Skrevet av Emne: Israel vs. "Palestina"  (Lest 47467 ganger)

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Israel vs. "Palestina"
« #90 : 05. april 2011, 16:02 »
Nah du er en ganske artig jøde.Dere får meg alltid til å le med deres vitser om jøde forfølgelse etc etc etc Smiley

Du er en artig fyr. Sånne som deg får meg alltid til å bli så overrasket over hvor sterkt tilbakestående man kan være, og allikevel klare å bruke et tastatur og attpåtil sette de små tegnene i riktig rekkefølge så det gir en viss mening. Men du er Jens Stoltenbergs sædsprut en ensom kveld med en polsk prostituert ikkesant? 
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Jostein

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 298
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 298

Sv: Israel vs. "Palestina"
« #91 : 05. april 2011, 18:16 »
Du er en artig fyr. Sånne som deg får meg alltid til å bli så overrasket over hvor sterkt tilbakestående man kan være, og allikevel klare å bruke et tastatur og attpåtil sette de små tegnene i riktig rekkefølge så det gir en viss mening. Men du er Jens Stoltenbergs sædsprut en ensom kveld med en polsk prostituert ikkesant? 

Vel er ikke kun "Guds utvalgte" som har peil vettu Smiley Er bare glad for å ikke være født jøde,vi ser jo gjennom historien hvor godt likt disse grådige skapningene er Wink

Hvordan er livet som en jøde Ryu?Har du greid å svindle til deg et par kr med dine forfedres fabler?

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Israel vs. "Palestina"
« #92 : 05. april 2011, 19:20 »
Hvordan er livet som en jøde Ryu?Har du greid å svindle til deg et par kr med dine forfedres fabler?

Ja, og mer skal det bli. Er bare et tidsspørsmål før jeg og jødevennene mine, som de kapitalistsvinene vi er, kjøper Norge. Vi har allerede skaffet oss finansiering fra Jødeelskere i det krigerske landet USA, og når kjøpet er gjennomført skal jeg som vi gjorde med Palestinerne sette deg i bur og pine deg, rett og slett fordi vi syns det er så gøy å torturere og drepe de som ikke er valgt av Gud. Samtidig som vi bader i penger selvsagt.

אמא שלך זונה פולנית
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ratking

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 54
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 54

Sv: Israel vs. "Palestina"
« #93 : 05. april 2011, 19:34 »
Vel er ikke kun "Guds utvalgte" som har peil vettu Smiley Er bare glad for å ikke være født jøde,vi ser jo gjennom historien hvor godt likt disse grådige skapningene er Wink

Hvordan er livet som en jøde Ryu?Har du greid å svindle til deg et par kr med dine forfedres fabler?

Det som  aldri slår feil er hvor dumme blitzere, nazi og skinheads er. De er om mulig de dummeste og lettest manipulerbare folka som er å oppdrive sammen med religiøse.
Jeg håper virkelig du bare troller, ellers må du være noen av de dummeste menneskene på tf.
Har det aldri slått deg hvorfor Israel klarer seg med fiender på alle kanter? Fordi de behersker avansert teknologi, sånn som du bruker til daglig.

Men jeg tror ikke det finnes håp for deg og jeg snakker for døve ører. Kan ikke du bare finne en krok hvor du sakte men sikkert kan rotne bort mens resten av verden kan forholde seg til hva som faktisk skjer.
Og så du veit, jeg har ingen grunn til å bry meg om hva du skriver annet enn at nivået ditt er som en middels smart ape oppfostra på islam og nazismen. Hvis du ikke troller er jeg temmelig sikker på at det over stemmer. 

Utlogget Jostein

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 298
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 298

Sv: Israel vs. "Palestina"
« #94 : 05. april 2011, 23:11 »

Har det aldri slått deg hvorfor Israel klarer seg med fiender på alle kanter?

Er nok fordi dere har greid å syte til dere fram til støtte fra vesten Wink

Kan ikke du bare finne en krok hvor du sakte men sikkert kan rotne bort mens resten av verden kan forholde seg til hva som faktisk skjer.

