Skrevet av Emne: Hvem er meste interessert i trening?  (Lest 15542 ganger)

Utlogget Jostein Frøyd

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 350
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 350

Sv: Hvem er meste interessert i trening?
« #15 : 14. oktober 2010, 00:42 »
lærerne fortalte på skolen at det ikke fins dårlige spørsmål. ser ut som om andre også fikk høre det Grin

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Hvem er meste interessert i trening?
« #16 : 14. oktober 2010, 00:51 »
Jeg prøver å få i gang en diskusjon på en ærlig og redelig måte, da må det være unødvening å svare surt tilbake. I alle fall fra "seriøse" utøvere. Svar skikkelig eller la vær og svar!
Lag skikkelige spørsmål, eller lavær å still spørsmål.
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget Yap

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 108
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 108

Sv: Hvem er meste interessert i trening?
« #17 : 14. oktober 2010, 00:57 »
kvar er det du trenar og får desse "observasjonane" dine?

eg har endå tilgode å møte ein kroppsbygger som veit kva rykk og støt er.
alle vektløftera og styrkeløftera eg har møtt veit kva bicepscurl og tricepspress er.
alle vektløftera og styrkeløftera eg har møtt veit kor mykje protein, karb og feitt dei treng.
 traff ein gong ein kroppsbygger som åt agurk etter trening fordi det økte antall muskelceller i alle dra-musklane.

det er ikkje bra og dra alle under samme kam heiden.
eg trur eg lyte sei meg einig med vebjørn her.
Handståande terapimeister! Eg e jevlige..

Utlogget Jostein Frøyd

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 350
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 350

Sv: Hvem er meste interessert i trening?
« #18 : 14. oktober 2010, 01:04 »
Eric Heiden: DET FINS DÅRLIGE SPØRSMÅL!! hvis lærerne sa noe annet løy de for deg!

det er vanskelig og se at det er en seriøs person med master i idrett bak innleggene dine?


Utlogget Sleggjesletvold

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 254
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 254

Sv: Hvem er meste interessert i trening?
« #19 : 14. oktober 2010, 01:24 »
Eg trur det blir veldig skeivt å gruppere kunnskap/interesse for trening etter kva idrett utøvarane satsar på. Det er stor skilnad på folk innom dei ulike aktivitetane òg. Tak friidretten som er min heimplass, nokre utøvarar kan "alt", går trenarkurs, veit akkurat kva og kvifor dei gjer den serskilde øvinga eller den serskilde øykta. Andre kan og veit lite, men har mykje talent, gode trenarar, likar å trene og tevle, og kjem ganske langt på det.

Eg vil tru at byggjarar, styrkelyftarar og vektlyftarar på høgt nasjonalt nivå båe kan ein del og har ei viss interesse for å lære meir. No ser det sjølvsagt ut som styrkelyftarane er i fleirtal her inne samanlikna med vektlyftarane, men det er òg omlag fire gonger so mange aktive styrkelyftarar som vektlyftarar i Noreg, basert på kor mange som løyser tevlingslisens i dei to forbunda.

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Sv: Hvem er meste interessert i trening?
« #20 : 14. oktober 2010, 15:53 »
Eric Heiden: DET FINS DÅRLIGE SPØRSMÅL!! hvis lærerne sa noe annet løy de for deg!

det er vanskelig og se at det er en seriøs person med master i idrett bak innleggene dine?



Ikke for å være frekk (men får gi litt tilbake). Kanskje debattene ligger på et litt for høyt nivå for deg? Jeg har master i idrett. Fra mellomfag og master har jeg bare på 1-tallet og A-er på alt som har med trening å gjøre. Så noe må jeg da kunne. Det virker som du er redd for nytenking og ville ikke rokke ved gamle treningsteorier. Wink

vbear90

  • Gjest
Sv: Hvem er meste interessert i trening?
« #21 : 14. oktober 2010, 16:05 »
Jeg prøver å få i gang en diskusjon på en ærlig og redelig måte, da må det være unødvening å svare surt tilbake. I alle fall fra "seriøse" utøvere. Svar skikkelig eller la vær og svar!
Det var ikkje meint som å vere sur, det var meint for å påpeike at eg trur at dette er ein tulle-profil. Dette førekjem frå tid til anna på treningsforum. Dette trur eg fordi slike påstander som tar alle over ein kam stort sett berre er meint for å provosere og tulle med folk.

