Skrevet av Emne: Solveig Wilhelms ble Overall på NM  (Lest 7259 ganger)

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget patrick braude

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Sv: Solveig Wilhelms ble Overall på NM
« #1 : 07. oktober 2010, 12:44 »
Gratulerer såååååååå utrolig mye, synd at denne dagen ikke bel sånn som den skulle blitt for deg.
Dette er ikke første gangen dette skjer og d burde ikke være så vanskelig for voksene folk og legge sammen 1-2-3.D
Dette har nå gått utover 2 utøvere som har slitet og jobbet for denne dagen, også blir den ramponert av NKF.D var en utøver sist Grand Prix som fikk beskjeden 3-4 uker seinere han vant også men fikk beskjed om og levere medaljen tilbake.
NÅ MÅ D RYDDES OPP d kan ikke være slik at utøverene etter og stått på podiet skal være redd for og miste medaljen sin.d vil som sagt bli mange spekulasjoner når slike episoder skjer gang etter gang. KALKULATOR  ble nevnt på sist forbundsting HVOR BLE D AV DEN?HuhHuh?
nok om dette, men igjen gratulerer så mye Wink Wink Grin

Mvh Patrick 

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Solveig Wilhelms ble Overall på NM
« #2 : 07. oktober 2010, 14:31 »
Gratulerer såååååååå utrolig mye, synd at denne dagen ikke bel sånn som den skulle blitt for deg.
Dette er ikke første gangen dette skjer og d burde ikke være så vanskelig for voksene folk og legge sammen 1-2-3.D
Dette har nå gått utover 2 utøvere som har slitet og jobbet for denne dagen, også blir den ramponert av NKF.D var en utøver sist Grand Prix som fikk beskjeden 3-4 uker seinere han vant også men fikk beskjed om og levere medaljen tilbake.
NÅ MÅ D RYDDES OPP d kan ikke være slik at utøverene etter og stått på podiet skal være redd for og miste medaljen sin.d vil som sagt bli mange spekulasjoner når slike episoder skjer gang etter gang. KALKULATOR  ble nevnt på sist forbundsting HVOR BLE D AV DEN?HuhHuh?
nok om dette, men igjen gratulerer så mye Wink Wink Grin

Mvh Patrick 
Kalkulator var der, og den bla brukt... Wink

Denne gangen er årsaken todelt.
1 - ene dommeren førte poengskjemaet med utøverne IKKE i riktig rekkefølge.
2 - vi hadde, til tross for at vi hadde spurt 5 andre, ikke greid å få mer enn 2 i sekretariatet. Dette er et punkt som det skal være lett å forbedre hvis bare flere stiller seg disponible til å delta i arrangementet.

Jeg vet du og jeg tydeligvis har misforstått hverandre når det kom til sekretariatet, for jeg har lett etter flere regnekyndige og stort sett ikke fått svar, og de svar jeg har fått har vært nei. :/

Men selv når vi har gode folk i sekretariatet, så skjer det feil... det er et sabla kjør på de som sitter der, så det bør absolutt være 3 og ikke 2. Da blir ting dobbeltkontrollert. Smiley

Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

Sv: Solveig Wilhelms ble Overall på NM
« #3 : 07. oktober 2010, 16:08 »
Var jo ihvertfall en som fikk feil pokal også. Ikke like ille det selvfølgelig men er jo litt uproft.

Er ikke kult når det står 2. plass cbb damer under 163 cm når man er mann. Bra det ordnet seg men ble ikke like stas å ta bilde med pokalen rett eterpå kan man si.

Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Sv: Solveig Wilhelms ble Overall på NM
« #4 : 07. oktober 2010, 16:53 »
Gratulerer til Solveig Smiley. Synd for Siw som må levere fra seg pokalen igjen Sad

Håper det blir bedre rutiner.. 

Var vel minst tre feil for mye under OGP også..

