Skrevet av Emne: Solid Snakes vei mot AF (og x2 kroppsvekt benk + til og med bedre utholdenhet)  (Lest 190159 ganger)

Utlogget Solid Snake

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 030
  • Honnør: 56
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 030

Ja og det er en grunn til det.
Det er ytterst få som klarer seleksjonen og blir valgt ut.
Og dem får som oftest beskjed om og holde seleksjon,tester osv hemmelig.


Tenkte det var noe slikt... Men er det så vanskelig? Er vel ikke på nivå med HJK-opptakene osv? Kanskje det er safere å velge MP så er jeg garantert MP(sjekket kravene, går glatt med mindre jeg får særdeles svekkede sjelesevner før opptak. Om jeg ikke klarer NIS ender jeg opp i en pølsebod resten av tjenesten som VS.... Bedre å ta noe man vet man klarer og bli det...
3000m: 14,13, 12, 11, 10 (pers: 11.49)

Militærpress?
Frontbøy(RAW)?
Markløft(RAW) ?
Benk(RAW): ?
Pullups:30 reps

185cm høy og kroppsvekt: 90kg. (Høyest registrerte vekt er 105kg, bulk.)

Alder: 18 år.

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100826.msg1590998;topicseen#new 
  
Bildeprofil.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Tenkte det var noe slikt... Men er det så vanskelig? Er vel ikke på nivå med HJK-opptakene osv? Kanskje det er safere å velge MP så er jeg garantert MP(sjekket kravene, går glatt med mindre jeg får særdeles svekkede sjelesevner før opptak. Om jeg ikke klarer NIS ender jeg opp i en pølsebod resten av tjenesten som VS.... Bedre å ta noe man vet man klarer og bli det...

Personlig tror jeg NIS er like hardt som HJK, hvis det i det hele tatt går an å være i NIS i førstegangstjenesten. Noe jeg tviler på, siden det er det nærmeste Norge har CIA, og der blir man som regel rekruttert.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Solid Snake

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 030
  • Honnør: 56
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 030

Personlig tror jeg NIS er like hardt som HJK, hvis det i det hele tatt går an å være i NIS i førstegangstjenesten. Noe jeg tviler på, siden det er det nærmeste Norge har CIA, og der blir man som regel rekruttert.

Har hørt noe annet fra militæret, men NIS er hardest i Luftforsvaret uten tvil. Man blir rekruttert til NIS i likhet med alt annet i Forsvaret ja, man kan ikke velge. Går på Forsvarets behov i første rekke. Du kan alltids søke.

Sikker på at du ikke blander når du begynner å snakke om CIA?

NIS: http://www.mil.no/luft/start/utdanning/verneplikt/forceprotection/article.jhtml?articleID=142721  Er skrevet under førstegangstjeneste i Luftforsvaret, under sjangeren "Force Protection" .

PST er vel en del nærmere CIA.
3000m: 14,13, 12, 11, 10 (pers: 11.49)

Militærpress?
Frontbøy(RAW)?
Markløft(RAW) ?
Benk(RAW): ?
Pullups:30 reps

185cm høy og kroppsvekt: 90kg. (Høyest registrerte vekt er 105kg, bulk.)

Alder: 18 år.

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100826.msg1590998;topicseen#new 
  
Bildeprofil.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Har hørt noe annet fra militæret, men NIS er hardest i Luftforsvaret uten tvil. Man blir rekruttert til NIS i likhet med alt annet i Forsvaret ja, man kan ikke velge. Går på Forsvarets behov i første rekke. Du kan alltids søke.

Sikker på at du ikke blander når du begynner å snakke om CIA?

NIS: http://www.mil.no/luft/start/utdanning/verneplikt/forceprotection/article.jhtml?articleID=142721  Er skrevet under førstegangstjeneste i Luftforsvaret, under sjangeren "Force Protection" .

PST er vel en del nærmere CIA.

Trodde det var snakk om http://www.mil.no/etjenesten/english/start/;jsessionid=5NVVEWJKI1FSHQFIZYGSFEQ?_requestid=65361 Tongue
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Solid Snake

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 030
  • Honnør: 56
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 030

Dæven, nei var ikke snakk om de gutta der Tongue

Kom til å tenke på noe. La oss si at det er helvetesuke, det er lite tilgang på vann og mat. Person A veier 100kg og er ganske muskuløs med litt fett på, mens person B er mer normal i størrelsen med samme fettprosent. Person B vil bruke mindre energi siden vedkommende har mindre muskelmasse men vil person B ha like store lagre av vann og næring? Kan en med mer muskler og som er generelt større holde på mer næring og vann enn en mindre en, så det jevner seg ut og begge to kan gå like langt uten vann og næring? Eller vil person B ha det lettere siden energiforbruket er lavere og begge to kan bære på like mye næring og vann?  Var det knotete, eller forstår dere hvor jeg vil hen?
3000m: 14,13, 12, 11, 10 (pers: 11.49)

Militærpress?
Frontbøy(RAW)?
Markløft(RAW) ?
Benk(RAW): ?
Pullups:30 reps

185cm høy og kroppsvekt: 90kg. (Høyest registrerte vekt er 105kg, bulk.)

