjør det og jeg gjorde selv også for mange år tilbake. Har en kompis som jobber på deli og er en lat faen, han røyker hver dag. Han var også en lat jævel på ungomsskolen og fullførte heller aldri vgs. Han startet å røyke for 1 år siden. Det jeg prøver å komme fram til når det gjelder han er at han har alltid vært en lat jævel og kommer alltid til å være det. Med eller  uten cannabis. Jeg har selv aldri opplevd noe bivirkninger da jeg røyker for mange år tilbake, ingen av mine nærmeste eller mine skolekamerater har heller det.

Vil også legge til at mye av grunnet til at mange nordmenn føles at de blir avhengi av hasj er at når man røyker hasj er man nødt til å blande det med tobakk. Om man ikke røyker fra før kan følelsen av å være anhengi av hasj komme fra at de faktisk er avhengi av tobakken. Dette forekommer ikke om man røyker ren marijuana da man ikke pleier å blande den ut, med mindre man er gjerrig. Jeg prøver ikke å promotere røyking, men føler jeg må snakke ut når det så mye BS som blir skrevet her.

Når man snakker om de som går over på sterkere saker, så er dette mennesker som oftest har dype psykiske problemer fra før. Nå kommer sikkert dette til å høres ut bullshit, men jeg har enda en stebror Smiley Han ble missbrukt at 2 naboer som 9åring over en 18mnd periode. Dette trengte han langt inne og havnet i dyp depresjon. Han startet med piller for å døyve smerten, så startet han å røyke hasj, også gikk han over til sterkere og sterkere saker. Grunnen til at han gikk over til sterkere saker var ikke fordi han mistet effekten av hasj, det var fordi hasj ikke er sterkt nok til å døyve så dype psykologiske arr. Dette er ofte en av grunnene til at folk vil at hasj fortsatt skal forbys. Dette vil ikke si at det var hasjen som fikk han til å bli dopmissbruker over mange år, det var overgrepet som skjedde når han var liten. Skal ikke gå for mye inn i livshistorien hans da dette kan bli kjedelig og kanskje litt drøyt, men han er rusfri i dag, men han går på mengder med antidepresive som gjør han til en sløv zombie. Disse antidepresivene derimot, disse er sosialt godkjent og statlig for den saks skyld.

Njoa

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: legalisering av hasj?
« #72 : 12. september 2010, 21:34 »
Problemet med rusmidler er ikke rusmidlene i seg selv, men at endel personer som burde holdt seg langt pokker i vold unna rusmidler har en stor tilbøyelighet til å bruke dem, heldigvis er cannabis et av de bedre i så måte. Jeg har jobba på en tung psykiatrisk post med schizofrene og psykotiske og nesten alle hadde brukt hasj, tobakk, alkohol, amfetamin, benzo, og noen få hadde brukt herion og de tyngste stoffene. For en som drar sammenhenger ut ifra erfaring vil dette si at f.eks hasj er årsaken til schizofreni. Det blir like relevant som å trekke fram at en som tok doktorgrad i medisin greide det fordi han tok seg en rev daglig. For førstkommende kan det hende hasjen fremskynda schizofrenien kombinert med de andre rusmidlene (ut ifra forskning jeg har lest), men at hasjen alene var årsaken er usannsynlig da både forbruket av hasj, amfetamin og andre rusmidler som kan gi hallusinasjoner\rusutløste psykoser som fort går over, har økt kraftig de siste 50 årene, mens antallet schizofrene\psykotiske har ligget noenlunde stabilt. For eksempel nr 2 kan det hende at hasjen gjorde han mer kreativ, mer avslappa etc og sånn sett hjalp han med studiene, men kan hende det hadde nada å si også Smiley

Poenget mitt er at enkelteksempler på personer som havna i rennesteinen pga hasjen ikke er så relevante da problemet ikke ligger i rusmidlet men personen som brukte det, det kunne liksågodt vært alkohol, heroin eller benzo som førte personen din når vedkommende egentlig burde hatt psykiatrisk hjelp for sine problemer istedet for å forsøke en mental flukt med å ruse seg.
Dette er elegant formulert, men jeg er uenig.  Vi bør spørre oss selv hvorfor lovlige og ulovlige rusmidler er gjort tilgjengelige for folk.  De er gjort tilgjengelige fordi det finnes folk som selger dem.  Og der det finnes selgere, så finnes det også lagrere, smuglere og produsenter.  Alle disse folkene har inntatt disse samfunnsmessige rollene fordi de ønsker å tjene penger.  Dette gjør de best dersom de klarer å tilby stoffer som er avhengighetsskapende.  Dette gjelder ikke bare narkobaroner i Colombia og Afghanistan.  Det gjelder også generaldirektørene i Phillip Morris, som har en direkte økonomisk gevinst dersom de klarer å døtte millioner av tonn med kreftframkallende stinkpinner på en milliard kinesere.

