Skrevet av Emne: Israel vs. "Palestina"  (Lest 47415 ganger)

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Israel vs. "Palestina"
« : 18. september 2010, 19:33 »
Denne alltid aktuelle situasjonen finnes det mange meninger om.

Jeg mener Israel har rett i det meste, om ikke alt de gjør. Døde sivile på "palestinsk" side mener jeg selvfølgelig ikke er rett, men slikt skjer i krig, spesielt når organisasjoner som Fatah og Hamas bruker de som menneskelige skjold.

Noen som vil overbevise meg om noe annet?
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Israel vs. "Palestina"
« #1 : 18. september 2010, 20:14 »
Hva synes du om angrepet på Gazastripen?
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Israel vs. "Palestina"
« #2 : 18. september 2010, 20:25 »
Hva synes du om angrepet på Gazastripen?

Hvis du sikter til det siste? Jeg synes det var nødvendig, og ikke minst hadde de rett til å gå inn for å stoppe rakettangrepene fra Hamas. Det er bedre at de går inn, enn at de står på grensen å skyter. Da blir det enklere å unngå å treffe ubevæpnede personer.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Israel vs. "Palestina"
« #3 : 18. september 2010, 20:34 »
Vold avler vold. Å bombe Palestina til helvete er en fin løsning på kort sikt, men på lang sikt vil det ikke løse konflikten.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Israel vs. "Palestina"
« #4 : 18. september 2010, 20:42 »
Hvis du sikter til det siste? Jeg synes det var nødvendig, og ikke minst hadde de rett til å gå inn for å stoppe rakettangrepene fra Hamas. Det er bedre at de går inn, enn at de står på grensen å skyter. Da blir det enklere å unngå å treffe ubevæpnede personer.
Beklager, men der avslørte du at du ikke har peiling på konflikten. Jeg regner med at du ikke har hørt om Goldstone-rapporten en gang?

http://www.youtube.com/watch?v=rFveAtnRCTM#noexternalembed
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Israel vs. "Palestina"
« #5 : 18. september 2010, 20:44 »
Vold avler vold. Å bombe Palestina til helvete er en fin løsning på kort sikt, men på lang sikt vil det ikke løse konflikten.
Dette stemmer.


Det holder ikke å bare bombe palestina, man må tenke større:

Non Plus Ultra

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Israel vs. "Palestina"
« #6 : 18. september 2010, 20:54 »
Beklager, men der avslørte du at du ikke har peiling på konflikten. Jeg regner med at du ikke har hørt om Goldstone-rapporten en gang?

http://www.youtube.com/watch?v=rFveAtnRCTM#noexternalembed


At en krigshandling tilfeldgvis bryter med noen konvensjoner som er laget av FN, trenger ikke bety at handlingen var unødvendig. Ikke misforstå meg, jeg støtter ikke nødvendigvis bombingen til Israel av Gaza-stripen, men logikken i det følgende argumentet:

Israel bombet Gaza-stripen, og FN sier at det var galt, DERFOR er det galt.

er helt på trynet.

Jeg kan støtte imidlertid et argument som dette:

Bombingen av Gaza-stripen er gal fordi den rammer sivile.

Men å si at noe er galt FORDI det strider med det FN eller det annen organisasjon sier, blir helt feil i mine øyne.

Les for øvrig: http://en.wikipedia.org/wiki/Argument_from_authority

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Israel vs. "Palestina"
« #7 : 18. september 2010, 20:58 »
Beklager, men der avslørte du at du ikke har peiling på konflikten. Jeg regner med at du ikke har hørt om Goldstone-rapporten en gang?

http://www.youtube.com/watch?v=rFveAtnRCTM#noexternalembed


Javel? Kan du ikke si hva du mener da?

Jeg fant en film jeg også http://www.youtube.com/watch?v=-dcSQW_DyRs#noexternalembed
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Israel vs. "Palestina"
« #8 : 18. september 2010, 21:00 »
@Andre: Hvor skriver jeg at det Israel har gjort er galt fordi FN sier det er galt? Rapporten (og en rekke andre uavhengige rapporter) konkluderer med at formålet bak angrepet var å ydmyke, terrorisere og straffe den palestinske sivilbefolkningen. Den militære komponenten i angrepet var mer eller mindre fraværende.