Men viss eg tar feil, så forstår eg at du oppfatta det som surt Wink

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Sv: Hvem er meste interessert i trening?
« #22 : 14. oktober 2010, 16:59 »
Det var ikkje meint som å vere sur, det var meint for å påpeike at eg trur at dette er ein tulle-profil. Dette førekjem frå tid til anna på treningsforum. Dette trur eg fordi slike påstander som tar alle over ein kam stort sett berre er meint for å provosere og tulle med folk.

Men viss eg tar feil, så forstår eg at du oppfatta det som surt Wink

Ok, da skjønner jeg ditt utsagn. Er egentlig ikke ute etter å provoserer, bare diskutere litt. Men jeg kan skjønne at min påstand kan være provoserende. Ville bare høre om noen hadde mening om dette. Jeg ønsker ikke å skjære alle over en kam, dette er bare min oppfatning av interessen for trening. Men det er på et tynt grunnlag. Vanker ikke så mye i disse miljøene.

På et like tynt grunnlag synes jeg de friidrettsutøverne som er inne her er mer åpen for andre tanker enn de tradisjonelle enn mange fra andre idretter.

vbear90

  • Gjest
Sv: Hvem er meste interessert i trening?
« #23 : 14. oktober 2010, 17:16 »
Ok, da skjønner jeg ditt utsagn. Er egentlig ikke ute etter å provoserer, bare diskutere litt. Men jeg kan skjønne at min påstand kan være provoserende. Ville bare høre om noen hadde mening om dette. Jeg ønsker ikke å skjære alle over en kam, dette er bare min oppfatning av interessen for trening. Men det er på et tynt grunnlag. Vanker ikke så mye i disse miljøene.

På et like tynt grunnlag synes jeg de friidrettsutøverne som er inne her er mer åpen for andre tanker enn de tradisjonelle enn mange fra andre idretter.
Eg trur nok at mykje av grunnen til at du har oppfatta dette er at vi berre er nokre få vektlyftarar på treningsforum. Vektlyftarane i Noreg er klar over at vi har mykje å lære, sidan vi har ein veg å gå mot verdstoppen.

Men NVF har gjennomført eit veldig bra tiltak, og det er eit samarbeid med det Latviske landslaget som inneberer at vi er på fleire samlingar der(i år vert det fire 7-10dagars samlingar) og har kontakt med dei via mail gjennom heile året og samarbeidar på stemner. Sjølv har eg lært mykje av styrkelyftarar(Dietmar filosofi) og friidrettsfolk. Sjølv om idrettane er veldig forskjellige, så er det mange moment som er i høgaste grad overførbare.

Dessutan trur eg at det som avgjer i kva grad ein er villeg til å tilegne seg ny kunnskap er kor interessert ein er i sin idrett og om ein har lyst å kome på eit høgt nivå.

vbear90

  • Gjest
Sv: Hvem er meste interessert i trening?
« #24 : 14. oktober 2010, 17:17 »
Eg trur nok at mykje av grunnen til at du har oppfatta dette er at vi berre er nokre få vektlyftarar på treningsforum. Vektlyftarane i Noreg er klar over at vi har mykje å lære, sidan vi har ein veg å gå mot verdstoppen.

Men NVF har gjennomført eit veldig bra tiltak, og det er eit samarbeid med det Latviske landslaget som inneberer at vi er på fleire samlingar der(i år vert det fire 7-10dagars samlingar) og har kontakt med dei via mail gjennom heile året og samarbeidar på stemner. Sjølv har eg lært mykje av styrkelyftarar(Dietmar filosofi) og friidrettsfolk. Sjølv om idrettane er veldig forskjellige, så er det mange moment som er i høgaste grad overførbare.

