Skrevet av Emne: Sliter med å få bra bryst  (Lest 12368 ganger)

Utlogget daniel-johansen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7

  • :)
Sliter med å få bra bryst
« : 30. september 2010, 22:41 »
hei Smiley jeg er 16 år og sliter med å få bra bryst, hele kroppen har kommet lenger i volum en brystene mine, derfor vil ha gjerne ha noen tips om hvordan jeg skal få bedre bryst, jeg trener bryst 1 gang i uken av 5 treningsdager, er det lurt og ta bryst flere ganger i uken eller sjeldnere? vær gang jeg trener kjører jeg meg helt ut til jeg ikke klarer mer og litt mer, så er dette lurt og gjøre vær gang?
noob

Utlogget LilleF0t

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 094
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 094

Sv: Sliter med å få bra bryst
« #1 : 30. september 2010, 22:45 »
Nei, du burde ikke kjøre deg helt ut hver gang! Start lett med flere reps 10-15. Øk gradvis vektene mens du minker på antall reps, men heller øker med noen sett. Ligg rundt 20-30reps totalt hver trening, litt avhengig av hvor tungt du trener. Og tren to til tre ganger isteden for kun én supplert med masse bra mat!

Ligger mange bra program der ute, det er bare å søke litt

Utlogget daniel-johansen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7

  • :)
Sv: Sliter med å få bra bryst
« #2 : 30. september 2010, 22:58 »
jeg så på treningsloggen din, og jeg trener med en del tyngre vekter en det du gjør, jeg starter lavt og øker 10 og 10 kilo i alle øvelser uten om manual øvelser, der øker jeg 5 og 5kg, så bør jeg trappe ned på vektene kansje?
noob

Utlogget LilleF0t

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 094
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 094

Sv: Sliter med å få bra bryst
« #3 : 30. september 2010, 23:24 »
jeg så på treningsloggen din, og jeg trener med en del tyngre vekter en det du gjør, jeg starter lavt og øker 10 og 10 kilo i alle øvelser uten om manual øvelser, der øker jeg 5 og 5kg, så bør jeg trappe ned på vektene kansje?
Hvis avataren din stemmer så tror jeg egentlig ikke det Tongue men det spiller ingen rolle.

Du burde nok trappe ned ja, for å så øke gradvis. 10kg blir for stor økning, øk heller med 2,5 til 5kg.

Alt innen trening tar tid, så vær tålmodig - skynd deg sakte Wink Det hjelper ikke å trene til failure hver eneste økt.

Spiser du nok?

Utlogget daniel-johansen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7

  • :)
Sv: Sliter med å få bra bryst
« #4 : 01. oktober 2010, 08:08 »
avatren min stemmer ikke helt Tongue den er over 1 år gammel får bare ikke til og bytte den Tongue spiser 4 måltider om dagen som så klart er for lite, så nei jeg spiser ikke nok...
noob

Utlogget LilleF0t

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 094
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 094

Sv: Sliter med å få bra bryst
« #5 : 01. oktober 2010, 08:58 »
Daså Tongue Rediger profil - > forumrelaterte opplysninger

Legg ut en vanlig økt for deg her da, så kan jeg se. Tipper at variasjonen ikke er så stor? Og hvis det ikke blir rikelig med bra mat så går det dårlig med bygginga.

Men med fire måltider er det ikke noe problem å spise nok, bare ta litt ekstra store porsjoner, legge til en skje olje evt. nøtter! To måltider før og to etter treninng f.eks

Utlogget Slappy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 274
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 274

Sv: Sliter med å få bra bryst
« #6 : 01. oktober 2010, 09:17 »
Prøv ut effektivt benkpressprogram. Gjorde underverker for meg som også sleit i benken.
Følg akkurat benk-delen slavisk (trenger ikke bruke hele programmet hvis du ikke vil) så blir du sterk i benk. Det kan jeg garantere fordi programmet baserer seg på vel utprøvde prinsipper. Man bygger opp et overskudd ved å kjøre lett de første ukene slik at kroppen blir i stand til å bli sterkere de neste ukene. Aldri kjør en eneste rep mer enn programmet tilsier selv om det er latterlig lett. Poenget er å skaffe et overskudd. Tungt blir det uansett, etter noen uker. Men som sagt, bare følg det slavisk så får du resultater.

Failure hver økt er absolutt ikke måten å gjøre det på. Sikkert derfor en god del sliter i benk også. Mange er veldig opptatt av å bli sterk i benk og trener det altfor mye og altfor tungt, i den tro at det er det beste. Det er helt feil. Det komiske er at man får bedre resultater i mange av de andre muskelgruppene, fordi de gjerne får mer tid til restitusjon.

