Skrevet av Emne: Hvem er meste interessert i trening?  (Lest 15474 ganger)

Utlogget endresaa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 439
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 439

Sv: Hvem er meste interessert i trening?
« #30 : 14. oktober 2010, 18:17 »
Jeg har et meget enkelt svar for spørsmålet ditt: Den som er mest interessert i trening er den som bruker mest tid og energi på å skaffe seg kunnskap og erfaring.

Det går ikke an å sette sportene opp mot hverandre her, da det er totalt individuelt hvor mye tid en bruker på å skaffe seg kunnskap og erfaring. Å sette bygging, vektløfting, strongman osv opp i mot hverandre blir jo bare helt tullete og meningsløst da det er umulig å komme frem til en konklusjon.
-Endre
 181 cm lang.
Kroppsvekt: 80-100kg
Eks
Treningsveileder/PT, www.mandaltreningssenter.no

Utlogget s0pr0

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 518
  • Honnør: 232
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 518

  • With the force of one thousand suns!
Sv: Hvem er meste interessert i trening?
« #31 : 14. oktober 2010, 18:35 »
Heiden formulerer seg kanskje litt klønete, men ellers er ikke spørsmålet så dumt som mange skal ha det til. Kanskje litt søkt problemstilling, og selvfølgelig umulig å gi noe entydig svar på, men i og for seg en interessant tanke.

Styrkeløft i Norge er på et langt høyere nivå i internasjonal målestokk enn både vektløfting og kroppsbygging. Kombinert med at det er langt flere dyktige styrkeløftere enn vektløftere her på tf (ikke nødvendigvis prosentvis,) som deler av kunnskapen sin og viser engasjement, er noen av Heidens antakelser fullt forståelige, om enn kanskje ikke helt korrekte.

Min hypotese er at interessen er noenlunde lik i de to miljøene. Jeg oppfatter vektløfterne som seriøse og læringsvillige. Samtidig er vektløfting en idrett der det kreves utrolig mye teknikk- og bevegelighetstrening, og det er da kanskje litt vanskeligere å hente impulser fra andre idretter, man er til en viss grad bundet.

Kroppsbyggere er det jo egentlig ikke vits i å dra inn, de fleste er mer interessert i hvilke stoffer de trykker i seg enn hvordan treningen kan perfeksjoneres. Fullt forståelig, for treningen blir nesten irrelevant med de mengdene enkelte kjører i seg, men det forandre ikke det faktum at flesteparten sverger til myter og vranglære.


Utlogget Yap

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 108
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 108

Sv: Hvem er meste interessert i trening?
« #32 : 14. oktober 2010, 20:05 »
korleis kjem du fram til dette då, når du ikkje er i miljøet?

kva var masteroppgåva di?
Handståande terapimeister! Eg e jevlige..

Utlogget endresaa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 439
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 439

Sv: Hvem er meste interessert i trening?
« #33 : 14. oktober 2010, 20:16 »
Kroppsbyggere er det jo egentlig ikke vits i å dra inn, de fleste er mer interessert i hvilke stoffer de trykker i seg enn hvordan treningen kan perfeksjoneres. Fullt forståelig, for treningen blir nesten irrelevant med de mengdene enkelte kjører i seg, men det forandre ikke det faktum at flesteparten sverger til myter og vranglære.



Tror du helt ærlig på at de FLESTE kroppsbyggere anskaffer seg mer kunnskap om dop enn trening?

Du kan ikke ta alle under 1 kam bare fordi du vet om en bygger som trener hjemme i kjelleren og kjører i seg til sammen en halvkilo dop hver fredag..
-Endre
 181 cm lang.
Kroppsvekt: 80-100kg
Eks
Treningsveileder/PT, www.mandaltreningssenter.no

Utlogget s0pr0

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 518
  • Honnør: 232
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 518

  • With the force of one thousand suns!
Sv: Hvem er meste interessert i trening?
« #34 : 14. oktober 2010, 22:10 »
Tror du helt ærlig på at de FLESTE kroppsbyggere anskaffer seg mer kunnskap om dop enn trening?

Du kan ikke ta alle under 1 kam bare fordi du vet om en bygger som trener hjemme i kjelleren og kjører i seg til sammen en halvkilo dop hver fredag..
Ja.
Det sagt, så mener jeg med kroppsbyggere kokurrerende kroppsbyggere.

Utlogget endresaa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 439
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 439

Sv: Hvem er meste interessert i trening?
« #35 : 14. oktober 2010, 22:16 »
Ja.
Det sagt, så mener jeg med kroppsbyggere kokurrerende kroppsbyggere.

Da kjenner du ikke mange seriøse kroppsbyggere tydeligvis.

