Skrevet av Emne: ... so lenge det ikkje føles som trening!  (Lest 1732 ganger)

Utlogget etna

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 131

... so lenge det ikkje føles som trening!
« : 26. september 2010, 08:44 »
Nok ein gang har KK slått til med ein tynn artikkel om "hotte" treningsmetodar som lokkar med fancy navn og lovar at dette ikkje føles som trening i det heile tatt!

http://www.kk.no/851735/dette-er-de-hotteste-treningsnyhetene

Dersom eg skulle være så uheldig å rote meg borti trening som ikkje føles som trening (noke som forøvrig er svært usannsynlig) ville nok heller motivasjonen bli sugd ut av meg enn at treningslysten slår gnister som KK hevda den vil. Eg har ein fornemmelse om at dette gjeld for majoriteten her inne og? Det må jo være nettopp det at ein del "uinnvidde" søke den type trening som gjør at dei ende opp som støttemedlem, fordi dei ikkje kjenne at den har nåken effekt og heller ikkje ser nåken form for resultat. Når eg har dradd med vennindene mine på trening og leika streng PT er alltid reaksjonen overveldande positiv, dei seie at dei endelig kjenne at dei har trent, dei føle det virka og er ivrig etter å vite når neste økt blir. Det er jo det mest openbare at dette er måten å plante motivasjon på, og det er ganske trist at ordet 'trening' er eit negativt lada ord for så mange at ein faktisk må presisere at ei "treningsform" ikkje føles som nettopp trening...

Forøvrig prøve KK å påberope seg domene over Treningsforum:


Utlogget Bonnskij

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 393
  • Honnør: 102
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 393

  • R.I.P
Sv: ... so lenge det ikkje føles som trening!
« #1 : 26. september 2010, 15:04 »
Måkje gløyme den tøffare treningsforma "Piloxing"  :Smiley

Lattermusklane fekk vertfall styrka seg godt der. Steik kor oss flira Grin
Konkurrerende utøver i Spydkast

It\'s better to die on your feet than live on your knees

Spyd 800 g: 48.78 meter

Treningsdagbok

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: ... so lenge det ikkje føles som trening!
« #2 : 26. september 2010, 16:14 »
Om det ikke hadde kjent ut som trening hadde jeg aldri gjort det!
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: ... so lenge det ikkje føles som trening!
« #3 : 26. september 2010, 16:34 »
Dette er løsningen.  Endelig har noen gitt oss det himmelske alternativet.  Nå venter jeg bare på sex som ikke føles som sex, mat som ikke kjennes ut som mat, søvn som ikke føles som søvn, og framfor alt vellykkede toalettbesøk som ikke kjennes ut som vellykkede toalettbesøk.  Det er utrolig hvor mye sprøyt som skrives om trening.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Quasar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 131

  • Dualle steidn, jordeple og tjokke hosse
Sv: ... so lenge det ikkje føles som trening!
« #4 : 26. september 2010, 18:51 »
Er så lei av å lese alt det der "SPIS HVA DU VIL, OG GÅ NED 180 KG PER DAG" og "DU TRENGER IKKE TRENE I DET HELE TATT, SLAPP AV OG GÅ NED 518 KG HELE UKA LANG"  Om du faktisk vil komme i form, bygge muskler, eller ta av noen kilo så må du som regel svette litt...
- A day without sunshine is like, you know, night.

Utlogget etna

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 131

Sv: ... so lenge det ikkje føles som trening!
« #5 : 26. september 2010, 19:12 »
Hehe, ja det er mykje mangt dei finne på for å selge Smiley Dersom detta e styrt av tilbud og etterspørsel e da jo berre enda tristare... Har sett ein del facebook-statusa i det siste som hylla Zumba, Piloxing etc. Gleda meg til å sjå gjennomtrente rippa kroppa på dei altso :O Ha i minne at detta e standard-BS på KK.no, so ikkje bli forundra over at halvparten av den kvinnelige befolkninger her til lands vil hevde at du blir slank av å drikke eit glass vann før kvart måltid!

Utlogget thomas18663

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 57
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 57

Sv: ... so lenge det ikkje føles som trening!
« #6 : 29. september 2010, 19:29 »
er mye fanteri ute og går, ingen tvil om det, men det er vel ikke noen konkurranse dette her?
"kk-trimmerne" er tydeligvis opptatt av trivsel, fremfor øyeblikkelige eller tydelige resultater, mens de fleste som sogner til treningsforum heller fokuser på resultater. da er det vel ganske bra at disse har et tilbud de føler svarer til deres forventninger/forhåpninger?

det er nok ingen som blir verken norges sterkeste mann eller miss Norway av litt zumba en gang i uken, men forhåpentligvis er det nok bevegelse til at helsen forbedres, og folk kan yte litt mer, og litt lenger på jobb. dette vil igjen hele Norge tjene på (sett at skattepengene forvaltes riktig), selv om vi kanskje risikerer at trening blir et litt utvasket begrep hos den gemene hop.

Alle har vel områder de føler de må igjennom selv om vi ikke liker det (enten det er for å etterkomme samfunnets krav, eller for å dekke praktiske behov), alt i fra husvask, plenklipping og kanskje tilogmed jobb

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!