Skrevet av Emne: Høyjævel 2.0 ny og bedre  (Lest 108807 ganger)

Utlogget Blackday

• Forumavhengig
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

• Kjønn: Mann

Sv: 120kg tung "hval" skal deffe!
« #270 : 13. januar 2012, 16:33 »
Var ikke ment som kritikk Smiley her er ingenting på "slump"

Utlogget Harald_G

• Erfaren bruker
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

« #271 : 14. januar 2012, 17:45 »
1 Gram karbo - 4 kcal
1 Gram prot - 4 kcal
1 Gram fett - 9 kcal
1 Gram alkohol (etanol) - 7 kcal

Du sa han spiste mye karbo, ikke mulig å ro seg vekk fra det. Han får ikke i seg for mye kcal heller, i hvertfall ikke med tanke på at han nettopp har startet på deff. Det er mange på det forumet her som sier ting i hytt og pine uten å ha peiling på hva de snakker om.
198 cm
101 kg

Så kul er jeg:

Pronerte pull-ups: 50kg i beltet, 3 rep, 20kg 12 rep
Nedtrekk bredt grep: 120kg, 12reps
Benk: 110kg x 10 reps
Smalbenk: 90kg 12 rep
Hantelpress: 48kg x 5 reps
Beinpress: 320kg 5 reps (Chickenlegz)
Bikkeps kørl, hantler: 30 kg x 5 reps

Trener Krav Maga
Utdannet personlig trener gjennom Active Education
Basketspiller

Utlogget AlHusky

• Forumavhengig
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

« #272 : 14. januar 2012, 17:58 »
1 Gram karbo - 4 kcal
1 Gram prot - 4 kcal
1 Gram fett - 9 kcal
1 Gram alkohol (etanol) - 7 kcal

Du sa han spiste mye karbo, ikke mulig å ro seg vekk fra det. Han får ikke i seg for mye kcal heller, i hvertfall ikke med tanke på at han nettopp har startet på deff. Det er mange på det forumet her som sier ting i hytt og pine uten å ha peiling på hva de snakker om.

Herregud rull inn puppen da. Er det noe mer å diskutere? I forhold til kostholdet mitt er det mye, så jeg lurte på hvor mange kalorier det hadde. Er ikke verre enn det. Behøver ikke å IKKE ha peiling bare fordi jeg ikke vet hvor mye kcal. ting inneholder bare ved å se hva som er skrevet opp av mat.

Beklager så meget. Legger meg langflat fordi jeg syntes det så ut som mye karbohydrater. Jeg SYNTES. Dvs at jeg skiftet mening når han sa hvor mange kalorier det var...
180 høy, 90kg tung.

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=112862.msg1728751#msg1728751
Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=115754.msg1743770;topicseen#new

MP: 60kg
ML: 190kg
BP: 100kg
KB: 140kg

-Amerikansk Fotball
-Ishockey
-Boksing (Og tidligere Muay Thai og BJJ)

Utlogget Harald_G

• Erfaren bruker
  • Utlogget Utlogget

« #273 : 14. januar 2012, 18:07 »
Her mangler det mye basic kunnskap om kosthold og trening merker jeg. Vet du en gang hva karbohydrater og kcal er? Finn ut det
198 cm
101 kg

Så kul er jeg:

Trener Krav Maga
Basketspiller

Utlogget AlHusky

• Forumavhengig
  • Utlogget Utlogget

« #274 : 14. januar 2012, 18:12 »
Haha javel. Fordi jeg syntes det så ut som mye karbo. Okei. Jeg har ligget på overskudd med langt mindre karbo jeg. Var bare at jeg så karbo overalt, og tenkte ikke på at fisk blant annet (fett) har en del kalorier i seg osv.

Sikker på at du vet hva basic kunnskap er selv da? Istedet for å prøve å henge ut folk og være rappkjefta kan vel du også la diskusjonen ligge død nå?

Sier litt om deg det da...
180 høy, 90kg tung.

