Sånn som treningen går nå, spesielt mtp overkropp og da spesielt mtp benkpress som er den største overkroppsøvelsen så tror jeg at jeg må endre taktikk.
Jeg tenker
a) fortsette med 5/3/1 oppsett, men ikke gå til failure/nærme failure som jeg gjør hver økt nå. Planen blir da heller og kjøre f.eks 8 reps på 95kg selv om jeg er god for 13 og fortsette slik helt til siste økt i 4 ukers syklusen for så å gi 100% og gå til failure hver gang jeg er i uke 3 og har siste benkøkt.
Høres dette ut som en ide?
b) Drite i 5/3/1 oppsett og heller øke volumet men dempe intensiteten?
Det kan også hende at jeg havner på lett kcal-underskudd for tiden, men resultatene på bentreningen tilsier jo ikke at det er tilfelle og eller noe problem. Øker jo fint i benstyrken, men benk og store draøvelser er tilnærmet helt stuck.
Er ikke noe fantom på kosttilskudd, men prøver ut N.O Explode 2.0 for tiden. Tar 1 scoop før trening, like 30 min før, men føler faktisk at det tvert i mot gjør noe for styrken/trykket. Lurer nesten på om jeg presterer dårligere etter å ha tatt dette "Pre-workout kosttilskuddet".
Setter stor pris på at alle deler sine erfaringer + kommer med innspill. Vil heller lære av forumet enn å være "one man army".