Skrevet av Emne: legalisering av hasj?  (Lest 54388 ganger)

Utlogget liffy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 259
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 259

  • Mindbuilder
Sv: legalisering av hasj?
« #150 : 20. september 2010, 22:35 »
Lett å bli skremt av hasj når man bor i Bø, ja. Tongue

All spøk til side; uavhengig av hva man tror vil bli følgene av en eventuell re-legalisering, så er dette noe man bør tenke på.

Hvilken rett har en stat til å sette forbud mot et vidt spekter av flora på grunnlag at det har psykoaktive effekter? (den graden dette gjennomføres i er så omfattende at det ikke engang er mulig å foreta skikkelig forskning innen feltene på grunn av de lovmessige begrensningene).

taraquin

  • Gjest
Sv: legalisering av hasj?
« #151 : 20. september 2010, 22:55 »
H.M: Den store referansen min ift mitt syn har jeg fra Trondheim hvor jeg bodde i flere år, men har bodd flere lokale småsteder og har desverre opplevd noe av det du beskriver. Småsteder henger ofte litt etter byene og har ofte en litt annen rusmiddelkultur. I Trondheim ble jeg stadig bedt på vinkvelder og ølsmaking, andre steder i Trønderlag ble jeg oftere bedt på grøftefyll med heimert, svært mange brant heimert selv og alle rusmidler var forbundet med fyll, slåssing og fest, i mindre grad kos og kultur, vinsmaking var et fremmedord der, så du ikke hullet i krona i karskkoppen var det for svakt Wink

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: legalisering av hasj?
« #152 : 21. september 2010, 00:06 »
Lett å bli skremt av hasj når man bor i Bø, ja. Tongue

All spøk til side; uavhengig av hva man tror vil bli følgene av en eventuell re-legalisering, så er dette noe man bør tenke på.

Hvilken rett har en stat til å sette forbud mot et vidt spekter av flora på grunnlag at det har psykoaktive effekter? (den graden dette gjennomføres i er så omfattende at det ikke engang er mulig å foreta skikkelig forskning innen feltene på grunn av de lovmessige begrensningene).
hehehe, takk for den! x)
 Du har ett godt poeng..
H.M: Den store referansen min ift mitt syn har jeg fra Trondheim hvor jeg bodde i flere år, men har bodd flere lokale småsteder og har desverre opplevd noe av det du beskriver. Småsteder henger ofte litt etter byene og har ofte en litt annen rusmiddelkultur. I Trondheim ble jeg stadig bedt på vinkvelder og ølsmaking, andre steder i Trønderlag ble jeg oftere bedt på grøftefyll med heimert, svært mange brant heimert selv og alle rusmidler var forbundet med fyll, slåssing og fest, i mindre grad kos og kultur, vinsmaking var et fremmedord der, så du ikke hullet i krona i karskkoppen var det for svakt Wink
Ja, skjønner! ser ut til at ting kan være så annerledes landet rundt at samme sak blir veldig forskjellig fra plass til plass..




Westside disciple

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: legalisering av hasj?
« #153 : 21. september 2010, 07:20 »
      fyll, slåssing og fest, i mindre grad kos og kultur,

