Skrevet av Emne: Solid Snakes vei mot AF (og x2 kroppsvekt benk + til og med bedre utholdenhet)  (Lest 190167 ganger)

tfildaed

  • Gjest
Jeg skal være rett frem, målene dine er tilnærmet umulig å nå med din fysikk. Du har tydligvis trent benkpress en stund og møtt et platå, noe som sier meg at du ikke vil kunne nå 200kg i benk uten fanteri. sett deg realistiske mål og del-mål.
Når det gjelder 3000m, slutt å løp på 3d-mølle, løp på fast dekke, stor forskjell. du må nok ned 20kg om du skal løpe så fort på din høyde. Jeg klarte 10min blank på 92kg ot 190cm, da trente jeg fotball på høyt nivå, samt at jeg har brukbart anlegg for løping. De som er best på 3k er mellom 50 og 65kg og hver 10 kg gir vel rundt 1 min + i tid.

Noen av øktene dine er alt for lange, kvalitet foran kvantitet, husk restutisjon er like viktig som treningen samt næring, myseprotein rett etter trening sammens en banan evt carbfuel, helst innen 30 min, effekten er da større. Trening består av å bryte ned kroppen, næring og hvile bygger den opp igjen, jeg anbefaler 96 t hvile på tung styrketrening samt 48t på tung løpe trening, husk du har ikke et apparat til å hjelpe deg.

Etter vekttrening på ben bør du trø ut melkesyra på ergometersykkel, 20 min lav motstand og rolig tråkking, dette har en fantastisk virkning på bena i tunge perioder.

HJK og FSK trenger folk med kroppstyrke(evnen til å løfte egen kropp) samt kondisjon, for ikke å glemme evnen til å pushe seg lenger én de aller fleste. For å lykkes der må du ha motivasjon til å gjennomføre mye meningsløst og latterlige ting. Forsvaret vil ikke ha Alpha personer, de vil ha folk de kan forme og som har evnen til å kysse folk bak :p har sett en av Norges aller best meriterte offiserer kysse en bataljonsjef på en sånn måte at jeg mistet enhver lyst til å fortsette der. men kysser du nok så kan du komme til topps :p

Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Jeg syntes det er litt gøy å lese denne loggen fordi jeg ikke har noe tro på prosjektet. Om du ikke blåser forbi 130 i benk så har jeg liten tro på at 200 kommer i det hele tatt. Kanskje du kommer under 10 blank. Det har jeg liten formening om. Krever tallent å benke 200. Hadde det stått 150 så litt bedre, men ikke 200. Jeg ble testet for doping en gang i forsvaret og politmannen som testet meg var 205 høy benket 200 på sitt beste og løp 3000 på litt under kravet. Dette var en imponerende stor mann, selv om han bare trente for gøy nå.

Flere av de jeg gikk i rekrutten med gikk opp 15 kg de og. De fikk meget forhøyet fettprosent, fordi det du eter i forvaret ikke er annet enn Norsk husmannskost. Edel av de fikk faktisk mye peppes pizza fordi de hadde ugunstige arbeidstider. Ikke direkte kraftfor. Jeg selv gikk opp til 127 kg, fra laveste 95 etter rekrutten. På 95 så kunne jeg ikke løpe en meter. På 127 benket jeg 170 og er jeg et benktallent. Og jeg er 184 høy.

Da jeg tok 3000m testen i forsvaret så endte jeg opp med en tid på 18 min tror jeg. Det var stort sett litt rask gange jeg gjorde Smiley Så 25 min må sies å være noe av det dårligste jeg har hørt om noen sinne, gjort av noen. Jeg trodde jeg hadde norges dårligste tid på 3k. Når jeg dimmet så gjorde jeg det på 43 min, men da satt jeg i skogen for å terge befalet.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Hva jeg vil? bare informere om at det er mangen som trener og spiser dårlig og får resultater av helt andre grunner. Har aldri kommentert deg, ikke jeg som linket til deg.

Om en er utrent går det fint ja, men ikke om en er trent og ikke er svært overvektig. Om du kan dokumentere noe annet så vil jeg gjerne se det.

