Skrevet av Emne: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!  (Lest 127727 ganger)

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #360 : 27. oktober 2010, 21:39 »
Det er vel ikke akkurat en realistisk måte å skaffe dop på. De som bruker må bryte loven for å skaffe dop. Alle som doper bryter loven. Enkelt og greit.

Nja, siden tråden handler om Magnusson, og vi ikke vet noe om hvor eller hvem han har skaffet det fra, så kan vi ikke konkludere med noe. I USA er det lovlig hvis du får det av legen din, samt veldig enkelt, ingen som kan ta deg på det.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #361 : 27. oktober 2010, 22:46 »

Topper lett den badboy lista der Smiley

Dog er ikke poenget mitt at ikke alle bryter lover, men at det i seg selv ikke er noe unnskyldning om man blir tatt. Alle snyter på skatten, smugler, bryter fartsgrenser osv, men det svir likevel når man blir tatt. Du slipper ikke unna om du navngir 400 andre som har gjort det.
Og at andre gjør noe verre er et fint utgangspunkt for en etisk debatt, men en lov er rimelig svart hvitt. At noe er verre betyr at det får strengere straff, ikke at det minst alvorlige slipper fri.
Selvsagt er det verre å utsette andre for fare enn å både juks i idrett og doping. Isolert sett er doping jævlig kjipt for den som taper mot en i utganspunktet dårligere utøver, som doper seg, men her i Norge i alle fall så betyr det egentlig jævlig lite for samfunnet.

Tok bare med det som er egnet på forumet Wink

Det er som sagt ingen unnskyldning når/om man blir tatt at andre bryter loven.
Jeg bare referer til IPF-bibelen, altså det er ikke lov å bruke doping i dette forbundet og blir man tatt så bryter man reglementet. Veldig enkelt.

Einar kan ikke si at en WPC løfter eller en strongman som doper seg bryter loven? 
Altså man bryter evt loven ved å anskaffe seg steroider ja, den runden har vi tatt før. Men de er ikke underlagt IPF loven Wink

Play clean, fair and true? Er det ikke det som er påskrevet skjortene? Jeg skjønner liksom ikke helt om Gilberg/co er bekymret for folks helse? Det synes jeg hadde vært en ærlig sak, og også en nobel sak. Jeg føler mer at de har avsky for at folk blir "kriminelle" og anskaffer seg steroider? Folk bryter den norske lov. Det kan virke slik, for det er jo den norske loven man bryter og ingen annen.

Play fair den skjønner jeg, men det burde vel holde med at egne konkurenter i samme forbund ikke jukser? Wink Om man ikke skal ta for seg gud og hvermann som evt doper seg og løfter litt jern. Være seg i Russland eller i Norge.
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Zuul

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #362 : 27. oktober 2010, 23:14 »
Nuvel, man har ingen svar å by på.

Dog skjønner jeg jo følelsen av frustrasjon når man for meningmann kjører rally med en bil med 200 hester mindre enn konkurrentene, uten at folk bryr seg eller skjønner at det i realiteten er ulike biler.

Ser jo den samme frustrasjonen fra rawfantastene som irriterer seg over utstyrsbruk osv.

For meg som syns alt som har med styrke å gjøre et cool, og klarer å sjonglere mellom vektløfting, styrkeløft, strongman osv, og vet hva som er hva, spiller det liten rolle. Jeg kan synes det CYC gjør er rått, og tenke at steinserien til Haugen er det samme osv, og jeg har en viss innsikt i hvorfor enkelte er sterkere enn andre, uten at jeg må legge til grunn en etisk verdijustering.

Men skjønner jo at det er surt når folk lurer på hvorfor du løfter så mye mindre enn enkelte andre, og du vet det er fordi en av dere spiller med andre regler.

Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #363 : 27. oktober 2010, 23:46 »
Dette er mennesker som gjør en like stor innsats, om ikke en større innsats enn vi som velger å trene reint. De tar ingen snarvei på noen som helst måte. De presser seg minst like mye som det vi gjør. Det eneste som er forskjellen er at de bruker steroider.

Du er klar over at de kan trene hardere fordi de doper seg? Har snakket med flere vektløftere (Norske ja) som klager på at de fått programmer av trenere (ikke norske). De har klart å trene seg i senk. Disse programmene er kommet fra folk som trener utøvere som trøkker. De Norske har da klart å gjennomføre programmene, men ikke klart å hente noe ut av det. De har altså hatt like stor iver og innsats som de som trøkker, men ikke klart å perse på det fordi de er reine. Nå vet jeg at dette er i idrett, men det illustrerer et godt poeng. Det er ikke viljen det står på, men evnene. De som trøkker har evner på boks.

Dessuten er innsats et dårlig argument. Det er mange ting her i verden som er vanskelig som ikke skal få creds. Det er vanskelig å være kriminell, men det er ikke noe som imponerer meg.

Einar kan ikke si at en WPC løfter eller en strongman som doper seg bryter loven?

Einar sier det Einar vil si!