Profittmotivet gjør at sterke økonomiske aktører hele tiden ser etter nye vanedannende stoffer.  Altså ligger store farer i selve stoffene, som nettopp er tenkt ut for å skape avhengighet, både blandt boms og jetsettere.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Machote

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 45
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 45

Sv: legalisering av hasj?
« #73 : 12. september 2010, 22:31 »
Nå er det jo massevis av folk som røyker marihuana og som kan fortelle om at stoffet ikke er avhengighetskapende. Ikke på lik linje med heroin, opium og kokain hvertfall. Nå kan også dette med avhengighet være en egen diskusjon og i tilleg veldig subjektivt, men jeg aldri hørt en person si med 100 % ærlighet at han er blitt avhengig av marihuana.

Så at denne planten skal være farlig fordi at det finnes folk som tjener penger på det blir et litt vakt argument syntes jeg.

taraquin

  • Gjest
Sv: legalisering av hasj?
« #74 : 13. september 2010, 13:22 »
Dette er elegant formulert, men jeg er uenig.  Vi bør spørre oss selv hvorfor lovlige og ulovlige rusmidler er gjort tilgjengelige for folk.  De er gjort tilgjengelige fordi det finnes folk som selger dem.  Og der det finnes selgere, så finnes det også lagrere, smuglere og produsenter.  Alle disse folkene har inntatt disse samfunnsmessige rollene fordi de ønsker å tjene penger.  Dette gjør de best dersom de klarer å tilby stoffer som er avhengighetsskapende.  Dette gjelder ikke bare narkobaroner i Colombia og Afghanistan.  Det gjelder også generaldirektørene i Phillip Morris, som har en direkte økonomisk gevinst dersom de klarer å døtte millioner av tonn med kreftframkallende stinkpinner på en milliard kinesere.

Profittmotivet gjør at sterke økonomiske aktører hele tiden ser etter nye vanedannende stoffer.  Altså ligger store farer i selve stoffene, som nettopp er tenkt ut for å skape avhengighet, både blandt boms og jetsettere.
Jeg er tildels enig med deg. Noen ord som kan være verdt å merke seg: Etterspørsel og tilgjengelighet. Endel stoffer kommer folk til å skaffe seg uansett om tilgjengeligheten er dårlig, eks alkohol og cannabis siden begge kan lage hjemme hos folk selv. I perioder med f.eks alkoholforbud øker både smugling, hjemmebrenning og annen ulovlig distribusjon dramatisk, mange dyrker cannabis hjemme, dryrkerringer, evt tar de mange helgeturer til Amstern osv. Disse stoffene har vært brukt i tusenvis av år og er forbundet med mye annet enn rus for mange. Når det gjelder kokain og heroin blir historien en litt annen og her er jeg enig i at man bør være meget restriktive siden avhengighetspotensiale og skadepotensialet er langt større enn f.eks cannabis.

Når det gjelder avhengighetspotensialet så er f.eks cannabis som denne diskusjonen dreier seg om langt mindre avhengighetsskapende enn f.eks heroin, bl.a siden de fysiske abstinenssymptomene er milde. Når det er sagt kan jo folk bli avhengige av nær sagt alt og utvikle abstinenssymptomer ved fravær av substansen, dette kan jo være alt fra sniffing av lim, pengespill eller WOW: http://www.youtube.com/watch?v=YersIyzsOpc#noexternalembed Felles for disse 3 er at de i likhet med cannabis bare regnes som psykisk avhengighetsskapende.

Men jeg greier ikke helt se hva argumentet om mer avhegighetsskapende stoffer har å si ift cannabis? Det meste som gjøres av modifikasjoner her er vell at det tilsettes ting for å gjøre det billigere. Ekte vare eks grønt regnes vell av de fleste for å være best uansett.

De aller fleste som sliter med stor avhengighet har en eller flere psykiske grunnligelser, er enig med deg at det er tragisk at de f.eks gjør modifikasjoner ift tobakk som gjør det værre å slutte, men folk uten psykiske problemer har i langt mindre grad problemer med avhengighet. I tillegg virker jo kampanjene myndighetene kjører mot tobakk, antallet aktive brukere går ned år for år, men igjen sitter de med psykiske problemer. Eks røyker 9 av 10 schizofrene tobakk, og her har det ikke vært noen nedgang. Et eksempel på dette er at over 80% av brukerne i heroinprosjektet i Sveits har en eller flere psykiske diagnoser. Noe jeg mener underbygger min hypotese om mental flukt ved å ruse seg.

Å gjøre cannabis lovlig vil slå bena under mye av det illegale markedet idag siden cannabis er det desidert mest brukte ulovlige stoffet. Svært få bruker f.eks heroin eller koka til sammenligning, dvs etterspørselen etter det er dårlig. En vil også få langt dårligere rekruttering til andre rusmidler om cannabis ble lovlig. Det er jo grunnet miljøene hvor man stadig for tilbud om gratis prøver på ditt og datt at man ender opp med tyngre stoffer. Tilbudet til personer som har problemer med avhenighet ift cannabis i dag er også svært dårlig siden det er ulovlig. Hadde folk fått hjelp og blitt fanget opp av psykisk helsevern hadde nok færre rota seg borti hardere stoffer tror jeg.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!