Skrevet av Emne: Markløft fail!  (Lest 55659 ganger)

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Markløft fail!
« #75 : 24. september 2010, 00:26 »
virker også som du trur at øvelsen "støt" heter "rykk og støt"? Rykk er en øvelse, og Støt er en annen.. bare så det er oppklart Cheesy

Blanda litt her jeg også Tongue
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
Sv: Markløft fail!
« #76 : 24. september 2010, 00:27 »
Forresten.. så er ikke overstøt med etterpress push press.

Push press: skyver fart fra beina og holder låste bein hele tiden etter man har skyvd igang fart, resten presser man med armene...  

virker også som du trur at øvelsen "støt" heter "rykk og støt"? Rykk er en øvelse, og Støt er en annen.. bare så det er oppklart Cheesy

Du kan jo legge til litt godvilje, og heller la tvilen komme Hernes til gode når det gjelder kunnskap om diverse øvelser (selv om de er vektløftingsrelatert), ettersom han har mange års erfaring som styrkeutøver.

Hensikten med forumet her er jo ikke å prøve å vinne noe som helst, og heller ikke å slenge dårlig skjult sarkasme rundt seg. Det heter jo ikke treningskrangel.no... Forøvrig tror jeg at denne karen hadde tatt 290kg. Hadde jeg kun tatt 260kg så hadde jeg ikke klart å rikke 300 for å si det slik! Poweren til å løfte det opp fra gulvet er der, men ikke nok fart eller styrke på toppen for å gjøre ferdig løftet.

Utlogget 1983

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 628
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 628

  • No Pain No Gain
Sv: Markløft fail!
« #77 : 24. september 2010, 09:00 »
.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Markløft fail!
« #78 : 24. september 2010, 09:13 »
JEg overser glatt alle rapportene på denne tråden, for de hagler i begge retninger.

Har bare ett innspill.

det første jeg lærte i en styrkeløftklubb når det gjaldt markløft, er at hvis utgangsposisjonen er feil, så får du aldri rettet ut et maksløft.

Han der er sikkert god for 260-280, men selv da neppe med hverken sunn eller god teknikk.

Strongmanmarkløft er det egentlig ingenting som heter. hadde han greid å rette ut, derimot, så kunne vi sikkert kalt det løftet for strongmanmarkløft bare for humoren sin del.

Hele poenget er at det er langt fra det løftet til løfteren på videoen og til i det hele tatt å nærme seg "nesten" eller "nære på".

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Markløft fail!
« #79 : 24. september 2010, 10:03 »
Kråkeløft er vel mere passende ord enn et markløft.
Jeg ser også på det som et veldig godt forsøk på selvdrap og legger ut dette som advarsel slik at andre ikke nødvendigvis trenger å gjøre det samme..   Smiley
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Markløft fail!
« #80 : 24. september 2010, 10:25 »
Sterk tosk, men tydligvis smartere enn en del andre her inne.
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget farris

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sv: Markløft fail!
« #81 : 24. september 2010, 13:27 »
Skjønner at det er mye misunnelse ute og går her ja. Her ser vi en 20 åring som løfter mer enn mange styrkeløftere (på samme kroppsvekt), og i tillegg har en fettprosent som er 40% lavere.

Han er strongman og dominerte blant annet STORT i amatørklassen med dobbelt så mange reps som nestemann på lista. Tydelig at teknikken fungerer godt i praksis. Er overbevist om at han kan hevde seg i strongman -105 kg etter hvert.

Hadde vært greit om alle som kritiserer her kunne lagt ut video hvor de løfter 300 kg i mark. Ja, vet at noen i denne tråden er i stand til det, men de fleste gjemmer seg bak teknikksnakket og markløft på knappe 200 kg.


Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Markløft fail!
« #82 : 24. september 2010, 13:54 »
jeg tror ikke mange av de som ahr kritisert her er misunnelige nei. Smiley

Misunnelige på hva?

Det går ikke an å bruke slik retorikk for å "forsvare" elendig teknikk og et fullstendig mislykket løft.

Ta den videoen for det det er... en artig video. Hvis han hadde fått skikkelig instruksjon og guiding, så ville han dratt 280 med bedre treningseffekt og prestasjonsfremmin over det.

Videoen er heller ikke lagt ut av fyren som skrytevideo, og ingen har gjort annet enn å påpeke det åpenbare. Artig fail og tøft at han er selvironisk nok til å la den bli lagt ut.

Han kan bli artig å se i -105 når som helst. der er det flere som drar 300 kg. og faktisk greier å rette ut også.

Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Sv: Markløft fail!
« #83 : 24. september 2010, 14:00 »
JEg overser glatt alle rapportene på denne tråden, for de hagler i begge retninger.