Rart at fitnessfolk og byggere klarer regne ut kcals på kompliserte dietter og så blir det tull når en skal summer noen 1 og 2 tall Tongue



1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget patrick braude

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Sv: Solveig Wilhelms ble Overall på NM
« #5 : 07. oktober 2010, 17:05 »
Jeg forstår at dette ikke er din feil,men NKF må skjerpe seg kontrolere på stevnet.Man må gi beskjed der og da ikke 1 uke eller 3 etterpå. jeg ble spurt om og sitte i sekretæriatet menog sa ja, vet ikke hvorfor jeg ikke satt der Grin Grin Grin  Lips Sealed. jeg driver et egent firma og regner på anbud hver dag.
Jeg regner Grin Grin Grin Grin med at jeg kunne hjulpet til.Du var jo den som nevnte kalkulator sist møte,mennesklig og gjøre feil men dette er ikke første gangen og som jeg skrev spekulasjoner kommer når slike hennelser skjer og d er feil + at dette har gått utover to utøvere.Dette fikser vi nok til neste møte, 3 stk i sekretæriatet 2 stk regner og 1 kontroll sjekker tross alt mange tall Grin Grin Grin Grin >Cheesy

Til Solveig og Siw ta og overbevis til Nordisk stå på!!!!
kjempe flotte var dere!!!!

Utlogget ErikBell

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17

  • bicep bakfra nm 2010
Sv: Solveig Wilhelms ble Overall på NM
« #6 : 07. oktober 2010, 17:17 »
jeg fikk faktisk feil pokal hehe, skulle vel stått classisk 3 plass -180 på min,men det sto atletisk fitness damer hehe,men jeg var oppført i classisk + 180 dagen før,men var akurat under 180,så den feilen kan jeg forstå,dette beklaget de med en gang,å de skulle fikse det med en gang:) føler ikke det varå ille for meg,ettersom den får jeg,er værre med regnefeil synes jeg,men alle er jo bare mennesker

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Solveig Wilhelms ble Overall på NM
« #7 : 07. oktober 2010, 18:56 »
Snodig at mange ble spurt, men ikke de som har sittet i sekretariatet i flere år.....
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget patrick braude

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Sv: Solveig Wilhelms ble Overall på NM
« #8 : 07. oktober 2010, 21:11 »
Jeg synes også orginal dommer potokoll burde legges frem,så slipper d og være noe mistanke om noe annet

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Solveig Wilhelms ble Overall på NM
« #9 : 07. oktober 2010, 21:33 »
dommerprotokollene blir alltid lagt frem.

Det er ingen som lurer folk med vilje... det trenger du ikke antyde en gang

HVis jeg hadde greid å gjøre jobben min, så hadde det vært 3 i sekretariatet og ikke 2. da kunne feilen vært unngått.

Men når en feil oppdages, så er det ingen som forsøker å skjule den.

Når det gjelder feilen på OGP, så tok det tid å oppdage den... først når to personer hadde gått gjennom protokollene ble det oppdaget. Hvis IKKE Jorun hadde vært så nøyaktig som hun er, så hadde mest sannsynlig to av årets tre feil ikke blitt oppdaget.

Utlogget arginin

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 15

Sv: Solveig Wilhelms ble Overall på NM
« #10 : 08. oktober 2010, 07:18 »
Hiver meg på denne.

Etter årets konkurranse sitter jeg igjen med en følelse av å ikke bli tatt seriøst.
Var deltager i AF -180 og fikk sølv totalt sett. Mine sterkeste sider er øvelsene.
Her er romaskinen genial. Digital måler: Null diskusjon.
Dips derimot - Her klarte de to kvinnelige dommerene å rote det totalt til.
Jeg tok 49 dips. 48 er av bra kvalitet, alt er filmet. Følgende skjer under øvelsen:

Dommer 1 sa hun talte alle dips. Dommer 2 talte de hun mener er for dårlige.
Dommer 1 begynner midt i øvelsen å telle dobbelt 37-37 for hun mener jeg ikke går lavt/høyt nok-
Dommer 2 teller og feilene. Etter jeg er ferdig begynner dommerene å diskutere hvor mange det ble totalt.
"Vi sier 40" er konklusjonen. Jeg protesterer og sier det kan ikke være 9 underkjente.
Dommer 1 kontrer og sier det var 6 underkjente, ikke 9.

49-6 er på magisk vis blitt til 40 repitisjoner og jeg får 2 plass i en øvelse jeg var overlegen i. Vinneren tok 41..
Jeg sier alt er filmet og jeg blir å sjekke dette ut. Dommer kontrer med at " det skal du bare gjøre" med et smil. Her er dommerene så suverene at teknisk utstyr ikke kan måles med dommerenes mislykkede bruk av hoderegning. Jeg vet ikke om dette er utslagsgivende på totalscore da jeg ikke har sett dommerprotokoller, men det burde ikke være rom for synsing og grove feil på tekniske øvelser.

