Skrevet av Emne: Har Athletic Fitness en fremtid?  (Lest 29076 ganger)

Utlogget Glenn W

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 243
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 243

Sv: Har Athletic Fitness en fremtid?
« #15 : 27. oktober 2010, 12:45 »
Bra Marion og Sondre.

Det heter atletic, hva med vekk med fordømming. " Fordømmingen er de fysiske momentene" De seks beste går videre til symetri og lik poengsum tilslutt vil seieren til den som vinner de fysiske momentene eller her flest 1 plasser.

Og gjøre max chins max disps og 500 meter roing.

Da blir det en "folkelig del av del, eller idrett.

Utlogget Line Marion

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 61
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 61

Sv: Har Athletic Fitness en fremtid?
« #16 : 27. oktober 2010, 17:06 »
Syns det faktisk var et bra forslag!   biggrin Sånn som det er nå, så er det jo fysikken/utseende som trekker det lengste strået, dersom det står likt ellers. Og jeg liker veldig tanken på å få inn chins igjen, gjerne før dips og så roing til slutt med 1 min pause mellom hver. Da blir det litt mer sport ut av det!  Grin

Utlogget 3sp3n

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 960
  • Honnør: 69
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 960

Sv: Har Athletic Fitness en fremtid?
« #17 : 27. oktober 2010, 17:09 »
Og jeg liker veldig tanken på å få inn chins igjen, gjerne før dips og så roing til slutt med 1 min pause mellom hver. Da blir det litt mer sport ut av det!  Grin

Hvorfor de fjernet pull ups skjønner ikke jeg. Det er tung ja, men hva så? Dette er ikke en bikinikonkurranse. 

Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
Sv: Har Athletic Fitness en fremtid?
« #18 : 27. oktober 2010, 21:05 »
Hvorfor de fjernet pull ups skjønner ikke jeg. Det er tung ja, men hva så? Dette er ikke en bikinikonkurranse. 

Det ble fjernet av tidshensyn. Før så var f.eks. NM fordelt på to dager, nå er NM fordelt på en dag og i en mer kompakt utførelse (av hensyn til kostnader, inntekter og publikumsvennlighet slik jeg har forstått det). For å gjennomføre dette så måtte AF "barberes". Slik utviklingen har vært så var visst førstevalget å kutte AF helt, heldigvis så kom det en løsning som kunne aksepteres - derav dagens AF.

Så å gjennopta den opprinnelige versjonen blir kanskje ikke fruktbart, om ikke vanskelig gjennomførbart også.

Utlogget Line Marion

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 61
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 61

Sv: Har Athletic Fitness en fremtid?
« #19 : 29. oktober 2010, 14:38 »
Det ble fjernet av tidshensyn. Før så var f.eks. NM fordelt på to dager, nå er NM fordelt på en dag og i en mer kompakt utførelse (av hensyn til kostnader, inntekter og publikumsvennlighet slik jeg har forstått det). For å gjennomføre dette så måtte AF "barberes".

Det er helt forståelig at ting ble annerledes når både fitness og bygging skulle gjennomføres på samme dag, men å innføre chins før dips og roing med tidsgrense på 1 min og øvelsene skal utføres rett etter hverandre ville neppe ta så veldig mye mer tid enn nå. Da blir det 1 min utførelse + 1 min mer pause pr. deltaker i AF. Syns det hadde vært mer fruktbart å bruke tid på enn den nylig innførte "T"-walken i BF spør du meg i hvert fall (skjønner det er internasjonale bestemmelser, men dog)... Snakk om å "hore opp" "sporten" helt. Jeg mistet i hvert fall all lyst til å være med i BF når jeg så det opplegget.  woot

Ja til chins tilbake i AF - det er det tid til (ta heller kortere pause mellom forbedømming og finale)!  Cheesy

Utlogget Glenn W

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 243
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 243

Sv: Har Athletic Fitness en fremtid?
« #20 : 02. november 2010, 10:38 »
Kortere pause?
Dommere og de som jobber bør få en anledning til å få pust ibakken.

Heller sette større krav til utøverene.

Chins, 30 sek pause, dips, 30 sek pause, 1 min roing.

Når vedkommende starter på dips starter neste man på chins osv.
 

Utlogget Line Marion

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 61
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 61

Sv: Har Athletic Fitness en fremtid?
« #21 : 03. november 2010, 10:08 »
Kortere pause?
Dommere og de som jobber bør få en anledning til å få pust ibakken.

Heller sette større krav til utøverene.

Chins, 30 sek pause, dips, 30 sek pause, 1 min roing.

Når vedkommende starter på dips starter neste man på chins osv.
 


Skjønner det er en slitsom dag for alle involverte, men de klarer jo å ha kortere pause mellom forbedømming og finale under noen stevner var det jeg tenkte på. Noen steder er det 1 time andre er det 2...

Og 30 sek bare mellom chins, dips og roing...hehe spørs om det blir så mange som holder ut det kjøret! Wink


Utlogget Glenn W

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 243
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 243

Sv: Har Athletic Fitness en fremtid?
« #22 : 03. november 2010, 22:42 »
Sier jo ikke at de skal trene slik men. er man i form da er man i form og er ikke redd for å ta i et tak.

