Skrevet av Emne: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!  (Lest 127415 ganger)

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #285 : 26. oktober 2010, 22:56 »
Det er jo forskjellige forbund innen feks  boksing også, men det er vel ingen som rakker ned på boksere i det ene eller det andre forbundet?  Situps

Jo, absolutt, hehe. Tittelholdere anklages titt og ofte for å være "paper champions"

Utlogget høggern

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 77
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 77

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #286 : 26. oktober 2010, 23:01 »
"Strongman"-løft og alle de ulike styrkeløftforbundene med ulike regler for allerede definerte løft er en skam for styrkeløftøvelsene. Og disse alternative synene på hva som er riktig bør aldri få fritt spillerom til å lure en allerede uvitende befolkning.
 

hvordan hadde du reagert da, hvis feks tom platz som er kjent for en meget dyp bøy hadde sagt at ditt 300 løft ikke hadde godkjent dybde? da hadde du vel sagt som magnusson og alle andre i en sånn situasjon, at løftet er godkjent ifølge reglene til det forbund du konkurrerer i.

så da kan man vel ikke si noe annet enn at dette er det tyngste raw markløft noengang uansett forbund?

Utlogget OlavMG

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 226
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 226

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #287 : 26. oktober 2010, 23:10 »
hvordan hadde du reagert da, hvis feks tom platz som er kjent for en meget dyp bøy hadde sagt at ditt 300 løft ikke hadde godkjent dybde? da hadde du vel sagt som magnusson og alle andre i en sånn situasjon, at løftet er godkjent ifølge reglene til det forbund du konkurrerer i.

så da kan man vel ikke si noe annet enn at dette er det tyngste raw markløft noengang uansett forbund?

Det er nok det tyngste raw markløft noengang uansett forbund, men det er likevel lov å presisere at det er gjort med doping. Det er gjort ved å ta den letteste veien, den veien bare de som ikke har ballene til å trene ordentlig, hardt og lenge for å bli sterk tar, det er gjort på en moralsk forkastelig måte, og vitner mer om svakhet enn om styrke. Dette er faktisk ikke på noen som helst måte en prestasjon verdt å rose.

Og alle dere strongmen som nå kommer til å bli sint på uttalelsene mine, kan dere fortelle meg hvorfor hele gjengen unngår å svare viss noen her på forumet spør om dere doper dere? Viss det er helt okey å dope seg når man konkurrerer i et forbundt/strongman der det ikke er tester, hvorfor vil dere da ikke innrømme doping? Det jeg tror er at dere også faktisk er enige at doping er den svakes vei, og derfor ikke vil innrømme det.

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #288 : 26. oktober 2010, 23:19 »
Det er nok det tyngste raw markløft noengang uansett forbund, men det er likevel lov å presisere at det er gjort med doping. Det er gjort ved å ta den letteste veien, den veien bare de som ikke har ballene til å trene ordentlig, hardt og lenge for å bli sterk tar, det er gjort på en moralsk forkastelig måte, og vitner mer om svakhet enn om styrke. Dette er faktisk ikke på noen som helst måte en prestasjon verdt å rose.

Jeg ser alle poengene om at det er uetisk og sånn, men vi sitter jo her og diskuterer personen og løftene hans, så Benedikt Magnusson må jo gjøre noe rett, ettersom han har blitt såpass kjent. I en verden der de dopa løfterne får mye oppmerksomhet, mens de som ikke er dopa, ikke gjør det, så forstår jeg jo at folk doper seg, i alle fall hvis de blir berømte at å gjøre det.

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #289 : 26. oktober 2010, 23:20 »
Hvorfor er doping i et forbund eller i konkurranser der det er lov med doping mer forkastelig enn vanlig løfteutstyr?

Jeg fatter ikke at folk ikke skjønner at disse gutta følger reglene på lik linje med en dopfri IPF løfter, det er reglene som er annerledes. At 442,5 kilo i mark ikke er en prestasjon å rose fordi løfteren mest sannsynlig er dopet er også et latterlig utsagn. Hvor mange nordiske styrkeløftere ville kommet i nærheten av dette tallet selv med masse doping? Sannsynligvis ekstremt få, om noen. Syns også det er morsomt at enkelte later til å sitte på informasjon om akkurat hvor mange kilo man tjener på doping.

For the record; jeg bruker ikke noen form for doping selv og kommer heller aldri til å gjøre det. Jeg driter imidlertid i om andre gjør det, så lenge det ikke foregår innen organisert idrett hvor doping er ulovlig, først da er det uetisk i min mening, all den tid det faktisk er lov å bruke doping i Norge og en del andre land. Om reglene tilsier det; for all del, gjør som du vil. At IPF skal være the "be all, end all" for all verdens kraftsport og holdninger rundt dem er i beste fall latterlig i min mening.

Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #290 : 26. oktober 2010, 23:21 »
Det er nok det tyngste raw markløft noengang uansett forbund, men det er likevel lov å presisere at det er gjort med doping. Det er gjort ved å ta den letteste veien, den veien bare de som ikke har ballene til å trene ordentlig, hardt og lenge for å bli sterk tar, det er gjort på en moralsk forkastelig måte, og vitner mer om svakhet enn om styrke. Dette er faktisk ikke på noen som helst måte en prestasjon verdt å rose.

Og alle dere strongmen som nå kommer til å bli sint på uttalelsene mine, kan dere fortelle meg hvorfor hele gjengen unngår å svare viss noen her på forumet spør om dere doper dere? Viss det er helt okey å dope seg når man konkurrerer i et forbundt/strongman der det ikke er tester, hvorfor vil dere da ikke innrømme doping? Det jeg tror er at dere også faktisk er enige at doping er den svakes vei, og derfor ikke vil innrømme det.
Det er no fortsatt ganske så  mye å løfte. selv om det er dop eller ikke. må fortsatt være et talent for å løfte så mye selv om man doper, er ikke mange som greier det med eller ikke. jeg er selv ikke for doping. men syns det er ekstremt imponerende å se han løfte selvom Smiley både han å Andy Bolton. Liker Bolton sin markteknikk veldig godt Smiley

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #291 : 26. oktober 2010, 23:22 »
Kan dere ikke bare konkludere med att doping er for de som tar trening hakket mer seriøst og tørr å ofre mye mer for ekstra kg på totalen?

Utlogget Joz

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 796
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 796

  • Se opp!
Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #292 : 26. oktober 2010, 23:23 »
Hahahaha,

Tulling.
"Nå står det en kartong med fløte her som jeg ikke har brukt opp, så nå er det bare å bulke!!" - Mamma

 Nest sjukeste loggen på forumet!

~Joss~

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #293 : 26. oktober 2010, 23:29 »
Sa........ Du? Tongue

Utlogget høggern

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 77
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 77

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #294 : 26. oktober 2010, 23:40 »
Det er nok det tyngste raw markløft noengang uansett forbund, men det er likevel lov å presisere at det er gjort med doping. Det er gjort ved å ta den letteste veien, den veien bare de som ikke har ballene til å trene ordentlig, hardt og lenge for å bli sterk tar, det er gjort på en moralsk forkastelig måte, og vitner mer om svakhet enn om styrke. Dette er faktisk ikke på noen som helst måte en prestasjon verdt å rose.
hehe, trur nok benni har mer enn baller nok til å trene hardt. skal ikke se bortifra at han tilogmed kanskje trener hardere enn deg Wink å ha baller er vel egentlig et begrep på mot, som ikke har en dritt med trening å gjøre.. kall det heller tålmodighet.

det å bruke steroider eller ikke har ikke noe med å være et svakt menneske eller noe som helst å gjøre. det er et personlig valg på lik linje med røyking og drikking. og viktigst av alt, det er full lovlig i henhold til norsk lov.

 akkurat som ipf definerer hva en godkjent knebøy er, definerer tydeligvis den yngre delen av tf hva å være mann med ære og baller er Tongue

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #295 : 26. oktober 2010, 23:42 »
Det er gjort ved å ta den letteste veien, den veien bare de som ikke har ballene til å trene ordentlig, hardt og lenge for å bli sterk tar, det er gjort på en moralsk forkastelig måte, og vitner mer om svakhet enn om styrke. Dette er faktisk ikke på noen som helst måte en prestasjon verdt å rose.



trur du zydrunas zavickas er dopet??

Utlogget OlavMG

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 226
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 226

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #296 : 26. oktober 2010, 23:44 »
Jeg ser alle poengene om at det er uetisk og sånn, men vi sitter jo her og diskuterer personen og løftene hans, så Benedikt Magnusson må jo gjøre noe rett, ettersom han har blitt såpass kjent. I en verden der de dopa løfterne får mye oppmerksomhet, mens de som ikke er dopa, ikke gjør det, så forstår jeg jo at folk doper seg, i alle fall hvis de blir berømte at å gjøre det.

Han har blitt berømt fordi at alt for mange folk bryr seg ikke om hva man har puttet i seg så lenge det er mange kg på stangen. Jeg syns ikke han har gjort noe rett i det hele tatt, han har bare skuslet bort et stort styrketalent.

Hvorfor er doping i et forbund eller i konkurranser der det er lov med doping mer forkastelig enn vanlig løfteutstyr?

Jeg fatter ikke at folk ikke skjønner at disse gutta følger reglene på lik linje med en dopfri IPF løfter, det er reglene som er annerledes. At 442,5 kilo i mark ikke er en prestasjon å rose fordi løfteren mest sannsynlig er dopet er også et latterlig utsagn. Hvor mange nordiske styrkeløftere ville kommet i nærheten av dette tallet selv med masse doping? Sannsynligvis ekstremt få, om noen. Syns også det er morsomt at enkelte later til å sitte på informasjon om akkurat hvor mange kilo man tjener på doping.

