Skrevet av Emne: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!  (Lest 127684 ganger)

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #270 : 26. oktober 2010, 17:37 »
Hva mener du?

Endret innlegget mitt Tongue .

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #271 : 26. oktober 2010, 17:37 »
Blir man tatt for fyllekjøring i Norge med 0,3 i promille, er det svært få/dumt å slenge ved en kommentar eller protestere på at det hadde vært fult lov i USA. Kanskje de norske reglene rundt fyllekjøring er bedre for samfunnet og synet på det å kjøre under påvirkning av alkohol, men det får deg uansett ingen vei å påpeket det, du blir seende ut som en idiot.
Håpløs sammenligning. Prøv igjen.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #272 : 26. oktober 2010, 17:42 »

Problemer er at når folk som ikke har peiling ser slike løft så skjønner de ikke hvorfor utøvere i strongman og WPC er så mye sterkere. Ser man bare på tallene skulle man tro at selv de beste i IPF var totalt talentløse, derfor påpekes grunnene til disse forskjellene svært ofte slik at folk kan forstå hvorfor det er slik. Det synes jeg er rett og rimelig.


vanlig mann i gata veit heller ikke hva en benkpress,knebøy og mark drakt er heller.. å igjennom de 12 åra jeg har trent så har jeg blitt spurt mange ganger hva jeg løfter.. å da spesielt benkpress...
når roy tok ny verdens rekord i benk feks så stod det på vg og diverse steder og da ble jeg spurt av flere i familien og på jobben og andre normale folk åssen han i all verden kunne løfte 327kg i benkpress.. så det ble noen ganger jeg måtte fortelle om benkpress drakt..

benken til roy er sykt bra så det er sagt..  bruker bare den som eksempel.. men alle dissa her som ikke følger med på trening syns det var skikkelig teit å ha på seg en drakt hvor han løfta si 70-80kg mere enn det han gjør uten..  hva var poenget med drakta liksom.. Huh

så det går litt andre veien å hvis du skjønte poenget?

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #273 : 26. oktober 2010, 18:00 »
vanlig mann i gata veit heller ikke hva en benkpress,knebøy og mark drakt er heller.. å igjennom de 12 åra jeg har trent så har jeg blitt spurt mange ganger hva jeg løfter.. å da spesielt benkpress...
når roy tok ny verdens rekord i benk feks så stod det på vg og diverse steder og da ble jeg spurt av flere i familien og på jobben og andre normale folk åssen han i all verden kunne løfte 327kg i benkpress.. så det ble noen ganger jeg måtte fortelle om benkpress drakt..

benken til roy er sykt bra så det er sagt..  bruker bare den som eksempel.. men alle dissa her som ikke følger med på trening syns det var skikkelig teit å ha på seg en drakt hvor han løfta si 70-80kg mere enn det han gjør uten..  hva var poenget med drakta liksom.. Huh

så det går litt andre veien å hvis du skjønte poenget?
Ja, det går andre veien også. Det er bra at det påpekes at det er forskjell på drakt og ikke drakt, og det gjøres i stor grad. Det er ingen som blir irritert hvis noen andre sier at man løfter mer med drakt enn uten. Det er ikke noe styrkeløftere flest prøver å skjule akkurat.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget ST0RMTRIGGER

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

  • Vekt: 130kg Høgde: 1.84
Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #274 : 26. oktober 2010, 18:08 »
Dette er gode spørsmål, men ingen entydige svar da det finnes mange nyanser.
Når jeg preiker om denne melka, så mener jeg moderne melk. I det legger jeg melk fra nye storferaser (hybrider) som er avlet fram til å produsere slik industrien ønsker. Videre finnes det et viktig aspekt i fôret til kyrne våre. Dette har endret seg veldig fra det opprinnelige, og mye kraftfôr (som dyra egentlig ikke er tilpasset å spise) lesses innpå. Den fulle virkningen av dette er uviss. Videre har vi medisineringen; bl.a. antibiotika og hormoner (der dette brukes).
Behandlingen av melken gjennom homogenisering og pasteurisering gir den andre egenskaper enn naturlig, rå melk. Melk er og skal være et rå-produkt. Spesielt er homogeniseringen satt i sammenheng med økt hormonell påvirkning.
Summen av alle disse tingene gir et melkeprodukt som er bevist å likne et mangehodet troll. Ingen oppegående mor ville i hvert fall homogenisert brystmelka si før barnet fikk slippe til Smiley

Hvor mange liter til dagen går det hos deg, STORMTRIGGER?


