Skrevet av Emne: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!  (Lest 127414 ganger)

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #315 : 27. oktober 2010, 00:38 »
bra sammenligning, selv om det er noen hull i den..

jobber man hardt som kjeltring, jobber man forstatt hardt;)

 Grin Grin

Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #316 : 27. oktober 2010, 00:43 »
Dette er mennesker som gjør en like stor innsats, om ikke en større innsats enn vi som velger å trene reint. De tar ingen snarvei på noen som helst måte. De presser seg minst like mye som det vi gjør. Det eneste som er forskjellen er at de bruker steroider.

Det blir vel på en måte en snarvei siden man har kortere restitusjon å bygger fortere muskler med steroider da Cheesy

Utlogget Håndbakken

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #317 : 27. oktober 2010, 00:50 »
Jeg forstår denne siden av saken, men jeg mener en bedre sammenligning er å analogisere med det å bli rik:

1. Man har arbeidsjernene som jobber dag inn og dag ut ; kjedelige folk med uattraktive jobber - disse tjener ikke så mye men jobber knallhardt. Klarer man å bli rik på denne måten så er man utrolig dyktig. Da har man jobbet hardt og lenge og ikke sløst bort penger på veien.

2. Gründere ; disse tør å ta sjanser, noen jobber også veldig mye men det meste er kontorjobbing. Det er ikke like fysisk slitsomt men det kan være psykisk hardt. Man risikerer mer og kan vinne mer. De bruker mere hodet enn arbeidsjernene på grasrota.

3. Pappaguttene ; de arver alt og gjør nesten ingenting. Rike fra fødselen av og blir sett opp til av damer og kompiser. Uten å ha fortjent noe av det.

4. Kjeltringene ; disse tør virkelig å ta sjanser. De jukser og trikser. Kanskje raner de en bank? Eller selger narkotika? De blir rike uten å egentlig skape noe selv. Uten å drive med verdiskapende arbeid. De risikerer fengsel, ja kanskje livet, på å bli rik.

Dopere som har kommet langt er som kjeltringene som har blitt rik ; begge har tatt sjanser og kan forsåvidt beundres for dét, men skal man egentlig beundre eller hylle noe så forkastelig? Grunnen til at de som er dopfrie faktisk velger denne veien er ikke alltid fordi man ikke er villig til å gjøre "det som skal til" eller er redd for å ta sjanser. Grunnen er ofte det moralske. Det samfunnet som en helhet ser på som moralsk riktig.

Det Grizzly mente i sitt innlegg med "vi er best" var nemlig at eksempel 1 var bedre enn eksempel 4 selv om sistnevnte hadde større sjanse til å bli rik raskt mens eksempel 1 sjelden ble rik.

5.Di fanatiske.Disse ser bare verden ut et veeldig smalt hull.
Fanatisme er en følelse av å være fylt med overdreven,ukritisk nidkjærhet,spesielt for en ekstrem relgiøs eller politisk sak,eller med en besettende entusiasme for et tidsfordriv eller hobby.
Fanatisme betegner altså en blind,ensidig tro eller mening om noe.
Kan bli rik men oftest avstumpa og sær:


6.di hovmodige.Hovmod innebærer en altfor høy vurdering av en selv og en stor selvhevdelse, motsatt ydmykhet. Hovmod betraktes i mange kulturer som noe dårlig.

Utlogget OlavMG

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 226
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 226

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #318 : 27. oktober 2010, 00:51 »
alle har jo rett til sin mening ang steroider, men det man må tenke på med de gutta her er at det er dette her de tjener penger på. freakshow. bare se på mariusz, hvordan hadde det funka å hatt ca 300 oppvisninger/konkurranser i året uten varer? sier ikke at det nødvendigvis er det eneste riktige å gjøre, men skal man tjene penger på kropp/styrke må man basere seg på meningene til mange andre enn styrkeløftere.

forresten, nevn en norsk styrkeatlet som tjener GODE penger på sitt talent som er beviselig rein?
For å reise rundt å tjene penger på å være et freakshow så må man vel sikkert bruke dop. Problemet er når disse folka blir forbilder for andre, det er jo ikke sunt å bruke dop, det håper jeg vi er enige om, og derfor hadde jeg helst sett at ingen brukte dop(samme med alt annet som er livsfarlig her i verden). Men det som var mitt hovedpoeng var at jeg anser det ikke som noen idrettsprestasjon de her dopete folka driver med.