Dette ER nettopp norsk kultur Grin
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: legalisering av hasj?
« #154 : 21. september 2010, 10:00 »
Joda, jeg tro kanskje til i hardeste laget, men det finnes et underliggende premiss blandt mange narkoliberalister som bekymrer meg.  Det er tanken på at det ikke nytter å fjerne samfunnsproblemer, bare å begrense dem sånn noenlunde, å få dem inn i 'ordnede former', som det heter.  Dette er en viktig grunn til at reaksjonære grupper av typen Tea Party, ymse islamister og Sverigedemokratene har framgang rundt om verden.  Disse gruppene har en ide om politiske formål og hensikter som mange mer fornuftige grupperinger ikke lenger har, og det gir dem vind i seila.
Det er vanskelig å vite sikkert.  Det er massevis av alternativer som ikke er prøvd ut i praksis.  Jeg tror ikke at et frislipp ville vært bedre.
Jeg har skissert en alternativ politikk i et tidligere innlegg.  Den går ut på at smugling og salg av narkotika fortsatt skal straffes strengt.  Men de som blir tatt for besittelse, skal få mulighetene til å få stoff GRATIS kombinert med en rett og en plikt til å følge et opplegg som gjør dem rusfrie.  Stoffet skal inntas under oppsyn av politi og/eller helsepersonell, så de narkomane ikke får sjangsen til å hamstre.  Dette opplegget betyr at de narkomane ikke behøver å ty til kriminalitet for å få tak i stoff, men at smugling og omsetning av stoff ute på gata stadig er forbudt.
Dette er helt feil.  For min del kunne det gjerne vært digre hampåkre i Norge, med produksjon av tau, klær og medisiner som formål.  Legaliser gjerne også hasj som smertestillende medisin for folk med ymse kroniske lidelser.  Men narkoliberalistene bør slutte å skyve hasj som medisin foran seg.  Deres reelle agenda er å legalisere hasj som rekreasjonsdop, og de bør innrømme dette først som sist.
Hvor har du det fra at jeg stemmer Fr.P?  Det er fullstendig gæernt.  Jeg hører hjemme på den motsatte ytterfløya i norsk politikk.  Jeg tror at Fleksnes kan bekrefte dette, og det er desto hyggeligere å være på samme side som Fleksnes denne gangen.

Ok, er enig i endel av det du sier. Men blir da rimlig absurd om en, la oss si, jus-student eller elektroingeniørstudent skal måtte gå på avrusning fordi han/hun ble tatt med et gram hasj på lørdagskvelden? Regner kanskje med at du mente heroin eller svært unge som ravet rundt og kjøpte hasj? I så fall kan jeg være enig.

Du er uansett for en mildere narkotikapolitikk, og det er bra.
Sa brura

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: legalisering av hasj?
« #155 : 21. september 2010, 15:55 »
jus-student eller elektroingeniørstudent

Er det noen spesiell grunn til at disse studentene skal ha spesialbehandling? Grin
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: legalisering av hasj?
« #156 : 22. september 2010, 10:40 »
Gi meg noe som helst dokumentasjon på den negative effekten.

Du mener alvorlig at det ikke finnes rikelig med dokumentasjon på at cannabis kan ha negative helsemessige faktorer? Tror du noen tar deg alvorlig i denne diskusjonen da?
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: legalisering av hasj?
« #157 : 22. september 2010, 15:28 »
Du mener alvorlig at det ikke finnes rikelig med dokumentasjon på at cannabis kan ha negative helsemessige faktorer? Tror du noen tar deg alvorlig i denne diskusjonen da?
Tror du noen tar DEG alvorlig, når du bare sier at dokumentasjonen er der, men ikke kommer med noe som helst?

Utlogget Andyy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 299
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 299

Sv: legalisering av hasj?
« #158 : 22. september 2010, 16:25 »
Du mener alvorlig at det ikke finnes rikelig med dokumentasjon på at cannabis kan ha negative helsemessige faktorer? Tror du noen tar deg alvorlig i denne diskusjonen da?

Er ikke det jeg sier, jeg ba deg finne noe dokumentasjon på den negative effekten som ikke er laget av konservative amerikanere i utah. Jeg har desverre ikke funnet så altfor mange solide forsknings rapporter hvor det står om disse fæle negative effektene og jeg tenkte så lenge du var så sikker på dem at du kunne vise meg ett par.
Njoa

Utlogget Cocho

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 211
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 211

  • Jeg er faktisk en veldig grei kar
Sv: legalisering av hasj?
« #159 : 23. september 2010, 13:01 »
Jeg vil bare føye til noe angående tilgjengeligheten av cannabis slik som det er nå, kontra slik det kanskje vil bli hvis det blir avkriminalisert.

Slik som ting er nå trenger jeg bare ta en telefon, ta ut noen penger, møte en fyr som har cannabis så lenge jeg har penger. Dette er lettere enn å kjøpe en pakke Paracet på apoteket. For på apoteket må du ha kølapp, vise legetimasjon og velge akkurat hvilken type Paracet du skal ha.

