Skrevet av Emne: Imot koran brenningen?  (Lest 76064 ganger)

Utlogget Zulu

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 69
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 69

Imot koran brenningen?
« : 12. september 2010, 15:21 »
Her skal vi diskutere om koran brenningen, og hvordan man kan skaffe fred i denne situasjonen
som skjer i USA.

eg aksepterer ikke rasistiske innleg.

Utlogget Zulu

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 69
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 69

Sv: Imot koran brenningen?
« #1 : 12. september 2010, 15:28 »
det de fleste tenker på er ytringsfrihet ( at man kan gjøre hva man vil). men det  er faktisk en menneskerett å ikke bli utsatt for trusler og sjikane. Det er også forbudt å utøve disse mot enkeltpersoner eller enkeltgrupperinger etter norsk lov

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: Imot koran brenningen?
« #2 : 12. september 2010, 15:30 »
Jeg har *kremt* ikke fått med meg saken du refererer til, men vil fra mitt eget ståsted si at alle slike ytringer, brenning av bibler, koranen, eller hva det en måtte være er helt latterlig.

Koranen er en hellig bok for en stor del av verdens befolkning. Slik jeg ser det, er å brenne deres hellige bok en ufattelig respektløs og idiotisk handling, som gjerne er fremkallt av frustrasjon over det noen svært svært få muslimer gjør.

Ekstremistene er en ting, de kan folk ha sine meninger om, men det det er noe galt med, er ikke boken de holder hellig, men måter de tolker det som står der på.

Å angripe noe som spiller en så stor rolle i livet til folk er respektløst, og jeg forstår om noen har gjort dette om det kommer reaksjoner fra den muslimske befolkningen.

Sett fokuset på ekstremistene, og det dem representerer, ikke en religion, som slik jeg ser det er en fredelig, flott religion.

Den kristne religion har sine ekstremister de også, men de hører man jaggu ikke mye om.

Religioner skal respekteres, men alle som tilhører en religion er ansvarlig for sine egne tolkninger og handlinger i forhold til sin religiøsitet.

Om jeg kaller meg kristen, og gjør noe sprøtt, er det ikke kristendommens feil.. Det er min.

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Imot koran brenningen?
« #3 : 12. september 2010, 15:32 »
Jeg er for brenning av alt som tilhører religion, da religion er en kreftsvulst i samfunnet. Så for all del sleng toraruller, koraner, bibler og hva enn man måtte lese av religiøse skrifter på bålet.
Non Plus Ultra

Utlogget lokey

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 635
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 635

  • Hey Crabman!
Sv: Imot koran brenningen?
« #4 : 12. september 2010, 15:32 »
Helt på trynet at denne saken har fått så mye oppstyr, om en amerikaner vil brenne koranen så la ham få lov.. Det har 0 innvirkning i hverdagen til noen uansett, men han var dum å gikk ut i media, og det finnes selvfølgelig mange ekstrimister som har lengtet etter en sak de kan protestere og drepe for, og dermed er lunta tent og verden blir fylt med enda mer elendighet!
Loggen: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99719.new

Status:
2x160 - 150 - 200
Bildeprofil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=123729.msg1831570;topicseen#new

Mål:
Holde meg fri for skader, vokse godt, kose meg på trening!

Utlogget d4931

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 138
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 138

  • Level 19 sofaslask
Sv: Imot koran brenningen?
« #5 : 12. september 2010, 15:35 »
Å brenne koranen blir akkurat det samme som å brenne flagg. Mange muslimer har drevet med det i mange år nå, når et enkelt land gjør noe de ikke liker. Ser ikke forskjellen igrunn, annet enn at brenning av koranen "påvirker" alle muslimer internasjonalt, mens flagg blir mere nasjonalt. Likevel minimal forskjell mener nå jeg.

Utlogget Zulu

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 69
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 69

Sv: Imot koran brenningen?
« #6 : 12. september 2010, 15:37 »
Religion er et valg, rase er gitt på samme måte som kjønn. man kan ikke gjøre noe med at jeg er "araber", men jeg kan gjøre noe med hva jeg tror på på en positiv måtte.
en ekte kristen person skulle aldri gjort sån. har du noen gang set en muslim som brenner bibelen?

Utlogget roofer

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Sv: Imot koran brenningen?
« #7 : 12. september 2010, 15:38 »
det blir ikke bedre om man hiver mer på bålet.
man er ikke bedre sjøl da.. er man?

Utlogget lokey

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 635
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 635

  • Hey Crabman!
Sv: Imot koran brenningen?
« #8 : 12. september 2010, 15:45 »
Religion er et valg, rase er gitt på samme måte som kjønn. man kan ikke gjøre noe med at jeg er "araber", men jeg kan gjøre noe med hva jeg tror på på en positiv måtte.
en ekte kristen person skulle aldri gjort sån. har du noen gang set en muslim som brenner bibelen?
"en ekte kristen person skulle ikke gjort sånn", ingen skulle gjort sånn samme om man er kristen eller ikke, samme om en muslim hadde gjort det..