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=112862.msg1728751#msg1728751
Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=115754.msg1743770;topicseen#new

-Amerikansk Fotball
-Ishockey

Utlogget Harald_G

• Erfaren bruker
  • Utlogget Utlogget

« #275 : 14. januar 2012, 18:32 »
Jeg mener ikke å henge ut noen, bare retter på fakta, for det er tydelig at du ikke visste hva du snakket om, og da kan andre igjen få feil informasjon. Jeg som personlig trener møter hele tiden på folk som har hørt ditt og datt fra folk som gir dem feil informasjon. Utrolig mange på tf som er internettguruer, og gir helt feil råd. Det verste er at de hardnakket påstår en ting, og avfeier noe annet uten å ta til seg råd fra noen. Det du sier gir ikke mening. Nei det ser ikke ut som for mye karbo, mange fine proteinkilder her, sett bort fra havregrynet og risen. Karbohydrater er ikke ensbetydende med kcal, derfor postet jeg listen min over med kcal pr gram for hvert av energikildene. Som du ser inneholder protein like mye kcal som karbohydrater sett bort fra den termiske effekten disse to har på kroppen.

Og om jeg har basic kunnskap? Jeg er utdannet innen dette, hva har du å diske opp med?
198 cm
101 kg

Så kul er jeg:

Trener Krav Maga
Basketspiller

Utlogget AlHusky

• Forumavhengig
  • Utlogget Utlogget

« #276 : 14. januar 2012, 18:41 »
Jeg mener ikke å henge ut noen, bare retter på fakta, for det er tydelig at du ikke visste hva du snakket om, og da kan andre igjen få feil informasjon. Jeg som personlig trener møter hele tiden på folk som har hørt ditt og datt fra folk som gir dem feil informasjon. Utrolig mange på tf som er internettguruer, og gir helt feil råd. Det verste er at de hardnakket påstår en ting, og avfeier noe annet uten å ta til seg råd fra noen. Det du sier gir ikke mening. Nei det ser ikke ut som for mye karbo, mange fine proteinkilder her, sett bort fra havregrynet. Karbohydrater er ikke ensbetydende med kcal, derfor postet jeg listen min over med kcal pr gram for hvert av energikildene. Som du ser inneholder protein like mye kcal som karbohydrater sett bort fra den termiske effekten disse to har på kroppen.

Og om jeg har basic kunnskap? Jeg er utdannet innen dette, hva har du å diske opp med?

Starter med det siste. Nå mente jeg ikke at du nødvendigvis kan lite om karbo. Men at du forbinder et spørsmål med et råd... Jeg ga ingen råd. Jeg lurte på hvor mange kalorier han fikk i seg. Med en gang jeg ser karbo så tenker jeg kalorier, sammen med fett og proteiner, men når jeg ikke vet hvor mange kcal ris og pasta inneholder så lurte jeg på om det var passe eller for mye karbo. I MINE ØYNE utifra det jeg har pleid å spise så så det mye ut. Men derfor sa jeg heller ikke at han skulle kutte ned på karboen. Jeg spurte hvor mange kalorier det faktisk var i måltidene til sammen.

-Jeg ga ingen råd
-Ga ingen feil informasjon annet enn at jeg SYNSET at det kunne være mye karbo uten å ha tatt en nøye titt på hva det andre inneholder
-Jeg kom med et spørsmål fordi jeg syntes det så mye ut. Skill mellom; "det er for mye karbohydrater" og "det syntes jeg så mye ut, hvor mange kalorier er det egentlig?"

Jeg sa heller ikke noe om fett og proteiner. Synes kosten ser bra ut jeg. Jeg lurte bare på om han fikk for mye karbo. Var ikke verre. Det andre vet jeg ikke hvor mange kalorier har i seg så kunne jo ikke akkurat så jeg kunne ikke se hvor mange kalorier det var, og jeg gadd ikke å regne ut selv om han allerede hadde gjort det.

Dessuten rettet jeg på en måte meg selv når han sa hvor mange kalorier det var...

"Åja! Da er det jo ikke noe stress Smiley "

Så jeg skjønner ikke hvor diskusjonen her tar rot.
180 høy, 90kg tung.

-Amerikansk Fotball
-Ishockey

Utlogget Harald_G

• Erfaren bruker
  • Utlogget Utlogget

« #277 : 14. januar 2012, 18:58 »
Disse trådene er laget for tips og råd. Feilinformasjonen ligger i at du ser han spiser mye karbohydrater. Det gjør han ikke. Med det sagt gjelder ikke dette bare deg, men generelt folk som tf som har sier ting uten å vite noe om hva de snakker om. Du er langt fra den verste. Kritikken min gjelder ikke bare deg, derav bruken av "mange folk" og "de" istedet for "du".
198 cm
101 kg

Så kul er jeg:

Trener Krav Maga
Basketspiller

Utlogget AlHusky

• Forumavhengig
  • Utlogget Utlogget

« #278 : 14. januar 2012, 19:03 »
Okay da forstår jeg. Trodde du mente at jeg hadde 0 peiling "som alle andre" fordi jeg syntes det så ut som mye karbo.