Blir nok vanskelig med tanke på at fler og fler våkner opp og innser at jødene har fortalt skrønehistorier i flere hundre år!Er ikke lenge til dere må ty til religion og navn skifte igjen slik som gode gamle dager Wink

Utlogget Jostein

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 298
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 298

Sv: Israel vs. "Palestina"
« #95 : 05. april 2011, 23:15 »

אמא שלך זונה פולנ

Vet ikke om dette ble helt riktig men verdt et forsøk Smiley

סבון יהודי טוב לשטוף את התחת שלך עם Wink

Utlogget Jostein

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 298
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 298

Sv: Israel vs. "Palestina"
« #96 : 05. april 2011, 23:20 »
"Rat"king er et veldig passende nick Grin ;DTakk for at du gjør det så lett! Grin Grin

Utlogget Ratking

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 54
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 54

Sv: Israel vs. "Palestina"
« #97 : 05. april 2011, 23:52 »
"Rat"king er et veldig passende nick Grin ;DTakk for at du gjør det så lett! Grin Grin

Fantastisk, you are for real.
Veit du, jeg trenger faktisk ikke bruke tid på deg, for du klarer så elegant å destruere din egen troverdighet med de samma påstandene tatt ut fra løse lufta uten noen kilder eller fakta. Du påberoper deg å vite ting som ingen andre har hørt om. Da er faktisk bevisbyrden på deg.
Intill du kommer med noe annet enn sludder og ubrukelige påstander uten bevis så ser jeg deg bare som et troll.
Og nicket mitt passer egentlig bedre på deg enn på meg, men jeg liker det og beholder det selv.

Utlogget Plat0n

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 205
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 205

Sv: Israel vs. "Palestina"
« #98 : 06. april 2011, 00:26 »
Denne alltid aktuelle situasjonen finnes det mange meninger om.

Jeg mener Israel har rett i det meste, om ikke alt de gjør. Døde sivile på "palestinsk" side mener jeg selvfølgelig ikke er rett, men slikt skjer i krig, spesielt når organisasjoner som Fatah og Hamas bruker de som menneskelige skjold.

Noen som vil overbevise meg om noe annet?

Først og fremst. Jeg har ikke lest alle postene, var så mye usakelig at jeg ikke gadd Wink

Jeg vet faktisk ikke. Begge sider har handlet rimelig latterlig etter min mening.

Israel har okkupert 20km av Palestina og driver passiv okkupasjon ved å flytte inn sine egne, for så å fordrive Palestinere. I disse områdene ligger all støtte på israel. Dersom en jøde kaster stein på en palestiner er det greit, kaster palestineren stein på jøden vil politiet - om de ser det - ganske sikkert skyte palestineren.

Israel har regelrett sagt de ikke respekterer FNs avgjørelse om at de begår store folkerettsbrudd (muren er ulovlig, og de palestinere som bor innenfor muren får sine menneskerettigheter krenket gjevnt over). Man kan selvfølgelig diskutere legitimiteten i FN i den saken da det har vært stort fokus på Isreal contra andre ulovlige okkupasjoner.

På en annen side. Palestina anerkjenner ikke Israel og mener staten skal slutte å opphøre. Med et sånt synspunkt virker det temmelig vanskelig å kunne slutte fred med Israel.

Forøvrig - problemet til Israel er vel også at jøder ikke er spesielt populære blant muslimer, og om man tenker etter er de fleste land rundt Israel muslimske.

Det som irriterer meg mest er at all kritikk av Israel møtes automatisk med at man er antisemtisk. Forskjell på å ikke anerkjenne et folk, og ikke anerkjenne en politikk som mange anser som en ny form for apartheid.

Det som  aldri slår feil er hvor dumme blitzere, nazi og skinheads er. De er om mulig de dummeste og lettest manipulerbare folka som er å oppdrive sammen med religiøse.
Jeg håper virkelig du bare troller, ellers må du være noen av de dummeste menneskene på tf.
Har det aldri slått deg hvorfor Israel klarer seg med fiender på alle kanter? Fordi de behersker avansert teknologi, sånn som du bruker til daglig.