Er det ikke ulovlig i en rekke andre land? Det er ikke mye WPC konker i Norge.

Utlogget Keiko'88

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 936
  • Honnør: 326
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 936

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #364 : 28. oktober 2010, 00:18 »
Du er klar over at de kan trene hardere fordi de doper seg? Har snakket med flere vektløftere (Norske ja) som klager på at de fått programmer av trenere (ikke norske). De har klart å trene seg i senk. Disse programmene er kommet fra folk som trener utøvere som trøkker. De Norske har da klart å gjennomføre programmene, men ikke klart å hente noe ut av det. De har altså hatt like stor iver og innsats som de som trøkker, men ikke klart å perse på det fordi de er reine. Nå vet jeg at dette er i idrett, men det illustrerer et godt poeng. Det er ikke viljen det står på, men evnene. De som trøkker har evner på boks.

Dessuten er innsats et dårlig argument. Det er mange ting her i verden som er vanskelig som ikke skal få creds. Det er vanskelig å være krminell.

Det trenger ikke illustrere så voldsomt mye. Hvis en presser seg så langt en tør, og så langt det lar seg gjøre så skal det både evner og vilje til. Uansett dop eller ikke. En som trener reint kan også være en forbanna slask med treninga og en som doper trenger selvsagt ikke være bedre.

Det vil alltid være noen som lar roidsa gjøre mye av jobben. Det eneste jeg har reagert på er at ALLE er en fordømt gjeng med forkastlige juksemakere. Hvilket JEG mener ikke er tilfellet.


700 raw / skråbenk - benkpress - smalbenk

Utlogget cagesnake

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 80

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #365 : 28. oktober 2010, 01:18 »
Magnusson gjorde et fantastisk løft ingen andre i hele verden kan gjøre etter han. Dopet, udopet, wpo, ipf, strongman, styrkeløfter, russisk bonde. Det har ingen ting å si. Ingen andre klarer dette. Han fulgte reglene i sitt forbund, og brøt ingen regler. Ergo er det INGEN ting å utsette på løftingen hans. Hadde han løftet i ipf og blitt tatt i doping hadde jeg selv slaktet han, men styrkeløftere må dessverre innse at han ikke gjør dette, og det er derfor ingen vits i å sammenligne løftet med ipfløft eller regler.

Hva han gjør utenfor stevnet rundt kjøp av doping og hvilke årsaker dette har på det islandske samfunnet kan dere værsågod å diskutere og synse rundt i en annen tråd, men det hører ikke hjemme her. Det har INGEN ting med hans prestasjon å gjøre. Det har heller ikke ipf.

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #366 : 28. oktober 2010, 01:59 »
Jeg har aldri sagt at dopingbrukere bryter noen lov, selv om andre har kommet og poengtert dette. Det lovmessige bryr jeg meg veldig lite om, jeg er egentlig veldig liberal sånn sett. Jeg har egentlig ikke noe i mot personer som bruker doping, men jeg hater at det ikke står skrevet "doper" i panna på dem. Hvis man hadde brukt doping kun for sin egen del, vært innelåst i sin egen kjeller og vært helt anonym for hele verden så hadde ikke denne dopingen betydd noe. Dette er imidlertid ikke intensjonen for dopere selv om de måtte si de gjør det for egen del. Selv om det bokstavelig talt ikke er juks med doping, altså utenfor organisert idrett, så er det akkurat dette mannen i gata eller den vanlige interessert for kraftsport/muskelsport mener om dopingbruk. Samfunnet mener at doping er galt og hvis man oppnår resultater med hjelp av dop så kaller samfunnet det juks. Selv om dette altså ikke er en korrekt definisjon så forklarer det følelsen folk har om det. Og selv om de som bruker doping ikke konkurrerer med f.eks. styrkeløftere, direkte sportslig sett, så konkurreres det om oppmerksomhet, PR, sponsorpenger etc. Mange oppnår suksess pga. dopingbruken, suksess de aldri ville ha oppnådd uten dopingen. Dette er moralsk feil. Jeg forstår dopingbrukere veldig godt ; og jeg forstår de som virkelig satser og kan bli best i verden mot andre dopere. I noen tilfeller er det nesten umulig å ikke ta valget ; man kan føle at man har talentet til å kunne bli verdens sterkeste mann (strongman) såfremt man bruker doping. Det blir nesten for dumt å ikke dope i slike tilfeller, hvorfor skal man gå rundt og nesten vite med seg selv at man kunne blitt best, blitt storkjendis, tjent millioner av kroner og blitt historisk - og ikke bli det fordi det finnes folk som meg som mener at doping er galt? Skal man ofre drømmer og gi slipp på millionene bare fordi det blir sett på som umoralsk av andre? Ja, det er som sagt lett å forstå doperne, men fra å forstå til å kalle det riktig er noe annet. Jeg synes det er feil at folk ønsker å oppnå slike ting med doping. Jeg mener stolthet bør komme foran pengene og æren man får. Hvis de som hadde brukt doping hadde vært dumme nok, ironisk nok, til å offentlig fortelle at de bruker doping så hadde de tapt alt ; kanskje foruten en medalje som i seg selv ikke er verd noe. Når de signerer autografer og klapper en liten gutt på hodet så er de flotte mennesker og gode forbilder, på en måte, men de er samtidig svindlere. Den lille gutten tror jo det er et naturlig menneske han ser opp til, ikke en slags Frankenstein ; kjemisk-modifisert menneske.

