Skrevet av Emne: Dårlig fettforbrenning  (Lest 5009 ganger)

Utlogget Roscoe

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 13

Dårlig fettforbrenning
« : 14. september 2010, 23:32 »
Mann, 25, student, 88-90 kg.

Er i uke fire på RYP grunnprogram. Da jeg begynte hadde jeg ikke trent styrke på halvannet år, og jeg har vel egentlig aldri trent styrke målrettet. Men jeg har syklet en del, så kondisjonen var ikke helt på trynet.

Veide 90-91 kg. Nå ligger jeg ganske stabilt på 89. Har vært nede i 87,5 og oppe i 90,5. Målet for å begynne på ryp var vektnedgang (til 80-83) samt økt styrke.

Jeg ser effekten av treningen. Det har blitt mer muskler i bein og armer, men jeg er ikke fornøyd med vektreduksjonen. Jeg lurer på hva jeg kan gjøre for å gi fettprosenten min et spark bak?

Kosthold (grovt sett)

frokost: havregrøt (ca 40 gram havre+kanel og sukker) 30 gram proteinpulver, omega3

Mellommåltid: 30 gram protein + skyr/joghurt/frukt/grønt

Lunsj: To små, grove skiver m to store egg og kaviar, evt. eggerøre (3 egg)

Middag: Kyllingfilet, pasta, fisk, ris (med naturris), kalkun, wok, sushi, karbonadedeig osv. (moderat porsjon, prøver å balansere protein, fett og karbo)omega3

Kvelds: To små grove skiver m ymse pålegg. (kjøtt, egg, tunfisk, ost)30 gram proteinpulver, omega3

Innimellom: 3-4 kopper kaffe, gullerøtter, epler, druer, lettbrus

Ellers: Lørdag=spisedag(skeie-ut dag) Pizza, biff, fløtepotet, vin, øl, smågodt(4-6 hekto=for mye), popcorn

Alkohol: På byen i snitt tre-fire ganger i mnd. Prøver å drikke hvitvin, men det blir fort øl (helst lavkarbo på vors)

Ser at jeg må kutte ned på smågodtet på lørdagene og være mer konsekvent i valg av alkohol. Men kan dere se noen andre "nøkler" til en bedre trent kropp. Kan en fat-burner/cla være noe?

Utlogget Lysat

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 19

Sv: Dårlig fettforbrenning
« #1 : 17. september 2010, 08:52 »
Kun bruk av CLA/fat-burner tilskudd vil ikke hjelpe deg til å få skikkelig fart på fettforbrenningen alene. For min del syns jeg det ser ut til at du spiser for lite til frokost og lunch. Disse to måltidene ville jeg valgt å spise mest, og heller mindre til middag og kvelds grunnet kroppens forbrenning utover dagen.

Det sies "at du skal spise frokost som en konge, lunch som en prins, middag som en ja, og kveldmat som noe annet" (glemte ordtaket) :p men du skjønner prinsippet. Får du i deg stor frokost og lunch vil behovet for mat være mindre utover dagen, så lenge du er kjent med et godt kosthold om hva som holder blodsukkeret nede og mat som metter mye. Det du absolutt burde legge inn i treningsprogrammet ditt er geriljatrening. (4 min oppvarming - 20 sekunder full innsats 10 sekunder hvile x 8 som tilsvarer 4 min med svært høy intensitet - 4 min nedjogging= 12 minutters treningsøkt!!) Veldig effektivt for forbrenningen din. Les mer her:

http://www.iform.no/pub/art.php?id=23

Utenom det er det viktig å holde god intensitet på styrkeøktene dine, som vi føre til god forbrenning over mange timer fremover.  Det skal være lov å skeie ut på spisedagen, så kos deg der. Det er tross alt kun 1 dag av 7 som du ikke tenker over inntaket ditt. Alkohol vil selvfølgelig påvirke kroppen og dens ytelse, men du skal ikke ha problemer med å få ned fettprosenten din selv med litt alkohol en lørdagskveld.