Men jeg tror ikke det finnes håp for deg og jeg snakker for døve ører. Kan ikke du bare finne en krok hvor du sakte men sikkert kan rotne bort mens resten av verden kan forholde seg til hva som faktisk skjer.
Og så du veit, jeg har ingen grunn til å bry meg om hva du skriver annet enn at nivået ditt er som en middels smart ape oppfostra på islam og nazismen. Hvis du ikke troller er jeg temmelig sikker på at det over stemmer. 

Og fordi det meste av teknologi de har i utg er amerikansk eller betalt med amerikansk støtte?
oui: Was your training affected by the drinking and screwing around?

SCHWARZENEGGER: No, because having a good time is not nearly so damaging as people think. I'm constantly amazed when people ask me about discipline. Discipline is what you use when you don't want to do something, when you have to force yourself.

Utlogget Jostein

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 298
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 298

Sv: Israel vs. "Palestina"
« #99 : 06. april 2011, 00:43 »
"Rat"king så du mener at syternes påstander om at faraoen rævkjørte deres forfedre er sant?Har du dokumentert bevis på det?Da mener jeg bortsett fra de samme gamle fablene som er fortalt gjennom generasjoner av sytere,så vil jeg gjerne se dem!La oss ikke starte om WW2 igjen,jeg orker ikke å måtte fortelle deg at dine forfedre har lyvet om og om igjen for å få sitt eget land samt oppreisninger her og der!La oss ikke glemme de "tøffe" syterne som har "overlevd" Holocaust men gjemmer seg bak flere meter høye murer og tanks Wink Virkelig "Bad ass" gruppe dette asa!

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Israel vs. "Palestina"
« #100 : 06. april 2011, 07:06 »
Vet ikke om dette ble helt riktig men verdt et forsøk Smiley

סבון יהודי טוב לשטוף את התחת שלך עם Wink

Bra Jødisk såpe til å vaske deg i ræva? Snakker du av erfaring?
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Israel vs. "Palestina"
« #101 : 06. april 2011, 07:35 »
Israel har okkupert 20km av Palestina og driver passiv okkupasjon ved å flytte inn sine egne, for så å fordrive Palestinere. I disse områdene ligger all støtte på israel. Dersom en jøde kaster stein på en palestiner er det greit, kaster palestineren stein på jøden vil politiet - om de ser det - ganske sikkert skyte palestineren.

Først og fremst er det ingen Okkupasjon, i verste fall er det områder uten en eier. Det er ikke bare staten Israel som er skyld i bebyggelse, det er også private aktører her som utøver sterkt politisk press for å få bygge på de omstridte områdene, dette fordi politikerne ikke har noen legitim grunn til å hindre sine egne landsmenn, eller Palestinere å bygge på omstridte områder. Om det ikke gjelder sikkerhet.

Israel har regelrett sagt de ikke respekterer FNs avgjørelse om at de begår store folkerettsbrudd (muren er ulovlig, og de palestinere som bor innenfor muren får sine menneskerettigheter krenket gjevnt over). Man kan selvfølgelig diskutere legitimiteten i FN i den saken da det har vært stort fokus på Isreal contra andre ulovlige okkupasjoner.

Nå er vel deler av muren fjernet? Men uansett, hva er utfallet av å ha en åpen grense?

På en annen side. Palestina anerkjenner ikke Israel og mener staten skal slutte å opphøre. Med et sånt synspunkt virker det temmelig vanskelig å kunne slutte fred med Israel.

Forøvrig - problemet til Israel er vel også at jøder ikke er spesielt populære blant muslimer, og om man tenker etter er de fleste land rundt Israel muslimske.

Ja.

Det som irriterer meg mest er at all kritikk av Israel møtes automatisk med at man er antisemtisk. Forskjell på å ikke anerkjenne et folk, og ikke anerkjenne en politikk som mange anser som en ny form for apartheid.