Og nei, jeg kan ikke nevne noen, fordi det er alt for mange dopete folk som er overskygger de.

OlavMG; så hvis alle hadde vært åpen rundt dopingbruken hadde det vært ok, er det det du sier? Gliste for øvrig litt når jeg leste denne setningen;
"for å oppnå noen man kanskje ikke ellers ville oppnådd"
Kan ikke styrkeløftutstyr i essens oppsummeres akkurat likedan eller skal du fortelle meg at du klarer deg fint uten og klarer de samme vektene utstyrsfritt (nå vet jeg for øvrig ikke om du løfter raw eller ikke)?

PS: Nå svarer sikkert noen at "raw teller ikke, vi bruker utstyr fordi sånn er reglene", akkurat som at noen bruker doping der det er tillatt i følge reglene (i begge tilfeller er det også frivillig). De fleste strongmen på høyt internasjonalt nivå later til å være i mot doptesting akkurat på samme måte som styrkeløftere stort sett er kraftig mot RAW stevner. Så lenge begge deler (utstyr og doping) gjør en i stand til å løfte vekter en ellers ikke ville hatt sjangs på og begge deler er fullt lovlig i sine respektive grener så ser ikke jeg problemet for å være ærlig.
Nei, det hadde ikke vært greit selv om de hadde vært åpne rundt det. Ingen (som vet hva løfteutstyr er) ville hyllet en styrkeløfter viss han for to måneder siden hadde en pers på 200 i bøy, og så tar på seg utstyr og gjør 230, ingen ville skryt å sagt at han hadde hatt syk økning de to ukene. Men viss han hadde dopete seg ville folk gjort det. Doping kan være livsfarlig, det er en måte å manipulere kroppen til å øke fortere i styrke enn den egentlig skal. Når man hyller prestasjoner gjort av dopede utøvere skaper man usunne forbilder er min mening.

Jeg har løftet med utstyr, og jeg løftet mer enn jeg ville gjort uten, men jeg gjorde det ikke ved å putte i meg ting som er farlige for meg.
hentet fra din logg, ikke person angrep men som eksempel..

   
OlavMG's logg
« på: 31. Oktober 2008, 23:23 »
   Svar med sitatSitat
Har lenge tenkt på å lage meg en loggbok, så here it goes:

Personlig info:

Alder: 19
Høyde: 1,94/5
Vekt: ca98

Trent siden April 06, trente da veldi lett styrke og ikke veldig strukturert, var da 85kg etter en intensiv slankekur der jeg hadde mistet 25 kg. Var derfor temmelig svak og klarte knapt 55kg i bekpress. Trente 2-3 ganger i uka bare sånn slapping trening frem til januar i år. Da tok jeg 92,5kg i benkpress, bøy og mark hadde jeg ikke en gang hørt om. Fikk da et benkprogram fra treningsveilederen på det lokale treningssenteret mitt og økte til 100kg i benkpress på 12 uker, noen som jeg synes var veldig mye:D Første mål var nådd. Etter det ble det lett mengdetrening gjennom sommeren, og i høst skulle jeg satse og trene hardt, men på grunn av litt sykdom og hybelkosthold så har det ikke blitt det helt store. HElt til nå, for  nå skal det satse, det skal løftes tunge vekter ofte. Så nå har jeg begynnt med bøy og markløft og skal trene hardt.


her ser vi da at du brukte ett år på å komme deg til 100kg i benkpress..
 og nå løfter du 215 kg i mark med drakt går jeg utifra og har trent i 4 år?
l

en på treninga nå som akkurat har fylt 16 år og ikke trent ett år en gang dro forholdsvis lett 200kg i markløft og 110kg i benkpress  for 2 uker siden..  sterk i alt annet å så han er ett skikkelig bra talent.. gleder meg til å se fremover nå som han har begynt å følge ett program..