Her skal jeg oppsumere noe for deg:

Pasteurisering betegner en prosess for varmebehandling av forskjellige produkter, spesielt næringsmidler, for å sikre dem mot overføring av patogene og andre bakterier, virus og enzymer. Metoden ble utviklet omkring 1853 av den franske forskeren Louis Pasteur, derav navnet.

Homogenisering er en prosess hvor en fortynner fettpartikler i melk av storfe, slik at partiklene holder seg jevnt fordelt i melken. Homogenisering har vært benyttet siden 1920-tallet og gir væsken en egenskap hvor fettet ikke skiller seg. Før man begynte med homogenisering, ville det etter at melken hadde stått en stund, flyte opp et fløtesjikt på toppen av melken fordi fettet fløt opp. Ved å homogenisere unngår man dette.

Prosessen foregår ved at man presser melken raskt gjennom en smal dyse ved høyt trykk. Næringsmessig har prosessen sannsynligvis lite å si. Man var tidligere redd for at homogenisering av melk hadde en negativ innvirkning på helsen.

Nå vet du hva pasteurisering og homogenisering er.

Du er klar over at du prater om norske kyr sant? De går ute fra tidlig om våren til høsten. Da beiter de ute. Når de er inne får de bl.a kraftfor ja. Norsk kraftfor.

Hvordan forholder du deg til: Kjøtt ( biff, kjøttdeig, skinkepålegg, kylling osv?)
Hva med proteintilskudd og gainer?

HOBBYSTYRKELØFTER

Knebøy 240 kg
Benkpress 205 kg
Markløft 270 kg

Belt only!

            "There is no point in being alive
               if you cannot do the deadlift"
                    -Jòn Pàll Sigmarsson-

                   -Real men armwrestle!-

                             RAW 4 life!

Min youtube kanal: http://www.youtube.com/channel/UC4klTp6sCJkDrrQ51ZmCwCQ

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #275 : 26. oktober 2010, 20:20 »
Ja, det går andre veien også. Det er bra at det påpekes at det er forskjell på drakt og ikke drakt, og det gjøres i stor grad. Det er ingen som blir irritert hvis noen andre sier at man løfter mer med drakt enn uten. Det er ikke noe styrkeløftere flest prøver å skjule akkurat.

ingen som blir irritert nei, men 99% av norges befolkning veit ikke hva en slik drakt er, var vl det som var poenget..
er jo ikke vits å skrive noe egentlig for det blir jo bare vridd å vrengt på uansett..

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #276 : 26. oktober 2010, 20:54 »
Det er jo denne boka som er """"definisjonen""" på det som er riktig.   Halllellluuja!

Det er jo ikke det Gilberg, det er "definisjonen" på hva som er riktig i IPF!  Flere av IPF løfterne er som besatt av IPF bibelen, nærmest hjernevasket. Det er vel og bra det, for det er jo der dere hører hjemme. Altså dere konkurerer under forutsetningene og retningslinjene i denne bibelen.
Ja, det er definisjonen på hva som er riktig i IPF - International Powerlifting Federation. IPF er det ENESTE forbundet som har et aktivt miljø i Norge og de fleste andre land. IPF er i bunn og grunn det eneste ekte internasjonale styrkeløftforbundet som eksisterer. Det organiserer, utvikler og definerer hva styrkeløft er. Andre forbund, som har kommet i ettertid, er bare ekstratilbud til utøverne og publikum. IPF har IOC-annerkjennelse og er forbundet som er med på World Games (OL for idretter som ikke er med i OL) og ble valgt til å være styrkeløftens representant på Arnold Classic. IPF er styrkeløftens internasjonale organisator på samme måte som IAFF er friidrettens internasjonale organisator og FIFA er fotballens internasjonale organisator.

Reglene til FIFA definerer hva fotball er. Det er derfor futsal, såkalt innendørsfotball, ikke er innendørs fotball. Det er futsal fordi fotball spilles på en bane som er så-så stor med en ball som er så-så stor og med så-så vekt osv. I friidrett så er det også regler for de ulike øvelsene ; f.eks. så skal spydet i spydkast være så-så tungt. Og i kulestøt så skal kulen støtes og man skal holde seg innenfor markeringene på banen.

Hvis noen hadde begynt å kaste spyd med annen type spyd enn det som er tilatt innen IAAF og dette har fått oppmerksomhet på Sportsrevyen - da skal jeg garantere at hvis oppmerksomheten hadde blitt stor nok så hadde Andreas Torkildsen dagen etter kommet med en kommentar på denne "spydkastingen". Og hvis man kaster en kule 32 meter og dette blir omtalt som kulestøt så ville de som har hatt peiling ønsket å fortelle at kula faktisk ikke ble støtet. Og hvis kula hadde vært lettere så ville dette også ha blitt kommentert.

