Skrevet av Emne: Hvem er meste interessert i trening?  (Lest 15535 ganger)

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Hvem er meste interessert i trening?
« : 13. oktober 2010, 11:22 »
Håper ingen blir fornærmet med dette innlegget. Det er ikke meningen.  Jeg har et inntrykk av at styrkeløftere er gjennomsnittlig mer interessert i lære og lese om trening enn vektløftere. På meg virker det som vektløftere er fornøyd med sine treningsmetoder og ikke er så interessert i se hva andre idretter driver på med. Styrkeløftere kan mye om andre idretter (f.eks vektløfting og kroppsb.) og er stadig på søken etter å lære noe nytt.

Dette gjelder kanskje i enda større grad for kroppsbyggere. Tror de kan enormt mye om trening.


neonX

  • Gjest
Sv: Hvem er meste interessert i trening?
« #1 : 13. oktober 2010, 11:47 »
Mye å diskutere..

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Sv: Hvem er meste interessert i trening?
« #2 : 13. oktober 2010, 12:30 »
Nå er det kanskje slik at vektløftersporten er den som har de meste utviklete treningsmetodene gjennom at det er en olympisk idrett og at de øst-europeiske landene har forsket, erfart og funnet de beste treningsmetodene. Vektløftere vet kanskje at dette er den beste treningen. Er kanskje også slik at vektløftere har trenere som setter opp opplegg, slik at de ikke trenger å tenke så mye selv? Det er kanskje oftere at styrkeløftere trener seg selv.

Utlogget Kai Mysterio

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 292
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 292

  • Never Back Down
Sv: Hvem er meste interessert i trening?
« #3 : 13. oktober 2010, 12:53 »
det er vel meg?
Oslo Styrkeløftklubb
Sponsor: Move Treningssenter m gratis trening
NM Benkpress 2012 1# plass
NM Styrkeløft 2012 2# plass
NM Benkpress 2013 1# plass

Alder: 21 år  Høyde: 163 cm Vekt: 60

MAX:
Benkpress 127,5 Raw - 157,5(norges rekord) Norgesmester 2012
Knebøy:    150 Raw - 190
Markløft:   160 Raw - 182,5
Youtube:
http://www.youtube.com/user/Kaisindre
http://www.youtube.com/user/Kaisindre
http://www.youtube.com/user/Kaisindre
http://www.youtube.com/user/Kaisindre
http://www.youtube.com/user/Kaisindre
Bildelogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99718.0

Utlogget uglypie

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 26

Sv: Hvem er meste interessert i trening?
« #4 : 13. oktober 2010, 14:38 »
"...de øst-europeiske landene har forsket, erfart og funnet de beste treningsmetodene".

Hvis noen tror dette er sant bør de tenke seg litt om! Det finnes uttallige treningsmetoder fra hele verden, og enhver oppegående person ser at det er både fordeler og ulemper med alle metodene. Dessuten så har forskningen fra f.eks gamle soviet unionen en del forenklinger som gjør at "den beste treningsmetoden" umulig kan ha blitt funnet. (Kanskje litt åpenbart?). Jeg er nok enig i at vektløftersporten har noen av de mest utviklede treningsmetodene siden det har vært mye forskning på emnet.

Når det gjelder det opprinnelige spørsmålet ditt så har jeg ikke peil. Det eneste jeg vet er at jeg personlig er veldig interessert i å lære om trening, men hvordan det er generelt med vektløftere aner jeg ikke.





Utlogget Yap

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 108
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 108

Sv: Hvem er meste interessert i trening?
« #5 : 13. oktober 2010, 17:23 »
Håper ingen blir fornærmet med dette innlegget. Det er ikke meningen.  Jeg har et inntrykk av at styrkeløftere er gjennomsnittlig mer interessert i lære og lese om trening enn vektløftere. På meg virker det som vektløftere er fornøyd med sine treningsmetoder og ikke er så interessert i se hva andre idretter driver på med. Styrkeløftere kan mye om andre idretter (f.eks vektløfting og kroppsb.) og er stadig på søken etter å lære noe nytt.

Dette gjelder kanskje i enda større grad for kroppsbyggere. Tror de kan enormt mye om trening.



og kva baserar du desse påstandane på då?
Handståande terapimeister! Eg e jevlige..

Utlogget Auk89

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 068
  • Honnør: 348
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 068

  • If doing your best aint good enough, get better!!
Sv: Hvem er meste interessert i trening?
« #6 : 13. oktober 2010, 17:25 »
og kva baserar du desse påstandane på då?

