Skrevet av Emne: Bøy fart  (Lest 2189 ganger)

Utlogget zenurai

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 345
  • Honnør: 399
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 345

  • I will either find a way, or make one!
Bøy fart
« : 19. september 2010, 19:43 »
Har noen peiling på hvorfor farten min på den negative fasen i bøy bler veldig treig på tyngre vekter? nærmere 80%++ går det ca 2-3sek på negative fasen imotsettning til 1-2sek på -80%. normalt eller svakhet? Mister jo mye av spretten(=mer/raskere fart) pga dette problemet.

OBS. Har ofte veldig vondt i hoftene før bøy men går som regel greit etter lang oppvarming

Utlogget Karky

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 382
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 382

Sv: Bøy fart
« #1 : 19. september 2010, 21:00 »
Når det er tungt er det jo vanskeligere å stoppe når du er på vei ned. Jo raskere du går ned, jo vanskeligere blir det å snu retningen, så det er kanskje derfor du går saktere ned når det blir tungt. Ser jo mange styrkeløftere går ganske sakte ned på maksløftene sine f.eks.

Hvor i hofta får du vondt?

Utlogget zenurai

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 345
  • Honnør: 399
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 345

  • I will either find a way, or make one!
Sv: Bøy fart
« #2 : 19. september 2010, 23:07 »
er hofteleddsbøyern ithink

Utlogget Karky

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 382
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 382

Sv: Bøy fart
« #3 : 20. september 2010, 22:10 »
Vondt på fremsiden av hofta? Får du vondt hvis du prøver å flektere hofta (løfte opp kneet)? og/eller om du løfter opp kneet men også litt ut til siden (med abduksjon i hofta)?

Utlogget zenurai

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 345
  • Honnør: 399
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 345

  • I will either find a way, or make one!
Sv: Bøy fart
« #4 : 21. september 2010, 16:01 »
venstre sia som er mest fucka.. far vondt om jeg flektere hofta og om jeg pr0ver me abduksjon pa den sia.. h0yre sia er ok.

Kj0rer boxb0y en stund heller da det er smertefritt og mye lettere mtp denne kose-skaden

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 182
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 182

Sv: Bøy fart
« #5 : 21. september 2010, 16:39 »
du har vel allerede fått godt nok svar, men gå å gjør et lite byks på badevekta, så får du sett hva som skjer i praksis..
Westside disciple

Utlogget zenurai

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 345
  • Honnør: 399
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 345

  • I will either find a way, or make one!
Sv: Bøy fart
« #6 : 21. september 2010, 17:11 »
du har vel allerede fått godt nok svar, men gå å gjør et lite byks på badevekta, så får du sett hva som skjer i praksis..
Forstaar lite og ingenting av dette.. collaborate

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 280
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 280

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Bøy fart
« #7 : 21. september 2010, 17:15 »
Forstaar lite og ingenting av dette.. collaborate
gå opp på badevekta di, og ta luftknebøy hvor du bøyer sakte ned (uten "sprett"), og en hvor du går  raskt ned (med "sprett") og eksplosivt opp.

Utlogget Karky

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 382
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 382

Sv: Bøy fart
« #8 : 21. september 2010, 22:21 »
Poenget er vel at i det du begynner å endre retning, vil du bli mye "tyngere" med den raske nedgangen enn den trege nedgangen, som betyr at du bruker mindre kraft for å stoppe bevegelsen (men du bruker mer tid)

Vondt på fremsiden av hofta ved fleksjon er typiskt tegn på anterior femural glide syndrome. Skal jo seff ikke diagnostisere noen over et nettforum, men jeg har hatt samme symptomene som deg og det hjalp veldig å kjøre noen gluteus aktiveringsøvelser først (glute bridges) og aktivering for psoas (som egentlig bare er å flektere hofta til den er mer en 90 grader, og så holde der en stund. Du kan også sitte mens du gjør dette, det er ofte litt lettere. Om du får vondt må du seff ikke gjøre det, men i min erfaring gikk det ganske bra å gjøre dette bare fleksjonen var til mer enn 90 grader i hofta. Det hjalp meg veldig å kjøre disse før øvelser som vanligvis ga smerte. Er jo seff ikke alle som har dette problemet som har underaktiv psoas, men underaktiv psoas er en av de tingene som kan være med på å skape et slikt problem.

Gå til:  

Ønsker du å bli litt sunnere? Da bør disse matvarene stå på handlelisten.

Effektiv beintrening

Trening30.07.202069

Ikke skipp unna beintreningen. Dette er øvelsene du bør gjøre.
Disse kraftplantene og grønnsakene har mest proteiner i seg.
Det er viktig med riktig påfyll av protein og energi. Se hva du bør spise til lunsj!
Kan du spise sent på kvelden og hvor mye?