Det er slik Zuul skriver det, en frustrasjon. Dopere kaller det misunnelse. Jeg synes det er helt galt ord å bruke fordi de med mine meninger har ikke sine meninger fordi de selv ønsker oppmerksomheten og mulighetene kun dopingbrukere kan få, men de ønsker at doping ikke skal ha noe positivt ved seg. Hvis en som er god med doping kunne vært, hadde vært, god uten doping så hadde han fortjent all den heder og ære som han med dopingen får ; det er bare det at så lenge det er doping inn i bildet så er det mange som gir denne personen heder og ære som de egentlig ikke ønsker å gi. Og slik virker det som om nesten alle vil at det skal være ; denne skjevheten av moralske verdier skal vedvare. Det skal være dopere på forsiden av blader og det skal være dopere i annonser for alt mulig. Det skal være dopere overalt. Kunstig skapte vinnere. Alle støtter opp om dette. Vi elsker det. Hvis Treningsforum slutter å bruke dopere på nesten alle bilder eller godta annonser med dopere så går alle medlemmene til Iform i stedet. Så stort er problemet at det virker umulig at det kan bli gjort noe med det. I bunn og grunn støtter vi alle opp om dét, selv jeg som skriver på dette forumet. Men hvis doperne hadde sluttet å dope da hadde alt blitt forandret ; så det må nok starte der. Og for at dopere skal slutte å dope og de som vurderer å begynne å dope ikke skal begynne å dope så må folk innen treningsmiljøet, som Treningsforum, forstå at det faktisk finnes de som vet å sette pris på dopingfrie prestasjoner. Og de må nesten læres til å forstå at det er den eneste riktige vei.

Blir nok et litt rotete innlegg dette, men essensen av det jeg prøver å si er at doping er det samme som juks i dagligtale. Alle blant mannen i gata ser på doping som juks selv om det ikke er en korrekt definisjon bokstavelig talt. Selv om dopingbrukere bare bruker doping uten å være aktive utøvere, hverken i organisert eller uorganisert idrett, så "jukser" de og setter potensielt dopingfrie personer i et dårligere lys. Bare dét at en dopet person gjør 150 kg i benkpress mens en dopingfri gjør 110 kg gjør at sistnevnte ikke føler seg tilstrekkelig eller at andre på gymet gir rosen til han som gjør 110 kg istedet for han på 150 kg. Den dopede personen får kanskje en kropp som gjør at han får alle damene på byen, som egentlig skulle tilfalt den hardtrenende rene kompisen. Det kan høres ut som latterlige eksempler, men det er reelle eksempler på noe som er feil. Helt totalt feil. Urettferdig.

Jeg tror de som ønsker å forstå, nå forstår. Så jeg avslutter her for denne gang, men jeg kommer aldri til å slutte kampen mot doping. Det er en uting.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget cagesnake

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 80

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #367 : 28. oktober 2010, 02:12 »
Jeg har aldri sagt at dopingbrukere bryter noen lov, selv om andre har kommet og poengtert dette. Det lovmessige bryr jeg meg veldig lite om, jeg er egentlig veldig liberal sånn sett. Jeg har egentlig ikke noe i mot personer som bruker doping, men jeg hater at det ikke står skrevet "doper" i panna på dem. Hvis man hadde brukt doping kun for sin egen del, vært innelåst i sin egen kjeller og vært helt anonym for hele verden så hadde ikke denne dopingen betydd noe. Dette er imidlertid ikke intensjonen for dopere selv om de måtte si de gjør det for egen del. Selv om det bokstavelig talt ikke er juks med doping, altså utenfor organisert idrett, så er det akkurat dette mannen i gata eller den vanlige interessert for kraftsport/muskelsport mener om dopingbruk. Samfunnet mener at doping er galt og hvis man oppnår resultater med hjelp av dop så kaller samfunnet det juks. Selv om dette altså ikke er en korrekt definisjon så forklarer det følelsen folk har om det. Og selv om de som bruker doping ikke konkurrerer med f.eks. styrkeløftere, direkte sportslig sett, så konkurreres det om oppmerksomhet, PR, sponsorpenger etc. Mange oppnår suksess pga. dopingbruken, suksess de aldri ville ha oppnådd uten dopingen. Dette er moralsk feil. Jeg forstår dopingbrukere veldig godt ; og jeg forstår de som virkelig satser og kan bli best i verden mot andre dopere. I noen tilfeller er det nesten umulig å ikke ta valget ; man kan føle at man har talentet til å kunne bli verdens sterkeste mann (strongman) såfremt man bruker doping. Det blir nesten for dumt å ikke dope i slike tilfeller, hvorfor skal man gå rundt og nesten vite med seg selv at man kunne blitt best, blitt storkjendis, tjent millioner av kroner og blitt historisk - og ikke bli det fordi det finnes folk som meg som mener at doping er galt? Skal man ofre drømmer og gi slipp på millionene bare fordi det blir sett på som umoralsk av andre? Ja, det er som sagt lett å forstå doperne, men fra å forstå til å kalle det riktig er noe annet. Jeg synes det er feil at folk ønsker å oppnå slike ting med doping. Jeg mener stolthet bør komme foran pengene og æren man får. Hvis de som hadde brukt doping hadde vært dumme nok, ironisk nok, til å offentlig fortelle at de bruker doping så hadde de tapt alt ; kanskje foruten en medalje som i seg selv ikke er verd noe. Når de signerer autografer og klapper en liten gutt på hodet så er de flotte mennesker og gode forbilder, på en måte, men de er samtidig svindlere. Den lille gutten tror jo det er et naturlig menneske han ser opp til, ikke en slags Frankenstein ; kjemisk-modifisert menneske.