Utlogget arginin

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 15

Sv: Har Athletic Fitness en fremtid?
« #23 : 09. november 2010, 03:43 »
Interessant diskusjon. Jeg mener at AF må gjøres mer publikumsvennlig. Idag må publikum sitte med notisblokk og penn og gjøre notater for å få en oversikt over hvordan atletene har prestert. Dette må komme synlig fram på en skjerm eller lerret slik at det blir oversiktlig og mer spennende. Roing,dips og chins etter dagens norm med 60 sec pause høres friskt ut, og med ei oversiktlig tavle som fortløpende gav informasjon om hvordan atletene har prestert ville det nok blitt mye mer interessant og spennende for publikum og.

Utlogget Line Marion

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 61
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 61

Sv: Har Athletic Fitness en fremtid?
« #24 : 09. november 2010, 10:50 »
Helt klart! Smiley Jeg er stor tilhenger av chins og mener den har en selvskrevet plass i AF på lik linje med dips. Det skal være tøft!  Grin

Det med visning på skjerm/lerret hadde de jo før det ble byttet til CN, så jeg tror de jobber med saken for å få det til der også. Burde ikke være noe stort problem, da jeg i hvert fall har sittet uendelig mange timer på forelesning i samme sal med lerret og prosjektor. Wink


Utlogget OMD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 423
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 423

Sv: Har Athletic Fitness en fremtid?
« #25 : 29. januar 2011, 15:05 »
Vil ikke her ta så veldig del i en ellers litt het diskusjon, men syntes den formen som NBFA hadde i 20098 var den absolutt beste noensinne, men ja, den tar tid. Men den vil da også selvfølgelig skille klinten litt fra hveten når det gjelder den athletsike delen da dette ikke setter krav til bare syre, men også utholdenehet!

Den var som følger:

Utendørs "Hinderbane" inkl - farmers walk 15 meter (72,5kgx2) balanse på tau, tunnel, armgang, sprint 100 meter, trappeløp ca 177 trinn opp og ned (tilsv 70 meters hoppbakke) ny sprint 100 meter, og til slutt farmers tilbake igjen.. (ca 3:50 min på bestemann hvis jeg ikke husker feil) - teller 25%

så to timers pause mens andre grener pågikk.
Så chins og dips konk - teller 25% - max ant uten stopp.

Så symetridelen tilslutt - teller 50% - hit gikk kun finalistene, men i Larvik var vi bare 4 så...
Ingen høydeklasser eller vektbegrensning da de fysiske momentene utjevner slikt i mine øyne - er man athletisk så er man det Smiley


Skjønner selvfølgelig at dette tar litt mer tid, men du verden så mye morsommere det er å konkurrere !!!

bilder kan du her :

http://omdfitness.com/side3.html



Farmers


starten på trappa - tror den var delt i 4 deler..


dobbeltau - gikk på et og holdt i ett


tunnel


armgang


dips


chins


posering

Ole M D

..Et liv uten trening, er et liv uten mening...



http://olemortend.blogspot.com/
http://omdfitness.com/index.html



Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
Sv: Har Athletic Fitness en fremtid?
« #26 : 18. mai 2011, 19:07 »
Nordisk mesterskap(IFBB) foregår i Sverige i år og da er det nok den tradisjonelle formen som arrangeres. Svenskene er kjent for å ha hindeløyper som "skiller klinten fra hveten" som OMD ville sagt. Her er det bare å stille opp i sterkt antall i Norgesmesterskapet og ha forberedt seg godt på alle mulige former for utfordringer. Jeg liker dette :-) Og som en opplysning til alle som interesserer seg for Athletic Fitness i Norge: Svenskene arrangerer SM i Athletic Fitness på en egen dag/helg....

Utlogget thomasht86

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 224
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 224

  • Athletic Fitness Kaliber FKK
Sv: Har Athletic Fitness en fremtid?
« #27 : 18. mai 2011, 19:27 »
Nordisk mesterskap(IFBB) foregår i Sverige i år og da er det nok den tradisjonelle formen som arrangeres. Svenskene er kjent for å ha hindeløyper som "skiller klinten fra hveten" som OMD ville sagt. Her er det bare å stille opp i sterkt antall i Norgesmesterskapet og ha forberedt seg godt på alle mulige former for utfordringer. Jeg liker dette :-) Og som en opplysning til alle som interesserer seg for Athletic Fitness i Norge: Svenskene arrangerer SM i Athletic Fitness på en egen dag/helg....

Takk for info Smiley
"Tradisjonelt" vil si hinderbane, chins og dips, ikke sant?

24 år, 173cm,
Vekt: Konk: 73 kg
        Off: ca. 80kg
Treningsperser: (Uten utstyr)
Knebøy: 185 kg
Benk:  160 kg
Mark: 235 kg
Chins: 34 stk
Dips: 63 stk
Roing (1min): 367m

2. plass AF IGP Classic 2009
1. plass AF -180cm Oslo GP 2011

 Loggbok/profil
 Sponsor: Gymgrossisten.com

Utlogget Henrico4

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 300
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 300

  • In fact, I DO know SQUAT!
Sv: Har Athletic Fitness en fremtid?
« #28 : 18. mai 2011, 20:05 »
Er det noen gym som driver med AF i Akershus/Lillestrøm-området?
Alder: 21 år
Vekt:
(Mai 2011) 72 kg
(August 2011) 67 kg
(September 2011) 68 kg
Høyde: 177 cm

Mitt lille eventyr (logg)
          
     Knebøy

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
Sv: Har Athletic Fitness en fremtid?
« #29 : 18. mai 2011, 20:47 »
Thomasht86: Det stemmer.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!