Skrevet av Emne: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke  (Lest 75278 ganger)

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« : 15. oktober 2010, 11:08 »
Genialt sagt, og så sant som det kan bli.

Smellfeiten er feit fordi han ikke trener og spiser for mye. Ferdig snakka. "jeg har stoffskifte problemer, stakkars meg" klager de. Grunnen til at de har stoffskifte problemer, kommer av usunt kosthold over lang tid.

Hvis du er feit, slank deg eller slutt å klag.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #1 : 15. oktober 2010, 11:22 »
Helt enig!

Utlogget Yap

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 108
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 108

Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #2 : 15. oktober 2010, 11:26 »
ord!!
Handståande terapimeister! Eg e jevlige..

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #3 : 15. oktober 2010, 11:32 »
Merkelig nok så var det ikke så mange fete for 300 år siden, merkelig nok var det mindre mat å få og folk flest var i fysisk arbeid. Merkelige saker.
Non Plus Ultra

Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #4 : 15. oktober 2010, 11:40 »
Enig. Man må kunne se ut som man ønsker uten a andre skal bry seg for mye med det men å syte å klage uten å gjøre noe med problemet har jeg ingen sympati for. Er man misfornøyd med sin egen kropp eller løper en helserisiko er det bare å gjøre noen grep.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #5 : 15. oktober 2010, 13:53 »
Overvektighet koster staten snart like mye som tobakks og alkoholskader..........
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget ubertass

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 768
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 768

Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #6 : 15. oktober 2010, 14:03 »
Noen som fikk sett debatten i går på NRK?

"Legen" som var der snakka om magi. Feks at "mange" spiser 1000kcal i form av karbs om dagen og går ikkje ned i vekt, mens andre raser ned i vekt på 2000kcal av andre varer.

Og ei som var slankeoperert etter å ha prøvd "alt" og var kjempefornøyd. Uten å ha kjennskap til ho personlig, vil eg tipper ho gjør som mange mange mange mange andre damer, prøver "alt" i 1-2 dager om gangen og dersom vekt-taper ikkje er på over 10kg i løpet av de 2 dagene, så funker det ikkje.

Utover det så var det mange gode poenger og bra ting som ble sagt.

Han fra landsforeningen for overvektige kunne spart seg for å komme.
http://ubertass.blogspot.com
RPE handler om å leve i nuet !
There is nothing worse than aggressive stupidity.

Utlogget men1

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 54
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 54

Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #7 : 15. oktober 2010, 14:08 »
Eneste grunnen til at de kommer med, "ja men jeg har lavt stoffskift osv..." er jo fordi at de bare vil ha en unnskyldning for å ikke trene og spise sunt mener nå jeg da  biggrin

Utlogget fosse

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 26

Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #8 : 15. oktober 2010, 14:21 »
Overvektighet koster staten snart like mye som tobakks og alkoholskader..........
Fins det noen faktiske tall på kostnader forbundet med overvekt/røking der redusert produktivitet/reduserte pensjons- og pleieutgifter i høy alder grunnet forkortet levetid/økte helseutgifter i yngre alder er medregnet?

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #9 : 15. oktober 2010, 14:23 »
Han fra landsforeningen for overvektige kunne spart seg for å komme.

Hvis du er president i landsforeningen for overvektige, så har man vel tapt.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Crazyass

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 41
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 41

Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #10 : 15. oktober 2010, 14:26 »
ikke grommeste tittelen å ha det nei.. Er så enig som man kan bli, feite og late folk irriterer meg kraftig, gjør noe med det og slutt og klag!

Utlogget ubertass

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 768
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 768

Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #11 : 15. oktober 2010, 14:30 »
http://ubertass.blogspot.com
RPE handler om å leve i nuet !
There is nothing worse than aggressive stupidity.

Utlogget OerikO

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 156
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 156

Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #12 : 15. oktober 2010, 14:34 »
Har en bestemor som har stoffskifteproblemer, hun klager over at hun legger på seg ved å nesten ikke spise noe. I hvert eneste kaffe selskap vi har med familien derimot, er hun ikke akkurat beskjeden ved kakebordet.
Rart det der at hun er overvektig  what

Har på følelsen at det er mange som ikke vet hvor mye man må "ofre" for å gå ned i vekt/ holde seg nede.
Lite disiplin og latskap er grunnen til overvekt!

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #13 : 15. oktober 2010, 14:34 »
Har vært feit selv, så jeg vet hvordan det er. Ekstremt vanskelig å skjønne hva som er problemet når man er feit, men når jeg ser tilbake på det, så fatter jeg ikke hvorfor jeg ikke gjorde noe tidligere.

Har selv en mor og en søster som klager mye over overvekten sin. Jeg har sagt til de gang på gang hva de trenger å gjøre for å kvitte seg med problemet, men de vil ikke forstå det. Søsteren min f.eks spiser "sunt", men går ikke ned i vekt. Og jeg tror det er her mye av problemet ligger - folk flest tror at bare fordi noe er sunt, så kan de spise så mye de vil av det - for sunne kalorier teller jo ikke?
Enig. Man må kunne se ut som man ønsker uten a andre skal bry seg for mye med det men å syte å klage uten å gjøre noe med problemet har jeg ingen sympati for. Er man misfornøyd med sin egen kropp eller løper en helserisiko er det bare å gjøre noen grep.
Ekstremt enig, kunne ikke sagt det bedre selv - mange klager og klager, de flesteparten VET hvorfor de ikke går ned i vekt / hvorfor de er feite. Men de gjør ikke en dritt for å endre det.

Må også få legge til at treg/rask forbrenning er et av de latterligste konseptene som finnes. Stort sett er det aldri her problemet ligger, ihvertfall ikke direkte.

Utlogget ubertass

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 768
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 768

Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #14 : 15. oktober 2010, 14:36 »
True story ! Har vert fatty eg også. Sett i ettertid er det lett å se korfor.
Det er i bunn og grunn lett å gjøre noko med, men man må slutte å lage unnskyldninger og begynne å se på kor masse man egentlig trykker i seg.
http://ubertass.blogspot.com
RPE handler om å leve i nuet !
There is nothing worse than aggressive stupidity.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!