Det er slik Zuul skriver det, en frustrasjon. Dopere kaller det misunnelse. Jeg synes det er helt galt ord å bruke fordi de med mine meninger har ikke sine meninger fordi de selv ønsker oppmerksomheten og mulighetene kun dopingbrukere kan få, men de ønsker at doping ikke skal ha noe positivt ved seg. Hvis en som er god med doping kunne vært, hadde vært, god uten doping så hadde han fortjent all den heder og ære som han med dopingen får ; det er bare det at så lenge det er doping inn i bildet så er det mange som gir denne personen heder og ære som de egentlig ikke ønsker å gi. Og slik virker det som om nesten alle vil at det skal være ; denne skjevheten av moralske verdier skal vedvare. Det skal være dopere på forsiden av blader og det skal være dopere i annonser for alt mulig. Det skal være dopere overalt. Kunstig skapte vinnere. Alle støtter opp om dette. Vi elsker det. Hvis Treningsforum slutter å bruke dopere på nesten alle bilder eller godta annonser med dopere så går alle medlemmene til Iform i stedet. Så stort er problemet at det virker umulig at det kan bli gjort noe med det. I bunn og grunn støtter vi alle opp om dét, selv jeg som skriver på dette forumet. Men hvis doperne hadde sluttet å dope da hadde alt blitt forandret ; så det må nok starte der. Og for at dopere skal slutte å dope og de som vurderer å begynne å dope ikke skal begynne å dope så må folk innen treningsmiljøet, som Treningsforum, forstå at det faktisk finnes de som vet å sette pris på dopingfrie prestasjoner. Og de må nesten læres til å forstå at det er den eneste riktige vei.

Blir nok et litt rotete innlegg dette, men essensen av det jeg prøver å si er at doping er det samme som juks i dagligtale. Alle blant mannen i gata ser på doping som juks selv om det ikke er en korrekt definisjon bokstavelig talt. Selv om dopingbrukere bare bruker doping uten å være aktive utøvere, hverken i organisert eller uorganisert idrett, så "jukser" de og setter potensielt dopingfrie personer i et dårligere lys. Bare dét at en dopet person gjør 150 kg i benkpress mens en dopingfri gjør 110 kg gjør at sistnevnte ikke føler seg tilstrekkelig eller at andre på gymet gir rosen til han som gjør 110 kg istedet for han på 150 kg. Den dopede personen får kanskje en kropp som gjør at han får alle damene på byen, som egentlig skulle tilfalt den hardtrenende rene kompisen. Det kan høres ut som latterlige eksempler, men det er reelle eksempler på noe som er feil. Helt totalt feil. Urettferdig.

Jeg tror de som ønsker å forstå, nå forstår. Så jeg avslutter her for denne gang, men jeg kommer aldri til å slutte kampen mot doping. Det er en uting.

Det var fantastisk skrevet, og jeg belønner det med en honnør. Er 100% enig i nesten alt du skrev, hvis jeg ser bort ifra et par småting, men det er bare pirketing. Jeg har også opplevd å trene med kamerater som startet på steroider og ble større/sterkere enn meg. Jeg har i dag 180kg i mark på 90kg kroppsvekt. For et halvt år siden hadde jeg og kompisen min begge 140. Nå tar han 270, så jeg har ingen problemer med å kjenne meg igjen i det du skriver. Allikevel har jeg stilt meg "imot" deg og de andre styrkeløfterne i denne tråden fordi mye av det som blir skrevet er HELT på trynet. Hadde pastoren skrevet slik du gjør i førsteomgang hadde ingen reagert slik de gjør og diskusjonen hadde hatt en helt annen karakter. Selvfølgelig skjønner man at det er følelsene du beskriver som ligger bak også hans svar i denne tråden, men man dømmer selvfølgelig basert på det han skriver, noe som får han til å fremstå som en idiot.