Og som sagt tideligere her så sier jeg meg enig i at flagg-brenning er like respektløst som koran-brenning, og det har jeg sett mange muslimer gjøre!

Hviler nå saken min her. Måtte bare få frem at jeg er ganske lei av at ekstrimistene leter etter en sak de kan eksplodere for!

Har heller ingenting mot muslimer, har også mange muslimske venner som deler mine meninger!
Loggen: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99719.new

Status:
2x160 - 150 - 200
Bildeprofil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=123729.msg1831570;topicseen#new

Mål:
Holde meg fri for skader, vokse godt, kose meg på trening!

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: Imot koran brenningen?
« #9 : 12. september 2010, 15:47 »
Hvorfor kan ikke folk bare respektere hverandre?

Har noen sin tro, la dem ha det sier nå jeg. Det å gjøre en slik ytring, er slik jeg ser det, som posteren over sier, unødvendig, og heller bare mer bensin på bålet.

Noen mener religion er en uting; Tja. Kanskje det, men hvorfor ikke bare stå for sine egne valg, og la andre gjøre som dem vil?

Er de religiøse, så er det ikke vår sak om de ber til en høyere makt, om de mener bevist at det finnes en eksistens etter dette livet. La mennesker tenke fritt, og velge selv, og respekter at folk er forskjellige.

Toleranse er et nøkkelord. Selv om man ikke alltid er enige, kan man respektere hverandre, og unngå konfrontasjoner som uansett ikke vil bli løst med krangel. En religiøs kan du strengt tatt bare glemme å overbevise om at troen er feil.. For nøkkelen ligger i ordet; De TROR.

Samme med en ateist, ¨å overbevise vedkommende om at det finnes en gudm uansett hvilket navn den måtte bære, er så og si bare å glemme.

Individets rett er å velge sin egen vei.. Uansett valg, fortjener folket bedre en at folk spytter på deres overbevisning.

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Zulu

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 69
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 69

Sv: Imot koran brenningen?
« #10 : 12. september 2010, 15:53 »
Jeg er enig med dere 2, la oss behandle hverandre med respekt, som en stor famillie

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Imot koran brenningen?
« #11 : 12. september 2010, 15:53 »
Hvorfor kan ikke folk bare respektere hverandre?

Har noen sin tro, la dem ha det sier nå jeg. Det å gjøre en slik ytring, er slik jeg ser det, som posteren over sier, unødvendig, og heller bare mer bensin på bålet.

Noen mener religion er en uting; Tja. Kanskje det, men hvorfor ikke bare stå for sine egne valg, og la andre gjøre som dem vil?

Er de religiøse, så er det ikke vår sak om de ber til en høyere makt, om de mener bevist at det finnes en eksistens etter dette livet. La mennesker tenke fritt, og velge selv, og respekter at folk er forskjellige.

Toleranse er et nøkkelord. Selv om man ikke alltid er enige, kan man respektere hverandre, og unngå konfrontasjoner som uansett ikke vil bli løst med krangel. En religiøs kan du strengt tatt bare glemme å overbevise om at troen er feil.. For nøkkelen ligger i ordet; De TROR.

Samme med en ateist, ¨å overbevise vedkommende om at det finnes en gudm uansett hvilket navn den måtte bære, er så og si bare å glemme.

Individets rett er å velge sin egen vei.. Uansett valg, fortjener folket bedre en at folk spytter på deres overbevisning.

Problemet er at religion er ødelggende for et opplyst samfunn. Se bare i USA der kreasjonisme har blitt likestilt i skolene med Evolusjon. Der det blir stilt ut dinosaurfossiler på et universitet og hevdes det er 5000år gammelt. At her i Norge så er vi --- så langt unna at politifolk kan gå på jobb i RELIGIØSE symboler, symboler som står for 2000 år med drap, tortur, forfølgelse og undertrykking av vitenskap.

Religion må bort. Religion og vitenskap går ikke hånd i hånd, den ene er fundamentalt ødeleggende for den andre.
Non Plus Ultra

Utlogget Zulu

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 69
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 69

Sv: Imot koran brenningen?
« #12 : 12. september 2010, 15:57 »
Det eneste de oppnår er bråk og mer hat! Ikke overraskende, men dette tyder på en helt utrolig umodenhet og latterlig patetisk oppførsel. De vil aldri bli tatt seriøst som annet enn rasister. hvis de skal hedre de som døde i 9/11 så er dette her feil.

Hvordan ville samfunnet og verden vart uten religion?

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Imot koran brenningen?
« #13 : 12. september 2010, 15:58 »


Hvordan ville samfunnet og verden vart uten religion?

Mye, mye, mye bedre.
Non Plus Ultra

Utlogget Zulu

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 69
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 69

Sv: Imot koran brenningen?
« #14 : 12. september 2010, 16:00 »
Er du sikker?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!