Så dette har ikke noe med hjernevasking å gjøre. Det har med å forholde seg til virkeligheten og være tro om de definisjonene som har legitimt rotfeste. Man trenger ikke å like det og man kan lage sine egne regler og variasjoner av alle idretter og løft, men man kan aldri få samme annerkjennelse for dette. Det blir rett og slett banalt.

"Strongman"-løft og alle de ulike styrkeløftforbundene med ulike regler for allerede definerte løft er en skam for styrkeløftøvelsene. Og disse alternative synene på hva som er riktig bør aldri få fritt spillerom til å lure en allerede uvitende befolkning.

Sitat
Du bla gjør antagelser på at Magnusson er dopet uttifra to løft fra utube, det blir vel litt tynt? Der han bommer på 380 og hvor han ett år senere drar 442.5kg. Du dro vel ikke 300kg på midt norsk som var Gilberg? Du var vel ikke i toppform på markløften?
Stemmer at jeg ikke var i toppform i markløften, men ved å se på mine løft så er det mulig å tro at jeg har løftet eller kan løfte 300 kg.

Når en utøver gjør 400+ kg i markløft og noen måneder senere, på et VM - den største prioritet til en styrkeløfter - ikke klarer å RIKKE 380 kg (360 var veldig tungt og 380 satt BOM FAST i bakken). Og samme løfter bare måneder senere, ikke på er prioritert stevne som VM, løfter ugudelig mye mer - da er det rett og slett noe som er umulig uten doping. Ikke teoretisk mulighet til at det er mulig. Når man samtidig snakker med lederne av det islandske forbundet på banketten på VM der man får høre litt om hva som foregår, at det ikke blir dopingtestet på Island og at treningskompisen har lignende svigninger og etterpå blir tatt i doping... Indisiene er så sterke at det er bevis nok i slike saker. Det er mulig at folk blir dømt til dødstraff i rettsvesenet også - og man kan ta feil i noen tilfeller. I dopantagelser kan man også ta feil, men i slike tilfeller så får man heller da risikere sin egen ære på at man har rett. Jeg forstår prinsippet om å ikke dømme uten bevis, men noen ganger er ting så åpenbart at det bare blir for dumt å forholde seg til dette prinsippet.

Hva er drivkraften til personer som alltid må være negativt mot folk som evt er dopet, løfter for et annet forbund, løfter på "ikke-godkjente" måter osv.. ? Smiley Er det misunnelse og tanken om at dem selv aldri kommer til og klare noe i nærheten av det samme som noen gjør?.. Hmm..
Ja. Det kan kanskje kalles misunnelse, men jeg vil kalle det rettferdighet. Det er lett å anklage en styrkeløfter for misunnelse, men om man selv ikke er styrkeløfter og blir forklart forskjellen på de ulike premissene så vil omtrent enhver person mene det samme som styrkeløfteren. Jeg trenger ikke være
strongman for å mene at det er jævlig synd at en ren strongman ikke skal få mere oppmerksomhet for sine prestasjoner framfor de som bruker dop og gjør det bra. Da kan jeg ikke anklages for å være misunnelig - bare fornuftig. Jeg synes også det er forjævlig at dopede syklister slår Thor Hushovd og får sin ære pga. dette (selv om Thor ble verdensmester og det var herlig!). Uansett om de vil eller ikke så er det slik at dopede utøvere som gjør store løft pisser på rene utøvere som prøver å gjøre det samme. De vil bare gjøre sin ting, men så lenge det ikke står "doper" i panna på dem så latterligjør de
utøverne som ikke bruker doping. Oppmerksomheten er feilfordelt og er slik pga. for dårlig informasjon om hvordan ting ligger ann. Media sluker ting ukritisk og publikum får noe de ikke helt vet hva er - men som de likevel liker. Det er alt for mange som blir overrasket når de får høre hvordan
ting ligger ann og det kan være frustrerende å se. Og det er nettopp denne frustrasjonen som gjør at doping er så utbredt. Fordi det er personer som ofte skulle ønsket de kunne vært, og konkurrert, rene som ikke ser vitsen lengre fordi de blir forbigått av dopere. Oppmerksomheten, publisiteten
og pengene kan komme hvis man bruker dop. Hvis det ikke finnes noen motkraft til hyllesten av dopede utøvere så blir det hele så ensidet at de rene fortsetter og bli neglisjert og doping blir glorifisert.