That being said, jeg er utrolig glad for at styrkeløftmiljøet i Norge er veldig antidoping. Dette fremmer en god sportsånd og riktig moral. Jeg respekterer allikevel også de som har valgt å gå en annen vei, fordi det også er et personlig valg jeg ikke har noen grunn til å dømme negativt.

God natt:)
 

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #368 : 28. oktober 2010, 07:41 »
Kunstig skapte vinnere.

Det er massevis av eksempler på modifiseringer og reparasjoner på mennesker. Ingen av disse er naturlige.

Hvis du hadde blitt født med et dårlig kne, som du kunne operert for deretter å bli verdensmester i styrkeløft, hadde du gjort det?
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Nuffe

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 41
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 41

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #369 : 28. oktober 2010, 09:17 »
Styrkeløftere bruker jo mest dop av alle, men de doper på feil ting, derfor blir de tjukke, hårete, bleike og sure.

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #370 : 28. oktober 2010, 10:12 »
Einar sier det Einar vil si!


 Grin   rofl   Det er vel ingen som har hindret Einar i og si det han vil si, i allefall ikke på nettet Wink

Fint du backer han opp, men tror han klarer seg bra selv.
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Tynnjfeit

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #371 : 28. oktober 2010, 13:10 »
Vel, når det kommer til anskaffelse av steroider, så burde en hver person med hodet i behold forstå at leger i den organiserte idretten gir ut dette. Ofte er det lettere for en toppidrettsutdøver og få dette eller andre dopingmidler fra legen sin, enn det er for meg å få en boks sterke Ibux.
Om man får det fra legen sin, er det fult lovlig, ergo så bruker mange faktisk steroider, som er lovlig, samt at de tar det, som er lovlig. Ganske enkelt.


Når det kommer til kunstige vinnere som det ble sagt, kan det jo trekkes fram (som gjort i bigger, stronger, faster) at Tiger woods tok laseroperasjon. Nå er øynene hans, og synet bedre enn perfekt. Dybdesynet hans overgår alle motstanderne sine. Men dette er jo trossalt ikke noe man sprøyter inn i kroppen, samt at man blir ikke sterkere av, folk har liksom ikke det samme nedlatende synet på det.

Nå må vi også huske at det er estimert at ca 85% av alle som bruker steroider/dopingmidler er den vanlige gym-rotta, som ønsker å forbedre eget selvbilde, forbedre kroppen, få igjen mer av treninga eller gjør det for å bli stor, sterk og idiot poå byen. (sistnevnte er det nok færrest av).
Hvorfor skal ikke disse få lov om de vil? Hvem jukser de mot?

Ser det Einar skrev, og kan se hvor han kommer fra på den saken. Om to starter samtidig, har samme styrkegrunnlag. Han ene løfter 110 rent, mens kompisen presser 150-160kg med kurer bak seg, samt er på. Kan se at han "jukser" for oppmerksomheten. Men, om det er oppmerksomheten de er ute etter, så bør de kanskje begynne innenfor idretten isteden. Eller begynne på 3t.

Ser ikke helt debatten her en gang. Benedict løftet noe ingen har greid før. I et forbund uten testinger, og der toppen sansynlgivis er mer dopa enn en tvangsinnlagt på Østmarka. Han har ikke juksa mot noen.
Hadde dette vært på et IPF stevne, klart hadde det vært juks. På lik linje med at dere IPF gutta hadde juksa som faen om dere hadde møtt opp i et RAW stevne med utstyr.

Utlogget sondreos

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 253
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 253

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #372 : 28. oktober 2010, 16:43 »
Jeg har aldri sagt at dopingbrukere bryter noen lov, selv om andre har kommet og poengtert dette. Det lovmessige bryr jeg meg veldig lite om, jeg er egentlig veldig liberal sånn sett. Jeg har egentlig ikke noe i mot personer som bruker doping, men jeg hater at det ikke står skrevet "doper" i panna på dem. Hvis man hadde brukt doping kun for sin egen del, vært innelåst i sin egen kjeller og vært helt anonym for hele verden så hadde ikke denne dopingen betydd noe. Dette er imidlertid ikke intensjonen for dopere selv om de måtte si de gjør det for egen del. Selv om det bokstavelig talt ikke er juks med doping, altså utenfor organisert idrett, så er det akkurat dette mannen i gata eller den vanlige interessert for kraftsport/muskelsport mener om dopingbruk. Samfunnet mener at doping er galt og hvis man oppnår resultater med hjelp av dop så kaller samfunnet det juks. Selv om dette altså ikke er en korrekt definisjon så forklarer det følelsen folk har om det. Og selv om de som bruker doping ikke konkurrerer med f.eks. styrkeløftere, direkte sportslig sett, så konkurreres det om oppmerksomhet, PR, sponsorpenger etc. Mange oppnår suksess pga. dopingbruken, suksess de aldri ville ha oppnådd uten dopingen. Dette er moralsk feil. Jeg forstår dopingbrukere veldig godt ; og jeg forstår de som virkelig satser og kan bli best i verden mot andre dopere. I noen tilfeller er det nesten umulig å ikke ta valget ; man kan føle at man har talentet til å kunne bli verdens sterkeste mann (strongman) såfremt man bruker doping. Det blir nesten for dumt å ikke dope i slike tilfeller, hvorfor skal man gå rundt og nesten vite med seg selv at man kunne blitt best, blitt storkjendis, tjent millioner av kroner og blitt historisk - og ikke bli det fordi det finnes folk som meg som mener at doping er galt? Skal man ofre drømmer og gi slipp på millionene bare fordi det blir sett på som umoralsk av andre? Ja, det er som sagt lett å forstå doperne, men fra å forstå til å kalle det riktig er noe annet. Jeg synes det er feil at folk ønsker å oppnå slike ting med doping. Jeg mener stolthet bør komme foran pengene og æren man får. Hvis de som hadde brukt doping hadde vært dumme nok, ironisk nok, til å offentlig fortelle at de bruker doping så hadde de tapt alt ; kanskje foruten en medalje som i seg selv ikke er verd noe. Når de signerer autografer og klapper en liten gutt på hodet så er de flotte mennesker og gode forbilder, på en måte, men de er samtidig svindlere. Den lille gutten tror jo det er et naturlig menneske han ser opp til, ikke en slags Frankenstein ; kjemisk-modifisert menneske.