svend karlsen tok 100 kg i benkpress 2 gangen han prøvde det som 14 åring.. åsså ett bra talent i styrke kan vi si,..

med det du løfter da så ser det jo ganske svart ut i forhold til ditt talent innen styrke i forhold og må komme med slike uttalelser som i det jeg quota...   for det fins folk som har vanvittig bra talent og klarer det du løfter uten trening nærmest.. og du har trent i 4 år.. men er gjerne de som har slike talent som også legger sykt mye arbeid i treninga si for de har virkelig funnet det DE kan

handler om å finne det en har talentet sitt i.. noen er gode i fotball, andre i svømming og er gjerne de som når toppen som virkelig driver med den sporten hvor de har talent..!!
Jeg er fullt klar over at jeg ikke har noe som helst talent innen styrke, så jeg ser ikke helt hvor du vil hen med å quote loggen min.

Alle de topp strongmennen og andre dopete styrkeatleter har jo helt klart et sinnsykt talent, jeg mener bare at når man trøkker i seg dop, så undergraver det prestasjonen. Jeg har begrunnet mitt syn mange ganger nå,  vi er nok bare uenige. (Si i fra viss du vil vite flere ting jeg ikke har talent i og legge det ut på forumet Wink )

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #319 : 27. oktober 2010, 00:52 »
ingen som blir irritert nei, men 99% av norges befolkning veit ikke hva en slik drakt er, var vl det som var poenget..
er jo ikke vits å skrive noe egentlig for det blir jo bare vridd å vrengt på uansett..
Det var ikke meningen å vri eller vrenge.

De fleste vet ikke hva drakter er, eller hvor effektive de er. Men hva skal man gjøre med det? Styrkeløft er en liten idrett og ingen gjør skjul på at drakter brukes og at de gir en betydelig effekt. Når noen påpeker at byggere,strongmen, eller småforbundene i styrkeløft stiller på helt andre premisser enn det man gjør i IPF derimot, da blir det ramaskrik. Noe som forsåvidt er greit for da blir bare diskusjonene lengre, og flere kan lære hva forskjellen på IPF og resten er.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget Keiko'88

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 936
  • Honnør: 326
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 936

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #320 : 27. oktober 2010, 00:59 »
Jeg forstår denne siden av saken, men jeg mener en bedre sammenligning er å analogisere med det å bli rik:

1. Man har arbeidsjernene som jobber dag inn og dag ut ; kjedelige folk med uattraktive jobber - disse tjener ikke så mye men jobber knallhardt. Klarer man å bli rik på denne måten så er man utrolig dyktig. Da har man jobbet hardt og lenge og ikke sløst bort penger på veien.

2. Gründere ; disse tør å ta sjanser, noen jobber også veldig mye men det meste er kontorjobbing. Det er ikke like fysisk slitsomt men det kan være psykisk hardt. Man risikerer mer og kan vinne mer. De bruker mere hodet enn arbeidsjernene på grasrota.

3. Pappaguttene ; de arver alt og gjør nesten ingenting. Rike fra fødselen av og blir sett opp til av damer og kompiser. Uten å ha fortjent noe av det.

4. Kjeltringene ; disse tør virkelig å ta sjanser. De jukser og trikser. Kanskje raner de en bank? Eller selger narkotika? De blir rike uten å egentlig skape noe selv. Uten å drive med verdiskapende arbeid. De risikerer fengsel, ja kanskje livet, på å bli rik.

Dopere som har kommet langt er som kjeltringene som har blitt rik ; begge har tatt sjanser og kan forsåvidt beundres for dét, men skal man egentlig beundre eller hylle noe så forkastelig? Grunnen til at de som er dopfrie faktisk velger denne veien er ikke alltid fordi man ikke er villig til å gjøre "det som skal til" eller er redd for å ta sjanser. Grunnen er ofte det moralske. Det samfunnet som en helhet ser på som moralsk riktig.

