Skrevet av Emne: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo  (Lest 119847 ganger)

Utlogget Le shrimp

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 262
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 262

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #285 : 09. oktober 2010, 17:14 »

Jeg var selv med på studiet. Jeg hadde ingen problemer med mitt hjerte. Det hadde bolerne. De hadde fortykkelse i hjertemuskulaturen sin, infleksibilitet i hovedpulsårer og åreforkalkningen samt nesten ikke noe sunt kolesterol og masse usunt kolesterol.  Han mente også at dette nærmest kunne brukes som en dopingkontroll, ettersom skadene på det cardiovaskulære var så unisone.

Av ren nysgjerrighet; var det noen førstegangsbrukere der - eller var det de største gutta i klassen som ble sjekket? Vil jo påstå at det er av relevans om bolerene som ble testet var folk som gikk på "lavdose/milde" medikamenter eller hadde brukt x ganger mer en anbefalt dose. Gjerne med flere steroider samtidig og kanskje ikke av de mildeste. Er vel begrensning på hvor lenge man bør bruke aas i strekk også? Det og har sikkert noe å si på resultatene.

bad-boy

  • Gjest
Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #286 : 09. oktober 2010, 17:15 »
Det jeg har klart å hente fram fra Raymond sine skriblerier er at det er andre ting som er farlig her i Norge. Andre ting som det er gjort langt mer studier på som viser seg at kanskje ikke publikum skal ha i seg. Så hvorfor kan man ikke bare si at alle skal få bruke det de vil, også ta ansvaret for det selv.

Et av problemene med bol er at det ikke går an å gjøre dobbelt blindtest. Dvs at subjektene og legene ikke vet hvem som får hva, men kan studere bivirkningene uten påvikning. Dette fordi urinen begynner å lukte meget kraftig.
Her har Paul Vanberg gjort et godt forsøk på å studere problemer i forbindelse med AAS:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20020375
Jeg var selv med på studiet. Jeg hadde ingen problemer med mitt hjerte. Det hadde bolerne. De hadde fortykkelse i hjertemuskulaturen sin, infleksibilitet i hovedpulsårer og åreforkalkningen samt nesten ikke noe sunt kolesterol og masse usunt kolesterol.  Han mente også at dette nærmest kunne brukes som en dopingkontroll, ettersom skadene på det cardiovaskulære var så unisone.

Nå er det ikke sånn at man tar ansvar for det selv. Man jobber da for å redusere røyk og alkoforbruket i Norge. Jeg fatter virkelig ikke argumentet om at man ikke skal regulerer det folk gjør. Det er en annen debatt i mine øyne. Hadde det vært sånn at vi slang de i myra når de haltet så hadde det kanskje vært litt annerledes.
Du har rett i en ting. Jeg tar ikke han alvorig i det hele tatt. Han fremstår som rimelig enkel og sint. Det gjør det lett å hisse han opp, og det er veldig gøy. Det er hovedsakelig grunnen til at jeg er her. For å ha det gøy og for å snappe opp folk som vil drive med rein styrkeidrett. Raymond og han likesinnede gjør det lett å få til begge deler. Når man kommer med gullkorn som ”Skal jeg legge fram forskning?? Skal jeg det??” og ”Jeg er så lei av at folk ikke hører på de som har rett” så blir det nesten umulig for meg å stikke en liten dopfri nese inn i debatten og jekke den opp i været.

Du er omtrent like raffinert som danglebær, så denne konkusjonen har vi nok alle trekt.

Her er jeg litt enig med deg. Skremselpropagande funker ikke fordi det er løgn. Man bør heller satse på å det man kan underbygge med forskning. Jeg har aldri hørt noen av ADN sin folk komme og så at man får liten pikk. De nevnte mange andre bivirkninger, men sa lite om det. Så det høres ut som om noen ikke gjør jobben sin så godt som de skal, hvis det er sant det du sier da.

langtids bruk,misbruk..Er stor forkskjell..jeg ingen problemer med hjerte whats so ever..Hadde høyt kolestrol og høytblodtrykk..

