Skrevet av Emne: Markløft fail!  (Lest 55625 ganger)

Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Sv: Markløft fail!
« #60 : 23. september 2010, 23:52 »
Hernes, at du mener det er vrøvl sier mer om deg enn om meg Wink



"buhu markløft med låring er ikke markløft, bu-fucking-hu".
Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Markløft fail!
« #61 : 23. september 2010, 23:54 »
Hernes, at du mener det er vrøvl sier mer om deg enn om meg Wink



"buhu markløft med låring er ikke markløft, bu-fucking-hu".

Og her ser vi kunnskapen til Danny formentlig blomstrer!
Non Plus Ultra

Utlogget believe93

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 388
  • Honnør: 159
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 388

Sv: Markløft fail!
« #62 : 23. september 2010, 23:55 »
Er enig med OlavMG her ass, skjønner heller ikke hva som er vrøvl med hva Danny sier^^.
18år

Jølster Handbakklubb
NM 2012 Junior 80+
5plass venstre 3plass høyre

A winner never quit, a quitter never win

Utlogget OlavMG

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 226
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 226

Sv: Markløft fail!
« #63 : 23. september 2010, 23:55 »
Markløft med låring er ikke markløft Smiley Jeg kaller Danny et kunnskapsløst forumtroll fordi alt han lirer av seg er vrøvl. I hver eneste tråd.
Der er det nok hundretusenvis med strongmen som er uenig med deg. Og han på filmen her var vel strongman så han prøvde på 300kg i strongman-mark, ikke styrkeløft-mark. Men du mener at alt som ikke er styrkeløftgodkjent er ikke markløft, så akkurat den biten orker jeg ikke diskutere. Poenget mitt var at jeg syns ikke det danny "lirte av seg" var vrøvl, og jeg syns heller ikke han fremsto som noe kunnskapsløst forumtroll, jeg syns heller din karakteristikk av han var mer upassende. Og å kalle han evneveik bare for at han er uenig med deg er rett og slett tåpelig.

Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Sv: Markløft fail!
« #64 : 23. september 2010, 23:56 »
Hernes:

Din formening om hvordan man tolker kunnskapsnivået til andre er forbløffende idiotisk...

Du er bare sur fordi du blir eid. Smiley enough said. Tihi...
Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Markløft fail!
« #65 : 23. september 2010, 23:58 »
Han der kunne jo kanskje dratt 260 kg i markløft han, godt gjort å prøve seg på 300 kg. Tøff kar!
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Markløft fail!
« #66 : 24. september 2010, 00:03 »
Der er det nok hundretusenvis med strongmen som er uenig med deg. Og han på filmen her var vel strongman så han prøvde på 300kg i strongman-mark, ikke styrkeløft-mark. Men du mener at alt som ikke er styrkeløftgodkjent er ikke markløft, så akkurat den biten orker jeg ikke diskutere. Poenget mitt var at jeg syns ikke det danny "lirte av seg" var vrøvl, og jeg syns heller ikke han fremsto som noe kunnskapsløst forumtroll, jeg syns heller din karakteristikk av han var mer upassende. Og å kalle han evneveik bare for at han er uenig med deg er rett og slett tåpelig.

Poenget er at Danny bestandig er uenig med hva enn styrkeløftere måtte mene, i uansett tråd. Jeg kaller danny evneveik fordi han ikke leser det jeg skriver, ikke kommenterer det jeg skriver men bare fortsett som en kreasjonist med fingra i øra i en vitenskapsdebatt som sier lalalala.

De 100 000tusenvis av strongmen kan være så uenige de vil, det finnes flere forskjellige styrkeløftforbund med ekstremt forskjellige regler i det meste utenom markløft, dette har de klart å være konsekvente på. markløft er en styrkeløftøvelse, og om man lårer når man gjør den øvelser så er det fordi man har et teknikkproblem eller et problem med svake muskelgrupper, per definisjon er det ikke en markløft.

Om noen skal gjøre et støt og man presser ut stangen istedet for å støte det, så er det ikke et støt, men et rykk og pushpress.  
Non Plus Ultra

Utlogget Cube

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 062
  • Honnør: 290
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 062

  • Type 3 Mindset
Sv: Markløft fail!
« #67 : 24. september 2010, 00:07 »
[...] markløft med låring er ikke markløft, bu-fucking-hu".

Man løfter jo teknisk sett stanga opp fra marken what
's WorkOut Log! | StrongLifts 5x5 | Jim W. 531 | 415 (18/09-10)

Utlogget BodyBjunior

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 335
  • Honnør: 161
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 335

  • 100% Dopingfri
Sv: Markløft fail!
« #68 : 24. september 2010, 00:12 »
Hernes:

Din formening om hvordan man tolker kunnskapsnivået til andre er forbløffende idiotisk...

Du er bare sur fordi du blir eid. Smiley enough said. Tihi...

Ønsker ikke å involvere meg for mye her, men skjerp deg Danny, dette blir for dumt... Skal du argumentere seriøst med Hernes kan du droppe 10 smilefjes per innlegg og all drittslenginga. Vet ikke hvem som starta, men de siste innleggene her ser ut som oppkastet til en 14 år gammel jente med anoreksi.

Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Sv: Markløft fail!
« #69 : 24. september 2010, 00:17 »
Poenget er at Danny bestandig er uenig med hva enn styrkeløftere måtte mene, i uansett tråd. Jeg kaller danny evneveik fordi han ikke leser det jeg skriver, ikke kommenterer det jeg skriver men bare fortsett som en kreasjonist med fingra i øra i en vitenskapsdebatt som sier lalalala.