Dessutan trur eg at det som avgjer i kva grad ein er villeg til å tilegne seg ny kunnskap er kor interessert ein er i sin idrett og om ein har lyst å kome på eit høgt nivå. Ikkje om ein driv med innebandy eller fotball.

Utlogget SteinD

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 37
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 37

Sv: Hvem er meste interessert i trening?
« #25 : 14. oktober 2010, 17:28 »
Ikke for å være frekk (men får gi litt tilbake). Kanskje debattene ligger på et litt for høyt nivå for deg? Jeg har master i idrett. Fra mellomfag og master har jeg bare på 1-tallet og A-er på alt som har med trening å gjøre. Så noe må jeg da kunne. Det virker som du er redd for nytenking og ville ikke rokke ved gamle treningsteorier. Wink

Du er nok en god teoretisk utøver !!!
Gammel mann gjør så godt han kan.......

Utlogget Pripps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 107

Sv: Hvem er meste interessert i trening?
« #26 : 14. oktober 2010, 17:35 »
Er da mange vektløftere på forumet her. Men de har ingen stor draktdiskusjon eller særlig behov for å rakke ned på andre sporter/idretter, så de tar kanskje ikke så mye plass?

Mitt inntrykk er at vektløftere i mye større grad holder seg oppdatert hva anngår rehab, god oppvarming, oppbygging av trening, tøyning osv enn det mange styrkeløftere ser ut til å gjøre, men jeg skal holde meg for god til å trekke noen konklusjoner pga. det. Er jo egentlig en umulig diskusjon. Smiley  
Behind every happy man there is a woman who takes it in the ass

Utlogget kubein

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 806
  • Honnør: 316
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 806

Sv: Hvem er meste interessert i trening?
« #27 : 14. oktober 2010, 17:44 »
Ikke for å være frekk (men får gi litt tilbake). Kanskje debattene ligger på et litt for høyt nivå for deg? Jeg har master i idrett. Fra mellomfag og master har jeg bare på 1-tallet og A-er på alt som har med trening å gjøre. Så noe må jeg da kunne. Det virker som du er redd for nytenking og ville ikke rokke ved gamle treningsteorier. Wink

Du har master i idrett. Likevel presterer du å vise stor mangel på forståelse for faget ditt i annethvert innlegg her. Overraskende nok evner du heller ikke å ta til deg det mere oppegående folk etter beste evne forsøker å forklare deg. Gratulerer med dagen, du er nok ett bevis på at selv trangskaller kan skaffe seg en mastergrad

vbear90

  • Gjest
Sv: Hvem er meste interessert i trening?
« #28 : 14. oktober 2010, 18:04 »
Er da mange vektløftere på forumet her.
Begynner å verte fleire, men vi er nok framleis under 20stk.

Utlogget Jostein Frøyd

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 350
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 350

Sv: Hvem er meste interessert i trening?
« #29 : 14. oktober 2010, 18:07 »
hva bruker du svarene du får på spørsmålene dine til?

hvor mange spørsmål har du kommet med her inne, begynner og bli en del. og du får mange gode svar fra mange oppegående personer. Så begynner du og diskutere på de gode svarene og kverulerer til og med rundt deg selv, og svarer at det kan være vanskelig og holde styr på sine egene argumenter.

virker som du kverulerer bare for og gjøre det, da er det vanskelig og holde seg unna usaklighetene.

på spørsmål som dette er det vel kanskje ingen som er på høyt nok nivå?

Ikke for å være frekk (men får gi litt tilbake). Kanskje debattene ligger på et litt for høyt nivå for deg? Jeg har master i idrett. Fra mellomfag og master har jeg bare på 1-tallet og A-er på alt som har med trening å gjøre. Så noe må jeg da kunne. Det virker som du er redd for nytenking og ville ikke rokke ved gamle treningsteorier. Wink
Hva bruker du masteren din til?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!