Skrevet av Emne: 300 spartan trening  (Lest 11978 ganger)

Utlogget oddithebody

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 22

300 spartan trening
« : 14. oktober 2010, 10:51 »
Hei!

Er en mann på 184cm. 83kg, men ingen magemuskler. Var nede på 78kg i sommer, men ingen magemuskler da heller.
Jeg har trent alt mulig slags treningsprogram, men ingen ser ut til å fungere..
Skal begynne på det programmet som du ser nedenfor.
- 25 Pullups (Chins)
- 50 Deadlifts (Markløft) med 60 kg
- 50 Pushups (Armhevinger)
- 50 Box jumps with a 24-inch box
- 50 "Floor wipers" (a core and shoulders exercise at 60 kg)
- 50 "Clean and press" at 15 kg
- 25 Pullups (chins)
- For totalt 300 reps

Følger en liten filmsnutt hvordan det gjøres:

http://www.youtube.com/watch?v=ggiYjRelWgc#noexternalembed&feature=fvst

Men siden jeg ikke har løftet så mye vekter, så måtte jeg halvere programmet til halvparten til noe sånn som dette:
- 13 Pullups (Chins)
- 25 Deadlifts (Markløft) med 30 kg
- 25 Pushups (Armhevinger)
- 25 Box jumps with a 24-inch box
- 25 "Floor wipers" (a core and shoulders exercise at 30 kg)
- 25"Clean and press" at 15 kg
- 13 Pullups (chins)

Så tenkte jeg å øke med 2 ekstra chins og 3 ekstra på de andre øvelsene hver uke, så til slutt så har jeg kommet til 300reps totalt.  Grin
Skal trene programmet 3 ganger i uken, annenhver dag. Så innimellom hviledagen så blir det noe jogging.

Hva kan jeg oppnå på 10uker? Har da kommet i mål med 300 reps å forhåpelig en sixpack viser seg fram Tongue

Utlogget Cube

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 062
  • Honnør: 290
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 062

  • Type 3 Mindset
Sv: 300 spartan trening
« #1 : 14. oktober 2010, 15:24 »
Her har vi et klassisk eksempel på uvitenhet. Ikke noe personlig, men flertallet av verdens befolkning vet relativt lite om kosthold/næring/byggesteinene til kroppen samt hvordan musklene i menneskekroppen fungerer ++. Det er bare en liten prosent av oss som virkelig skjønner at produkter som Ab-Roller-Super3000-2K og FatFat-GoAway100 fra TV Shop ikke er nødvendige (eller fungerer for den saks skyld).

For det første; du har magemuskler. Uansett. Ellers så har du ikke klart å bevegd deg stort. Det er bare størrelsen på de og hvor mye fett på kroppen som avgjør hvor tydlig/store de viser seg frem som. Det handler om hvor mye kcal (mat/drikke/næring) du spiser i forhold til energiforbruket ditt; hvor mange kilo-kalorier du forbrenner på en dag. Du veier 83 kg, da ville jeg anslått 2300'ish kcal om dagen med 210'ish gram proteiner, 70'ish gram fett og 200-250'ish gram med karbohydrat for å gå ned i vekt/fett%.

Noe annet jeg reagerer litt på er når han i videoen sier "deadlift; 135 pounds 50 repetitions". Det er ingen 'eksakt' vekt for alle. Dessutten er dette urelevant. Noen klarer mer, andre klarer mindre. En som ikke har trent spesielt med vekter/baseøvelser før kan synes at 45 kg 1 rep i markløft er tungt grunnet teknikkmessige årsaker etc. Pull-ups er og en nærmest umilig oppgave for mange uten treningsbakgrunn og som har litt kjøtt samt en del fett på kroppen. Når det skal sies, kan du lett få fram six-packen uten å trene dette programmet i det hele tatt. Alt har med kostholdet å gjøre (fettprosent), mens størrelsen på muskler kommer ved styrketrening. Jogging/løping og slike cardio-greier er med på å bygge kondisjon samt brenne kalorier.

Om man spiser 3000 kcal, men trenger å ligge på 2700 kcal å gå ned i vekt/fettprosent, så kan man utføre cardio for å "brenne seg ned til 2700 kcal". Skjønner? Men om du spiser 2700 kcal, trenger du ikke utføre cardio (om du ikke trener for kondisjon etc i tillegg, da er det bare å spiser mer og løpe uten å tenke på å ha for lite mat den dagen OM du har kontroll på kostholdet fra før).

...pewwf. Ble mye dette, men håper du skjønner.