Jeg er ikke en av dem som bruker det argumentet. Det er vel hovedsaklig de samme typene som Jostein over her, bare at de har valgt en annen side.

Det er ihvertfall én viktig forskjell mellom Apartheid og Israel/Palestina, I Israel bor det et mangfold av hvite, svarte, brune, Jøder, Muslimer, Kristne osv. Så det at dette er en slags segregering på linje med å skille raser fra hverandre er bare tull. Om noe, kan man si at Israel holder kontroll over antall muslimer de gir statsborgerskap, for å unngå å bli demokratisk stemt bort.

Og fordi det meste av teknologi de har i utg er amerikansk eller betalt med amerikansk støtte?

Ja, de har fått endel verdier fra USA, og det er da bra. Om ikke ville det vel ikke eksistert særlig mange jøder idag. Noen mener jo at det hadde vært bra... Men de er ekstremt flittige, og vi kan takke dem for mye forskjellig avansert teknologi som de selv har utviklet.

Til sammenligning har Palestina fått mye mer... Hvor blir de pengene av?
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Israel vs. "Palestina"
« #102 : 06. april 2011, 07:48 »
La oss ikke glemme de "tøffe" syterne som har "overlevd" Holocaust men gjemmer seg bak flere meter høye murer og tanks Wink Virkelig "Bad ass" gruppe dette asa!
Israel har noen av de tøffeste krigerne i verden. Du blir god til å stride, når både du, foreldrene dine og besteforeldrene dine har slaktet arabere i alle år, hehe.

Ei vernepliktig israelsk jente hadde gruset deg med krav maga, for så å knulle deg i ræva med rifleløpet... hun hadde fått deg til å skrike som den kjerringen du er.


Utlogget Plat0n

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 205
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 205

Sv: Israel vs. "Palestina"
« #103 : 06. april 2011, 10:09 »
Først og fremst er det ingen Okkupasjon, i verste fall er det områder uten en eier. Det er ikke bare staten Israel som er skyld i bebyggelse, det er også private aktører her som utøver sterkt politisk press for å få bygge på de omstridte områdene, dette fordi politikerne ikke har noen legitim grunn til å hindre sine egne landsmenn, eller Palestinere å bygge på omstridte områder. Om det ikke gjelder sikkerhet.

Å trekke inn for mye gammel historie blir etter min mening feil. Israel ble opprettet av mandat i FN i områder som i hovedsak tilhørerte palestinere. Dette var ikke særlig populært blant muslimer, som sa de ville gå til angrep dersom staten ble opprettet - og det gjorde de. Det var under den krigen Palestina opphørte som stat. Forøvrig kan man takke Europa/USA for at Israel fortsatt eksisterer, de første krigene ble kjempet med vestlig utstyr.

Hvertfall ble Palestina nok en gang anerkjent som en stat av verdenssamfunnet etter PLOs virksomhet for et selvstendig Palestina. - altså er det ikke eierløse områder. Palestina oppfyller forøvrig folkerettens krav til en stat også.

Problemet med muren er at den ikke går langs Israels grense, den er derimot 20km unna Israel - inn på Palestinsk område. Formålet med muren var jo selvmordsbombere - noe som fullt ut kan oppfylles dersom muren står på Israels jord.

Personlig mener jeg ikke Israel kan sammenlignes med Apartheid, bare gjengir et syn som virker å gå igjen i noen kretser.

Jeg sier heller ikke at jødene ikke er flinke. Det var mange godt utdannede personer som reiste til Israel, og mange år med krigføring bidrar åpenbart med teknologisk blomstring.
oui: Was your training affected by the drinking and screwing around?

SCHWARZENEGGER: No, because having a good time is not nearly so damaging as people think. I'm constantly amazed when people ask me about discipline. Discipline is what you use when you don't want to do something, when you have to force yourself.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Israel vs. "Palestina"
« #104 : 06. april 2011, 12:44 »
Å trekke inn for mye gammel historie blir etter min mening feil.