Alder: 18 år.

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100826.msg1590998;topicseen#new 
  
Bildeprofil.

Utlogget Nappelodeon

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

For ett år siden var opptakskravet for og komme inn i NIS å springe 7km med 22kg pakkning på under 52 min, i tillegg ble det gjennomført pull ups, sit ups, push ups. Så blir man vurdert etter hvor godt man gjør det. Om det er samme opptakskrav den dag idag, vet jeg ikke.


Utlogget Solid Snake

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 030
  • Honnør: 56
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 030

For ett år siden var opptakskravet for og komme inn i NIS å springe 7km med 22kg pakkning på under 52 min, i tillegg ble det gjennomført pull ups, sit ups, push ups. Så blir man vurdert etter hvor godt man gjør det. Om det er samme opptakskrav den dag idag, vet jeg ikke.


Jegerløpet? Lurer litt på hvordan tjenesten er og, inte bare opptak..
3000m: 14,13, 12, 11, 10 (pers: 11.49)

Militærpress?
Frontbøy(RAW)?
Markløft(RAW) ?
Benk(RAW): ?
Pullups:30 reps

185cm høy og kroppsvekt: 90kg. (Høyest registrerte vekt er 105kg, bulk.)

Alder: 18 år.

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100826.msg1590998;topicseen#new 
  
Bildeprofil.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Dæven, nei var ikke snakk om de gutta der Tongue

Kom til å tenke på noe. La oss si at det er helvetesuke, det er lite tilgang på vann og mat. Person A veier 100kg og er ganske muskuløs med litt fett på, mens person B er mer normal i størrelsen med samme fettprosent. Person B vil bruke mindre energi siden vedkommende har mindre muskelmasse men vil person B ha like store lagre av vann og næring? Kan en med mer muskler og som er generelt større holde på mer næring og vann enn en mindre en, så det jevner seg ut og begge to kan gå like langt uten vann og næring? Eller vil person B ha det lettere siden energiforbruket er lavere og begge to kan bære på like mye næring og vann?  Var det knotete, eller forstår dere hvor jeg vil hen?

Jeg lurer litt på om person B har det greiest her altså. Nå kom ikke jeg personlig i mål på Fsk-opptaket, men heia de som klarte å fullføre i mål. Av de 32 som klarte det, var det en lett blanding av muskuløse og spinkle. Så det vi kan lære av det, er vel at det står på viljen Wink Dette gjelder også spes. jegerne og forsåvidt alle andre soldater også.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Solid Snake

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 030
  • Honnør: 56
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 030

Snakket med en jeger nylig, er visst psyken det ligger i. Var en som løpte 3000m på 25 min som kom inn på grunnlag av rå psyke. Ser allikevel for meg at person a må ha hakket vassere psyke for å bøte opp med verre kaloriunderskudd, vannmangel osv... Men mulig det er så heftig når det først er at det er helt irrelevant med slike forskjeller..  Hørte også fra denne jegeren at det bare var tynne og någelunde muskel-løse som var jegere, og det ble du også om du ikke allerede var det i den tjenesten. Snakker ikke om at militæret gjør en mindre, det er en myte jeg har fått avkreftet gang på gang. Var blant annet en bekjent som hadde drevet med vekter i flere år, etter førstegangs og utallige treninger på styrkerommet på kveldsperm samt forsvarets kraftför tre ganger daglig lå karen på 100kg i stedet for tidligere 85kg og det uten spesiell økning i fettprosent.
3000m: 14,13, 12, 11, 10 (pers: 11.49)

Militærpress?
Frontbøy(RAW)?
Markløft(RAW) ?
Benk(RAW): ?
Pullups:30 reps

185cm høy og kroppsvekt: 90kg. (Høyest registrerte vekt er 105kg, bulk.)

Alder: 18 år.

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100826.msg1590998;topicseen#new 
  
Bildeprofil.

Utlogget Solid Snake

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 030
  • Honnør: 56
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 030

Uke 4, 1/3 Mandag:

Benkpress:
61kg x 2
73kg x 3
85kg x 2

98kg x 3
98kg x 3
98kg x 3(var utrolig bra trykk på disse tre settene, veldig lett)

Tillegg:

Fronthev:
20kg x 12

27,5kg x 10(pers, første gang jeg har kjørt så tungt på framside skuldre med fokus på okklusjon)
27,5kg x 10
27,5kg x 10

Flyes i maskin
100kg x 14
140kg x 10(sakte)
140kg x 10
140kg x 10

Chins
103kg x 10
103kg x 10
103kg x 10(veldig lett, ekstremt trykk. Dro meg selv opp som om det skulle ha vært null tyngdekraft, selv på de siste repetisjonene)

Roing
45kg x 15
107kg x 10
107kg x 10
107kg x 10 (her ble det faktisk litt småtungt på siste sett)

