Skrevet av Emne: Nutrisport 90+ [VARSEL]  (Lest 52569 ganger)

Utlogget Krabbatten

Sv: Nutrisport 90+ [VARSEL]
« #120 : 04. mars 2011, 22:21 »
Fikk tak i en kilo jordbær får noen uker siden, blei med en scoop fra den boksen Smiley
Smakte som du blandet melk og hvetemel med svak jordbærsmak, blandet seg dårlig og
ble klompete.

Fikk enkelt og greit brekkninger av den, hehe
Prøv med en halv scoop og i underkant av 2dl skumma melk (eller det dobbelte, men jo mer jo dårligere blander det seg). Rist så hardt du kan, lenge. Drikk den straks før skummet forsvinner. Pleier å smake herlig Smiley
Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Utlogget Hr. Tang

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 156
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 156

Sv: Nutrisport 90+ [VARSEL]
« #121 : 05. mars 2011, 00:08 »
Kjøpte 5 kg med jordbærsmak av det utskjelte proteinet, men her var smaken veldig god. Nå har jeg akkurat fått 2,5 kg med bringebærsmak, også her er det ingenting å si på verken smak eller konsistens. Det er jo også et meget billig proteinpulver, selv om jeg er kjent med at proteininnholdet kanskje er noe lavere enn 85%...
Vil også berømme Norkost for meget rask levering. To dager etter bestilling har man varene hjemme!

Utlogget quintriceps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 181
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 181

Sv: Nutrisport 90+ [VARSEL]
« #122 : 05. mars 2011, 02:30 »
Skjønner ikke hvorfor dere gidder å gamble på sånt. Risikere å få en vond smak + de lyver om næringsinnholdet + at de slurver jo rett og slett grovt med produksjonen, bare putter oppi litt hvetemel og ertepulver og all slags dritt, mens dere betaler i dyre dommer. Det finnes så mange produsenter der ute, men dere klingrer til de (få) som faktisk har nervene til å bryte tilliten til forbrukerne Huh Ikke rart de tørr  Tongue

Ha litt respekt for dere selv som forbrukere. På den måten får vi huket vekk de useriøse produsentene. Hvis dere enkelt og greit bare slutter å kjøpe produktene deres, vil de til slutt legge ned og forsvinne fra markedet, og dere gir da i tilleg et sterkt signal til andre produsenter som vurderer å prøve seg med noe funny-business, at i dette markedet er det nulltolleranse for svindel.

Men men, gjør egentlig ikke meg noe. Jeg holder meg til merker man kan stole på. Er bare dere som taper, både penger og næring.

Utlogget teek

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 188
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 188

Sv: Nutrisport 90+ [VARSEL]
« #123 : 05. mars 2011, 08:29 »
Dumt at jeg nettopp hadde kjøpt en bøtte til før jeg leste om dette, men det blir iallefall min siste.
"Her er en vekt. Enjoy?" - glowee, 2011

Utlogget Hr. Tang

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 156
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 156

Sv: Nutrisport 90+ [VARSEL]
« #124 : 05. mars 2011, 12:28 »
Synes ikke det å kjøpe dette proteinet er å gamble. Har lest labtest (http://www.norkost.no/nutrisport_90_2500g_protein/P_448) av pulveret og det viser riktignok litt lite proteiner og litt mer fett enn hva som står påført produktet. Men jeg vet ihertfall hva det inneholder, og når prisen er ganske rimelig, synes jeg det er et ganske bra kjøp.  Jeg synes feks. ikke at et proteinpulver for ca 300-400 kr per kilo er noe godt kjøp heller...

Utlogget quintriceps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 181
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 181

Sv: Nutrisport 90+ [VARSEL]
« #125 : 06. mars 2011, 02:39 »
Synes ikke det å kjøpe dette proteinet er å gamble. Har lest labtest (http://www.norkost.no/nutrisport_90_2500g_protein/P_448) av pulveret og det viser riktignok litt lite proteiner og litt mer fett enn hva som står påført produktet. Men jeg vet ihertfall hva det inneholder, og når prisen er ganske rimelig, synes jeg det er et ganske bra kjøp.  Jeg synes feks. ikke at et proteinpulver for ca 300-400 kr per kilo er noe godt kjøp heller...

