Skrevet av Emne: Solid Snakes vei mot AF (og x2 kroppsvekt benk + til og med bedre utholdenhet)  (Lest 190173 ganger)

Utlogget Solid Snake

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 030
  • Honnør: 56
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 030


Uke 2: 4/6+5/6 onsdag (tok No Xplode på tom mage, og ventet 30 min før jeg begynte å trene)

Militærpress

40kg x 20
40kg x 10

55kg x 3
62,5kg x 3
70kg x 3

Smalbenk

60kg x 10

65kg x 5
70kg x 5
72,5kg x 5
75kg x 5
80kg x 5

(kom seg veldig bare etter en økt denna her)

Skulderpress

10kg x 8
15kg x 8
17,5kg x 8
20kg x 8
20kg x 8

Pull-ups

x 20
x 18
x 17

Smal roing

3x15 80kg

Bred roing

3x15 80kg (roingen = lett)

Preachercurl m ez-stang

40kg x 19-20
40kg x 13 F som faen.

Hammercurls 2x15 15kg

Underarmscurls 2x10 20kg

Skapular sidehev 32,5kg 3x15

Facepulls m hammerstang

30kg 2x10

håndtak

30kg x 15

Svømming

45 min. Lærte mer "økonomisk" ryggsvømming. Når jeg ikke orker mer crawl henter jeg meg inn 20 sek med bryst før jeg er on igjen, men dette er et resultat av dårlig pusteteknikk mest sannsynlig?

Kommentar: Bra dagsform i dag! En herlig dag! Bra trykk, og pers! Og dette med mindre kroppsfett enn på lenge og på kcal underskudd! Snakker vi recomp?Cheesy
3000m: 14,13, 12, 11, 10 (pers: 11.49)

Militærpress?
Frontbøy(RAW)?
Markløft(RAW) ?
Benk(RAW): ?
Pullups:30 reps

185cm høy og kroppsvekt: 90kg. (Høyest registrerte vekt er 105kg, bulk.)

Alder: 18 år.

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100826.msg1590998;topicseen#new 
  
Bildeprofil.

Utlogget Solid Snake

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 030
  • Honnør: 56
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 030

Tror ikke det er helt på å holde på midten som noen gjør nei. Tror jeg har akkurat samme bredde som man skal ha på pushup i militæret faktisk, hvis det sier deg noe?

Ja, lett og med ordentlig stopp er riktig ja. ;-) Du bør ikke slippe opp trykket i bunn skal sies, selv om du holder vekta der nede et sekund eller to. Tror vi sier tvi tvi til uke tre jeg! Du vil jo hente litt på treningsspesifitet også.

Takk for militærtipset, funket bra. Føltes naturlig...

Kjører någelunde lett og med stopp ja, spennet holdt jeg etter beste evne. Føler at jeg henter veldig mye på at jeg ikke har kjørt verken denne eller skulderpress på evigheter!
3000m: 14,13, 12, 11, 10 (pers: 11.49)

Militærpress?
Frontbøy(RAW)?
Markløft(RAW) ?
Benk(RAW): ?
Pullups:30 reps

185cm høy og kroppsvekt: 90kg. (Høyest registrerte vekt er 105kg, bulk.)

Alder: 18 år.

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100826.msg1590998;topicseen#new 
  
Bildeprofil.

Utlogget Solid Snake

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 030
  • Honnør: 56
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 030

Hadde ikke blitt overrasket om du med dine armer kommer til å bli sterkere i small enn vanlig benk.  Tongue

Men uansett, bra du merker fremgang i form av tilvenning!

Det er vel høyst uvanlig?

Ye, er jævlig artig! Spes med tanke på at jeg har gått ned ganske bra i fettprosent i det siste og!

Men du, hva tror du forklaringen er på at du økte sånn i vanlig benk av å innføre smalbenk?Smiley
3000m: 14,13, 12, 11, 10 (pers: 11.49)

Militærpress?
Frontbøy(RAW)?
Markløft(RAW) ?
Benk(RAW): ?
Pullups:30 reps

185cm høy og kroppsvekt: 90kg. (Høyest registrerte vekt er 105kg, bulk.)

Alder: 18 år.

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100826.msg1590998;topicseen#new 
  
Bildeprofil.

shaunv

  • Gjest
Det er vel høyst uvanlig?

Ye, er jævlig artig! Spes med tanke på at jeg har gått ned ganske bra i fettprosent i det siste og!