Har bare ett innspill.

det første jeg lærte i en styrkeløftklubb når det gjaldt markløft, er at hvis utgangsposisjonen er feil, så får du aldri rettet ut et maksløft.

Han der er sikkert god for 260-280, men selv da neppe med hverken sunn eller god teknikk.

Strongmanmarkløft er det egentlig ingenting som heter. hadde han greid å rette ut, derimot, så kunne vi sikkert kalt det løftet for strongmanmarkløft bare for humoren sin del.

Hele poenget er at det er langt fra det løftet til løfteren på videoen og til i det hele tatt å nærme seg "nesten" eller "nære på".

260?? makan til bullshit..

Jeg syns noen skal ta kontakt med han å la han kjøre 260 i mark for oss, så ser vi hvem som driter seg regelrett ut her Wink
Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Utlogget VP

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 119
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 119

Sv: Markløft fail!
« #84 : 24. september 2010, 14:06 »
Hernes og guetta må få gjøre opp en gang for alle! Face 2 Face Tongue Eller lære seg ikke å måtte hakke på hverandre hele tiden. Jeg syns det er altfor mye oppgulp fra mange i denne tråden, ta det for det det er:

Videoen er heller ikke lagt ut av fyren som skrytevideo, og ingen har gjort annet enn å påpeke det åpenbare. Artig fail og tøft at han er selvironisk nok til å la den bli lagt ut.

neonX

  • Gjest
Sv: Markløft fail!
« #85 : 24. september 2010, 14:14 »
260?? makan til bullshit..

Jeg syns noen skal ta kontakt med han å la han kjøre 260 i mark for oss, så ser vi hvem som driter seg regelrett ut her Wink

Spør hukkelpukkel som han kaller seg her.. Har video av 270 løft fra han.

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: Markløft fail!
« #86 : 24. september 2010, 14:18 »
Mange misunnelige her ja. Typisk at det kommer en haug med styrkeløftere med pekefingeren sin (Bergan, når skal det komme noe positivt ut av kjeften din?), når noen utenfor norges styrkeløftforbund presterer noe som helst. Synes han skal ha all cred for forsøket, selv om han datt bakover. Det kan skje med alle.

http://www.youtube.com/watch?v=HYm92mWrEaE#noexternalembed

Hør hva Svend sier Wink
"Det er ikke styrkeløftregler her, det gjelder bare å få det opp"

"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget believe93

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 388
  • Honnør: 159
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 388

Sv: Markløft fail!
« #87 : 24. september 2010, 14:31 »
Er helt enig med hva OlavMG, danny sier ass.. Å påstå att det var langt ifra og at det var et dårlig forsøk blir bare for dumt, jeg tipper han kunne greid 285-290kg, utretta, han hadde jo stanga nesten over hofta, han trengte jo bare å skyve bak.
18år

Jølster Handbakklubb
NM 2012 Junior 80+
5plass venstre 3plass høyre

A winner never quit, a quitter never win

Utlogget Mandodiao

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 140
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 140

Sv: Markløft fail!
« #88 : 24. september 2010, 14:33 »
Synest selv at dette såg ut som et mere heroisk forsøk en noen av de som stilte til NSM 2010 ,
det kan selfølgelig ikke sammenlignes , men dog..


Utlogget s0pr0

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 518
  • Honnør: 232
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 518

  • With the force of one thousand suns!
Sv: Markløft fail!
« #89 : 24. september 2010, 14:34 »
Han kan bli artig å se i -105 når som helst. der er det flere som drar 300 kg. og faktisk greier å rette ut også.
NKS, norges beste i -105 gjorde  vel 300 med nød og neppe under nsm, dog på litt høyere kroppsvekt. Altså ikke veldig langt opp.
Ellers er det vanskelig å si seg uenig i godeste GuettAs hovedpoenger, selv om formuleringene har en tendens til å erte på seg stein;); Ja det er en sterk prestasjon, uavhengig av stil. Rent styrkemessig er jo ikke fyren langt fra å dra 300 fra bakken til utrettet posisjon. Flisespikkeri rundt hvorvidt dette kalles markløft pga låring etc er unødvendig. Selvfølgelig er det markløft, men alle skjønner jo at dette ikke kan sammenlignes med godkjente løft, ei heller er han testet.

Tror som DannY at 290 kunne gått med samme dårlige teknikk, mens han nok må litt lengre ned for å dra det godkjent=)

Skal forøvrig legge inn klassikeren "rykk og støt" i programmet fremover, eller kanskje jeg lar det bli med "rykk og pushpress."
Vendinger  (og engelskkunnskap for den saks skyld) er tydeligvis litt 2009, eller hva sier du Hernes? Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!