Skrevet av Emne: Må jeg ta grunnprogrammet før em?  (Lest 10008 ganger)

Utlogget criger

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 293
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 293

Må jeg ta grunnprogrammet før em?
« : 10. september 2010, 15:41 »
Må jeg ta grunnprogrammet før ekstrem muskelvekst?
Har målt mine 10rm, og er klar får å begynne på programmet på mandag.
Da har jeg hatt 3-4dager pause. Er det nok? Eller må jeg vente til onsdag før jeg begynner på programmet?
Og jeg regner med det går bra at jeg bytter ut skråbenk m/hantler til flat benk m/hantler?
Har trent en del skråbenk før, og har hatt fin fremgang, men har stangnert det nå.

Utlogget Marmarius

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 108
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 108

Sv: Må jeg ta grunnprogrammet før em?
« #1 : 10. september 2010, 16:02 »
Start med grunnprogrammet, jeg har trent begge deler og synest grunnprogrammet var mye bedre.  Smiley

Så lenge du har en benkpress variant så går det nokk greit.
Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!  Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=92612.0

Utlogget criger

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 293
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 293

Sv: Må jeg ta grunnprogrammet før em?
« #2 : 10. september 2010, 19:21 »
Ok, tar grunnprogrammet først da Smiley Er jo ikke store forskjellen på programmene uansett.
Men må jeg ha så mye som 7-9dager pause før jeg begynner på programmet eller? Greier ikke å vente så lenge Cheesy

Utlogget Marmarius

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 108
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 108

Sv: Må jeg ta grunnprogrammet før em?
« #3 : 10. september 2010, 20:10 »
Ok, tar grunnprogrammet først da Smiley Er jo ikke store forskjellen på programmene uansett.
Men må jeg ha så mye som 7-9dager pause før jeg begynner på programmet eller? Greier ikke å vente så lenge Cheesy


Hvorfor vente på å starte programme? Cheesy kom deg til gymmen og bygg muskler! Wink
En 7 timers mars med oppakking trenger du kansje en uke med restitusjon til, men en 10 rm test kan du like godt ta på første økten på programmet. Smiley


Men et lite tips som jeg skulle ønske at noen hadde sakt til meg før jeg startet med ryp var og stille ned vektene 5-10 %, tro meg det blir tungt nokk. Smiley

Bare gang de persene du har nå med 0.9 og før opp de som 10 rm
Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!  Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=92612.0

Utlogget criger

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 293
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 293

Sv: Må jeg ta grunnprogrammet før em?
« #4 : 10. september 2010, 22:35 »
Ja skriver inn litt mindre enn det jeg faktisk klarer. F.eks på Hantelpress fikk jeg akkurat til 10 på 25kg, så da noterer jeg 22,5. Wink

Utlogget Fismen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 51
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 51

Sv: Må jeg ta grunnprogrammet før em?
« #5 : 13. september 2010, 23:18 »
et tips hvis treningstudioet bare har 2,5kg vektforskjell er å kjøpe et par mansjetter på 1-1,5kg... Eller blir det umulig å følge progresjon riktig da du vil trene en uke eller 2 med samme vekt, mens du egentlig skulle trent med noe imellom Wink kjøpte mine på xxl for 179kr eller noe sånt! knallkjøp

Utlogget criger

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 293
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 293

Sv: Må jeg ta grunnprogrammet før em?
« #6 : 15. september 2010, 03:06 »
Hadde sikkert vært lurt og gjøre det ja. Men tror jeg heller varierer vekten litt, f.eks om jeg skal ta 23,8 kg, så tar jeg ett sett på 22,5 og ett sett på 25.

Første økt i går, var veeeldig lett! Gikk jo ned litt på vekta, sånn at jeg skulle klare progresjonen, regner med dette også er nødvendig på grunnprogrammet?

Også lurer jeg på om jeg kan legge til nedtrekk? Har jo vært nedtrekk på gamle programmet, men så det var fjernet på nye ryp.
Har ett sterkt ønske om å få litt mer bredde på ryggen min, og er itillegg stor fan av nedtrekk.
Kan jeg gjøre det, eller vil progresjonen på roinga bli feil da? Siden jeg trener ryggen mer enn jeg skal...
Tren programmet som det står er det mange som sier, men regner med det skal gå fint å legge til nedtrekk siden det har vært før.
Er altså på grunnprogrammet dette gjelder. Kommer til å gjøre det på ekstrem muskelvekst også, om det går fint.

Utlogget Humber

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 49
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 49

Sv: Må jeg ta grunnprogrammet før em?
« #7 : 02. november 2010, 13:16 »
Halla...kanskje litt sent svar men vil bare fortelle om min erfaring med RYP.  Fungerte veldig bra for meg.

Er nå på Ekstrem Muskelvekst og en kompis har akkurat hengt seg på RYP også. Tror han var litt ignorerende og ville kjøre Ekstrem Muskelvekst forann Grunnprogrammet. FEIL VALG! Han er mye større enn meg og veier mer, men "tar han" i flere øvelser. Han hadde heller nesten ingen sjangs til å fullføre noen av øvelsene på Ekstrem Muskelvekst.

Grunnprogrammet danner grunnlaget for EM, akkurat slik det står på TN og det stemer bra også Smiley

Utlogget salta89

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 313
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 313

Sv: Må jeg ta grunnprogrammet før em?
« #8 : 02. mars 2011, 16:01 »
Halla...kanskje litt sent svar men vil bare fortelle om min erfaring med RYP.  Fungerte veldig bra for meg.

Er nå på Ekstrem Muskelvekst og en kompis har akkurat hengt seg på RYP også. Tror han var litt ignorerende og ville kjøre Ekstrem Muskelvekst forann Grunnprogrammet. FEIL VALG! Han er mye større enn meg og veier mer, men "tar han" i flere øvelser. Han hadde heller nesten ingen sjangs til å fullføre noen av øvelsene på Ekstrem Muskelvekst.

Grunnprogrammet danner grunnlaget for EM, akkurat slik det står på TN og det stemer bra også Smiley

Husk å spis riktig, så blir du like stor å veier like mye så han kompisen din Smiley
Selv vert gjennom dei, å er enig i deg der. Kjør et eller to grunnprog før ekstrem muskelvekst Smiley

lykke til videre

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!