Du vet hva det inneholder? Nei, det er nettopp det du ikke vet. Når det har vist seg at de har tuklet med innholdet, så er det ingen labtest som kan fortelle deg hva pulveret består av. Det finnes mange "proteinkilder" som er mye billigere en whey, casein, etc, som de kan putte i pulveret, som vil vises som protein på labtester, men som vil ha en veldig mye dårligere biologisk verdi en dyre råvarer som whey, som dere egentlig betaler for... En labtest viser ikke HVA pulveret inneholder, bare makrofordelingen... Så det er det ingen måte dere kan finne ut av hva pulveret består av etter det er laget, så jo, gambling. Det finnes forøvrig også kjemikalier som vises som protein på labtester men som har en biologisk verdi på 0, dvs. det er ikke engang menneskeføde.

Og det finnes ikke noe pulver til 300-400 krone pr kilo. WPC fra et kvalitetsmerke koster ca 180 kr kiloen.

Men for all del, fortsett å trøkk i dere erteprotein... og bli løyet til, lev i trua.

Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Nutrisport 90+ [VARSEL]
« #126 : 06. mars 2011, 02:56 »
Enig i alt du sier, quintriceps. Godt skrevet, og forklart. Honnør! Smiley

Ps. Viss jeg ikke har misforstått hva du mente, så må jeg bare også legge til at det faktisk finnes pulver som koster helt opp i 300-400 kroner. Det er helt sykt! Her har du et eksempel: http://www.myo.no/shop/shop_vis.asp?id=2&kid=2&pid=100 . For ikke å snakke om skrekkeksempelet, de rådyre Multipower-tilskuddene (kriminelt dyrt spør du meg): http://mobech.no/Hjemmetrening/Kosttillskudd/Proteiner/MULTIPOWER%20PROF.WHEY%20sjokolade/860802 - 300 kroner for 750 GRAM! :p Har også sett pulver opp i 400 kroner på utenlandske sider, men ikke i Norge. ^^

Edit: Mente selvsagt QUINTRICEPS! Ser jeg hadde rettet svaret mitt til Hr. Tang først. Rettet på nå. Er quintriceps man bør høre på her; kjøp ikke av noen som har prøvd seg på svindel, selvsagt.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Nutrisport 90+ [VARSEL]
« #127 : 06. mars 2011, 09:30 »
Du vet hva det inneholder? Nei, det er nettopp det du ikke vet. Når det har vist seg at de har tuklet med innholdet, så er det ingen labtest som kan fortelle deg hva pulveret består av. Det finnes mange "proteinkilder" som er mye billigere en whey, casein, etc, som de kan putte i pulveret, som vil vises som protein på labtester, men som vil ha en veldig mye dårligere biologisk verdi en dyre råvarer som whey, som dere egentlig betaler for... En labtest viser ikke HVA pulveret inneholder, bare makrofordelingen... Så det er det ingen måte dere kan finne ut av hva pulveret består av etter det er laget, så jo, gambling. Det finnes forøvrig også kjemikalier som vises som protein på labtester men som har en biologisk verdi på 0, dvs. det er ikke engang menneskeføde.

Og det finnes ikke noe pulver til 300-400 krone pr kilo. WPC fra et kvalitetsmerke koster ca 180 kr kiloen.

Men for all del, fortsett å trøkk i dere erteprotein... og bli løyet til, lev i trua.
word

Utlogget Hr. Tang

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 156
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 156

Sv: Nutrisport 90+ [VARSEL]
« #128 : 06. mars 2011, 19:59 »
Du vet hva det inneholder? Nei, det er nettopp det du ikke vet. Når det har vist seg at de har tuklet med innholdet, så er det ingen labtest som kan fortelle deg hva pulveret består av. Det finnes mange "proteinkilder" som er mye billigere en whey, casein, etc, som de kan putte i pulveret, som vil vises som protein på labtester, men som vil ha en veldig mye dårligere biologisk verdi en dyre råvarer som whey, som dere egentlig betaler for... En labtest viser ikke HVA pulveret inneholder, bare makrofordelingen... Så det er det ingen måte dere kan finne ut av hva pulveret består av etter det er laget, så jo, gambling. Det finnes forøvrig også kjemikalier som vises som protein på labtester men som har en biologisk verdi på 0, dvs. det er ikke engang menneskeføde.

Og det finnes ikke noe pulver til 300-400 krone pr kilo. WPC fra et kvalitetsmerke koster ca 180 kr kiloen.

Men for all del, fortsett å trøkk i dere erteprotein... og bli løyet til, lev i trua.

