Skrevet av Emne: For mye rot og underforum på treningsforum  (Lest 13354 ganger)

Utlogget Kassen aka strictboy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 399
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 399

  • Injuries!
For mye rot og underforum på treningsforum
« : 11. oktober 2010, 13:26 »
Dere som administrerer treningsforum: kunne det vært noe å ryddet opp litt?

Jeg synes det for eksempel finnes for mange underforum. Det finnes for eksempel et forum som heter Styrkeløft, og så er det et forum som heter Bilder av styrkeløftere, og så er det et forum som heter Diskuter artikler og så er det et forum som heter Konkurranser, underforum som alle kan dekke det som har med styrkeløft å gjøre

Jeg foreslå å legge ned en del underforum slik at de interessante tingene ikke blir spredd for mye. Hvis det er en artikkel som omhandler styrkeløft er det best å diskutere denne under styrkeløft og ikke under Diskuter artikler. Hvis det ligger filmklipp av For eksempel Magnusson som løfter 442,5 kg i mark er det best å poste denne under styrkeløft og ikke under Bilder av styrkeløftere (det var nettopp dette som trigget denne tråden etter at jeg i 15 år har irritert meg over alt rotet på treningsforum). Hvis det arrangeres en styrkeløft konkurranse er det best om dette diskuteres under styrkeløft og ikke en samlende konkurransetråd som i hvert fall ikke jeg leser.

Håper dere tar oppfordingen og kan ta en gjennomgang og rydde opp litt.
Sikkert lettest å la det være som det er, men det er veldig rotete spør du meg.

En annen ting er layout på treningsforum.no. Siden hadde ikke akkurat vunnet noen designpris for å si det mildt, men det krever nok et stort redesign for å rydde opp i dette, og det spørs om det er verdt det...

Utlogget Kassen aka strictboy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 399
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 399

  • Injuries!
Sv: For mye rot og underforum på treningsforum
« #1 : 14. oktober 2010, 08:01 »
Ingen administratorer som gidder svare?  Huh

Kan noen som eventuelt leser første innlegg her trykke på "rapporter til moderator" i tilfellet de ikke har sett oppfordringen...  yoyo

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Sv: For mye rot og underforum på treningsforum
« #2 : 14. oktober 2010, 09:49 »
Joda, ser poenget, men på en annen side synes jeg det er struktur og oversiktelighet her som fungerer veldig greit. Vi har ikke fått noen andre klager på dette før denne tråden. Diskuer artikler saken forblir eget forum, det blir ekstra arbeid for oss å måtte leite opp spesifikke forum for henholdsvis bygging, strongman, styrkeløft og diverse for artikler som omhandler forskjellig grener. Tar til meg kritikken og ser hva vi kan få gjort med det.
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget Kassen aka strictboy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 399
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 399

  • Injuries!
Sv: For mye rot og underforum på treningsforum
« #3 : 14. oktober 2010, 10:04 »
Joda, ser poenget, men på en annen side synes jeg det er struktur og oversiktelighet her som fungerer veldig greit. Vi har ikke fått noen andre klager på dette før denne tråden. Diskuer artikler saken forblir eget forum, det blir ekstra arbeid for oss å måtte leite opp spesifikke forum for henholdsvis bygging, strongman, styrkeløft og diverse for artikler som omhandler forskjellig grener. Tar til meg kritikken og ser hva vi kan få gjort med det.

Der var du endelig ja  Grin
Det er selvfølgelig lettest og minst arbeidskrevende å la alt være som det er, og jeg etterspør ikke et total redesign, bare en gjennomgang.
Jeg har for eksempel gått glipp av en del tråder fordi de ligger på ufornuftige steder: annonsering og rapportering av strongman-konkurranser har for eksempel  blitt diskutert under konkurransekategorien i stedet for i strongman-kategorien. Jeg leser aldri konkurransekategorien så da går jeg glipp av det.
Mange filmklipp osv blir dobbelpostet fordi de legges ut av noen under "bilder av styrkeløftere" og noen andre under vektløfterkategorien.
Det er også kategorier som heter ”Kosthold og Ernæring”, ”Kosttilskudd” og ”Mat og drikke” som for meg virker veldig overlappende.

Nå er oppfordringen gitt så får vi se om dere gidder ta dere bryet med å gjøre noe med det.

Utlogget Nico_

  • Teknisk support
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 99
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 99

  • Teknisk support
Sv: For mye rot og underforum på treningsforum
« #4 : 14. oktober 2010, 10:27 »
En annen ting er layout på treningsforum.no. Siden hadde ikke akkurat vunnet noen designpris for å si det mildt, men det krever nok et stort redesign for å rydde opp i dette, og det spørs om det er verdt det...
Noen forslag til hva som kan gjøres?

Utlogget Kassen aka strictboy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 399
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 399

  • Injuries!
Sv: For mye rot og underforum på treningsforum
« #5 : 14. oktober 2010, 10:37 »
Noen forslag til hva som kan gjøres?