DETTE ER U DISKUTABELT.DET ER EN AV BIVRIKNINGENE VED LANG TIDS BRUK.
Men dette får man også av mange andre ting!!!

Hjerte mitt er helt fint.kombinerer man hgh,igf fullt av roids kjører på som faen som noen byggere og andre gjør...Får man self problemer over hele linja..aldri nektet på det..

Men ikke av lite bruk...!!Ved misbruk kommer en hel del JA.

Hjerte til alle disse sykkelistene og langrenns utøvere og mange av styrkeløfterene i norge tror du ikke dem lider av høytblodtrykk dårlig kolestrol og?? større hjerte en normalt??

Jeg festet 5dager i uken,sov minimalt,trykkte som faen,brukte alt av  narkotika osv..Er helt fin i dag!!

HELT.Kan legge ut fra hjerte spesialisten vis jeg får ut den fra legen...!!!

bad-boy

  • Gjest
Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #287 : 09. oktober 2010, 17:18 »
Av ren nysgjerrighet; var det noen førstegangsbrukere der - eller var det de største gutta i klassen som ble sjekket? Vil jo påstå at det er av relevans om bolerene som ble testet var folk som gikk på "lavdose/milde" medikamenter eller hadde brukt x ganger mer en anbefalt dose. Gjerne med flere steroider samtidig og kanskje ikke av de mildeste. Er vel begrensning på hvor lenge man bør bruke aas i strekk også? Det og har sikkert noe å si på resultatene.

Den testen.. Vis det var han som var i oslo var det mye av dem største gutta som var med...Og en del hobby bolere..Men ingen ny begynnere..Den skulle egentlig jeg være med på og..
Men orket ikke.Pga ble så mye reising..Men har fått sjekket alt i ettertid.

Hjerte til alle disse sykkelistene og langrenns utøvere og mange av styrkeløfterene i norge tror du ikke dem lider av høytblodtrykk dårlig kolestrol og??Ikke minst forstørret hjerte..

Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #288 : 09. oktober 2010, 17:19 »
Av ren nysgjerrighet; var det noen førstegangsbrukere der - eller var det de største gutta i klassen som ble sjekket? Vil jo påstå at det er av relevans om bolerene som ble testet var folk som gikk på "lavdose/milde" medikamenter eller hadde brukt x ganger mer en anbefalt dose. Gjerne med flere steroider samtidig og kanskje ikke av de mildeste. Er vel begrensning på hvor lenge man bør bruke aas i strekk også? Det og har sikkert noe å si på resultatene.

Desverre så har jeg ikke oversikt over dette. Det var ikke noe problem å finne brukere. Det var omtrent 20 av de tror jeg og de hadde brukt dop over endel år. Han ville helst ha tak i folk som hadde trent nærmere 10 år eller mer. Det viser seg at det var vanskelig å finn nok kandidater som hadde vært rene hele livet og blitt store.

Et eksempel han nevnte for meg var en bygger av noe slag som trøkka, gikk på amf hele døgnet og sov to ganger i uka ved hjelp av medikamenter. Han fikk hjerteinfarkt når var 26 år gammel. Beit litt merke i denne historien. JEG ER KLAR OVER AT DET VAR ET MER KOMPLEKST DOPBILDE ENN BARE AAS Grin

Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #289 : 09. oktober 2010, 17:20 »
langtids bruk,misbruk..Er stor forkskjell..jeg ingen problemer med hjerte whats so ever..Hadde høyt kolestrol og høytblodtrykk..

DETTE ER U DISKUTABELT.DET ER EN AV BIVRIKNINGENE VED LANG TIDS BRUK.
Men dette får man også av mange andre ting!!!

Hjerte mitt er helt fint.kombinerer man hgh,igf fullt av roids kjører på som faen som noen byggere og andre gjør...Får man self problemer over hele linja..aldri nektet på det..

Men ikke av lite bruk...!!Ved misbruk kommer en hel del JA.