Hantelcurl
20kg x 10 pers. (er da snakk om 20 repetisjoner her, 10 på hver arm, annenhver arm utfører en repetisjon)
17,5kg x 10

Omvendt hantelcurl
12,5kg x 10
12,5kg x 10

Underarmscurl
20kg x 10
20kg x 10
20kg x 10(litt tungt på siste)

Sidehev
12,5kg x 10
12,5kg x 10
10kg x 10

Facepulls
25kg x 13
41kg x 10
41kg x 10
41kg x 10

Rygghev
Kv + 20kg x 10
Kv + 20kg x10
Kv + 20kg x 10

Militær sit-ups (på bukk, albuene skal treffe knær, ankler holdes nede av instruktør/dommer)
x 20
x 30
x 10

Lårcurl:
73kg x 10
73kg x10
73kg x 10

Omvendt lårcurl:
54kg x 10
54kg x 10
54kf x 10

Supersett på legger

Supersett 1:
100kg x 10 tåhev
100kg x 10 tåhev med bøy i knær

Supersett 2:
100kg x 10 tåhev
100kg x 10 tåhev med bøy i knær

Kommentar: Var en herlig økt. Gjør seg godt med litt skoleferie, sov 12-14t i natt og fytti som jeg fikk merke det på trening i dag.  Ble generelt sliten etter hvert, men er vanlig ved fullkroppsprogram, maken til trykk har jeg ikke hatt på lenge.
3000m: 14,13, 12, 11, 10 (pers: 11.49)

Militærpress?
Frontbøy(RAW)?
Markløft(RAW) ?
Benk(RAW): ?
Pullups:30 reps

185cm høy og kroppsvekt: 90kg. (Høyest registrerte vekt er 105kg, bulk.)

Alder: 18 år.

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100826.msg1590998;topicseen#new 
  
Bildeprofil.

Utlogget Solid Snake

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 030
  • Honnør: 56
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 030

Fant ut at MP krever "normalt fargesyn". På sesjon fikk jeg "muligens noe svakt fargesyn" allikevel sa de at jeg var godt skikket for tjeneste som MP, hva i alle dager skal jeg tro? Next thing møter jeg opp på Sessvollmoen og deretter blir jeg sikkert kastet ut grunnet for dårlig fargesyn... Eller går noe svakt fargesyn under definisjonen "normalt fargesyn" ? Blir forvirret, hehe
3000m: 14,13, 12, 11, 10 (pers: 11.49)

Militærpress?
Frontbøy(RAW)?
Markløft(RAW) ?
Benk(RAW): ?
Pullups:30 reps

185cm høy og kroppsvekt: 90kg. (Høyest registrerte vekt er 105kg, bulk.)

Alder: 18 år.

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100826.msg1590998;topicseen#new 
  
Bildeprofil.

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Heftige mål, ingen av delene er umulig men sammen er det veldig vanskelig å nå.
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget Solid Snake

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 030
  • Honnør: 56
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 030

Heftige mål, ingen av delene er umulig men sammen er det veldig vanskelig å nå.
Hehe, er godt klar over det. Skal bruke tiden som min nærmest allierte.
3000m: 14,13, 12, 11, 10 (pers: 11.49)

Militærpress?
Frontbøy(RAW)?
Markløft(RAW) ?
Benk(RAW): ?
Pullups:30 reps

185cm høy og kroppsvekt: 90kg. (Høyest registrerte vekt er 105kg, bulk.)

Alder: 18 år.

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100826.msg1590998;topicseen#new 
  
Bildeprofil.

Utlogget Solid Snake

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 030
  • Honnør: 56
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 030

Tror jeg er fucked når det kommer til fargesyn... Det morsomme er allikevel at de fargesynstestene er like overalt. Er bare å pugge tallene.. Finner det provoserende at det skal determinere om du er tjenestedyktig eller ei, i hvilken scenario kreves topp fargesyn? I praksis er jeg ikke fargeblind, har aldri hatt noen problemer med det, ser alle farger og kan skille dem ad i det virkelige liv. Problemet er de forbaskede bøkene, i de er det flere farger jeg ikke kan skille ifra hverandre..
3000m: 14,13, 12, 11, 10 (pers: 11.49)

Militærpress?
Frontbøy(RAW)?
Markløft(RAW) ?
Benk(RAW): ?
Pullups:30 reps

185cm høy og kroppsvekt: 90kg. (Høyest registrerte vekt er 105kg, bulk.)

Alder: 18 år.

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100826.msg1590998;topicseen#new 
  
Bildeprofil.

Utlogget Citius

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 42
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 42

Er bare og venne seg til at enkelte ting, er bare sånn i forsvaret.
De kan plukke kanidater på øverste hylle, derfor tar de dem som har toppscore på helse osv.
Og hva rekrutteringsoffiserene sier, kan man heller ikke stole på.
Noen sier " Ja perfekt bakgrunn for den og den tjenesten" Men så havner du ett helt annet sted.

Kansje eg høres litt negativ ut, men har ikke noe imot forsvarret. Jobber der selv nemlig.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!