De 100 000tusenvis av strongmen kan være så uenige de vil, det finnes flere forskjellige styrkeløftforbund med ekstremt forskjellige regler i det meste utenom markløft, dette har de klart å være konsekvente på. markløft er en styrkeløftøvelse, og om man lårer når man gjør den øvelser så er det fordi man har et teknikkproblem eller et problem med svake muskelgrupper, per definisjon er det ikke en markløft.

Om noen skal gjøre et rykk og støt og man presser ut stangen istedet for å støte det, så er det ikke et rykk og støt, men et rykk og pushpress.  

det bare føles ut som at jeg ikke leser det du skriver fordi det du skriver som regel er din mening, og jeg er uenig, eller at det er totalt bullshit Wink

Jeg svarer absolut på alt -relevant- du skriver.


Forresten.. så er ikke overstøt med etterpress push press.

Push press: skyver fart fra beina og holder låste bein hele tiden etter man har skyvd igang fart, resten presser man med armene...  

virker også som du trur at øvelsen "støt" heter "rykk og støt"? Rykk er en øvelse, og Støt er en annen.. bare så det er oppklart Cheesy
Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Sv: Markløft fail!
« #70 : 24. september 2010, 00:20 »
Ønsker ikke å involvere meg for mye her, men skjerp deg Danny, dette blir for dumt... Skal du argumentere seriøst med Hernes kan du droppe 10 smilefjes per innlegg og all drittslenginga. Vet ikke hvem som starta, men de siste innleggene her ser ut som oppkastet til en 14 år gammel jente med anoreksi.

Plx! 

Oppkast svares med oppkast.


Så ro dæ ned, transvass Wink
Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Markløft fail!
« #71 : 24. september 2010, 00:20 »
det bare føles ut som at jeg ikke leser det du skriver fordi det du skriver som regel er din mening, og jeg er uenig, eller at det er totalt bullshit Wink

Jeg svarer absolut på alt -relevant- du skriver.


Forresten.. så er ikke overstøt med etterpress push press.

Push press: skyver fart fra beina og holder låste bein hele tiden etter man har skyvd igang fart, resten presser man med armene...  

virker også som du trur at øvelsen "støt" heter "rykk og støt"? Rykk er en øvelse, og Støt er en annen.. bare så det er oppklart Cheesy


Og igjen hopper du glatt over poenget mitt, jeg tok en direkte norsk oversettelse fra clean og jerk. beklager at jeg ikke definerte dette rett med en gang, men du er jo totalt ute av stand til å skjønne poenget! Wink
Non Plus Ultra

Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Sv: Markløft fail!
« #72 : 24. september 2010, 00:23 »
så poenget ditt.. Men er ikke enig Wink 


Ser ikke mange vektløftere her som klager på hvis en kar kaster heftige vekter over hodet og gjør det med etterpress iforhold til å få vekta på strake armer..

Men styrkeløftere derimot... er der VÆR eneste gang det er en imponerende markløft video der løftet ikke er 100% styrkeløft godkjent og whiner.. og whiner.. og whiner!

PS: Clean and jerk direkte oversatt er vending og støt.

rykk = snatch
Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Markløft fail!
« #73 : 24. september 2010, 00:24 »
Om noen skal gjøre et støt og man presser ut stangen istedet for å støte det, så er det ikke et støt, men et rykk og pushpress.  

Nå synes jeg det blir feil å sammenligne en øvelse som markløft,- kanskje verdens mest brukte øvelse, med en komplisert øvelse som rykk og støt. En bedre sammenlikning kunne vært løfte-vekt-over-hodet type øvelse, hvor det da ikke spiller noen rolle hvordan man får den opp, bare man får den opp over hodet med utretting. Og da, forutsatt at man ikke løfter med regler, ville det vært opp til hver enkelt hvordan dette skulle gjøres Wink

Når det er sagt, så har jeg mer til overs for godkjent styrkeløftmark, enn bare løfteoppsammef-mark.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget OlavMG

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 226
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 226

Sv: Markløft fail!
« #74 : 24. september 2010, 00:24 »
Poenget er at Danny bestandig er uenig med hva enn styrkeløftere måtte mene, i uansett tråd. Jeg kaller danny evneveik fordi han ikke leser det jeg skriver, ikke kommenterer det jeg skriver men bare fortsett som en kreasjonist med fingra i øra i en vitenskapsdebatt som sier lalalala.

De 100 000tusenvis av strongmen kan være så uenige de vil, det finnes flere forskjellige styrkeløftforbund med ekstremt forskjellige regler i det meste utenom markløft, dette har de klart å være konsekvente på. markløft er en styrkeløftøvelse, og om man lårer når man gjør den øvelser så er det fordi man har et teknikkproblem eller et problem med svake muskelgrupper, per definisjon er det ikke en markløft.

Om noen skal gjøre et rykk og støt og man presser ut stangen istedet for å støte det, så er det ikke et rykk og støt, men et rykk og pushpress.  
Per styrkeløft-definisjon er det nok ikke et(?) markløft, men det er veldig mange strongman-konker som har med en øvelse de kaller deadlift/markløft, og da er den utførelsen mannen på filmen gjør tillatt. Selv om dette per styrkeløft-definisjon(som egentlig er den eneste definisjonen på markløft) ikke er et markløft, så kaller folk det for markløft. Og når danny sier at det er nærme at han klarer det, så sier han ingenting om at det er nærme at han klarer det på den styrkeløft definerte måten. Selv om du mener du sitter med fasiten, så er ikke danny evneveik fordi om han leser det du skriver og er uenig. For strongman-folkets løse definisjon på hva som er markløft har ført til at mange kaller dette for markløft, det er ikke bare noe danny sier for han er evneveik. Og han leser det du skriver, han kommenterer på det du skriver, han er bare ikke enig med deg. Det er faktisk lov å være det på et treningsforum, uten å være evneveik, forumtroll eller kunnskapsløs.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!