Men du, hva tror du forklaringen er på at du økte sånn i vanlig benk av å innføre smalbenk?Smiley
Er mange som er sterkere i small. ;-)

Tror kanskje jeg ble mer bevisst på å jobbe bedre triceps blandt annet. Særlig når man kjører med stopp i small får man et veldig fokus på selv skyvet opp. Det opplever jeg ikke på samme måte i vanlig benk. Det sier seg vel også selv at blir man sterkere på press med triceps går benken bedre også! Smiley

Utlogget Solid Snake

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 030
  • Honnør: 56
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 030

Er mange som er sterkere i small. ;-)

Tror kanskje jeg ble mer bevisst på å jobbe bedre triceps blandt annet. Særlig når man kjører med stopp i small får man et veldig fokus på selv skyvet opp. Det opplever jeg ikke på samme måte i vanlig benk. Det sier seg vel også selv at blir man sterkere på press med triceps går benken bedre også! Smiley

I didn't know:)

Akkurat. Men man blir jo ikke nødvendigvis det. Er jo alltid det svakeste leddet som er det sterkeste i benk? F.eks om bryst eller skuldre er det svakeste leddet har det omtrent ingenting å si om man perser i smalbenk? Om tricepsen er god for 150kg, men bryst og skuldre kun er gode for 120, så blir det kun 120...

Skuldrene jobber riktignok i smalbenk og... Og bryst er vel sjeldent svakeste ledd?
3000m: 14,13, 12, 11, 10 (pers: 11.49)

Militærpress?
Frontbøy(RAW)?
Markløft(RAW) ?
Benk(RAW): ?
Pullups:30 reps

185cm høy og kroppsvekt: 90kg. (Høyest registrerte vekt er 105kg, bulk.)

Alder: 18 år.

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100826.msg1590998;topicseen#new 
  
Bildeprofil.

shaunv

  • Gjest
Merker fort at skuldrene får kjørt seg når alt annet begynner å gi opp. Hehe.

Vel, har sett folk med store armer og liten brystkasse kjøre ganske så mye i benk, så jeg vil våge å si at triceps har utrolig mye å si totalt sett. Men som du sier, man blir jo sterkere av å styrke svake ledd!

Uansett så vil trening av en pressøvelse kunne assistere en annen pressøvelse enn om ikke bevegelsen er lik! :-)

Utlogget Solid Snake

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 030
  • Honnør: 56
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 030

Uke 2: 6/7 torsdag

Lateral benpress

100kg x 20
150kg x 15

5x15 200kg

Sittende leggcurls

5x15 80kg

Bulgarske utfall

2x10 10kg

Lårcurl

5x15 80kg

Vindushviskere

3x15

Benhev i rack

3x15

Benhev 180 grader

2x5

Rygghev

3x15 m 4kg hantel

Litt boksing

Kommentar: En fin økt, med fin form! I morgen er det svømming og så tar jeg helgen.
3000m: 14,13, 12, 11, 10 (pers: 11.49)

Militærpress?
Frontbøy(RAW)?
Markløft(RAW) ?
Benk(RAW): ?
Pullups:30 reps

185cm høy og kroppsvekt: 90kg. (Høyest registrerte vekt er 105kg, bulk.)

Alder: 18 år.

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100826.msg1590998;topicseen#new 
  
Bildeprofil.

Utlogget Solid Snake

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 030
  • Honnør: 56
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 030

Merker fort at skuldrene får kjørt seg når alt annet begynner å gi opp. Hehe.

Vel, har sett folk med store armer og liten brystkasse kjøre ganske så mye i benk, så jeg vil våge å si at triceps har utrolig mye å si totalt sett. Men som du sier, man blir jo sterkere av å styrke svake ledd!

Uansett så vil trening av en pressøvelse kunne assistere en annen pressøvelse enn om ikke bevegelsen er lik! :-)

Ikke sant. Har jo lært at triceps bare er viktig i lockout i benk, men er vel mostly drittpreik?

Ja, kan jo gå begge veier, men satser på at smalbenk kan gjøre noe for meg, om ikke annet får jeg vært fall mer styrke i triceps og sikkert litt mer masse og:D
3000m: 14,13, 12, 11, 10 (pers: 11.49)

Militærpress?
Frontbøy(RAW)?
Markløft(RAW) ?
Benk(RAW): ?
Pullups:30 reps

185cm høy og kroppsvekt: 90kg. (Høyest registrerte vekt er 105kg, bulk.)

Alder: 18 år.

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100826.msg1590998;topicseen#new 
  
Bildeprofil.

shaunv

  • Gjest
Triceps er sikkert viktig for de som driver med skjorteløft i alle fall.  Grin Altså, bunnen løfter jo seg selv?  what Hehe... Men nei, jeg er ingen ekspert, snakker jo ut ifra erfaring bare. Men bryst funksjonen utmerker seg jo helt klart i bunn...

Smallbenk kan ikke gå feil! ;-) Dessuten er den litt morsom når vektene stiger, for følelsen av selve presset er en helt annen.  Smiley


Utlogget Solid Snake

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 030
  • Honnør: 56
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 030

Triceps er sikkert viktig for de som driver med skjorteløft i alle fall.  Grin Altså, bunnen løfter jo seg selv?  what Hehe... Men nei, jeg er ingen ekspert, snakker jo ut ifra erfaring bare. Men bryst funksjonen utmerker seg jo helt klart i bunn...