Jeg har så godt jeg har kunnet vurdert produktet, og ut fra det trukket den slutningen at jeg kan kjøpe det. Man kan selvsagt ikke vite alt om produktene man kjøper og hva de inneholder.  Hvordan finner du ut hva ditt proteinpulver inneholder?
Jeg ser også at Nutrisport 90+ selges på mange andre nettsteder, så at det er bare søppel det tror jeg ikke.

Utlogget Bjørn R

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 292

Sv: Nutrisport 90+ [VARSEL]
« #129 : 08. mars 2011, 10:26 »
Er det sånn å forstå at det ikke foreligger noen som helst dokumentasjon på at det er erteproteiner i 90+?
Og at de siste testene fra Nutrisport i januar ikke festes lit til?

Utlogget quintriceps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 181
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 181

Sv: Nutrisport 90+ [VARSEL]
« #130 : 08. mars 2011, 11:28 »
Er det sånn å forstå at det ikke foreligger noen som helst dokumentasjon på at det er erteproteiner 90+?
Og at de siste testene fra Nutrisport i januar ikke festes lit til?


Jeg er ikke kjemiker, men som jeg har forstått det er det enten ikke mulig, eller svært vanskelig å labteste hva et pulver består av, dvs om det er whey, kasein, eller erteprotein. Å teste makrofordelingen (protein,karbo,fett) er enkelt og har blitt gjort flere tester av. Noen tester som ble gjort på pulveret i forbindelse med denne saken viste proteininnhold så lavt som 70%, mens produsenten hevder 89% proteininnhold. Produsentens egne tester har ikke overraskende vist høyere, ca 84% om jeg ikke husker feil.

Teorien om erteprotein oppstod da noen norske leverandører smakte og luktet på pulveret, og mange batcher hadde lukt og smak som erteprotein, eller hint av det, da dette har en karakteristisk lukt som er lett å kjenne igjen. Påfølgende labtester viste jo ivertfall at innholdet var tuklet med. På etikketen hevder produsenten av erteprotein brukes som et fortykningsmiddel eller noe i den duren, i veldig små mengder såklart. Men basert på ertesmaken kan man jo tenke seg frem til at dem sannsynligvis har dumpa i en del mer billig "fortykningsmiddel" og en del mindre dyr proteinråvare, for å spare penger såklart.

Det sier jo forøvrig også seg selv at man ikke fester lit til tester gjort av produsenten som viser bedre resultat en tester gjort av f. eks. distributørene her i Norge.

Utlogget Bjørn R

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 292

Sv: Nutrisport 90+ [VARSEL]
« #131 : 08. mars 2011, 11:52 »
Nå er jeg langt ifra en ekspert på dette området jeg heller, men når det brukes ord som "tenke seg til" og "sannsynligvis" så tar jeg det ikke for god fisk!
Jeg gikk også utifra at testene var utført av en uavhengig lab og dermed var ok, men dette vet jeg heller ikke nok om.
Det det for meg virker som om det altså koker ned til, er at noen forhandlerer har luktet og smakt seg frem til noe de tror det innholder? Men det forligger ikke tester som bekrefter erteproteiner, men derimot noe mindre proteiner på noen tester? Er det ca sånn å forstå?

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Nutrisport 90+ [VARSEL]
« #132 : 08. mars 2011, 20:17 »
Er det sånn å forstå at det ikke foreligger noen som helst dokumentasjon på at det er erteproteiner i 90+?
Og at de siste testene fra Nutrisport i januar ikke festes lit til?

det foreligger ingen dokumentasjon på at de batchene det ble reagert på av mange kunder IKKE innehold erteprotein isolate i for store mengder heller Wink

Ingen av oss som fjernet produktet fra våre shopper gadd bruke mer penger på å få analyser på et produkt vi fikk mange klager på. Vi bare sluttet å selge det. Smiley

Det er fullt mulig at nye batcher er helt i henhold. Altså at de leverer det det står på bøtten.... selvfølgelig med unntak av proteinMENGDEN. Den ligger selvfølgelig ikke på 90+ som navnet antyder.

Utlogget quintriceps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 181
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 181

Sv: Nutrisport 90+ [VARSEL]
« #133 : 09. mars 2011, 01:59 »
Nå er jeg langt ifra en ekspert på dette området jeg heller, men når det brukes ord som "tenke seg til" og "sannsynligvis" så tar jeg det ikke for god fisk!
Jeg gikk også utifra at testene var utført av en uavhengig lab og dermed var ok, men dette vet jeg heller ikke nok om.
Det det for meg virker som om det altså koker ned til, er at noen forhandlerer har luktet og smakt seg frem til noe de tror det innholder? Men det forligger ikke tester som bekrefter erteproteiner, men derimot noe mindre proteiner på noen tester? Er det ca sånn å forstå?