Olaf_Dahl er min venn og er en styrkeløfter som satser på å ta norgesrekord i markløft. Han har blitt verdensmester et par ganger i markløft. VERDENSMESTER! Han har vel fått et lite bilde i den lokale avisen én gang. Og han har klart å snakke seg fram til en sponsoravtale der han får noen prosent rabatt på litt kosttilskudd. Etterpå kommer det en unggutt og drar 50 kg mer enn verdensmesteren. Alle i miljøet vet at han er dopet. Når han da får tv-publisitet, intervjuer hver måned på treningsforum, sponsorkontrakter, stor fanklubb og gud vet hva - da oppleves dette helt feil.

Utøveren gjør bare det han vil gjøre og gjør på en måte ikke noe galt, men det er likevel så utrolig urettferdig. Hadde alt kommet fram til overflaten, og ting vært rettferdig, så skulle Olaf_Dahl tjent millioner av kroner, vært i media daglig og blitt hyllet. Kanskje med en statue. Den andre kanskje skal ha
sonet tid i fengsel, vært en vanlig gymrotte på et lite gym eller blitt sett ned på av det normalt så moralistiske norske folk.

Doping er aldri noe bra og den som hedres bør hedres skal. Dette er drivkraften.

er denne listen bare for og disse alt og ale utenom dine egne løft? ligg ut noen videoer på denne link av dine egne perfekte løft:) der du tar 300kg mark naken med styrkeløft stang og kan stå får at det er like tungt som
400kg med drakt og doping:)  syntes bare det var litt tidig og lese den listen der Smiley
Hehe, nei, det var ikke for å disse alt og alle utenom mine egne løft. Jeg er ikke spesielt stolt av egne løft og jeg forteller alltid ting som de er når det kommer til utførelse av løft og hvilket utstyr som brukes osv.

ingen som blir irritert nei, men 99% av norges befolkning veit ikke hva en slik drakt er, var vl det som var poenget..
er jo ikke vits å skrive noe egentlig for det blir jo bare vridd å vrengt på uansett..
Ole Martin fortalte at han ble spurt hvordan noen kunne gjøre 327 kg i benk. Da er det et direkte spørsmål og selvsagt lettere å føle for å svare på dette. Det er ikke alltid spørsmålene dukker opp, men det er ofte innlysende at mottaker av informasjonen (f.eks. de ser 500 kg i knebøy i WPC) har behov for å få vite tilsvarende som infoen om Roys skjorte. De har lov til å la seg imponere over
500 kg i knebøy, men de blir helt feil at de skal gå på gymmet og prøve 100 kg og tro at personen som gjorde 500 kg løfter 5x mere uten å vite litt mer om dét rundt.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #277 : 26. oktober 2010, 21:03 »

Her skal jeg oppsumere noe for deg:

Pasteurisering betegner en prosess for varmebehandling av forskjellige produkter, spesielt næringsmidler, for å sikre dem mot overføring av patogene og andre bakterier, virus og enzymer. Metoden ble utviklet omkring 1853 av den franske forskeren Louis Pasteur, derav navnet.

Homogenisering er en prosess hvor en fortynner fettpartikler i melk av storfe, slik at partiklene holder seg jevnt fordelt i melken. Homogenisering har vært benyttet siden 1920-tallet og gir væsken en egenskap hvor fettet ikke skiller seg. Før man begynte med homogenisering, ville det etter at melken hadde stått en stund, flyte opp et fløtesjikt på toppen av melken fordi fettet fløt opp. Ved å homogenisere unngår man dette.

Prosessen foregår ved at man presser melken raskt gjennom en smal dyse ved høyt trykk. Næringsmessig har prosessen sannsynligvis lite å si. Man var tidligere redd for at homogenisering av melk hadde en negativ innvirkning på helsen.

Nå vet du hva pasteurisering og homogenisering er.
Takk for opplysningene. Intet nytt under solen der. Men det er langt mer enn kan si om homogenisering og pasteurisering enn dette. Man er ikke på rett sted om man leter på melk.no liksom.
Sitat
Du er klar over at du prater om norske kyr sant? De går ute fra tidlig om våren til høsten. Da beiter de ute. Når de er inne får de bl.a kraftfor ja. Norsk kraftfor.
Feil.  Norske kyr får kraftfôr hele året, selv på beite. Beitet i seg selv er heller ikke hva det engang var. Nå sår man 3-4 grasarter, på den gamle naturenga hadde dyrene flere titalls grasarter og blomster å meske seg med.
Norsk kraftfôr? Deler av det ja, men hvor i Norge dyrker man soya? Dette er en av de viktigste ingrediensene i kraftfôr. Forøvrig; norsk er ikke nødvendigvis bedre.
Sitat
Hvordan forholder du deg til: Kjøtt ( biff, kjøttdeig, skinkepålegg, kylling osv?)
Hva med proteintilskudd og gainer?
Ingenting er som før. Ingenting. Dvs. all vanlig mat kunne vært bedre. Denne gangen er det melka som er i fokus, og foreløpig ser det ikke ut til at de matvarene du nevnte her fungerer på samme måte. Altså som dop. Proteintilskudd og gainer basert på melk vil kanskje ha noe av den samme effekten, men sannsynligvis ikke like mye, da disse er isolater.