Nå tror jeg høyjævel skjønte at det ikke var ment som "råd" men... For det var det ikke. Det har jeg allerede forklart. Jeg så ja... At jeg TRODDE han spiste for mye karbo i forhold til resten av kosten.

Altså.. Feilkilden min da. Jeg spiser heller mye fett (sunt fett) og kutter ned på karbo, når jeg deffer. Akkurat nå driver jeg med kcal cycling så jeg spiser mye fett og mindre karbo og ligger på underskudd når jeg har kardio. Derfor for meg når jeg tenker som om det skulle vært kosten min og at han allerede får i seg mye fett så kan jeg tenke at det ser ut som mye karbo. Kunne sagt dette litt tidligere, men er ikke verre enn det.

Jeg er i hvertfall ferdig med å diskutere.
180 høy, 90kg tung.

-Amerikansk Fotball
-Ishockey

Utlogget Blackday

• Forumavhengig
  • Utlogget Utlogget

« #279 : 15. januar 2012, 16:32 »
wow... var det der vært å spamme i loggen min for det der? .anyways..
Blir å ta et bilde av fronten hver søndag. for å se ossen dette endrer seg, og for å dele det med dere såklart;)
Morravekta mi om dagen nå er 115,7kg noe vekta ikke har vist siden i fjor sommer eller noe slikt, så det er deilig å se at det går nedover,  Men skal ikke fokusere så mye på vekta egentlig har jeg bestemt meg for, skal se'ann på kroppsfasongen om 2mnder eller noe så tar vi det derifra.
Har byttet ut tunfisken med kylling, tenker å bare kjøre et tunfisk måltid om dagen, for faen man blir lei av den tørre konsistensen på den, + at det tar jo 30min å bli ferdig med ei lita skål, bytta ut med kylling så var skåla borte på 3min  biggrin

Fortsatt en lek på deff, føler lite til underskuddet (ennå) men kommer vel-.-

Og om treninga,føler tyngre og tyngre vekter går opp om dagene,  har nå ny pers i benk gutta!(jenter)
100kg er nå min 2rm! 2stk seige rep Cool

Stay tuned folks!

mvh!

Utlogget Blackday

• Forumavhengig
  • Utlogget Utlogget

« #280 : 15. januar 2012, 17:33 »

Anyhow, kul logg spent på å se deg på 100 kg Wink

Yay flere loggfølgere!
hehe takker, ja blir spennende Cheesy

Utlogget Blackday

• Forumavhengig
  • Utlogget Utlogget

« #281 : 15. januar 2012, 22:08 »
bilde update av arma fra fredag, og magan i dag som lovet! 

Utlogget Blackday

• Forumavhengig
  • Utlogget Utlogget

« #282 : 17. januar 2012, 18:30 »
Begynner faktisk å kunne skimte litt blodårer på underarmene nå, endelig få se dem igjen (har extreme blodårer), Begynner også å bli slankere i fjeset, 1,5cm rundt hoftene er borte, brystet har gått 5mm på en uke, samme med armene eller de ser litt større ut (innbiller jeg meg i allefall) men vekta står uforandret, men mistet litt fett det ser jeg jo, haha å jeg som trodde jeg kom til å miste muskelmasse under deff, Men er jo langt i fra ferdig

Og hvor ble det av alle de som hadde diskusjoner her? savner litt liv her! Cheesy

Tenker også å kutte litt på kcal om en 4-5ukers tid, kutte ned 200kcal til på matplanen, tror ikke dette vil bli noen stor byrde, verste som kan være er sulten, så tenker å justere litt på alt også hive inn litt broccoli til kylling og ris'en som forøverig er helt gul i matboksen  ( I love sitronpepper and carry! Ohmy

That's all folks! Mvh

Utlogget AlHusky

• Forumavhengig
  • Utlogget Utlogget

« #283 : 17. januar 2012, 18:50 »
Jeg er ferdig med den tåpelige diskusjonen, men kan diskutere noe annet om du finner tema så skal vi lage liv Wink
180 høy, 90kg tung.

-Amerikansk Fotball
-Ishockey

Utlogget Blackday

• Forumavhengig
  • Utlogget Utlogget

« #284 : 17. januar 2012, 18:52 »
hehe husker ærlig ikke hva dere diskuterte om engang.. hehe tja..
 virkelig av alt det jeg skrev så var "jeg savner litt liv her!" alt du fikk med deg? haha:P

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!