Når det kommer til program anbefaler jeg deg et styrkeprogram slik som StrongLifts 5x5, RYP, Dietmar, 5/3/1 og lignende i kombinasjon med et godt kosthold selvfølgelig. Dette vil gi større muskler over tid, ja, som igjen gjør at de vil vises bedre når du går ned i fettprosent (slik at du ikke får en skinny-pack, noe som er definisjonen på tynne folk uten store muskler MEN som har six-pack, noe tenåringsjenter tydligvis foretrekker av en eller rar merkelig grunn... Bare ta en tur innom Facebook og se selv, det er helt ufattelig. Det er tom. unge personer som villle'a kalt Dave Gulledge for feit før/og etter han gikk gjennom en strict diett, selv om han ikke var 'feit' før dietten engang... For en rar verden vi lever i.)
's WorkOut Log! | StrongLifts 5x5 | Jim W. 531 | 415 (18/09-10)

Utlogget oddithebody

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 22

Sv: 300 spartan trening
« #2 : 14. oktober 2010, 22:21 »
Ja jeg vet at jeg har muskler under alt magefettet. Vett at jeg må gjør noe som omgjør det til sixpack.  Kardio øvelser er jo toppers har jeg hørt.. Jogger en god del å det må jo bli me å forberede min mulighet til å få en kropp jeg drømmer om. Har ikkje mye peiling på kosthold, men holder meg til sunn mat (tror jeg).
Jeg spiser endel å det synes damå også. Jeg spiser sent på kvelden, men det er fordi jeg er veldig sulten til tider. Kan vel ikkje ver et problem dette??

Har du ein flott mage som jentan sogle på? Isåfall jee meg oppskriften for hva jeg sk al gjør? Jeg ville elsket å gjør jenta jeg er ilag med enda mer tilfreds enn det jeg gjør fra før. Hun tar på meg å hun kjenner de øverste musklene, MEN ikkje de nederste musklene dessverre :-(

WHAT 2 DO??? Huh

Utlogget KsR

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 105

Sv: 300 spartan trening
« #3 : 15. oktober 2010, 08:40 »
Han har vel allerede svart på det i posten sin, hvor han anbefalte et ca. næringsinntak og program? Smiley
"For å bli god, må man ville bli god!"

Utlogget Cube

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 062
  • Honnør: 290
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 062

  • Type 3 Mindset
Sv: 300 spartan trening
« #4 : 16. oktober 2010, 01:08 »
[...]

WHAT 2 DO??? Huh

Do this, as stated 3 posts up this thread:

Her har vi et klassisk eksempel på uvitenhet. Ikke noe personlig, men flertallet av verdens befolkning vet relativt lite om kosthold/næring/byggesteinene til kroppen samt hvordan musklene i menneskekroppen fungerer ++. Det er bare en liten prosent av oss som virkelig skjønner at produkter som Ab-Roller-Super3000-2K og FatFat-GoAway100 fra TV Shop ikke er nødvendige (eller fungerer for den saks skyld).

For det første; du har magemuskler. Uansett. Ellers så har du ikke klart å bevegd deg stort. Det er bare størrelsen på de og hvor mye fett på kroppen som avgjør hvor tydlig/store de viser seg frem som. Det handler om hvor mye kcal (mat/drikke/næring) du spiser i forhold til energiforbruket ditt; hvor mange kilo-kalorier du forbrenner på en dag. Du veier 83 kg, da ville jeg anslått 2300'ish kcal om dagen med 210'ish gram proteiner, 70'ish gram fett og 200-250'ish gram med karbohydrat for å gå ned i vekt/fett%.

Noe annet jeg reagerer litt på er når han i videoen sier "deadlift; 135 pounds 50 repetitions". Det er ingen 'eksakt' vekt for alle. Dessutten er dette urelevant. Noen klarer mer, andre klarer mindre. En som ikke har trent spesielt med vekter/baseøvelser før kan synes at 45 kg 1 rep i markløft er tungt grunnet teknikkmessige årsaker etc. Pull-ups er og en nærmest umilig oppgave for mange uten treningsbakgrunn og som har litt kjøtt samt en del fett på kroppen. Når det skal sies, kan du lett få fram six-packen uten å trene dette programmet i det hele tatt. Alt har med kostholdet å gjøre (fettprosent), mens størrelsen på muskler kommer ved styrketrening. Jogging/løping og slike cardio-greier er med på å bygge kondisjon samt brenne kalorier.

Om man spiser 3000 kcal, men trenger å ligge på 2700 kcal å gå ned i vekt/fettprosent, så kan man utføre cardio for å "brenne seg ned til 2700 kcal". Skjønner? Men om du spiser 2700 kcal, trenger du ikke utføre cardio (om du ikke trener for kondisjon etc i tillegg, da er det bare å spiser mer og løpe uten å tenke på å ha for lite mat den dagen OM du har kontroll på kostholdet fra før).