Det Grizzly mente i sitt innlegg med "vi er best" var nemlig at eksempel 1 var bedre enn eksempel 4 selv om sistnevnte hadde større sjanse til å bli rik raskt mens eksempel 1 sjelden ble rik.

Jeg synes det blir litt feil å bruke røver som sammenligning til det å bruke dop. På den måten at det å være kjeltring innebærer å bryte de norske lovene landet rundt, reglene i et samfunn og moralen oss i mellom.
Hvor finner en de norske lovene, reglene og moralen i det å bruke steroider? Dette går på ene og alene på en selv. Dersom en ikke er medlem i NIF så er det ingen lover og regler som kan brytes på en måte. Hvis en som hobbyløfter tar i bruk steroider fordi en selv ønsker dette uten at en belaster noen andre rundt seg så forstår jeg ikke hvordan dette kan være så forkastlig. Hvis en har lyst til å stille i bygging, fitness osv. hvor det ikke er noen lover eller relger på bruk så forstår jeg ikke hvordan dette kan sammenlignes med å være en kjeltring.
En kan ikke være en røver og kjeltring uten at en bryter lover og regler.
700 raw / skråbenk - benkpress - smalbenk

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #321 : 27. oktober 2010, 01:05 »


Jeg har løftet med utstyr, og jeg løftet mer enn jeg ville gjort uten, men jeg gjorde det ikke ved å putte i meg ting som er farlige for meg.Jeg er fullt klar over at jeg ikke har noe som helst talent innen styrke, så jeg ser ikke helt hvor du vil hen med å quote loggen min.



forde det er typisk folk som henger en del etter å rakke ned på de som er mye bedre enn en selv når ting ser virkelig svart ut for en selv og skjønner ikke helt åssen ting kan være mulig for enkelte..



Utlogget s0pr0

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 518
  • Honnør: 232
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 518

  • With the force of one thousand suns!
Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #322 : 27. oktober 2010, 01:09 »
Gilberg har fasiten som vanlig



Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #323 : 27. oktober 2010, 01:11 »
dere får heller begynne å tenke mer på dere selv enn hva andre gjør. dere har uansett ikke noe med d:) dere kan synse å mene hva dere vil selvfølgelig, men bruk heller tiden deres på å gjøre noe fornuftig.

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #324 : 27. oktober 2010, 01:25 »
Jeg synes det blir litt feil å bruke røver som sammenligning til det å bruke dop. På den måten at det å være kjeltring innebærer å bryte de norske lovene landet rundt, reglene i et samfunn og moralen oss i mellom.
Hvor finner en de norske lovene, reglene og moralen i det å bruke steroider? Dette går på ene og alene på en selv. Dersom en ikke er medlem i NIF så er det ingen lover og regler som kan brytes på en måte. Hvis en som hobbyløfter tar i bruk steroider fordi en selv ønsker dette uten at en belaster noen andre rundt seg så forstår jeg ikke hvordan dette kan være så forkastlig. Hvis en har lyst til å stille i bygging, fitness osv. hvor det ikke er noen lover eller relger på bruk så forstår jeg ikke hvordan dette kan sammenlignes med å være en kjeltring.
En kan ikke være en røver og kjeltring uten at en bryter lover og regler.
Kan sammenligne det med å lyve, være utro og jukse i spill. Ingenting av dette er ulovlig, men alt er moralsk forkastelig. Det kalles uskrevne regler. Samfunnet har slike regler. Så lenge alle går ut ifra at alle er dopingfrie og man mottar hyllest, honnør, ære og penger uten å opplyse om at man doper ; da er det forkastelig. Selv om en kjeltring bryter norske lover så var ikke det poenget med kjeltring-eksempelet. Hvis doping hadde vært ulovlig i Norge så hadde hobbydopere dopet likevel uten at det i mitt hode hadde vært noe verre. Poenget var at folk ser at kjeltringen har blitt rik og gir personen økt, og ufortjent, status. En status kjeltringen nyter. Dopere får også økt, og ufortjent, status. Pappaguttene (fotballspillere) likeså Smiley Hvis man er kynisk utro, går bak ryggen til kjæresten sin og ligger med andre, uten å fortelle om dette så angår det ikke andre (enn kjæresten) - men "alle" vil synes det er forkastelig. Noen, "pro-dopere", vil mene at det angår bare fyren og dama og ser gjennom fingrene på dette. Andre synes den utro personen er et avskum. Mens jeg skulle gjerne sett personen halshugd. Selv om det egentlig ikke angår meg. Når man bruker doping så angår det ikke direkte andre enn seg selv, men som jeg prøvde å poengtere i et tidligere innlegg så, selv om man vil det eller ikke (de fleste vil det ikke), så pisser man på de som ikke bruker doping. Man gjør seg bedre enn man egentlig er og får de godene som følger med av oppmerksomhet, ære og berømmelse. Mange oppnår ikke dette, de forblir bare dopere eller ex-dopere, men noen skaper seg karrierer på bakgrunn av dopbruken og nyter stor suksess i alle sammenhenger. Etter min moral, og jeg vet at flertallet i et moderne samfunn deler denne moralen, så er ikke dette rett og riktig. Det er noe som skurrer. Er dette så vanskelig å se? Problemet er enormt og mye større enn at det å bruke doping er et personlig valg som ikke angår andre noe som er en veldig forenklet og lettvint måte å se problemstillingen på. For jeg ser den ofte fra den siden selv, men jeg vet at i den store sammenhengen så er problemet mye større. Og det er denne neglisjeringen av hvor farlig det er å akseptere at noen bruker dop for persolig bruk som er samfunnskadelig.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Jølsrud

