Skrevet av Emne: søker rådgivning  (Lest 1198 ganger)

Utlogget Spock

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

søker rådgivning
« : 16. desember 2004, 12:34 »
Jeg trener for tiden styrke ca 4 ganger i uken og har gjort det siden begynnelsen av september ca, trener alle delene av kroppen legg/lår en dag, rygg/mage, biceps/triceps og bryst/skuldre og har i det siste prøvd å fokusere litt mer på skuldrene. Trener 3x12-15 reps på alle øvelsene.
Samtidig spiller jeg fotball, ikke så altfor seriøst 2 ganger i uken.
Jeg er forholdsvis slank (og høy) og grunnen til at jeg trener er for å bli litt kraftigere, jeg ønsker ikke å pumpe for å få størst mulig muskler.
Jeg er 183-184cm og veier nå 72kg målet er å veie ca 80, men helst ikke med klumpemuskler.

Noen som har et forslag til treningsprogram for meg, samt kostholdsforslag som jeg kan følge for å oppnå dette målet uten å bruke så altfor lang tid på det??

Jeg bruker å drikke proteinshake + banan etter treningene, men vil helst slippe å bruke kreatin. Jeg har naturlig veldig høy forbrenning om det har noe å si.
Jeg tipper det blir noe slikt som proffe fotballspillere trener styrke uten å bli for tung med klumpete muskler, vil liksom bli litt kraftigere i muskler gjevnt over hele kroppen uten å få mye overflødig fett.

Så hvis noen har et forslag til program/kosthold for meg som vil gi meg framgang hvis jeg følger det så settes det stor pris på Smiley Useriøse eller spydige/latterligjørende tilbakemeldinger settes ikke pris på Tongue.

Jeg er 17 år btw.

Utlogget Benpressmannen

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 5 317
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 317

  • Anabol, endogen trainee
SV: søker rådgivning
« #1 : 16. desember 2004, 12:48 »
For å kunne hjelpe deg må jeg vite litt mer:

Har du full tilgang på utstyr på gym? (stang,manualer apperater etc...)
Hvordan ser ditt treningsprogram ut nå?
Hvordan og hva spiser du pr d.d. skriv ned F.eks en "gjenomsnittsdag"

Er du i mye aktevitet/bevegelse utenom trening/fotball..
eller er det mest xbox/playstation 2 og skole (mye sitting i ro)

Jeg kan sette opp komplett treningsprogram/kosthold men da må jeg vite de overnevnte faktorene

mvh
benpressmannen


Mine rekorder:
Bøy: 240kg - Benk: 185kg - Mark: 250kg @ 100kg
Bøy: 250kg - Benk: 185kg - Mark: 260kg @ 90kg
Bøy: 260kg - Benk: 165kg - Mark: 265kg @ 87.5kg
Bøy: 274kg - Benk: 170Kg - Mark: 280kg @ 90kg

ADIDAS Mila 21/6-07: 1t 3m @ 100kg
Polar natt Mila 5/1-08: 1t 1m @ 90kg & syk
ADIDAS Mila 21/6-08: 1t 4m @ 90kg & en sko som ikkje va helt "med"

Ibestad Strongshow 26/7-08 - 5. plass


Mange snakker om å gjøre noe, få gjør det de sier!

Utlogget Spock

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

SV: søker rådgivning
« #2 : 16. desember 2004, 13:34 »
Jada, på treningsstudioet har jeg tilgang til alt det jeg trenger av utstyr.
Treningsprgrammet nå:
dag 1: bryst/skuldre tar både benk og skråbenkpress med hantler, ca 16kg 3x12-15reps
skulderpress med hantler og sidehev og en øvelse for bakside skuldre, har begynt med militærpress i det siste også. 3x12-15reps
dag 2: Lår/legger benpress 100-120kg 3x10 reps
benstrekk i maskin og lårcurl 3x12-15
leggene trener jeg noe ala stående leggpress 3x12-15 ca 25kg
dag 3: rygg/mage sittende roing 3x12-15 35kg
nedtrekk smalt/bredt grep 3x12-15 ca 40kg
3x15 vanlige situps med "skru"
dag 4: biceps/triceps bicepscurl med stang, hantelcurl, hammercurl 3x12-15 stang ca 22kg hantler 16kg hammerhantler 10kg
pushdowns og franskpress 3x12-15

Jeg prøver å trene med sånn passe tungt slik at jeg blir sliten etter 15reps

Kostholdet mitt er ganske forskjellig derfor trenger jeg et program å rette meg etter selvom jeg ikke nødvendigvis MÅ følge det hele tiden, men hvis det er det beste kan jeg godt gjøre det.

Men sånn typisk:

frokost klokka kvart på 8: bolle havregryn + en banan + yougurt/drikkeyougurt
brunsj kvart på 12: baguett med roastbiff eller kylling (og salat)
Middag klokka 4: fiskeboller, fiskekaker, spagette og kjøttdeig, pannekaker, kjøttsuppe, pizza altså mye forskjellig.
mellommåltid klokka 6-7: 2 frukter og/eller en brødskive.
kveld klokka 9-11: etter ofte kyllingsalat, karbonade+makaroni eller 4 brødskiver med salami, leverpostei, egg, syltetøy

I helgene spiser jeg ofte noe sånt som pizza, lasagne, kylling, løvbiff på lørdag og kjøttkaker på søndag.
Jeg tar proteinshake + 2 bananer og en proteinshake før jeg legger meg.

Men dette er bare sånn ca, det er ikke sånn at jeg passer på å spise det og det da og da men dette er slik det ofte ser ut.

Jeg jobber ofte fra 5 til 7 om ettermiddagene, men det består mest i behandling av brev og lette pakker (posten)

Ellers er det ikke tid til mye mer aktivitet om dagene, blir nok en del sitting i sofa og ved pc-stol ja. Men er ofte ute å går til å fra butikk, venner, buss og det er fra 500meter til 1km. Fotballtreningene er på ca 1 time og et kvarter og der er det løping ca 70% av tiden.

Setter pris på program, men som sagt jeg ønsker ikke å bygge muskler i den forstand, men bare bli breiere uten at det er fett. At kroppen ser bra ut er jo heller ikke en ulempe, jeg tar utgangspunkt i slik slanke fotballspillere på 184 og ca 80 kg ser ut, altså veltrent men ikke noe klumpe/pumpe muskler.

Utlogget AdiZ

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 121
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 121

  • strap up or get wrapped up
SV: søker rådgivning
« #3 : 28. desember 2004, 20:17 »
å bli bredere uten fett, da er sannsynligheten stor for at dette er muskler=D

Jeg syns du hadde et uvanlig sunt kosthold til 17 åring å være, selv om jeg selv er 17 år (jeg er litt sær på maten Smiley )
"You should calm your man down if you got love for him, before you see his ass flyin off the roof like nutso in above the rim!"

Profil

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!