Skrevet av Emne: Veksthormoner, IGF-1 og testosteron...fører ikke til hypertrofi av muskelceller  (Lest 67202 ganger)

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

To studier som er gjort nylig, og som passet litt til en annen tråd jeg har postet i de siste dagene, men velger å presentere de sjokkerende nyhetene i en egen post:

Kort fortalt så sier denne studien at treningsindusert hypertrofi av muskelceller er en prosess som skjer inni cellen uten noe form for ytre stimuli (sett bort ifra de kjemiske og nevrologiske reaksjonene som en muskelkontraksjon medfører). Det vil da si at de hormonene og vekstfaktorene (veksthormon, IGF-1, testosteron) som vi vet står for vekst av bl.a bein, vev og muskler gjennom oppvekst og puberteten ikke lenger har samme effekten hos ett voksent normalt menneske som mange tror. På en måte kan dette høres logisk ut, fordi det er jo få barn som trener styrketrening gjennom oppveksten, men allikevel har de en formidabel vekst. I tillegg finnes det mange eksempler på de som begynner å trene etter puberteten og legger på seg mye muskelmasse, til tross for at nivåene av veksthormoner, IGF-1 og testosteron er lave.

I studie nummer to så har man kommet frem til at vekttrening (da spesielt tung bein trening) stimulerer og gir en relativt høy økning av testosteron, IGF-1 og veksthormon i etterkant av en treningsøkt. Hurra tenker du da, men nei....heller ikke her finner man at dette har noe effekt på muskelvekst, og de har kommet frem til at den økte proteinsyntesen som fører til hypertrofi skyldes mekanismene som nevnt over.

God lesing (blir desverre ikke fulltekst versjon, har ikke rettigheter til å publisere det)!

Studie 1:http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20541030

Studie 2:http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19736298

Vart du skræmt no?! 

Det finnes selvfølgelig en hake her....hvordan forklarer man da hvorfor steroidebrukere blir så store?  Grin

Tenk, trykk, tal....

190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget Disiplin

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 147
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 147

Jeg følger med her og Wink
Egenprodusert artikkel: "http://fitnessbloggen.no/blogg/2010/8/9/ny-forskning-gir-oss-svaret-pa-hvordan-vi-br-trene/"

"Water is wine when you drink upside down"

Utlogget etna

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 131

Placebo? Tongue *Følge med*

Utlogget Tornado2

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 62
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 62

Nå har ikke jeg giddet å lese den linken her, men såvidt jeg har klart å lese meg frem til tidligere så er det jo ikke bolet som gir deg større muskler. Men det at bolet gir deg kortere restitusjonstid på muskelfibrene du bryter ned under trening. Du trenger mindre hvile før musklene bygger seg opp igjen, altså du kan trene mer enn andre.
Mat og trening gir større muskler!

Utlogget endresaa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 439
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 439

legger igjen et lite innlegg Smiley
-Endre
 181 cm lang.
Kroppsvekt: 80-100kg
Eks
Treningsveileder/PT, www.mandaltreningssenter.no

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Nå har ikke jeg giddet å lese den linken her, men såvidt jeg har klart å lese meg frem til tidligere så er det jo ikke bolet som gir deg større muskler. Men det at bolet gir deg kortere restitusjonstid på muskelfibrene du bryter ned under trening. Du trenger mindre hvile før musklene bygger seg opp igjen, altså du kan trene mer enn andre.
Mat og trening gir større muskler!

Bol gir deg større muskler selv uten trening.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget endresaa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 439
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 439

Bol gir deg større muskler selv uten trening.
haha, Honnør! Smiley Er jo en grunn til at koma-pasienter (som har vert lenge i koma) får steroider..

-Endre
 181 cm lang.
Kroppsvekt: 80-100kg
Eks
Treningsveileder/PT, www.mandaltreningssenter.no

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Nå har ikke jeg giddet å lese den linken her, men såvidt jeg har klart å lese meg frem til tidligere så er det jo ikke bolet som gir deg større muskler. Men det at bolet gir deg kortere restitusjonstid på muskelfibrene du bryter ned under trening. Du trenger mindre hvile før musklene bygger seg opp igjen, altså du kan trene mer enn andre.
Mat og trening gir større muskler!

Da tror jeg du skal lese linken, sette deg inn i hva restitusjon består av og deretter svare igjen;-)
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget Tornado2

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 62
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 62

Da tror jeg du skal lese linken, sette deg inn i hva restitusjon består av og deretter svare igjen;-)

Er forsåvidt ikke så interessant for min del, men var bare det jeg hadde hørt/lest.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Da trenger man ikke straffe dem som bruker IGF-1 og testosteron i idretten, da Smiley

Utlogget Tornado2

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 62
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 62

Bol gir deg større muskler selv uten trening.

Fra steroider.net:
"For å oppnå muskelhypertrofi, som det så fint heter, er man avhengig av trening. Det finnes desverre ikke anabole steroider eller andre preparater som gjør at man får store muskler uten at man trener
For at muskelcellene skal vokse må de først de utsettes for stress..."

Link: http://www.steroider.net/content/view/202/61/

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Fra steroider.net:
"For å oppnå muskelhypertrofi, som det så fint heter, er man avhengig av trening. Det finnes desverre ikke anabole steroider eller andre preparater som gjør at man får store muskler uten at man trener"

Link: http://www.steroider.net/content/view/202/61/


Linken tar feil. Lyle Mcdonald postet en gang en studie på foraet sitt av 4 grupper som skulle trene/la være å trene og ta steroider/ikke ta steroider. Gruppen som tok steroider men som ikke trente la på seg mer muskler enn de som trente, men ikke tok steroider.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Denne tråden er et godt eksempel på hvordan journalister greier å skrive så mye bøss om enkelte emner... og et godt eksempel på hvordan myter oppstår.

Hvis noen hadde giddet å lese første innlegg skikkelig, og så lese begge linkene....

og lagt spesielt merke til setningen: "supraphysiological exogenous doses..."

så ville dere sluppet å innlære noen nye myter eller bli så forvirret.

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Fra steroider.net:
"For å oppnå muskelhypertrofi, som det så fint heter, er man avhengig av trening. Det finnes desverre ikke anabole steroider eller andre preparater som gjør at man får store muskler uten at man trener
For at muskelcellene skal vokse må de først de utsettes for stress..."

Link: http://www.steroider.net/content/view/202/61/
Ville ikke tatt alt som står på steroider.net for god fisk, da det er mye synsing der som er oppgitt som fakta.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!