Sitat
Javel? Kan du ikke si hva du mener da?

Jeg fant en film jeg også http://www.youtube.com/watch?v=-dcSQW_DyRs (External Embedding Disabled)
Som sagt: Rapporten (og en rekke andre uavhengige rapporter) konkluderer med at formålet bak angrepet var å ydmyke, terrorisere og straffe den palestinske sivilbefolkningen.

Videoen din er fra Jerusalem Center for Public Affairs. Det blir like håpløst som å sitere Joseph Goebbels på hvordan angrepet på Polen var nødvendig og rettferdig.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget Jostein

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 298
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 298

Sv: Israel vs. "Palestina"
« #9 : 18. september 2010, 21:01 »


Jeg mener Israel har rett i det meste

Fordi de er "stakkars" jøder som har hatt det så "vondt" gjennom tidene?

Utlogget Jostein

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 298
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 298

Sv: Israel vs. "Palestina"
« #10 : 18. september 2010, 21:02 »
Javel? Kan du ikke si hva du mener da?

Jeg fant en film jeg også http://www.youtube.com/watch?v=-dcSQW_DyRs#noexternalembed

Spar oss for propaganda Ryu.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Israel vs. "Palestina"
« #11 : 18. september 2010, 21:25 »
http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Human_Rights_Council

Sitat
According to human rights groups, the council is controlled by a bloc of Islamic and African states, backed by China, Cuba and Russia, who protect each other from criticism.[3] UN Secretary General Ban Ki Moon and former High Commissioner for Human Rights Mary Robinson have criticized the council for acting according to political considerations as opposed to human rights.

Om de som ba om Goldstone rapporten.

Det er nok av kritikk om denne rapporten til at den teoretisk sett burde bli forkastet.

EDIT:Skriveleif
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Reagan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 618
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 618

Sv: Israel vs. "Palestina"
« #12 : 18. september 2010, 21:26 »
Skjønner aldri helt hvordan noen kan ta 100% stilling i den konflikten der - dvs. være helt på den ene eller andre siden, og hvordan "deres" side aldri kan ta feil. Virker som om det stort sett er tilfellet her i landet, med overvekt av sympatisører for palestinerne.

Israel har jo noen fundamentalistiske settlers av en annen verden, som ikke akkurat bidrar til å roe gemyttene... Har bekjente i Israel som er ganske pissed off på dem, egentlig. Har jo også vært dokumentert ganske rå oppførsel av IDF gjennom årene. Veggen de har bygget? Er deres rett, men områdene de har bygget på enkelte steder blir en helt annen sak...

På den andre siden har vi jo fx Hamas. Hvordan noen kan legitimere dem går forbi det jeg kan klare å forstå.

En ting som irriterer meg ved debatten er at det lates som om Israel er eneste aktøren/naboen her. Man overser glatt fx Syria og Egypt når det gjelder flyktningproblematikken og blokade.

Har prøvd å lese meg opp ang. hele historien fra bunn av, men er kun kommet til år 830 så langt...

Når det er sagt, så har du et ganske klart standpunkt selv, iom. at du setter Palestina i " "?
As the statistician said, "if current trends continue, in six months this kitten will grow to be as big as my house"

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Israel vs. "Palestina"
« #13 : 18. september 2010, 21:31 »
Konflikten vil aldri ende hvis begge partene tar igjen hele tiden. Unntak er hvis den ene parten ødelegger den andre fullstendig. Vil flere Israelere miste livet på sikt hvis Israel stopper med alle angrep/sanksjoner osv? Israel vil jo bli da et lettere mål for terror, men hvis de blir 100% pasifistike må jo de andre landene ta til fornuft? Eller er palestina osv gjennomsyret av fanatisme?
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Israel vs. "Palestina"
« #14 : 18. september 2010, 21:31 »
du setter Palestina i " "?

Dette er egentlig bare for understreke at det aldri har eksistert noen Palestinsk stat, noe det virker som det er mange som tror.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!