Det opprinnelige spørsmålet/temaet til svaret i den linkede tråden var vel å øke i relativ styrke samtidig som det skulle bli noe lettere å løpe en viss distanse (raskere) ved å ta av seg noen kilo kroppsvekt i form av fett. Akkurat det finnes det drøssevis med individer som har erfart at er fullt mulig. Smiley
Å øke noe i muskelmasse av betydning når en slanker seg, dersom en allerede er nokså veltrent og har et godt kosthold, vel det er nok verre ja.
En annen ting er derimot å heller se det som en totrinnsrakett..... først slanke seg til en ok fettmengde, for så å øke muskelmassen sakte men sikkert. Det finnes det også drøssevis med individer som har erfart at er fullt mulig. Smiley

Min erfaring fra min kortfattede millitære karriære var at jeg i løpet av den tiden la på meg litt muskulatur, og sikkert ble litt sterkere slik at jeg mot slutten kunne benke 140-150kg eller så med brukbar stil (tror jeg)....og pressøvelser er ikke min dårligste side.
Løpstiden på 3000m forbedret seg fra ynkelige 15minutter (greide så vidt kravet) til gjennomsnittlige 12 minutter eller så, men kun fordi jeg praktisk talt ikke hadde bedrevet kondisjonstrening i de 2-3 foregående årene. Kunne sikkert forbedret den mer, men var så til de grader opptatt av vekttrening, så løpingen ble mer av påtvunget natur Smiley 

....hvilket drar meg over mot å være enig med Pastor Ursus arctos horribles sin konklusjon om å vise måtehold mht målene. Greit med stive mål, men en viss realisme bør det dog være i dem...og en får sjelden eller aldri i både pose og sekk. Det sagt...det er langt mer realistisk å løpe 3000m på under 10 minutter enn å benke 200kg på en god måte...med noen ufattelig få unntak. Smiley 

Maten ja....en må jo ikke bli feit og dvask der da Smiley  Min erfaring mht maten i forsvaret den gang...vel og merke for 23 år siden...var at den var helt grei såfremt jeg lurte til meg de beste proteinkildene til middag/lunsj, og ellers ga faan i om de som sto bak meg i køen frokost/kvelds fikk kjøttpålegg, cottage-cheese o.l. Smile Det gjorde nå jeg Wink


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572


Martin R aka P Grizzy har ett godt poeng her ja. Målene virker ikke realistiske overhode desverre. Er viktig å sette seg oppnåelige del-mål slik at man føler at man lykkes underveis. Målene skal være høye men de må samtidig være realistiske. Dine mål er nok ikke det desverre.

Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Hva jeg vil? bare informere om at det er mangen som trener og spiser dårlig og får resultater av helt andre grunner. Har aldri kommentert deg, ikke jeg som linket til deg.

Om en er utrent går det fint ja, men ikke om en er trent og ikke er svært overvektig. Om du kan dokumentere noe annet så vil jeg gjerne se det.

Hvorfor quoted du det innlegget da, om det ikke hadde noe relasjon til hva du skulle si?

Hvorfor skal jeg dokumnetere noe annet når det ikke er noe annet jeg sier? Du skriver jo det samme som meg og ber meg dokumetere det motsatte. Er du bare uenig for å lage å lage kvalm?



1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

tfildaed

  • Gjest
Jeg syntes det er litt gøy å lese denne loggen fordi jeg ikke har noe tro på prosjektet. Om du ikke blåser forbi 130 i benk så har jeg liten tro på at 200 kommer i det hele tatt. Kanskje du kommer under 10 blank. Det har jeg liten formening om. Krever tallent å benke 200. Hadde det stått 150 så litt bedre, men ikke 200. Jeg ble testet for doping en gang i forsvaret og politmannen som testet meg var 205 høy benket 200 på sitt beste og løp 3000 på litt under kravet. Dette var en imponerende stor mann, selv om han bare trente for gøy nå.

Flere av de jeg gikk i rekrutten med gikk opp 15 kg de og. De fikk meget forhøyet fettprosent, fordi det du eter i forvaret ikke er annet enn Norsk husmannskost. Edel av de fikk faktisk mye peppes pizza fordi de hadde ugunstige arbeidstider. Ikke direkte kraftfor. Jeg selv gikk opp til 127 kg, fra laveste 95 etter rekrutten. På 95 så kunne jeg ikke løpe en meter. På 127 benket jeg 170 og er jeg et benktallent. Og jeg er 184 høy.

Da jeg tok 3000m testen i forsvaret så endte jeg opp med en tid på 18 min tror jeg. Det var stort sett litt rask gange jeg gjorde Smiley Så 25 min må sies å være noe av det dårligste jeg har hørt om noen sinne, gjort av noen. Jeg trodde jeg hadde norges dårligste tid på 3k. Når jeg dimmet så gjorde jeg det på 43 min, men da satt jeg i skogen for å terge befalet.