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 397
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 397

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #325 : 27. oktober 2010, 01:28 »
Er den norske gjennomsnittsstyrkeløfteren som de som skriver i denne tråden her, er jeg EKSTREMT glad for at jeg tok til vett og holdt meg unna.

Dere er jo værre en de værste konspirasjonsteoretikerene i diverse saker!
Konebanker og totalonanist

Utlogget Tommy84

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #326 : 27. oktober 2010, 01:33 »
Sitat
5.Di fanatiske.Disse ser bare verden ut et veeldig smalt hull.
Fanatisme er en følelse av å være fylt med overdreven,ukritisk nidkjærhet,spesielt for en ekstrem relgiøs eller politisk sak,eller med en besettende entusiasme for et tidsfordriv eller hobby.
Fanatisme betegner altså en blind,ensidig tro eller mening om noe.
Kan bli rik men oftest avstumpa og sær:


6.di hovmodige.Hovmod innebærer en altfor høy vurdering av en selv og en stor selvhevdelse, motsatt ydmykhet. Hovmod betraktes i mange kulturer som noe dårlig.

7. De doptatte kjeltringene.


Dette er kjeltringer som blir tatt og utestengt for sitt juks. Disse gjør seg selv, klubben sin, ja, hele idretten sin til skamme ved å røve til seg bedre prestasjoner i en sport der det klart og tydelig er mot reglene å dope.

Den tidligere håndbakutøveren Lars Rørbakken er et eksempel på en slik doptatt juksemaker. Du har kanskje hørt om han?

Utlogget Frazzy

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 25

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #327 : 27. oktober 2010, 02:06 »
Hva er det som er så gale ved å bruke steroider da? At det faktisk fungerer utrolig bra? Hva med veksthormoner/peptider/pro-hormoner/sarms osv.. ? Hva om steroider ikke hadde noen bivirkninger, hadde det da vært helt greit å bruke? På lik linje med proteinpulver, kreatin osv... Hvor går grensen for hva som er lovlig, "lovlig" og _ulovlig_..

Ser en på utviklingen de siste 50-60 årene så har det bare gått oppover når det gjelder effekten av prestasjons fremmende midler, kosttilskudd, legemidler. Og det vil komme ting som fungerer enda bedre..

Det må vel gå en grense der vi tenker mer på hva vi selv gjør, istedenfor og bry seg så mye med hva andre gjør.. Om noen bryter regler og lover så får en ta konsekvensene når en har blitt tatt for det.