Er ikke dette litt rart? Eller sykt om du vil gå så langt å kalle det det.

Jeg syns iallfall det er betenkelig slik som ting er nå.
Jeg tror ikke det vil bli noen stor "bloom" av mennesker som blir avhengige av cannabis selv om man avkriminaliserer det, kontra slik det er i dag.

For er du helt seriøst ute etter å få tak i noe å røyke på, ja da kan du skaffe deg det på "null komma niks".

Så hadde vi solgt det over disk her i Norge under regi av staten hadde vi iallfall hatt en viss oversikt over hva vi faktisk fikk, samtidig som staten hadde tjent en god del på det.

Jeg ser ikke noen grunn til å ikke avkriminalisere det.

-Cocho
Det er litt sånn "No pain, no gain" ^^

Utlogget Krollo

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 772
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 772

Sv: legalisering av hasj?
« #160 : 23. september 2010, 13:18 »
Du mener alvorlig at det ikke finnes rikelig med dokumentasjon på at cannabis kan ha negative helsemessige faktorer? Tror du noen tar deg alvorlig i denne diskusjonen da?
Er vanskelig å ta deg alvorlig mtp at du er et gjennomført forumtroll med mange fine Limericker og morsomheter. Klarer faktisk ikke huske sistgang du bidro med noe her på forumet. Men hvis du nå er seriøs så kan vel du finne litt dokumentasjon?
Stats:
19 år
178cm
85kg


Loggbok!


Bildeprofil

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: legalisering av hasj?
« #161 : 23. september 2010, 14:37 »
Slik som ting er nå trenger jeg bare ta en telefon, ta ut noen penger, møte en fyr som har cannabis så lenge jeg har penger. Dette er lettere enn å kjøpe en pakke Paracet på apoteket. For på apoteket må du ha kølapp, vise legetimasjon og velge akkurat hvilken type Paracet du skal ha.

To ting. Paracet får man på alle dagligvarebutikker og kiosker. Hvis jeg hadde vært villig til å betale 100 kr for et gram paracet, hadde jeg ikke trengt å ringe noen, de hadde ringt meg.

Jeg kan også ta en liten ringerunde og få tak i en pistol eller hagle til den nette sum av 5000 kr. Betyr det at dette burde bli lovlig, og kontrollert over disk? Men vent, det er det jo allerede.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: legalisering av hasj?
« #162 : 23. september 2010, 14:50 »
selv om dette blir avkriminalisert kommer staten sine priser (for garantert de som bestemmer mengder man får kjøpe, hvor man får kjøpe, hvem får kjøpe osv) til å bli mye høyere enn på gata, så tror rett og slett ikke det blir noe annerledes, bortsett fra at hvis man betaler ekstra på apoteket så får man det lovlig. Som de sier over, det er aaaalt for lett å skaffe seg det man vil ha, no matter what it is.

Utlogget liffy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 259
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 259

  • Mindbuilder
Sv: legalisering av hasj?
« #163 : 23. september 2010, 23:22 »
Ryu: Både paracetamol og hagler kan drepe, og begge disse er lovlige. Thc har ikke denne egenskapen, men det er ulovlig fordet.

loft: Prisene man har på 'svartebørsen' idag er allerede latterlig oppjusterte i forhold til produksjonskostnadene. Jeg vil anslå at ca. 80-90% av gateprisen er mellomlegg som griske narkobaroner sniker til seg. Derav kan staten skatte abnormt høyt før prisen vil bli høyere enn det den er idag.

(Pluss at de er jo ikke så innmari tjukke i huet at de tror de kan selge noe til 5 ganger så høy pris som det som allerede finnes, for da blir det jo ikke noen nedleggelse av den ulovlige handelen i det hele tatt).

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: legalisering av hasj?
« #164 : 23. september 2010, 23:35 »
Ryu: Både paracetamol og hagler kan drepe, og begge disse er lovlige. Thc har ikke denne egenskapen, men det er ulovlig fordet.

Se hva jeg svarte på. Det var lettheten av å få tak i diverse ting jeg påpekte, ikke dødsraten på de forskjellige produktene.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!