Hvordan vet du at denne politimannen løp 3k på under 10 min og benket over 200kg, for meg høres det ut som en umulig kombinasjon. 200kg i benk på 205cm krever en svær kropp og jeg kan ikke fatte at han kan løpe spesielt fort på 3k.

Den eneste muligheten jeg ser er en relativt liten person på 80-90kg 180cm med kanon talent i benk som også har kondis uten hjerne. 3k på under 10 min er mye bedre én hva folk tror, samt at det går på bekostning av masse!

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Hvorfor quoted du det innlegget da, om det ikke hadde noe relasjon til hva du skulle si?

Hvorfor skal jeg dokumnetere noe annet når det ikke er noe annet jeg sier? Du skriver jo det samme som meg og ber meg dokumetere det motsatte. Er du bare uenig for å lage å lage kvalm?

Quoted hans påstand, siden det ikke virker som han klarer å se helt klart og lever i en drømme verden.
Om du bare mente at det går ann når en er utrent så er vi jo enig, da har jeg missforstått deg.
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget Solid Snake

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 030
  • Honnør: 56
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 030

Har lest gjennom alt, får ikke tatt tak i alt nå. Men er masse matnyttig her, og det er i mot alle odds at jeg kommer til å klare 3000m på 10 min og 200kg i benk kombinert ja, å si noe annet ville ha vært idioti. Men jeg sikter mot skyene. Jeg er 18 år gammel og jeg føler at tiden er på min side, overnevnte er mitt endelige mål, tenker at hvis jeg når det er mest sannsynlig først rundt en alder på 25.. Delmål har jeg absolutt satt meg, det er de målene jeg ikke har krysset over i signaturen min.

Jeg har blant annet trent en del med en sersjant som var rå både på kondis og styrke, riktignok var karen rundt 165-170cm med perf lengde på armer for benk og kondisjon og viljestyrke fra helvete, er dust å sammenligne seg med han. Men jeg lot meg inspirere og jeg har i ulikhet med flere her inne tro på at kondisjon og styrketrening kan forenes.

Har en kamerat i Forsvaret akkurat nå, maten er fantastisk. Kommer veldig an på hvor man er stasjonert hen, men er absolutt bra saker. Når det kommer til proteiner så kommer jeg til å drikke proteinpulver ved siden av de tre måltidene daglig.  Jeg skal ikke inn i FSK/HJK. Jeg skal bare på helt standard Militærpolitiopptak, ikke fordi at jeg er sadistisk men fordi at jeg heller mot PHS deretter.
3000m: 14,13, 12, 11, 10 (pers: 11.49)

Militærpress?
Frontbøy(RAW)?
Markløft(RAW) ?
Benk(RAW): ?
Pullups:30 reps

185cm høy og kroppsvekt: 90kg. (Høyest registrerte vekt er 105kg, bulk.)

Alder: 18 år.

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100826.msg1590998;topicseen#new 
  
Bildeprofil.

Utlogget Solid Snake

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 030
  • Honnør: 56
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 030


Noen av øktene dine er alt for lange, kvalitet foran kvantitet,

Utdyp gjerne her! Om du har noe forslag, gjerne konkret(treningsprogram-oppsett) så hadde det vært knall.
3000m: 14,13, 12, 11, 10 (pers: 11.49)

Militærpress?
Frontbøy(RAW)?
Markløft(RAW) ?
Benk(RAW): ?
Pullups:30 reps

185cm høy og kroppsvekt: 90kg. (Høyest registrerte vekt er 105kg, bulk.)

Alder: 18 år.

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100826.msg1590998;topicseen#new 
  
Bildeprofil.

Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Hvordan vet du at denne politimannen løp 3k på under 10 min og benket over 200kg, for meg høres det ut som en umulig kombinasjon. 200kg i benk på 205cm krever en svær kropp og jeg kan ikke fatte at han kan løpe spesielt fort på 3k.

Den eneste muligheten jeg ser er en relativt liten person på 80-90kg 180cm med kanon talent i benk som også har kondis uten hjerne. 3k på under 10 min er mye bedre én hva folk tror, samt at det går på bekostning av masse!

Jeg skrev kravet. Ikke 10 blank. Kravet tror jeg var 13 eller 15 min. Derav kravet i stedet for noe spesifikt Wink

Solid Snake: Jeg ønsker deg lykke til. Jeg eter gjerne i meg ordene, men for ofte ser vi sånne målsettninger som er alt for hårete. Et logisk langsiktig mål nå er 150. 130, 132,5, 135. 137,5 er ikke veldig gode delmål. Det vil være målet uansett.