Det er slik Zuul skriver det, en frustrasjon. Dopere kaller det misunnelse. Jeg synes det er helt galt ord å bruke fordi de med mine meninger har ikke sine meninger fordi de selv ønsker oppmerksomheten og mulighetene kun dopingbrukere kan få, men de ønsker at doping ikke skal ha noe positivt ved seg. Hvis en som er god med doping kunne vært, hadde vært, god uten doping så hadde han fortjent all den heder og ære som han med dopingen får ; det er bare det at så lenge det er doping inn i bildet så er det mange som gir denne personen heder og ære som de egentlig ikke ønsker å gi. Og slik virker det som om nesten alle vil at det skal være ; denne skjevheten av moralske verdier skal vedvare. Det skal være dopere på forsiden av blader og det skal være dopere i annonser for alt mulig. Det skal være dopere overalt. Kunstig skapte vinnere. Alle støtter opp om dette. Vi elsker det. Hvis Treningsforum slutter å bruke dopere på nesten alle bilder eller godta annonser med dopere så går alle medlemmene til Iform i stedet. Så stort er problemet at det virker umulig at det kan bli gjort noe med det. I bunn og grunn støtter vi alle opp om dét, selv jeg som skriver på dette forumet. Men hvis doperne hadde sluttet å dope da hadde alt blitt forandret ; så det må nok starte der. Og for at dopere skal slutte å dope og de som vurderer å begynne å dope ikke skal begynne å dope så må folk innen treningsmiljøet, som Treningsforum, forstå at det faktisk finnes de som vet å sette pris på dopingfrie prestasjoner. Og de må nesten læres til å forstå at det er den eneste riktige vei.

Blir nok et litt rotete innlegg dette, men essensen av det jeg prøver å si er at doping er det samme som juks i dagligtale. Alle blant mannen i gata ser på doping som juks selv om det ikke er en korrekt definisjon bokstavelig talt. Selv om dopingbrukere bare bruker doping uten å være aktive utøvere, hverken i organisert eller uorganisert idrett, så "jukser" de og setter potensielt dopingfrie personer i et dårligere lys. Bare dét at en dopet person gjør 150 kg i benkpress mens en dopingfri gjør 110 kg gjør at sistnevnte ikke føler seg tilstrekkelig eller at andre på gymet gir rosen til han som gjør 110 kg istedet for han på 150 kg. Den dopede personen får kanskje en kropp som gjør at han får alle damene på byen, som egentlig skulle tilfalt den hardtrenende rene kompisen. Det kan høres ut som latterlige eksempler, men det er reelle eksempler på noe som er feil. Helt totalt feil. Urettferdig.

Jeg tror de som ønsker å forstå, nå forstår. Så jeg avslutter her for denne gang, men jeg kommer aldri til å slutte kampen mot doping. Det er en uting.

Beste innlegget jeg har lest sålangt. Honnør Tongue
Bøy 3x150
Benk 150
Mark 220

Utlogget høggern

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 77
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 77

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #373 : 28. oktober 2010, 16:46 »
Blir nok et litt rotete innlegg dette, men essensen av det jeg prøver å si er at doping er det samme som juks i dagligtale. Alle blant mannen i gata ser på doping som juks selv om det ikke er en korrekt definisjon bokstavelig talt. Selv om dopingbrukere bare bruker doping uten å være aktive utøvere, hverken i organisert eller uorganisert idrett, så "jukser" de og setter potensielt dopingfrie personer i et dårligere lys. Bare dét at en dopet person gjør 150 kg i benkpress mens en dopingfri gjør 110 kg gjør at sistnevnte ikke føler seg tilstrekkelig eller at andre på gymet gir rosen til han som gjør 110 kg istedet for han på 150 kg. Den dopede personen får kanskje en kropp som gjør at han får alle damene på byen, som egentlig skulle tilfalt den hardtrenende rene kompisen. Det kan høres ut som latterlige eksempler, men det er reelle eksempler på noe som er feil. Helt totalt feil. Urettferdig.