Konkrete forslag har jeg ikke her og nå, men det som ødelegger inntrykket for min del er at for mye info er presset inn på enhver ledig plass. Ethvert tomrom er fylt opp med reklame osv.
Generelt er det lettere å orientere seg med litt luft mellom de forskjellige elementene.

Det finnes mange tips og eksempler på nettet for bra web-design, her er noen:

http://psd.tutsplus.com/tutorials/designing-tutorials/9-essential-principles-for-good-web-design/

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: For mye rot og underforum på treningsforum
« #6 : 14. oktober 2010, 10:40 »
Det er all reklamen som gjør det rotete for min del.. Hadde det vært ryddet opp i, kunne det økt kvaliteten på inntrykket på hele siden. Jeg snakker ikke nødvendigvis om å fjerne reklamen, men å rydde opp. Sette det opp så det ser litt mer ok ut, isteden for å bare kline inn bannere der det er plass.

Utlogget Nico_

  • Teknisk support
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 99
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 99

  • Teknisk support
Sv: For mye rot og underforum på treningsforum
« #7 : 14. oktober 2010, 14:05 »
Ja, er enig at reklame reduserer kvaliteten på siden og kan skape rot. Treningsforum er i en bransje med mindre aktører som ikke er så ressurssterke som statoil, tele2 og andre større selskaper. Da blir det vanskelig å redusere antall annonser også.

Uansett, det er absolutt noe vi skal ta en nærmere titt på - det å prøve å separere annonsene litt fra designet ellers, men i enkelte tilfeller vil det være umulig.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: For mye rot og underforum på treningsforum
« #8 : 14. oktober 2010, 14:16 »
Det er mye ledig plass på høyre side av skjermbildet, men det er kanskje bare meg?
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Kampen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 395
  • Honnør: 216
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 395

  • Flytende kalorier teller ikke
Sv: For mye rot og underforum på treningsforum
« #9 : 14. oktober 2010, 14:26 »
Han må nok ta hensyn til at ikke alle har like stor oppløsning. Ofte brukere sitter med feks 1024x768 fremfro 1600x1200. Mye variert. Så om de fyller på mere på utsiden så blir ikke reklamen sett av mange brukere, og dermed vil jo ikke sponsore ha plass der.

Eller tar jeg helt feil nå?

De fleste nå til dags har vel større skjerm enn maskinene i en barnehage
Jeg har et liv, det er bare virtuelt!


Utlogget Nico_

  • Teknisk support
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 99
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 99

  • Teknisk support
Sv: For mye rot og underforum på treningsforum
« #10 : 14. oktober 2010, 14:56 »
Dette sier hvertfall vår statistikk om oppløsninger. Så det er klart at majoriteten har større enn 1024 i bredden, og de fleste 1280 faktisk.

Kode:
1. 1280x800 = 28,22 % 
2. 1366x768  = 15,37 % 
3. 1280x1024 = 8,27 % 
4. 1440x900 = 7,17 % 
5. 1024x768 = 6,95 % 
6. 1680x1050 = 6,34 % 
7. 1920x1080 = 4,22 % 
8. 1920x1200 = 3,18 % 
9. 1024x600 = 2,16 % 
10. 1600x900 = 2,14 %

neonX

  • Gjest
Sv: For mye rot og underforum på treningsforum
« #11 : 14. oktober 2010, 15:00 »
Men feks denne siden her er tilpasset 1024 i bredden. Er jo fremdeles ikke noen vits ta enda en rad med reklame hvor faktisk mange potensielle kjøperer ikke ser? Om jeg skulle kjøpt plass for min reklame så har hvertfall ikke jeg villet kjøpt utenfor 1024 pga den risikoen.

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: For mye rot og underforum på treningsforum
« #12 : 14. oktober 2010, 15:13 »
Å midtstille siden bør ikke være noe problem? Så kan en ha reklamene på siden, bare dette vil jo gjøre det mye ryddigere enn at alt er klemt sammen, men vil kanskje lage trøbbel for de som sitter på en lav oppløsning.

Reklamen på f.ex http://psd.tutsplus.com/tutorials/designing-tutorials/9-essential-principles-for-good-web-design/ (bare for å ta et eksempel) er jo genialt lagt opp (synes JEG) på høyre side, og det ser veldig ryddig og delikat ut, selv om det bare er på én side.

Utlogget Nico_

  • Teknisk support
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 99
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 99

  • Teknisk support
Sv: For mye rot og underforum på treningsforum
« #13 : 14. oktober 2010, 15:27 »
reklamen er vel i hovedtrekk plassert på høyre side, topp og bunn på treningsforum, altså utenfor det som faktisk er innholdet (bortsett fra artikler, men så og si alle nettsteder har reklamer i artikler).

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: For mye rot og underforum på treningsforum
« #14 : 14. oktober 2010, 16:05 »
Hehe, det er ikke bare hvor de er plassert jeg tenker på, men hvordan. Det er jo en viss forskjell på de to, er du enig?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!