Skal det være lovlig, men at man ikke får ta hva som helst da eller bare driter du i hvordan det går med de menneskene som bruker?

bad-boy

  • Gjest
Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #290 : 09. oktober 2010, 17:25 »
Skal det være lovlig, men at man ikke får ta hva som helst da eller bare driter du i hvordan det går med de menneskene som bruker?


Ja,når staten norge holder alkohol og tobakk lovlig som dreper massse,massse flere en dette per år..Så mener jeg det ja..Hadde dem tatt bort dem for et reinere sammfunn..
SÅ JA DA FJERNER VI STEROIDER OG.Men røyke 40 om dagen,drikker 3dager i uka..Ikke trener som faktisk en hel del gjør i dette landet, dør som fluer av dette også.Så da starter vi med det verste først.Jobber oss nedover!

Mennesker som bruker steroider må tenke på bivirkningene selv,som vi må med tobakk og alkohol..
Vis slike ting skal være lovlig..!!Noe det er i norge..

Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #291 : 09. oktober 2010, 17:26 »
Hjerte til alle disse sykkelistene og langrenns utøvere og mange av styrkeløfterene i norge tror du ikke dem lider av høytblodtrykk dårlig kolestrol og??

Syklister og langrennsutøvere får større hjertekammer som kan pumpe mer blod. De får lavere hvilepuls og mindre slitasje på hjertet. Dette må ikke forveksles med fortykkelse av hjertemusklaturen som fører til mindre kammer og dermed mer slitasje.

Jeg kan ikke uttale meg på veiene av hele styrkeløft Norge og si at alle er i tip top stand. De fleste styrkeløftere er ikke i 125+ klassen. De som er det kan det kanskje tenkes at det har livstilssykdommer. Studier viser at det er sunnere å være overvektig å trene enn det der å være normal og ikke trene. Så man får vel veie det litt opp mot hverandre.

Raymond, jeg håper du ikke får problemer med hjertet ditt. Antidoping Norge trenger folk som deg.

bad-boy

  • Gjest
Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #292 : 09. oktober 2010, 17:29 »
Syklister og langrennsutøvere får større hjertekammer som kan pumpe mer blod. De får lavere hvilepuls og mindre slitasje på hjertet. Dette må ikke forveksles med fortykkelse av hjertemusklaturen som fører til mindre kammer og dermed mer slitasje.

Jeg kan ikke uttale meg på veiene av hele styrkeløft Norge og si at alle er i tip top stand. De fleste styrkeløftere er ikke i 125+ klassen. De som er det kan det kanskje tenkes at det har livstilssykdommer. Studier viser at det er sunnere å være overvektig å trene enn det der å være normal og ikke trene. Så man får vel veie det litt opp mot hverandre.

Raymond, jeg håper du ikke får problemer med hjertet ditt. Antidoping Norge trenger folk som deg.

Ja, men det heller er ikke bra overhode..Folk dør av for lav hvilepuls mens dem sover!!! :-).

Jeg støtter roids så lenge dem to andre er lov..Pga det er noe av det verste i samfunnet...
Folk utvøer vold som gal etc..Dreper barn med passiv røyking..Blir så avhengi at dem røyker med barn i magen etc...Hadde det ikke vært lov.Hadde jeg heller ikke støttet roids!

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #293 : 09. oktober 2010, 17:50 »
Folk med høye testoverdier lever vel generelt kortere eller?
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #294 : 09. oktober 2010, 17:53 »
Ja, men det heller er ikke bra overhode..Folk dør av for lav hvilepuls mens dem sover!!! :-).

Jeg støtter roids så lenge dem to andre er lov..Pga det er noe av det verste i samfunnet...
Folk utvøer vold som gal etc..Dreper barn med passiv røyking..Blir så avhengi at dem røyker med barn i magen etc...Hadde det ikke vært lov.Hadde jeg heller ikke støttet roids!

Den effekten kommer nok ikke med mindre man doper seg. Det er ikke det som jeg tenke på da jeg skrev det. Jeg regner med at du har fått med deg at jeg er antidoping. Da ville jeg ikke beskrevet effekten som positiv.

bad-boy

  • Gjest
Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #295 : 09. oktober 2010, 18:16 »
Folk med høye testoverdier lever vel generelt kortere eller?