I pausen tok jeg kontakt med arrangør for å få diskusjon rundt avgjørelsen men dette var nyttesløst og filmingen var overhodet ikke interessant.
De 15-20 som hadde betalt seg inn for å se meg delta var rystet over hvor useriøst dette ble håndtert.
Jeg må innrømme at motivasjonen for å fortsette med å konkurrere er på vikende front pr nå.


Utlogget arginin

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 15

Sv: Solveig Wilhelms ble Overall på NM
« #11 : 08. oktober 2010, 07:21 »
Glemte å tilføre : Gratulerer Solveig! Smiley

Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

Sv: Solveig Wilhelms ble Overall på NM
« #12 : 08. oktober 2010, 08:48 »
jeg fikk faktisk feil pokal hehe, skulle vel stått classisk 3 plass -180 på min,men det sto atletisk fitness damer hehe,men jeg var oppført i classisk + 180 dagen før,men var akurat under 180,så den feilen kan jeg forstå,dette beklaget de med en gang,å de skulle fikse det med en gang:) føler ikke det varå ille for meg,ettersom den får jeg,er værre med regnefeil synes jeg,men alle er jo bare mennesker

Jepp Carl-Erik fikk feil han også. Lurer på hva det sto på Bekkvold sin pokal he he. Er bare litt for dumt spør du meg. Useriøst. Regnefeil er langt mer alvorlig seff.

Utlogget F..Frank

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 416
  • Honnør: 263
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 416

  • Back on track...
Sv: Solveig Wilhelms ble Overall på NM
« #13 : 08. oktober 2010, 10:42 »
 Wink
" I firmly believe that any man`s finest hour, the greatest fulfillment of all that he holds dear, is that moment when he has worked his heart out in a good cause and lies exhausted on the field of battle - victorious"  Vince Lombardi

 2009 Year of the FAT

1. Plass Oslo Grand Prix Overall
1. Plass NM Overall
1. Plass NM Bodybuilding Veteran åpen klasse
1. Plass Nordisk Overall

1. Plass VM Masters Classic bodybuilding
WORLD CHAMPION BABY!

You can`t Flex FAT......



Play with nature..... www.proteinfabrikken.no  Team Ironcore

Utlogget Jorun

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 150
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 150

Sv: Solveig Wilhelms ble Overall på NM
« #14 : 08. oktober 2010, 17:40 »
Sånn for ordens skyld...
Kalkulator ble og blir brukt, og det er som regel ikke sammeleggingen av 1 + 2 som er feil. Oppstår det feil, ligger det som regel at feil tall blir strøkne (ved 9 dommere strykes de to laveste og de to høyeste), eller at dommerens poeng blir ført på feil linje eller lignende. I Solveig/Siw-Lisbets tilfelle hadde halvparten av dommerne ikke gitt poengscore etter utøvernes stigende startnummer på scenen. Dommerne har ingen navn og forholde seg til, kun startnummer. Det vil si at tallene skulle stått oppført 22 (3), 29 (2) og 40 (1). Noen hadde derimot satt opp vinneren øverst, altså 40 (1), 29 (2), 22 (3). Dermed fikk Anita mange av 1'erne til Solveig, og Siw-Lisbeth fikk lavest poengscore og kåret som vinner. Fryktelig trist, dumt og flaut. En feil som selvfølgelig skulle blitt oppdaget før premieutdeling.

Jeg satt selv i sekretariatet frem til finalen, og kun av en årsak, trippelsjekke alle tall og protokoller. Punsje alt inn på data og regne ut alt på nytt, helt uavhenging hva de to andre gjorde manuelt på papir og MED kalkulator. Altså ikke bare kopiere dems tall og strykninger, men ta alle tall fra grunnen av. Noen småfeil ble heldigvis oppdaget i tide og rettet opp der og da. I finalen måtte jeg gjøre andre ting, så ingen fikk trippelsjekket de tallene fra finalen som på samme måte så på forbedømminga. Den bæreposen med papir og tusenvis av tall har jeg selv personlig gått gjennom med lupe og falkeblikk, og dukker det opp feil, kan jeg garantere dere for at det blir offentligjort og rettet opp. Rett skal være rett!

...og er det noen som frivillig vil ta på seg en sekretariatsjobb på neste stevne, må de gladelig melde seg. Arbeidstid 08-22, med en pause, kanskje to? Bør være flink med tall, rutenett og linjer, takle stress, dårlig lys, høyt støynivå, plastklappstol og høyt arbeidsbord. Vondt i nakke og skulder bør forventes, samt en helvetes kjeft. Honorar: 500,- og proteinsjokolade...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!