Skrevet av Emne: 5x5 stronglifts Skal opp!!!  (Lest 12044 ganger)

Utlogget Lanz

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 85
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 85

Sv: 5x5 stronglifts Skal opp!!!
« #45 : 26. september 2010, 12:02 »
Angående det der med "senesterkehet". Er det ikke noe sanhet i det?
Jeg leste om det her i forumet en plass. Hvis du tenker deg to personer, der han ene har senen fra bicepsen til underarmen festet lenger oppe på underarmen i forhold til han andre. Vil jo han trenge mindre muskelkraft for å løfte x-antall kg på bicepsøvelser. Det virker jo ganske logisk?
5x5 stronglift
65kg 170cm
Benk: 4x5 80kg, Mark: 1x5 110kg, (Bøy: 5x5 72.5kg)
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=102574.msg1536104;topicseen#new

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: 5x5 stronglifts Skal opp!!!
« #46 : 26. september 2010, 12:19 »
Angående det der med "senesterkehet". Er det ikke noe sanhet i det?
Jeg leste om det her i forumet en plass. Hvis du tenker deg to personer, der han ene har senen fra bicepsen til underarmen festet lenger oppe på underarmen i forhold til han andre. Vil jo han trenge mindre muskelkraft for å løfte x-antall kg på bicepsøvelser. Det virker jo ganske logisk?

tja, en lengre arm må jo ha en større muskel for å løfte samme vekt som en kortere kan. Men det med senesterkhet kan jo ha noe med CNS-effektivitet å gjøre.

Ta orangutanger som eksempel. De har korte overarmer, noe som gjør dem meget sterke.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Lanz

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 85
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 85

Sv: 5x5 stronglifts Skal opp!!!
« #47 : 26. september 2010, 12:32 »
Jeg mener to personer med like lang arm, men han ene har senen festet lenger nede i underamen (dvs. nærmere i retning håndleddet). Da vil han ifølge "fysikkens lover" kreve mindre kraft for å løfte.
Men så vet ikke jeg om det faktisk er slike forskjeller på hvor senen er festet på folk...
5x5 stronglift
65kg 170cm
Benk: 4x5 80kg, Mark: 1x5 110kg, (Bøy: 5x5 72.5kg)
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=102574.msg1536104;topicseen#new

Utlogget sugo yo 오

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 248
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 248

Sv: 5x5 stronglifts Skal opp!!!
« #48 : 29. september 2010, 19:22 »
virker som du bryr deg veldig mye om hva kompisene dine syntes. da kan jeg fortelle deg at det er folka som skiller seg ut som er de kule som blir lagt merke til til syvende og sist. lykke til med treninga. motivasjon er det som avgjør hva resultatet blir og du virker å ha nok av det Wink

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: 5x5 stronglifts Skal opp!!!
« #49 : 29. september 2010, 21:48 »
virker som du bryr deg veldig mye om hva kompisene dine syntes. da kan jeg fortelle deg at det er folka som skiller seg ut som er de kule som blir lagt merke til til syvende og sist. lykke til med treninga. motivasjon er det som avgjør hva resultatet blir og du virker å ha nok av det Wink

Det er nettopp det jeg ikke er. Var det før, men er gått lei benk-fetishen. Motivasjon er det nokk av ja. Har interesse av å bli mer muskuløs. Blir nok ikke noen strongman eller bodybuilder av meg. De målene jeg har satt meg er 300 RAW, skikkelig vaskebrett til sommeren og ei heit dame  Tongue (Den siste er alternativ bonus))
Blir ikke noe logging om trenigna før etter høstferien, da jeg skal til et sted der ingen kunne tru at nokon kunne bu fra fredag av

Prekast i den andre tråden, under loggboketellerannet
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget gewgwefwed31d31d

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 354
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 354

Sv: 5x5 stronglifts Skal opp!!!
« #50 : 30. september 2010, 16:19 »
Senesterk er et idiotisk begrep, enten er du sterk eller svak. Grunnen til at du tar mange pullups er fordi du veier like mye som 10 pakker havrekjeks.
honnør

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!