Sikkert at styrkeløftere skriver med på tf.no hehe
Proteinfabrikken.no

Norges 2. sterkeste mann -105kg 2013
7. plass VM -105kg 2013
1. plass Exhale strongmankonk +100kg 2014
1. plass Gjøvik strongmankonk 2014
1. plass Europas sterkeste mann u105kg 2014

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Hvem er meste interessert i trening?
« #7 : 13. oktober 2010, 17:31 »
Jeg tror dette gjelder kroppsbyggere til en viss grad, men ikke så mye vektløftere. Kroppsbygging har jo de derre splittene sine og ideene om pump og alt det tullet. Virker ikke som om de gidder å følge så mye med på de mer dopingfrie miljøene som også driver med styrketrening.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Sv: Hvem er meste interessert i trening?
« #8 : 13. oktober 2010, 19:38 »
og kva baserar du desse påstandane på då?

Baserer det ikke på noe mer mine egne obeservasjoner. En av dem er som en annen nevner, de skirver mere på TF. Hvem har flest medlemmer? Vektløfterforbundet eller styrjeløftforbundet?

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: Hvem er meste interessert i trening?
« #9 : 13. oktober 2010, 19:44 »
Tja, styrkeløftere i Norge virker faktisk ganske fastkjørte på ting som at Dietmar er gud og nærmest alle andre treningsformer er bortkastet tid. Interessert i trening er de nok men det er nok ikke de som sitter og lærer seg mest om ernæring og fysiologi eller inkorporerer nyeste nytt (ikke at det nødvendigvis er positivt å gjøre det...) i treningen sin.

Selve interessen for trening er nok like stor blant de fleste styrkeutøvere, styrkeløftere, strongmen, vektløftere, byggere og fitnessutøvere, da alle disse nærmest lever og ånder for trening og resultater i en eller annen grad.  Smiley

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Hvem er meste interessert i trening?
« #10 : 13. oktober 2010, 19:51 »
Byggere kan nok mer om kjemisk påvirkning på treningsresultatene enn den vanlige treningsinteresserte mann Smiley
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Sv: Hvem er meste interessert i trening?
« #11 : 13. oktober 2010, 20:25 »
Tja, styrkeløftere i Norge virker faktisk ganske fastkjørte på ting som at Dietmar er gud og nærmest alle andre treningsformer er bortkastet tid. Interessert i trening er de nok men det er nok ikke de som sitter og lærer seg mest om ernæring og fysiologi eller inkorporerer nyeste nytt (ikke at det nødvendigvis er positivt å gjøre det...) i treningen sin.

Selve interessen for trening er nok like stor blant de fleste styrkeutøvere, styrkeløftere, strongmen, vektløftere, byggere og fitnessutøvere, da alle disse nærmest lever og ånder for trening og resultater i en eller annen grad.  Smiley


Dietmar har vel erfaring fra vektløfting?

Utlogget FRODRIS HAUGENENKO

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 241
  • Honnør: 103
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 241

Sv: Hvem er meste interessert i trening?
« #12 : 13. oktober 2010, 21:11 »
Dietmar er gud, Carl Yngvar Christensen er jesus Bow
27år - 113kg - 180cm
Godkjente Stevne perser:
Bøy:287,5 Benk:180 Mark:270
                         http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88651.0

vbear90

  • Gjest
Sv: Hvem er meste interessert i trening?
« #13 : 13. oktober 2010, 21:17 »
Håper ingen blir fornærmet med dette innlegget. Det er ikke meningen.  Jeg har et inntrykk av at styrkeløftere er gjennomsnittlig mer interessert i lære og lese om trening enn vektløftere. På meg virker det som vektløftere er fornøyd med sine treningsmetoder og ikke er så interessert i se hva andre idretter driver på med. Styrkeløftere kan mye om andre idretter (f.eks vektløfting og kroppsb.) og er stadig på søken etter å lære noe nytt.

Dette gjelder kanskje i enda større grad for kroppsbyggere. Tror de kan enormt mye om trening.


Eg kan faktisk ikkje få meg til å tru at dette/du er ein seriøs profil, Eric Heiden Smiley

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Sv: Hvem er meste interessert i trening?
« #14 : 13. oktober 2010, 23:53 »
Eg kan faktisk ikkje få meg til å tru at dette/du er ein seriøs profil, Eric Heiden Smiley

Jeg prøver å få i gang en diskusjon på en ærlig og redelig måte, da må det være unødvening å svare surt tilbake. I alle fall fra "seriøse" utøvere. Svar skikkelig eller la vær og svar!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!