...pewwf. Ble mye dette, men håper du skjønner.

Når det kommer til program anbefaler jeg deg et styrkeprogram slik som StrongLifts 5x5, RYP, Dietmar, 5/3/1 og lignende i kombinasjon med et godt kosthold selvfølgelig. Dette vil gi større muskler over tid, ja, som igjen gjør at de vil vises bedre når du går ned i fettprosent (slik at du ikke får en skinny-pack, noe som er definisjonen på tynne folk uten store muskler MEN som har six-pack, noe tenåringsjenter tydligvis foretrekker av en eller rar merkelig grunn... Bare ta en tur innom Facebook og se selv, det er helt ufattelig. Det er tom. unge personer som villle'a kalt Dave Gulledge for feit før/og etter han gikk gjennom en strict diett, selv om han ikke var 'feit' før dietten engang... For en rar verden vi lever i.)
's WorkOut Log! | StrongLifts 5x5 | Jim W. 531 | 415 (18/09-10)

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: 300 spartan trening
« #5 : 16. oktober 2010, 01:32 »
Har du ein flott mage som jentan sogle på? Isåfall jee meg oppskriften for hva jeg sk al gjør? Jeg ville elsket å gjør jenta jeg er ilag med enda mer tilfreds enn det jeg gjør fra før. Hun tar på meg å hun kjenner de øverste musklene, MEN ikkje de nederste musklene dessverre :-(

WHAT 2 DO??? Huh


Bli sterk, spis mat, og vær selvsikker. Selvsikkerhet er MYE mer tennende enn OMG 6-pk æææbzzææ!!!

Ja, ta råd fra han som sitter på TF klokka halv 2 om natta!!!!  Tongue Tongue Tongue
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget oddithebody

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 22

Sv: 300 spartan trening
« #6 : 19. oktober 2010, 13:38 »
Jajajaja :-D Godt alt då!

Takker for alle svar å satser på at det blir noe av meg å mine magemuskler ;-) hehehe

Råd fra en som sitter oppe til 2 på natta er ikke å forakte :-P

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Sv: 300 spartan trening
« #7 : 19. oktober 2010, 19:18 »
Hei!

Er en mann på 184cm. 83kg, men ingen magemuskler. Var nede på 78kg i sommer, men ingen magemuskler da heller.
Jeg har trent alt mulig slags treningsprogram, men ingen ser ut til å fungere..
Skal begynne på det programmet som du ser nedenfor.
- 25 Pullups (Chins)
- 50 Deadlifts (Markløft) med 60 kg
- 50 Pushups (Armhevinger)
- 50 Box jumps with a 24-inch box
- 50 "Floor wipers" (a core and shoulders exercise at 60 kg)
- 50 "Clean and press" at 15 kg
- 25 Pullups (chins)
- For totalt 300 reps

Følger en liten filmsnutt hvordan det gjøres:

http://www.youtube.com/watch?v=ggiYjRelWgc#noexternalembed&feature=fvst

Men siden jeg ikke har løftet så mye vekter, så måtte jeg halvere programmet til halvparten til noe sånn som dette:
- 13 Pullups (Chins)
- 25 Deadlifts (Markløft) med 30 kg
- 25 Pushups (Armhevinger)
- 25 Box jumps with a 24-inch box
- 25 "Floor wipers" (a core and shoulders exercise at 30 kg)
- 25"Clean and press" at 15 kg
- 13 Pullups (chins)

Så tenkte jeg å øke med 2 ekstra chins og 3 ekstra på de andre øvelsene hver uke, så til slutt så har jeg kommet til 300reps totalt.  Grin
Skal trene programmet 3 ganger i uken, annenhver dag. Så innimellom hviledagen så blir det noe jogging.

Hva kan jeg oppnå på 10uker? Har da kommet i mål med 300 reps å forhåpelig en sixpack viser seg fram Tongue

Drit i å trene "Hollywood Style".
Start rolig ... bygg deg et grunnlag å ta det derfra.
Tenk 52 uker i stedet for 10.
Jeg nekter å tro at du ikke skulle få resultater på lik
linje med andre om du gjør hjemmeleksen din.
Husk at kroppen består av mer enn magemuskler.

Det tar tid å trene frem en fin kropp.