Vet ikke helt om det er lov til å lenke til konkurrerende forum/hjemmesider her, men bare google effektivt benkpressprogram så popper det opp øverst.

Ps. Jeg har aldri fulgt 3dje periode av programmet. Har fått svært gode resultater med bare 1ste og 2dre periode.
"Whether you think you can or think you can't, either way you're right"
~ Henry Ford ~

neonX

  • Gjest
Sv: Sliter med å få bra bryst
« #7 : 01. oktober 2010, 09:37 »
jeg så på treningsloggen din, og jeg trener med en del tyngre vekter en det du gjør, jeg starter lavt og øker 10 og 10 kilo i alle øvelser uten om manual øvelser, der øker jeg 5 og 5kg, så bør jeg trappe ned på vektene kansje?


hahaha, hva faen hadde det med noe å gjøre uansett?

Utlogget daniel-johansen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7

  • :)
Sv: Sliter med å få bra bryst
« #8 : 01. oktober 2010, 10:28 »
drit i den komentaren jeg skrev, målet er og få bra bryst, men hvordan ? Smiley
noob

neonX

  • Gjest
Sv: Sliter med å få bra bryst
« #9 : 01. oktober 2010, 12:00 »
Problemet jeg hadde før var at jeg brukte for mye triceps under benkpress eller andre press øvelser for brystmusklen. Så pass på du føler du får bra kontakt med brystmuskelen under løft.
Er jo individuelt hva som fungerer på alle. Men benk med hantler og dips er vel de øvelsene som river mest på kassa.

Utlogget Zept

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 201
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 201

Sv: Sliter med å få bra bryst
« #10 : 01. oktober 2010, 13:08 »
hei Smiley jeg er 16 år og sliter med å få bra bryst, hele kroppen har kommet lenger i volum en brystene mine, derfor vil ha gjerne ha noen tips om hvordan jeg skal få bedre bryst, jeg trener bryst 1 gang i uken av 5 treningsdager, er det lurt og ta bryst flere ganger i uken eller sjeldnere? vær gang jeg trener kjører jeg meg helt ut til jeg ikke klarer mer og litt mer, så er dette lurt og gjøre vær gang?

Hvilken øvelser trener du for bryst?

Utlogget Slappy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 274
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 274

Sv: Sliter med å få bra bryst
« #11 : 01. oktober 2010, 16:21 »
Det er ikke noe hokus. Ofte trener folk for tungt og for ensidig. Samme øvelser, samme antall reps, samme intensitet, ingen hvileuker, og får dårlige resultater.

Sist jeg kjørte effektivt benkpressprogram økte jeg fra 102,5kg til 120kg på 14-15 uker.  Da trente jeg skråmanualpress sammen med benk den ene av de 2 dagene i uka, så trente jeg skulderpress den andre dagen sammen med benk. Triceps trente jeg omtrent ikke (bare lett nedpress). Triceps følger uansett med og blir sterkere når du trener benk.
"Whether you think you can or think you can't, either way you're right"
~ Henry Ford ~

Utlogget MirkoCroCop

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 61
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 61

  • hææ
Sv: Sliter med å få bra bryst
« #12 : 01. oktober 2010, 17:10 »
avatren min stemmer ikke helt Tongue den er over 1 år gammel får bare ikke til og bytte den Tongue

Registreringsdato:     11. August 2010, 14:33
 
hehe, måtte bare O:)
19 år Smiley
180cm
86kg lett
 
KB: 180
BP: 137,5
ML: 230

totalt 547,5kg

vil bli stoooooooor

Utlogget daniel-johansen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7

  • :)
Sv: Sliter med å få bra bryst
« #13 : 01. oktober 2010, 23:58 »
det er fordi jeg byttet den istad Tongue
noob

Utlogget Fismen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 51
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 51

Sv: Sliter med å få bra bryst
« #14 : 02. oktober 2010, 01:12 »
låner tråden din siden jeg sliter med samma greia og ikke vil spamme ned forumet med flere tråder Smiley

trent RYP 2 ganger, nå, dvs 12 uker. Sliter med samma greia, jeg går opp i alle øvelser, untatt skråbenk.

Ligger på 24kg 8*3 og 28,5kg 4*3, og har gjort dette i begge programmene. Lå på omtrent det samme før jeg startet med RYP for 12 uker siden også. Eter bra, gått opp fra 65 til 68kg på disse ukene...

tror kanskje jeg bruker veldig mye triceps når jeg trener bryst, er ihvertfall der jeg kjenner det etter et set..

burde jeg bytte på øvelsene mer? F eks benk dag1, skråbenk hantler dag2, flatbenk hantler dag3?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!