Det er viktig for å forstå situasjonen. for å ta et eksempel kan fiendtligheten mot jødene spores tilbake til reformeringen av Islam, -Wahhabismen.

Israel ble opprettet av mandat i FN i områder som i hovedsak tilhørerte palestinere. Dette var ikke særlig populært blant muslimer, som sa de ville gå til angrep dersom staten ble opprettet - og det gjorde de. Det var under den krigen Palestina opphørte som stat.

Jødene ble først lovt både Israel, Vestbredden, Gaza, og Jordan av Britene som dengang eide landet. I 1922 fikk Araberne 75 % av landarealet for seg selv, nå kaldt Jordan. Jødene skulle nå få 25 % av arealet som nå er Israel og Vestbredden/Gaza. Senere ble det enda mindre, da bestemte Britene seg for å gi de landområder med høyest konsentrasjon av Arabere, til Araberne(land som Jødene ble lovt i 1922 av the League of Nations). Det gikk jødene med på, men det gjorde ikke Araberne. De ville ikke ha et jødisk naboland overhodet. Når Britene trakk seg ut av saken var den fortsatt uløst, men Britene ville ikke ha mer med den å gjøre. HER er kjernen i konflikten. Etter krigen i 48' flyttet grensene seg i Israels favør. Som det hører seg til i kriger kan den seirende part anneksere landarealer inn i sitt land, det gjorde ikke Israel. Big mistake. Da de senere ble angrepet igjen tok de over enda mer land og igjen annekserte de ikke de vunnede områdene, Big mistake. Områdene forble derfor herreløse, eller "okkuperte" om du vil. Men hvis man skal tenke sånn kan man like godt si at Vestbredden og Gaza ble befridd av Israelerne fra henholdsvis Syria, Transjordan og Egypt. Det skal sies at grunnen til at de ikke annekserte landet nok er at på områdene bodde det nok arabere til å gjøre Israelerne til minoritet i eget land, noe som ville gjort Israel Arabisk(muslimsk). De kunne evt. Jagd folk ut av Gaza og Vestbredden, men det ville ikke blitt godt mottatt av verdenssamfunnet.

Palestinerne har som sagt fått flere avtaler på bordet om å bli en legitim stat, men de sier jo nei. Er det Israelernes skyld?

Forøvrig kan man takke Europa/USA for at Israel fortsatt eksisterer, de første krigene ble kjempet med vestlig utstyr.

Men med Israelske kropper. Mener å ha lest at de hadde minimalt med utstyr i 48', mesteparten var rifler osv. de hadde tatt med seg fra der de kom fra.

Hvertfall ble Palestina nok en gang anerkjent som en stat av verdenssamfunnet etter PLOs virksomhet for et selvstendig Palestina. - altså er det ikke eierløse områder. Palestina oppfyller forøvrig folkerettens krav til en stat også.

Det er godt mulig, men de er ikke en stat i samme form som f.eks. Egypt. I den form av at de ikke kan ikke hindre "grenseflytting" siden det ikke er noen klart definerte grenser.

Men uansett, om nå Israelerne hadde gjort som FN krever, og trukket seg helt ut av Vestbredden, hva ville da skjedd? Dette har egentlig skjedd allerede, i Gaza. Det gikk ikke så bra.

Problemet med muren er at den ikke går langs Israels grense, den er derimot 20km unna Israel - inn på Palestinsk område. Formålet med muren var jo selvmordsbombere - noe som fullt ut kan oppfylles dersom muren står på Israels jord.

Ja, du svarer på en måte på ditt eget utsagn her. Noe som kunne fungert er sånn de gjorde det mellom Nord- og SørKorea, med ett ingenmannsland imellom grensene, der ingen kan oppholde seg.

Personlig mener jeg ikke Israel kan sammenlignes med Apartheid, bare gjengir et syn som virker å gå igjen i noen kretser.

Jeg sier heller ikke at jødene ikke er flinke. Det var mange godt utdannede personer som reiste til Israel, og mange år med krigføring bidrar åpenbart med teknologisk blomstring.


Nettopp.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!