Utlogget akxi

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 158
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 158

Sv: 300 spartan trening
« #8 : 19. oktober 2010, 19:28 »
Det programmet er lagd for å fjærne fett, ikke bygge muskler. Det baserer seg på at du kan gjøre det kjappere og kjappere hver gang, i motsettning til å legge på vekter. Jeg har gjort det noen ganger som en morsomhet, de dagene jeg ikke egentlig gidder å trener. ( par ganger i året) og du kan kjøre det på deff, men vil du bygge muskler kjør noe helt annet. 5x5 for eksempel hvor du progresivt øker vektene gang for gang. Jeg har kjørt dette nå i 10 uker, og jeg garanterer fremgang:

http://www.kalibergym.no/5x5.shtml

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: 300 spartan trening
« #9 : 19. oktober 2010, 19:35 »
Det programmet er lagd for å fjærne fett, ikke bygge muskler. Det baserer seg på at du kan gjøre det kjappere og kjappere hver gang, i motsettning til å legge på vekter. Jeg har gjort det noen ganger som en morsomhet, de dagene jeg ikke egentlig gidder å trener. ( par ganger i året) og du kan kjøre det på deff, men vil du bygge muskler kjør noe helt annet. 5x5 for eksempel hvor du progresivt øker vektene gang for gang. Jeg har kjørt dette nå i 10 uker, og jeg garanterer fremgang:

http://www.kalibergym.no/5x5.shtml

Skal du fjerne fett: Tren som om du prøver å bygge.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget oddithebody

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 22

Sv: 300 spartan trening
« #10 : 19. oktober 2010, 19:44 »
Det programmet er lagd for å fjærne fett, ikke bygge muskler. Det baserer seg på at du kan gjøre det kjappere og kjappere hver gang, i motsettning til å legge på vekter. Jeg har gjort det noen ganger som en morsomhet, de dagene jeg ikke egentlig gidder å trener. ( par ganger i året) og du kan kjøre det på deff, men vil du bygge muskler kjør noe helt annet. 5x5 for eksempel hvor du progresivt øker vektene gang for gang. Jeg har kjørt dette nå i 10 uker, og jeg garanterer fremgang:

http://www.kalibergym.no/5x5.shtml
Har prøvd lignende men dessverre uten noe særlig resultater. MEN det er nok fordi jeg ikkje kan sette opp et riktigt kostholdprogram. Kunne trengt stor hjelp med det. Dag for dag, uke for uke, mnd. for mnd.

Takk for din hjelp :-D

Utlogget endresaa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 439
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 439

Sv: 300 spartan trening
« #11 : 20. oktober 2010, 00:02 »
Har prøvd lignende men dessverre uten noe særlig resultater. MEN det er nok fordi jeg ikkje kan sette opp et riktigt kostholdprogram. Kunne trengt stor hjelp med det. Dag for dag, uke for uke, mnd. for mnd.

Takk for din hjelp :-D

Det er enkelt å sette opp selv. Ta til deg det han skriver til deg, hvis ikke du gjør det lærer du aldri noe om hvordan kroppen din fungerer. Jeg siterer: Du veier 83 kg, da ville jeg anslått 2300'ish kcal om dagen med 210'ish gram proteiner, 70'ish gram fett og 200-250'ish gram med karbohydrat for å gå ned i vekt/fett%. DVS at for å gå ned i fett% burde du ha ett forhold mellom de 3 store (fett,karbohydrater & proteiner) som ser slik ut: ca70 gram fett, ca250gram karbohydrater og ca 210-250g proteiner. Dette er totalen av 1 dag, ikke ett måltid. Hvor mye fett, proteiner og karbohydrater det er i maten du spiser, finner du ut av i næringstabbellen på matvaren. Finn frem kalkulatoren og regn deg frem til riktig mengde av hver enkelte av de 3 store.
Skal du ha 5 måltider om dagen tar du f.eks 70g fett/5=14, da trenger du 14 gram fett i hvert måltid (om ikke du har noen små mellommåltider).

Gode kilder til karbohydrater:
Ananas, mango, appelsin, nektarin, druer, plommer, honningmelon, papaya, kiwi, blåbær, jordbær, bringebær, epler, pærer, ris osv..

Fyll kjøleskapet med naturens goder, 5 om dagen er ikke bare en klisjé og gammel reklameslogan, det er kjernen i Health & Fitness Concept.
Frukt er sammensatt av flere typer karbohydrater (i motsetning til hva mange tror er det bare 2-5g fruktose i de fleste frukter) og er proppfulle av fiber, vitaminer, mineraler, anti-oksidanter og mikronæringsstoffer som forskere enda oppdager nye av hver dag.

