Skrevet av Emne: De psykologiske virkningene av en hard diett  (Lest 1991 ganger)

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

De psykologiske virkningene av en hard diett
« : 20. september 2010, 09:11 »
I disse dager er det et stort antall kvinner og menn som gjør seg klare til deres store mål i høst: Norway Open og/eller Norgesmesterskapet i Fitness og Kroppsbygging.

Les hele artikkelen her
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: De psykologiske virkningene av en hard diett
« #1 : 20. september 2010, 12:03 »
Skryt til Line Marion som tar opp dette at en diett ikke bare er enkel!

Jeg kunne bare ønske det også hadde blitt skrevet litt om den smellen man kan gå på etter endt diett; den turen ned i kjelleren hvor man bare er sliten og totalt mangler energi til alt man skal og bør gjøre. Det er riktignok ikke alle som ender opp der, men likevel langt flere enn jeg trodde.



Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Line Marion

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 61
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 61

Sv: De psykologiske virkningene av en hard diett
« #2 : 20. september 2010, 12:35 »
Takk for det Kikki! Smiley

Etterfølgene av en hard konkurransediett, ikke minst på grunn av det selvsentrerte fokuset på kropp, muskler, fett, svakheter osv som kreves under en slik periode, kan være alvorlig langvarig sykdom. Det er jo ekstreme tilfeller, men dessverre tror jeg det skjer oftere enn man tror, at folk ender med eller får forsterket en allerede gryende spiseforstyrrelse. Jeg har dessverre sett med egne øyne hvordan noen blir så påvirket av hele dietten og opplegget rundt at de fortsetter å sulte seg etter endt konkurranseperiode. Sad Så det er kjempeviktig at man har god støtte og kanskje også et opptrappingsopplegg som ligger klart når man er ferdig. Viktig at man innser at det er et "sykt" ideal, som man ikke kan opprettholde året rundt. Det krever sterk psyke, som mange innser altfor sent.

Å ha et godt støtteapparat som tør å si ifra tror jeg er det aller viktigste, både under og etter diett! Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!