Masse lykke til!

Utlogget webah

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 788
  • Honnør: 297
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 788

  • MMA Fighter
Sv: Dårlig fettforbrenning
« #2 : 17. september 2010, 09:17 »
For å si det sånn, kutt dette:
Spise dag

Ellers: Lørdag=spisedag(skeie-ut dag) Pizza, biff, fløtepotet, vin, øl, smågodt(4-6 hekto=for mye), popcorn

Alkohol: På byen i snitt tre-fire ganger i mnd. Prøver å drikke hvitvin, men det blir fort øl (helst lavkarbo på vors)"



i quote
 " You wan't to loose that beer belly boob? I have a nutty idea, PUT DOWN THE FUCKING BEER!"

Selv om du velger "rett" type alokohol, vil fortsatt kroppen bruke en hel dag på å forbrenne alokoholet ut av kroppen istedenfor å brenne fett/kallorier.

Når du trener rypp, ta deg en mnd av fra festing og sånt, faen heller, noe må du offre! Er ikke sånn at jeg drar på byen i kamp oppkjøringa mi!

Om du hiiiiver i dag masse smågodt og annen drit mat så vill du utsette den optimale framgangen med 1-4 dager. Begrens deg mye!

What you put in is what you get out! Værre er det ikke!!

Og btw, etter 4 uker med trening, hva forventer du egentlig, ryp er et drit bra program, men 4 uker kis..

Utlogget Johnny Puma

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 223

Sv: Dårlig fettforbrenning
« #3 : 18. september 2010, 11:22 »
Jeg ser effekten av treningen. Det har blitt mer muskler i bein og armer, men jeg er ikke fornøyd med vektreduksjonen. Jeg lurer på hva jeg kan gjøre for å gi fettprosenten min et spark bak?

Du må gi RYP mer tid før fettreduksjonen blir effektiv. Med bedre kondisjon vil kroppens evne til å forbrenne fett bli bedre.

Og selvsagt; etter 6 uker velger du "Effektiv forbrenning" med 3stk. 4x4 intervaller i uka.

Utlogget Roscoe

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 13

Sv: Dårlig fettforbrenning
« #4 : 20. september 2010, 19:20 »
Takk for svar folkens. Selvsagt vet jeg at jeg ikke kan forandre kroppen jeg har brukt 25 år på å "bygge" på fire uker. Men jeg er ivrig og utålmodig. Jeg går saakte, men sikkert ned i vekt. Samtidig har jeg fått mer muskler, så fettprosenten har gått ned mer enn vekta.

For uerfarne meg virker det snålt at fettforbrenninga mi vil gå opp dersom jeg spiser MER til frokost og lunch. Er dette tilfelle?

Når det gjelder alkohol; jeg er ikke en storforbruker, men tar meg noen glass i lystig lag. Det har jeg tenkt å fortsette med. Treninga er en del av livet mitt nå, men den skal ikke være hele livet mitt.

Utlogget Ryzan

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 23
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 23

Sv: Dårlig fettforbrenning
« #5 : 20. september 2010, 19:37 »
Er i litt av samme kaka, men har kutta ut godteri helt, og trener 5x5 istedenfor.

Går jævlig tregt med vekta, er 195 høy og ligger vel på en 97kg(kroppen ser ut som bulk+), men jeg øker hver uke i forhold til programmet jeg trener, så fett% må jo ha gått ned.

Når det gjelder alkohol så har jeg drukket nesten hver helg siden sommern så det er jo ikke så bra, merka jeg gikk ned 1 kg fra mandag til søndag den helga jeg ikke drakk, og nede i 1.7kg før jeg drakk neste helg, og da var jeg oppe på samme igjen. Så tror alkohol ødelegger endel, har planer om å slutte men er ikke så lett når hovedinnholdet i helga er damer og alkohol Sad

Men forsåvidt, stå på vekta går ned uansett:D

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!