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #278 : 26. oktober 2010, 21:13 »
"... i`m the man på drikking av melk og i løpet av en dag så skulle jeg klart å helle i meg 12+ liter lettmelk."

-Olaf Dahl

Utlogget Frazzy

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 25

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #279 : 26. oktober 2010, 21:19 »
Det er jo litt snakk om å ta valg her! 

En person har valgt å konkurrere i en idrett der det er strenge regler om hvordan idretten skal utføres (bla knebøy, markløft, benkpress) og at doping ikke er lov.
Men en annen person har valgt å konkurrere i en idrett der doping er "lov", altså fritt frem..

Hvor finner en mest markedsverdi? Hva er mest underholdene? Og se strongman på tv eller styrkeløft?

Hva selges mest av 2 kosttilskudd produkter der den ene som blir sponset har en skikkelig rå fysikk (selv om det er opplagt at han er dopet) eller en med mer bamseutseende..

En grunn til at så få internasjonale bodybuildere går ut og sier at dem bruker både det ene og det andre er at da ville nok neppe noen kosthtilskudd produsenter sponset dem..

Nå prøver jeg ikke og støtte opp under noe, men det er dessverre grunner til at ting er som det er; hvor pengene ligger.. Derfor er det jo en grunn til at bruken bare øker, og aksepten av doping bare blir mer og mer godtatt..

Utlogget Joda_jau

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 988
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 988

  • Mer som det ja sa dem!
Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #280 : 26. oktober 2010, 21:21 »
"... i`m the man på drikking av melk og i løpet av en dag så skulle jeg klart å helle i meg 12+ liter lettmelk."

-Gud


Jaja! Slutt å besudle tråden med det evinnelige maset ditt om melk.. Melk er ikke på noen dopingliste, melk fører ikke til at musklene river til seg all næring og svulmer ut, ei noen hormonubalanse!

Fikk du for mye farsmelk i dine ungdomsår? Ikke helt kommet deg enda?

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #281 : 26. oktober 2010, 22:00 »
Sykt til melkeprat da, hahaha  Tongue

Utlogget cagesnake

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 80

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #282 : 26. oktober 2010, 22:01 »
Håpløs sammenligning. Prøv igjen.

Hvorfor er det en helt håpløs sammenligning? To forskjellige regelsett. Er man i ipf må man respektere og overholde de reglene som er der. Er man strongman/i wpo forholder man seg til reglene som er der.

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #283 : 26. oktober 2010, 22:21 »
Ja, det er definisjonen på hva som er riktig i IPF - International Powerlifting Federation.


World Powerlifting Organization (WPO) og World Powerlifting Congress (WPC) er forøvrig like imponerende navn.

Det er nok svar, altså hva som er riktig innenfor IPF, ikke for alle andre . Resten av utbroderingen er totalt unødvendig  Cool




IPF er det ENESTE forbundet som har et aktivt miljø i Norge og de fleste andre land.


Ja, korrekt. Men det gjør det ikke til noen "lærebok" for hva som er godkjent i de andre forbundene som eksiterer. Det gir ikke IPF noen enerett på noe som helst.

Det er jo forskjellige forbund innen feks  boksing også, men det er vel ingen som rakker ned på boksere i det ene eller det andre forbundet?  Situps
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget OlavMG

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 226
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 226

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #284 : 26. oktober 2010, 22:42 »

World Powerlifting Organization (WPO) og World Powerlifting Congress (WPC) er forøvrig like imponerende navn.

Det er nok svar, altså hva som er riktig innenfor IPF, ikke for alle andre . Resten av utbroderingen er totalt unødvendig  Cool



Ja, korrekt. Men det gjør det ikke til noen "lærebok" for hva som er godkjent i de andre forbundene som eksiterer. Det gir ikke IPF noen enerett på noe som helst.

Det er jo forskjellige forbund innen feks  boksing også, men det er vel ingen som rakker ned på boksere i det ene eller det andre forbundet?  Situps

Det er vel kanskje fordi det ikke er forskjellige regler og forskjellig utstyr i boksing det da? Litt av noen gjennomtenkte argument folk kommer med altså.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!