Smallbenk kan ikke gå feil! ;-) Dessuten er den litt morsom når vektene stiger, for følelsen av selve presset er en helt annen.  Smiley



Kan nok godt hende at jeg har undervurdert triceps alt for lenge, og at det er årsaken til at benken min er så dårlig sammenlignet med omtrent alt annet jeg gjør på gymmen. Blir spennende å se hvor utslagsgivende smalbenk-treningen blir fremover!

Kan ikke gå feil nei, er vel lettere rent teknisk enn konvensjonell benkpress.
3000m: 14,13, 12, 11, 10 (pers: 11.49)

Militærpress?
Frontbøy(RAW)?
Markløft(RAW) ?
Benk(RAW): ?
Pullups:30 reps

185cm høy og kroppsvekt: 90kg. (Høyest registrerte vekt er 105kg, bulk.)

Alder: 18 år.

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100826.msg1590998;topicseen#new 
  
Bildeprofil.

Utlogget Solid Snake

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 030
  • Honnør: 56
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 030

Fikk meg sånn en liten boks med Jack3D. Vil det være problematisk å bruke den i og med at jeg søker PHS, eller går det greit? Spør om NO Xplode i samme slengen? Skal jo ikke være noe ulovlig ved de kosttilskuddene? Har litt noia for at det skal slå ut på et eller annet eller evt være fy fy.
3000m: 14,13, 12, 11, 10 (pers: 11.49)

Militærpress?
Frontbøy(RAW)?
Markløft(RAW) ?
Benk(RAW): ?
Pullups:30 reps

185cm høy og kroppsvekt: 90kg. (Høyest registrerte vekt er 105kg, bulk.)

Alder: 18 år.

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100826.msg1590998;topicseen#new 
  
Bildeprofil.

Utlogget kassa86

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 77
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 77

Hallo! Jack 3d inneholder 1,3 dim(btw ikke lovlig å selge i norge).. Det står vel på wadas dopingliste.. Hvis du går på PHS og blir doptesta, og 1,3 dim er i systemet ditt, så er det grunnlag nok til å bli kasta ut.. Etter det jeg har fått med meg ihvertfall :/ 

Utlogget Solid Snake

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 030
  • Honnør: 56
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 030

Hallo! Jack 3d inneholder 1,3 dim(btw ikke lovlig å selge i norge).. Det står vel på wadas dopingliste.. Hvis du går på PHS og blir doptesta, og 1,3 dim er i systemet ditt, så er det grunnlag nok til å bli kasta ut.. Etter det jeg har fått med meg ihvertfall :/ 

Det var som faen, får vel holde meg langt unna den boksen da. Men NO Xplode er greit eller? Er vel ikke så far out å tro at det er dopingtester på PHS evt ved PHS opptak... Synes det er litt snodig at det skal være så farlig med et kosttilskudd, men igjen. Om det er sånn reglene er,skal jeg være den siste som bryter dem, fordi PHS vil jeg inn på.
3000m: 14,13, 12, 11, 10 (pers: 11.49)

Militærpress?
Frontbøy(RAW)?
Markløft(RAW) ?
Benk(RAW): ?
Pullups:30 reps

185cm høy og kroppsvekt: 90kg. (Høyest registrerte vekt er 105kg, bulk.)

Alder: 18 år.

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100826.msg1590998;topicseen#new 
  
Bildeprofil.

Utlogget kassa86

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 77
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 77

Reglene gjelder vel ikke før du evt har blitt student Smiley Er noen år siden jeg var på opptak, men opplevde/hørte ikke om noen form for doptesting i tilknytning til opptaket på den tiden.. Men er vel kanskje greit å være på den sikre siden Tongue No Explode kjenner jeg desverre ikke til..

Utlogget Solid Snake

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 030
  • Honnør: 56
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 030

Reglene gjelder vel ikke før du evt har blitt student Smiley Er noen år siden jeg var på opptak, men opplevde/hørte ikke om noen form for doptesting i tilknytning til opptaket på den tiden.. Men er vel kanskje greit å være på den sikre siden Tongue No Explode kjenner jeg desverre ikke til..

Nettopp:) Er vært fall slik at det er helt uproblematisk å bruke Jack3d og No Xplode når man er politi. Burde jo være likt når man er student, men får være på den sikre siden:P

3000m: 14,13, 12, 11, 10 (pers: 11.49)

Militærpress?
Frontbøy(RAW)?
Markløft(RAW) ?
Benk(RAW): ?
Pullups:30 reps

185cm høy og kroppsvekt: 90kg. (Høyest registrerte vekt er 105kg, bulk.)

Alder: 18 år.

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100826.msg1590998;topicseen#new 
  
Bildeprofil.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!