Nå kverulerer du på bakgrunn av tilfeldig ordvalg fra min side, jeg er ikke noe talsmann eller noe representant for noe som helst, jeg bare skriver raske svar.

For det første, det at nutrisport har sent pulver til en tredjepartslab for testing, er jo en farse. Hva tror du Nutrisport har gjort ?? Tror du det er Tangerudbakken borettslag som driver det firmaet ?? De er nok ikke så tilbakestående skjønner du...

Situasjonen er altså;

Nutrisport sender forseglede bøtter til distributør, uten kjennskap til at varene kommer til å bli testet. På bakgrunn av kraftig avvikende lukt, smak og konsistens, så blir pulveret testet. Testene viser lave 70% protein.

Så henvender distributørene seg naturligvis til produsenten, Nutrisport, etter at de har avslørt dem med buksa nede.

Nutrisport nekter å; svare for seg, komme med noen forklaring, unnskylde eller beklage seg, på flere måneder.

Plutselig (etter 2-3-4 mnd. usikker, men ivertfall 2) dukker dem opp med en labtest, fra en tredjepart, som viser 84% protein.

Profftips;

Nutrisport hevder at pulveret deres inneholder 89% protein
Det pulveret de VISSTE kom til å bli labtestet, viste 84% protein
Det pulveret de IKKE VISSTE kom til å bli labtestet, viste 70% protein


Vær så snill, det er så åpenbart at det gjør vondt. Selvfølgelig har dem, etter at svindelen er avslørt, laget pulver i henhold til hvordan de egentlig skulle ha gjort det hele tiden, også sendt dette avgårde til testing. Det er klart de er svindlere, men å slå flere spikre i sin egen kiste tror jeg ikke dem er noe hypp på. Labtesten fra deres side var vel ikke noe annet en èn forventet reaksjon fra noen som prøver å redde sitt eget skinn etter å ha blitt tatt på fersken.

For det andre. Jeg ser du prøver å avlede oppmerksomhet vekk fra hva som faktisk er situasjonen her. Ved å trekke frem det faktum at erteprotein-mistanken bare er gjetting fra distributørenes side, da dette egentlig ikke kan testes. Jeg ser deg ut på den. Fordi realiteten er, at dette med erteprotein-teorien rett og slett er SYKELIG urelevant i denne situasjonen. Det skjønner du selvfølgelig selv.

Om det er erterprotein, maltodextrin, hvetemel eller frysetørket vaginalsekret dem har putta oppi pulveret for å erstatte den manglende proteinråvaren, har selvfølgelig NADA å si. Så distributørene kan synse i vei, for det forrandrer ikke det faktum at;

Så lenge det ikke er 89% protein, eller en prosent som er akseptabelt nærme 89% protein, i pulveret, så svindler de oss. Nøyaktig hva de har brukt for å erstatte den andelen proteinråvare som mangler, er helt urelevant. Dette er fakta.

Og please, ikke kveruler på at 70% i forhold til 89% er en akseptabel feilmargin. Med en slik feilmargin vil du, med en 5 kilos bøtte, gå glipp av 1 kg (950 gram) rent protein.

Før folk fyrer opp kveruleringsapparatet;

At deres egne tester viser 84% istedenfor 89% klager jeg ikke på. 84% kan minne om akseptabelt. Selvom jeg personlig heller ville hatt nærmere 86-87%. Jeg trenger ikke ha 89.0000000 gram protein per 100 g for å ikke kalle det svindel, men her snakker vi om 70% i forhold til 89%, og ikke 83-85% i forhold til 89% osv. En slik feilmargin viser at noen har tuklet betydelig med innholdet.

Og hvis noen ikke har forståelse for hvorfor jeg da ikke bare bare legger argumentene på hylla etter å ha sett en labtest som viser 84%, så mener nå ivertfall jeg at det er nulltolleranse for svindel i denne bransjen.. og også forsåvidt i hvilke som helst andre lovlige bransjer. Når de har svindlet oss og løyet til oss èn gang, så er det èn gang for mye Smiley

Utlogget teek

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 188
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 188

Sv: Nutrisport 90+ [VARSEL]
« #134 : 09. mars 2011, 06:37 »
.... klippet

Honnør for godt innlegg!
"Her er en vekt. Enjoy?" - glowee, 2011

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!