Jeg tror de som ønsker å forstå, nå forstår. Så jeg avslutter her for denne gang, men jeg kommer aldri til å slutte kampen mot doping. Det er en uting.

så i bunn og grunn er du imot doping fordi reine utøvere ikke får all "ære og respekt" som et bra løft innebærer fra folk som ikke engang trener?

Utlogget thomas18663

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 57
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 57

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #374 : 28. oktober 2010, 17:41 »
Jeg har aldri sagt at dopingbrukere bryter noen lov, selv om andre har kommet og poengtert dette. Det lovmessige bryr jeg meg veldig lite om, jeg er egentlig veldig liberal sånn sett. Jeg har egentlig ikke noe i mot personer som bruker doping, men jeg hater at det ikke står skrevet "doper" i panna på dem. Hvis man hadde brukt doping kun for sin egen del, vært innelåst i sin egen kjeller og vært helt anonym for hele verden så hadde ikke denne dopingen betydd noe. Dette er imidlertid ikke intensjonen for dopere selv om de måtte si de gjør det for egen del. Selv om det bokstavelig talt ikke er juks med doping, altså utenfor organisert idrett, så er det akkurat dette mannen i gata eller den vanlige interessert for kraftsport/muskelsport mener om dopingbruk. Samfunnet mener at doping er galt og hvis man oppnår resultater med hjelp av dop så kaller samfunnet det juks. Selv om dette altså ikke er en korrekt definisjon så forklarer det følelsen folk har om det. Og selv om de som bruker doping ikke konkurrerer med f.eks. styrkeløftere, direkte sportslig sett, så konkurreres det om oppmerksomhet, PR, sponsorpenger etc. Mange oppnår suksess pga. dopingbruken, suksess de aldri ville ha oppnådd uten dopingen. Dette er moralsk feil. Jeg forstår dopingbrukere veldig godt ; og jeg forstår de som virkelig satser og kan bli best i verden mot andre dopere. I noen tilfeller er det nesten umulig å ikke ta valget ; man kan føle at man har talentet til å kunne bli verdens sterkeste mann (strongman) såfremt man bruker doping. Det blir nesten for dumt å ikke dope i slike tilfeller, hvorfor skal man gå rundt og nesten vite med seg selv at man kunne blitt best, blitt storkjendis, tjent millioner av kroner og blitt historisk - og ikke bli det fordi det finnes folk som meg som mener at doping er galt? Skal man ofre drømmer og gi slipp på millionene bare fordi det blir sett på som umoralsk av andre? Ja, det er som sagt lett å forstå doperne, men fra å forstå til å kalle det riktig er noe annet. Jeg synes det er feil at folk ønsker å oppnå slike ting med doping. Jeg mener stolthet bør komme foran pengene og æren man får. Hvis de som hadde brukt doping hadde vært dumme nok, ironisk nok, til å offentlig fortelle at de bruker doping så hadde de tapt alt ; kanskje foruten en medalje som i seg selv ikke er verd noe. Når de signerer autografer og klapper en liten gutt på hodet så er de flotte mennesker og gode forbilder, på en måte, men de er samtidig svindlere. Den lille gutten tror jo det er et naturlig menneske han ser opp til, ikke en slags Frankenstein ; kjemisk-modifisert menneske.

Det er slik Zuul skriver det, en frustrasjon. Dopere kaller det misunnelse. Jeg synes det er helt galt ord å bruke fordi de med mine meninger har ikke sine meninger fordi de selv ønsker oppmerksomheten og mulighetene kun dopingbrukere kan få, men de ønsker at doping ikke skal ha noe positivt ved seg. Hvis en som er god med doping kunne vært, hadde vært, god uten doping så hadde han fortjent all den heder og ære som han med dopingen får ; det er bare det at så lenge det er doping inn i bildet så er det mange som gir denne personen heder og ære som de egentlig ikke ønsker å gi. Og slik virker det som om nesten alle vil at det skal være ; denne skjevheten av moralske verdier skal vedvare. Det skal være dopere på forsiden av blader og det skal være dopere i annonser for alt mulig. Det skal være dopere overalt. Kunstig skapte vinnere. Alle støtter opp om dette. Vi elsker det. Hvis Treningsforum slutter å bruke dopere på nesten alle bilder eller godta annonser med dopere så går alle medlemmene til Iform i stedet. Så stort er problemet at det virker umulig at det kan bli gjort noe med det. I bunn og grunn støtter vi alle opp om dét, selv jeg som skriver på dette forumet. Men hvis doperne hadde sluttet å dope da hadde alt blitt forandret ; så det må nok starte der. Og for at dopere skal slutte å dope og de som vurderer å begynne å dope ikke skal begynne å dope så må folk innen treningsmiljøet, som Treningsforum, forstå at det faktisk finnes de som vet å sette pris på dopingfrie prestasjoner. Og de må nesten læres til å forstå at det er den eneste riktige vei.