Ja,med masse forhøyet..Testo har visst seg og øke hjerte frekvensen!!
Men for lav og som vi får etter fyllt 30 er også farlig!!!

bad-boy

  • Gjest
Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #296 : 09. oktober 2010, 18:21 »
Den effekten kommer nok ikke med mindre man doper seg. Det er ikke det som jeg tenke på da jeg skrev det. Jeg regner med at du har fått med deg at jeg er antidoping. Da ville jeg ikke beskrevet effekten som positiv.

Ja,det er greit det..All ære til deg for det..At du jobber mot aas..
Men skulle ønske noen jobbet i mot andre ting og mere..Ikke ta av fokuset bare for at det er lov.
Men meg og deg blir nåkk aldri enig...Men jeg forstår ditt synspunkt..Men er ikke enig i at det er så farlig som dere påstår..Jeg mener det er andre ting vi burde rette fokuset mot før vi gjør noe med dette problemet...!!Mener jeg..Og det får nå bare bli slik..!!

Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #297 : 09. oktober 2010, 18:37 »
Ja,det er greit det..All ære til deg for det..At du jobber mot aas..
Men skulle ønske noen jobbet i mot andre ting og mere..Ikke ta av fokuset bare for at det er lov.
Men meg og deg blir nåkk aldri enig...Men jeg forstår ditt synspunkt..Men er ikke enig i at det er så farlig som dere påstår..Jeg mener det er andre ting vi burde rette fokuset mot før vi gjør noe med dette problemet...!!Mener jeg..Og det får nå bare bli slik..!!

Kanskje fordi du er på treningsforum og representerer doping siden av debatten at du opplever mye pepper. I samfunnet generelt er vel ikke dette et stort fokus. Det er som du sier å jobbe med for eks alkohol relaterte skader i stedet. Der burde også fokuset ligge ettersom det er mange problemer relatert til dette.

Det er naturlig for deg å si at det ikke er farlig å trøkke. Som du selv sier så har du ikke opplevd så mange bivirkninger. Hadde du hatt forstørret hjerte og åreforkalkninger så hadde det kanskje ikke vært så morro. Du er bare en bruker og din personlige erfraring er ikke så kritisk. Det kan inngå i epirisk data om det samles inn med hundrevis av andre, selv om det skal taes med en klype salt og, men er til syvende og sist irrelevant for oss nå.

Vi blir nok ikke enige med det første, og det er greit. Jeg har ingen aspirasjoner om å konvertere deg. Det er de unge jeg er ute etter. Få de inn i idretten før strongman tar de.

Utlogget leif ove

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 049
  • Honnør: 67
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 049

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #298 : 09. oktober 2010, 19:05 »
Det er de unge jeg er ute etter. Få de inn i idretten før strongman tar de.

Det går fint å drive med strongman uten å dope seg.
Det er faktisk ganske mange av oss som gjør det. Smiley

Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Sv: Rekordbeslag av dopingmidler i Oslo
« #299 : 09. oktober 2010, 19:14 »
Det går fint å drive med strongman uten å dope seg.
Det er faktisk ganske mange av oss som gjør det. Smiley

Og du kan hevde deg uten å trøkke og? Til tross for at du møter mediokre utøvere som har tatt talent på boks. Hvordan gjør du deg internasjonalt, vil du noen gang kunne plassere deg topp ti i verden? Det er noe med dette at ikke alle stiller likt som skurrer for meg, når dere kommer med dette argumentet. Du gjør ikke det selv om du kan velge å dope deg eller ikke.

Jeg vil si at jeg er over middels anlagt for styrke. Hvordan tror du jeg hadde holdt ut mot de store gutta om jeg ikke trøkka og de gjorde det? Hvordan tror du det hadde gått hadde vi alle vært reine.

Jeg har ikke noe imot konkurranse formen, jeg vil nok ikke drive med dette uansett hvor reint det blir, men det er en annen sak. Det er i det minste ikke så gay som bygging.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!