Utlogget Solid Snake

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 030
  • Honnør: 56
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 030

Jeg skrev kravet. Ikke 10 blank. Kravet tror jeg var 13 eller 15 min. Derav kravet i stedet for noe spesifikt Wink

Solid Snake: Jeg ønsker deg lykke til. Jeg eter gjerne i meg ordene, men for ofte ser vi sånne målsettninger som er alt for hårete. Et logisk langsiktig mål nå er 150. 130, 132,5, 135. 137,5 er ikke veldig gode delmål. Det vil være målet uansett.

Tusen takk! Ja... Utdyp hvordan delmålene ikke er gode, kan sikkert lære noe.
3000m: 14,13, 12, 11, 10 (pers: 11.49)

Militærpress?
Frontbøy(RAW)?
Markløft(RAW) ?
Benk(RAW): ?
Pullups:30 reps

185cm høy og kroppsvekt: 90kg. (Høyest registrerte vekt er 105kg, bulk.)

Alder: 18 år.

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100826.msg1590998;topicseen#new 
  
Bildeprofil.

Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Det er uansett sånn at man skal ha på 2,5 kg til på stangen. Et logisk delmål er 140 til sommeren også ha 200 som drømmemål som ikke tenkes på hele tiden. Det bygger opp håpet slik at når nederlaget kommer blir fallet enda høyere.

Jeg hadde ikke som mål å benke 200 før jeg benket 190, og da tok det meg godt over et halvt år.

tfildaed

  • Gjest
Jeg skrev kravet. Ikke 10 blank. Kravet tror jeg var 13 eller 15 min. Derav kravet i stedet for noe spesifikt Wink

Solid Snake: Jeg ønsker deg lykke til. Jeg eter gjerne i meg ordene, men for ofte ser vi sånne målsettninger som er alt for hårete. Et logisk langsiktig mål nå er 150. 130, 132,5, 135. 137,5 er ikke veldig gode delmål. Det vil være målet uansett.

Ser den, trodde du refererte til 10 min kravet til trådstarter, 13 min er vel Bef og UB kravet, det kan man klare med stor kropp!

tfildaed

  • Gjest
Utdyp gjerne her! Om du har noe forslag, gjerne konkret(treningsprogram-oppsett) så hadde det vært knall.

Sikkert mange som er uenig her, men å trene rent er mye krevende på kroppen sammenlignet med de som bruker dop.
Jeg vil anbefale markløft, knebøy og benkpress som basis, 6-10 sett avhengi av reps.
Deretter bør du fylle på med tilleggsøvelser 3-4 sett med 6-10 reps, lær å kjenne din egen kropp.  Masse sett og 2-3 timer er helt feil, jeg går gjennom løfte delen på 70-80 min varmer opp på ergometersykkel i 10-20 min først, bruker den etter på ved knebøy også.
Kroppen skriker etter næring rett etter trening banan/carbfuel samt myseprotein evt TN prozyme som inneholder både myse og kaseinprotein samt diverse mineraler.
Tenk på hva du spiser men tenk på å leve også. Tren knebøy max 1 gang i uka iom at du skal løpe, kom deg ut evt på innendørsbane, men løp på fast dekke, men som sagt du klarer ikke 10 min 3k før du er 15-20kg lettere, da vil du nok slite med benken også.
Jeg vil tro 200kg og 12 min er mulig men svært få klarer det også!

Utlogget Solid Snake

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 030
  • Honnør: 56
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 030

Det er uansett sånn at man skal ha på 2,5 kg til på stangen. Et logisk delmål er 140 til sommeren også ha 200 som drømmemål som ikke tenkes på hele tiden. Det bygger opp håpet slik at når nederlaget kommer blir fallet enda høyere.

Jeg hadde ikke som mål å benke 200 før jeg benket 190, og da tok det meg godt over et halvt år.

Forstått! Vel delmålet mitt mot sommeren, avhengig av lengden på dietten selvsagt, blir å enten opprettholde styrken eller evt å øke til 130kg i benk etter diett. Tiden vil vise.
3000m: 14,13, 12, 11, 10 (pers: 11.49)

Militærpress?
Frontbøy(RAW)?
Markløft(RAW) ?
Benk(RAW): ?
Pullups:30 reps

185cm høy og kroppsvekt: 90kg. (Høyest registrerte vekt er 105kg, bulk.)

Alder: 18 år.

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100826.msg1590998;topicseen#new 
  
Bildeprofil.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!