Blir nok et litt rotete innlegg dette, men essensen av det jeg prøver å si er at doping er det samme som juks i dagligtale. Alle blant mannen i gata ser på doping som juks selv om det ikke er en korrekt definisjon bokstavelig talt. Selv om dopingbrukere bare bruker doping uten å være aktive utøvere, hverken i organisert eller uorganisert idrett, så "jukser" de og setter potensielt dopingfrie personer i et dårligere lys. Bare dét at en dopet person gjør 150 kg i benkpress mens en dopingfri gjør 110 kg gjør at sistnevnte ikke føler seg tilstrekkelig eller at andre på gymet gir rosen til han som gjør 110 kg istedet for han på 150 kg. Den dopede personen får kanskje en kropp som gjør at han får alle damene på byen, som egentlig skulle tilfalt den hardtrenende rene kompisen. Det kan høres ut som latterlige eksempler, men det er reelle eksempler på noe som er feil. Helt totalt feil. Urettferdig.

Jeg tror de som ønsker å forstå, nå forstår. Så jeg avslutter her for denne gang, men jeg kommer aldri til å slutte kampen mot doping. Det er en uting.


her ser vi et brennende engasjement i kampen mot urett, noe som i for seg er vel og bra, men hadde ikke både du og samfunnet vært bedre tjent med at du rettet dine ressurser og påståtte engasjement mot noe som faktisk betyr noe? gi en slant til amnesty eller redd barna, tenk større enn treningsforum eller hva konsensus på gymmet er, for det betyr fint lite i det lange løp.

hvorvidt noen som benker 110 kg ikke får nok ros for dette, eller en bola fyr drar med seg ei dame hjem, utelukkende basert på sine bulende muskler (som du insinuerer), er nok de aller fleste fullstendig likegyldige til.

det handler om å være indre-motivert, og heller heve seg litt over behovet for skryt og anerkjennelse for hver minste ting man gjør. selvsagt er det godt med noen støttende ord på veien, men i bunn og grunn bør man klare seg forholdsvis greit på egenhånd.

nå er det ikke min hensikt å virke belærende eller ovenpå, men hvis ei dame konsekvent blir med den fyren med størst muskler hjem fra byen, er nok dette en dame det er like greit å ha styrt unna.

videre vil jeg si at det ikke finnes noen som fortjener eller kan gjøre krav på noe de ikke har. ingen går glipp av millioner av kroner siden de ikke har dopet seg, ingen forblir ungkar fordi en boler har tatt dama som skjebnen hadde forutbestemt at man skulle ende opp med, og viktigst av alt, selv om det er godt å pakke seg inn i denne romantiske offerrollen er det verken riktig eller sunt.

hva de millionene av kronene angår, er det viktig å presisere at evner/resultater/talent som regel har fint lite med suksess å gjøre. det kreves en god porsjon flaks, stå på-vilje, bekjentskaper, økonimisk backing og ikke minst karisma og at man er salgbar. det meste av dette lar seg nok også relatere til scenariet hvor "bolern tok drømmedama".

livet er verken matematisk oppbygd eller logisk, det holder ikke å prestere noe (f.eks å ta 300 kg i markløft når man er dopingfri) og forvente at man automatisk skal bli noe annet enn nettopp en dopingfri fyr som har tatt 300 kg i markløft.

og om det faktisk hadde vært slik at hva man oppnår av løft skulle ha noen særlig stor innvirkning på livet, så er det naivt å tro at de eneste skjelletene man har i skapet kommer i form av ampuller og piller, så hvis man virkelig vil nå langt, bli kjendis, bli styrtrik, er nok det å dope seg den absolutt mildeste formen for umoral man må tillate seg.
se på det som en test, har du det ikke i deg å dope deg, har du neppe noe å gjøre "på toppen".

hva den lille gutten og idolet angår, ser jeg ikke noe feil i dette. det gir ham noe å strekke seg mot (selv om det er uoppnåelig. men ærlig talt, hvem kan med hånden på hjertet si at de i det hele tatt har nådd noen oppnåelige idealer?). denne illusjonen er ikke på noen som helst måte verre enn de illusjonene hollywood og media selger barna våre på daglig basis, så atter en gang vil jeg si at dette synet er et resultat av for snevert fokus.

den dagen jeg får en sønn vil jeg mye heller at han ser opp til arnold fra glansdagene og alt det innebærer, enn de fleste av de verdiene og holdningene som presses på oss gjennom media (og som vi som gruppe desverre tar for god fisk).

uansett er det mye lettere å jobbe med hvordan vårt barn forholder seg til media, idoler, illusjoner og lignende, enn det er å forandre disse tingene.

kort oppsummert:
- livet er ikke matematikk
- vi kan ikke kreve noe av omverdenen, skjebnen eller andre personer, kun av oss selv
- idoler kommer og går, grunnverdiene består













Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!