Hadde du sagt "kroppsbyggere som ikke konkurerer/hobbybolere" så hadde jeg vært delvis enig. De aller fleste seriøse konkurrerende kroppsbyggere har meget god peiling på trening, i og med at de er blod-seriøse og omtrent alt i hverdagen dems handler om sporten.
Kroppsbygging er en sport hvor mange faktorer spiller inn, jo mer kunnskap du har om enhver faktor jo bedre kroppsbygger blir du, det er noe alle vet og derfor har kroppsbyggere god peiling på kost, trening osv.. Å si noe annet vil være direkte trangsynt og naivt.
-Endre
 181 cm lang.
Kroppsvekt: 80-100kg
Eks
Treningsveileder/PT, www.mandaltreningssenter.no

Utlogget s0pr0

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 518
  • Honnør: 232
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 518

  • With the force of one thousand suns!
Sv: Hvem er meste interessert i trening?
« #36 : 14. oktober 2010, 23:08 »
Hehe.

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Sv: Hvem er meste interessert i trening?
« #37 : 15. oktober 2010, 08:48 »
Du er nok en god teoretisk utøver !!!
Du er nok en god teoretisk utøver !!!

Det kan du nok ha rett i.

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Sv: Hvem er meste interessert i trening?
« #38 : 15. oktober 2010, 09:01 »
hva bruker du svarene du får på spørsmålene dine til?

hvor mange spørsmål har du kommet med her inne, begynner og bli en del. og du får mange gode svar fra mange oppegående personer. Så begynner du og diskutere på de gode svarene og kverulerer til og med rundt deg selv, og svarer at det kan være vanskelig og holde styr på sine egene argumenter.

virker som du kverulerer bare for og gjøre det, da er det vanskelig og holde seg unna usaklighetene.

på spørsmål som dette er det vel kanskje ingen som er på høyt nok nivå?
Hva bruker du masteren din til?


Er muligens litt kverulerende. Ikke bevisst. En sak har alltid flere sider. Vil få fram ulike meninger og høre hva andre mener. Er vel ingen grunn til å hisse seg opp av den grunn. Synes du spørsmålene er uinteressant, så la vær og svar. Jeg synes mye av det som diskuteres her inne ikke er av interesse for meg. Da kritiserer jeg ikke  spørsmålsstillerene, da lar jeg vær og svare. Det burde du også gjøre. Svar skikkelig, eller la vær og svar. Du vil ta deg mye bedre ut.

Ellers har jeg vel brukt mastern til å få meg jobb. Det meste av det jeg kan (event ikke kan) har jeg lært av å lese og tenke på trening på egenhånd. Nå foreslår jeg at du tar alle dårlige spørmål med et smil og fokuserer på de som er interessante for deg:))

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Sv: Hvem er meste interessert i trening?
« #39 : 15. oktober 2010, 09:08 »
korleis kjem du fram til dette då, når du ikkje er i miljøet?

kva var masteroppgåva di?

Jeg kjenner mange styrkeløftere, vektløftere og kroppsbyggere. Har snakket med dem og sett dere engasjement for trening. Men skal alle meninger som ytres her være på et solid grunnlag  blir det lite debatt. Mange har en mening om mangt.

Masteroppgaven var om utvikling av kraft på ulike belastinger i knebøy.

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Sv: Hvem er meste interessert i trening?
« #40 : 15. oktober 2010, 09:09 »
Ja.
Det sagt, så mener jeg med kroppsbyggere kokurrerende kroppsbyggere.

Min erfaring er at kroppsbyggere er de som er mest opptatt og lære om trening.

Utlogget Yap

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 108
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 108

Sv: Hvem er meste interessert i trening?
« #41 : 15. oktober 2010, 11:33 »
Jeg kjenner mange styrkeløftere, vektløftere og kroppsbyggere. Har snakket med dem og sett dere engasjement for trening. Men skal alle meninger som ytres her være på et solid grunnlag  blir det lite debatt. Mange har en mening om mangt.

Masteroppgaven var om utvikling av kraft på ulike belastinger i knebøy.

hmh, intresant... moglegheit for at du kan legge den ut?
Handståande terapimeister! Eg e jevlige..

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Sv: Hvem er meste interessert i trening?
« #42 : 15. oktober 2010, 11:50 »
Jeg ønsker å være anonym. Jeg kan si litt om konklusjonen. Overraskende oberverte vi at de som hoppet høyest ikke var de som nådd maks kraft og maks hastighet raskest. Er i motsetning til andre funn.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Hvem er meste interessert i trening?
« #43 : 15. oktober 2010, 15:08 »
Min erfaring er at kroppsbyggere er de som er mest opptatt og lære om trening.

Av hverandre kanskje. Min erfaring er at kroppsbyggere går rundt og tror på mye tull, AKA Bro-science. Ref, Alan Aragon, Lyle Mcdonald etc.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Sv: Hvem er meste interessert i trening?
« #44 : 15. oktober 2010, 15:11 »
Av hverandre kanskje. Min erfaring er at kroppsbyggere går rundt og tror på mye tull, AKA Bro-science. Ref, Alan Aragon, Lyle Mcdonald etc.

Du har kanskje rett. De lever i sine egen verden. Mange liker i alle fall å lese om trening.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!