Noen føler de jukser når de har råd til litt mer biff og kyllingfilet enn den vanlige mannen i gaten, andre kan føle at de jukser om de bruker litt for mye proteinpulver og kreatin.. mens noen føler at det er helt greit og kjøre i seg både det ene og det andre..

Utlogget kubein

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 806
  • Honnør: 316
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 806

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #328 : 27. oktober 2010, 02:17 »
7. De doptatte kjeltringene.


Dette er kjeltringer som blir tatt og utestengt for sitt juks. Disse gjør seg selv, klubben sin, ja, hele idretten sin til skamme ved å røve til seg bedre prestasjoner i en sport der det klart og tydelig er mot reglene å dope.

Den tidligere håndbakutøveren Lars Rørbakken er et eksempel på en slik doptatt juksemaker. Du har kanskje hørt om han?

Snedig gjort å opprette en ny anonym profil for å skrive dette innlegget...

Utlogget Keiko'88

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 936
  • Honnør: 326
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 936

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #329 : 27. oktober 2010, 03:24 »
Kan sammenligne det med å lyve, være utro og jukse i spill. Ingenting av dette er ulovlig, men alt er moralsk forkastelig. Det kalles uskrevne regler. Samfunnet har slike regler. Så lenge alle går ut ifra at alle er dopingfrie og man mottar hyllest, honnør, ære og penger uten å opplyse om at man doper ; da er det forkastelig. Selv om en kjeltring bryter norske lover så var ikke det poenget med kjeltring-eksempelet. Hvis doping hadde vært ulovlig i Norge så hadde hobbydopere dopet likevel uten at det i mitt hode hadde vært noe verre. Poenget var at folk ser at kjeltringen har blitt rik og gir personen økt, og ufortjent, status. En status kjeltringen nyter. Dopere får også økt, og ufortjent, status. Pappaguttene (fotballspillere) likeså Smiley Hvis man er kynisk utro, går bak ryggen til kjæresten sin og ligger med andre, uten å fortelle om dette så angår det ikke andre (enn kjæresten) - men "alle" vil synes det er forkastelig. Noen, "pro-dopere", vil mene at det angår bare fyren og dama og ser gjennom fingrene på dette. Andre synes den utro personen er et avskum. Mens jeg skulle gjerne sett personen halshugd. Selv om det egentlig ikke angår meg. Når man bruker doping så angår det ikke direkte andre enn seg selv, men som jeg prøvde å poengtere i et tidligere innlegg så, selv om man vil det eller ikke (de fleste vil det ikke), så pisser man på de som ikke bruker doping. Man gjør seg bedre enn man egentlig er og får de godene som følger med av oppmerksomhet, ære og berømmelse. Mange oppnår ikke dette, de forblir bare dopere eller ex-dopere, men noen skaper seg karrierer på bakgrunn av dopbruken og nyter stor suksess i alle sammenhenger. Etter min moral, og jeg vet at flertallet i et moderne samfunn deler denne moralen, så er ikke dette rett og riktig. Det er noe som skurrer. Er dette så vanskelig å se? Problemet er enormt og mye større enn at det å bruke doping er et personlig valg som ikke angår andre noe som er en veldig forenklet og lettvint måte å se problemstillingen på. For jeg ser den ofte fra den siden selv, men jeg vet at i den store sammenhengen så er problemet mye større. Og det er denne neglisjeringen av hvor farlig det er å akseptere at noen bruker dop for persolig bruk som er samfunnskadelig.

Det er ikke alltid det er like enkelt å se alt. Det som kanskje er helt åpenbart og innlysende for noen trenger ikke være det for andre.

Og vi som er litt yngre har ofte mye igjen å lære oss.

Det jeg riktig nok har fått med meg er at det kan være mye å hente dersom en tar en kamp med noen som er litt eldre. Selvom en kanskje også vil gå "tapende" ut av det. Smiley
700 raw / skråbenk - benkpress - smalbenk

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!