Gode kilder til proteiner:
Laks, ørret, makrell, sardiner, krabbe, østers, hummer,karbonadedeig, biff, bacon, koteletter, ribbe, kalv, lam/sau, lever/hjerte/lunge/organkjøtt, vilt fra elg, reinsdyr, hjort,cottage cheese, mager kesam, kylling, kalkun osv..

Gode kilder til fett:
olivenolje, rapsolje, Cocosa(MCT-olje), peanøtter, cashewnøtter, valnøtter, pistasjenøtter, mandler,peanøttsmør, avocado, laks, ørret, makrell osv..
-Endre
 181 cm lang.
Kroppsvekt: 80-100kg
Eks
Treningsveileder/PT, www.mandaltreningssenter.no

Utlogget oddithebody

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 22

Sv: 300 spartan trening
« #12 : 20. oktober 2010, 12:33 »
Det er enkelt å sette opp selv. Ta til deg det han skriver til deg, hvis ikke du gjør det lærer du aldri noe om hvordan kroppen din fungerer. Jeg siterer: Du veier 83 kg, da ville jeg anslått 2300'ish kcal om dagen med 210'ish gram proteiner, 70'ish gram fett og 200-250'ish gram med karbohydrat for å gå ned i vekt/fett%. DVS at for å gå ned i fett% burde du ha ett forhold mellom de 3 store (fett,karbohydrater & proteiner) som ser slik ut: ca70 gram fett, ca250gram karbohydrater og ca 210-250g proteiner. Dette er totalen av 1 dag, ikke ett måltid. Hvor mye fett, proteiner og karbohydrater det er i maten du spiser, finner du ut av i næringstabbellen på matvaren. Finn frem kalkulatoren og regn deg frem til riktig mengde av hver enkelte av de 3 store.
Skal du ha 5 måltider om dagen tar du f.eks 70g fett/5=14, da trenger du 14 gram fett i hvert måltid (om ikke du har noen små mellommåltider).

Gode kilder til karbohydrater:
Ananas, mango, appelsin, nektarin, druer, plommer, honningmelon, papaya, kiwi, blåbær, jordbær, bringebær, epler, pærer, ris osv..

Fyll kjøleskapet med naturens goder, 5 om dagen er ikke bare en klisjé og gammel reklameslogan, det er kjernen i Health & Fitness Concept.
Frukt er sammensatt av flere typer karbohydrater (i motsetning til hva mange tror er det bare 2-5g fruktose i de fleste frukter) og er proppfulle av fiber, vitaminer, mineraler, anti-oksidanter og mikronæringsstoffer som forskere enda oppdager nye av hver dag.

Gode kilder til proteiner:
Laks, ørret, makrell, sardiner, krabbe, østers, hummer,karbonadedeig, biff, bacon, koteletter, ribbe, kalv, lam/sau, lever/hjerte/lunge/organkjøtt, vilt fra elg, reinsdyr, hjort,cottage cheese, mager kesam, kylling, kalkun osv..

Gode kilder til fett:
olivenolje, rapsolje, Cocosa(MCT-olje), peanøtter, cashewnøtter, valnøtter, pistasjenøtter, mandler,peanøttsmør, avocado, laks, ørret, makrell osv..
Har bare ikkje så mye erfaring med kosthold, så jeg setter pris på at du gjør det litt enklere for meg å forstå :-) Da får jeg fylle opp kjøleskapet med de nevnte matvarer å håpe jeg blir more ripped av det!

Utlogget endresaa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 439
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 439

Sv: 300 spartan trening
« #13 : 20. oktober 2010, 13:59 »
Har bare ikkje så mye erfaring med kosthold, så jeg setter pris på at du gjør det litt enklere for meg å forstå :-) Da får jeg fylle opp kjøleskapet med de nevnte matvarer å håpe jeg blir more ripped av det!


http://myrevolution.no/health-fitness-concept-kosthold/

Her står det alt du trenger å vite, godt forklart! Smiley
-Endre
 181 cm lang.
Kroppsvekt: 80-100kg
Eks
Treningsveileder/PT, www.mandaltreningssenter.no

Utlogget Cube

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 062
  • Honnør: 290
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 062

  • Type 3 Mindset
Sv: 300 spartan trening
« #14 : 20. oktober 2010, 18:51 »
http://myrevolution.no/health-fitness-concept-kosthold/

Her står det alt du trenger å vite, godt forklart! Smiley
Skjer med at de redigerte på artikkelen sin da? Før inneholdt den artikkelen et bilde av ei smell-rå dame med de brøsta, med en smoothie i den ene hånda og en banan i den andre (!!!). BANAN!
's WorkOut Log! | StrongLifts 5x5 | Jim W. 531 | 415 (18/09-10)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!