For the record; jeg bruker ikke noen form for doping selv og kommer heller aldri til å gjøre det. Jeg driter imidlertid i om andre gjør det, så lenge det ikke foregår innen organisert idrett hvor doping er ulovlig, først da er det uetisk i min mening, all den tid det faktisk er lov å bruke doping i Norge og en del andre land. Om reglene tilsier det; for all del, gjør som du vil. At IPF skal være the "be all, end all" for all verdens kraftsport og holdninger rundt dem er i beste fall latterlig i min mening.

Jeg mener at det er mer forkastelig fordi alle som bruker løfteutstyr forteller åpent om hva det er, hva det gjør og om hvor mange kg man får på det. Løfteutstyr er en del av en idrett og man trener for å beherske det. Doping er et middel for å få raskere fremgang, for å oppnå noen man kanskje ikke ellers ville oppnådd. Jeg syns ikke et løft gjort av en dopet løfter er verdt å rose fordi det er ikke noe han har klart av sin egen styrke og treningsinnsats, det er noe han har klart ved hjelp av farmasøytiske midler. Det er ikke det jeg forbinder med en stor idrettsprestasjon og det kan potensiellt være livsfarlig. Det er ikke sånne folk jeg vil skal være forbilder.
Det er no fortsatt ganske så  mye å løfte. selv om det er dop eller ikke. må fortsatt være et talent for å løfte så mye selv om man doper, er ikke mange som greier det med eller ikke. jeg er selv ikke for doping. men syns det er ekstremt imponerende å se han løfte selvom Smiley både han å Andy Bolton. Liker Bolton sin markteknikk veldig godt Smiley
Det er fortsatt mange kilo ja, men det er ikke gjort bare ut av egen styrke, det er gjort med andre midler. Det fortjener ingen oppmerksomhet, det fortjener å bli forbigått i stillhet mener jeg.

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #297 : 26. oktober 2010, 23:49 »
hvordan hadde du reagert da, hvis feks tom platz som er kjent for en meget dyp bøy hadde sagt at ditt 300 løft ikke hadde godkjent dybde? da hadde du vel sagt som magnusson og alle andre i en sånn situasjon, at løftet er godkjent ifølge reglene til det forbund du konkurrerer i.
Ikke bare hadde jeg sagt dét, jeg hadde også fortalt han om IPF (som han helt sikkert i motsetning til mange her inne hadde forstått hvilken posisjon har), men jeg hadde også sagt at han ikke var spesielt dyp ; de fleste reps han gjør er bare akkurat godkjente og noen er tvilsomme når det kommer til dybde. Dermed hadde jeg lært han hvordan man måler dybde i knebøy og så hadde jeg lært han en bedre teknikk i knebøy. For all del ; Tom Platz var sterk og god i knebøy og han var dyp - men å være kjent for dybden er bare fordi nesten samtlige kroppsbyggere gjennom historien aldri har vært "dyp nok". Mange tror også at dybden er bedre fordi man ikke kommer lengre ned når man lar knærne går langt foran tærne. Har man litt størrelse på lårene så vil ofte slik bøy, ofte kalt vektløfterbøy, ikke være godkjent dybde.

Her er Tom Platz i knebøy:
http://www.youtube.com/watch?v=BXQRKbP6keI#noexternalembed

http://www.youtube.com/watch?v=Y7ouQbZSheg#noexternalembed&feature=related

Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Joz

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 796
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 796

  • Se opp!
"Nå står det en kartong med fløte her som jeg ikke har brukt opp, så nå er det bare å bulke!!" - Mamma

 Nest sjukeste loggen på forumet!

~Joss~

Utlogget Keiko'88

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 936
  • Honnør: 326
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 936

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #299 : 26. oktober 2010, 23:52 »
Kan dere ikke bare konkludere med att doping er for de som tar trening hakket mer seriøst og tørr å ofre mye mer for ekstra kg på totalen?

Jeg kan være enig i det Holten. At vedkommende bruker steroider trenger absolutt ikke bety at han/ hun ikke tar kosten seriøst, eller treningen seriøst. På en måte er det veldig beundringsverdig å se hvor mye enkelte er villig til å satse for å komme dit de måtte ønske. Dette er tøft gjort. Det er disse som har en tendens til å lykkes (i form av å oppnå det de måtte ønske). Dette gjelder jo ikke bare i denne leken, men også i livet selv. Utdanning, jobb osv.
Tørre å satse, til tross for at det absolutt kanskje ikke er den tryggeste veien å gå.

Like fult står det stor respekt av de som også velger å gå den litt tryggere stien. Smiley
700 raw / skråbenk - benkpress - smalbenk

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!