Skrevet av Emne: Nest siste uke på RYP. Har to spørsmål  (Lest 3211 ganger)

Utlogget Glagutt

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Nest siste uke på RYP. Har to spørsmål
« : 28. september 2010, 19:45 »
Har kjørt den gamle versjonen nå i fem uker og syns det fungerer veldig bra.

Sliter mye på nedtrekk for rygg og triceps pusdown., tragisk stativ som ikke har andre intervaller enn fem kilo.
Savner å legge på 1 og 0,5 kilo. Merker det blir for mye å gå fra 80 til 85 og 90 på ei uke.

10 RM som jeg testet før første uke fungerer bra på de andre øvelsene så jeg tror ikke det er feil.

Trodde frankspress var det samme som triceps pushdown. Oppdaget ikke det før andre uke så jeg kjører fortsatt med nedtrekk for triceps. Har samme problemet der som på nedtrekk foran alt for langt mellom vektintervallene. Skal høre med studioet om det går ann å få noen et kilos og halvkilos vekter å legge på maskinen.

Merker uansett framgang på alle øvelsene siden jeg startet. armer og rygg er blitt litt større ser jeg. Har fått kommentar på armene ivertfall Very Happy


Kan jeg erstatte manglende vekt intervall med å ta flere repetisjoner og sett?

Kan jeg ta en ny 10 RM og ta nye seks uker eller bør jeg fortsette med ekstrem muskelvekst?

Utlogget Cutler1

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 60
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 60

  • Be proud, but never satisfied
Sv: Nest siste uke på RYP. Har to spørsmål
« #1 : 29. oktober 2010, 19:19 »
Er ikke der noen 1,2 eller 3 kgs manualer som du kan legge oppå vektene i nedtrekk/pushdown stativet ?

Jeg anbefaler deg og kjøre gjennom grunnprogrammet 1 gang til med ny 10rpm. Du kan kjøre gjennom RYP i mange måneder helt til du stopper progresjonen eller går lei, bare husk og test ny 10 rpm etter hver fullført periode. Om det var noen øvelser du ikke klarte og følge progresjonen kan du kjøre 1 periode til med samme 10 rpm på den øvelsen.  Etter dette kan du eventuelt prøve ekstrem muskelvekst eller noe annet 5x5 prog for.eks.

 Noe jeg har brukt og gjøre er og bytte ut litt øvelser mellom hver gang jeg kjører gjennom det, om du kjørte knebøy nå kan du bytte den ut med markløft. Liker også og bytte mellom skråbenk m manualer og benkpress.  Dette gjør jeg for og ikke gå lei , og bytter på muskelgrupper jeg prioriterer den perioden.   Smiley


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!