Skrevet av Emne: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke  (Lest 75535 ganger)

Utlogget Steven Seagal

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 305

Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #15 : 15. oktober 2010, 14:38 »
Noen som fikk sett debatten i går på NRK?

"Legen" som var der snakka om magi. Feks at "mange" spiser 1000kcal i form av karbs om dagen og går ikkje ned i vekt, mens andre raser ned i vekt på 2000kcal av andre varer.

Og ei som var slankeoperert etter å ha prøvd "alt" og var kjempefornøyd. Uten å ha kjennskap til ho personlig, vil eg tipper ho gjør som mange mange mange mange andre damer, prøver "alt" i 1-2 dager om gangen og dersom vekt-taper ikkje er på over 10kg i løpet av de 2 dagene, så funker det ikkje.

Utover det så var det mange gode poenger og bra ting som ble sagt.

Han fra landsforeningen for overvektige kunne spart seg for å komme.

Hvis operasjon av magen gjør at hun går ned i vekt er det åpenbart at det ikke er genene eller kroppen det er noe galt med, for det eneste det gjør er å svekke matlysten.

Hvis en 1000 kalorie type diett ikke fungerte før operasjonen, så fungerer jo dette like dårlig selvom magen er operert.

Selfølgelig har enkelte lettere for å gå ned i vekt enn andre, og det må man respektere. Er man smellfeit riktignok, ja da kan man takke seg selv.
You know I like your style, I really do.

Utlogget Cueball

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 354
  • Honnør: 42
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 354

  • Sir, you are making a scene
Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #16 : 15. oktober 2010, 14:48 »
Den gjennomsnittlige "ufrivillige tjukkas" er av den klare oppfatning om at det er forskjell på naturlige og tilsatte kcal når det kommer til hva som legger seg på bringa.
De mener de blir feitere av en halvliter cola (210kcal) en en halvliter eplejuice (240kcal)

Utlogget Shortone

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 449
  • Honnør: 102
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 449

  • DRAGO!!!!!!
Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #17 : 15. oktober 2010, 14:48 »
Personlig har jeg stortsett meldt meg ut av alle diskusjoner hva overvekt angår. Stadigvekk diskutert på jobben og andre steder, men jeg har for lengst skjønt at de som sliter med overvekt ikke vil høre hva som må til. De nøyer seg med å klage på forbrenning og snakke om hvor lite de spiser. "Tar De livsløgnen fra et gjennomsnittsmenneske så tar De lykken fra det med det samme", som det heter. Hvis folk bare klager på at de ikke går ned så er det bare å overse dem. Først når de ber om råd er det noen som helst vits i å fortelle hva som må til og selv da er det mange som ikke vil høre.

Jeg har aldri hatt sansen for denne Karidamen, men det har kommet seg veldig nå. Deilig å se at ei "vanlig trimdame" går ut og setter igang en slik diskusjon, selv om det nok bare kommer til å sørge for litt støy en liten stund, før ting igjen går tilbake til det samme...
Alder: 30år             
Høyde: 203cm 
Vekt: ca113,5kg

Maksløft:  ML 260kg, BP 185kg, KB 200kg

Treningsdagbok med bilder

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #18 : 15. oktober 2010, 14:55 »
Overvektighet koster staten snart like mye som tobakks og alkoholskader..........
Staten tjener på at folk dør fortere. Folk som lever et sunt liv og er pensjonister i 50 år før de dør av ofte kompliserte og langvarige sykdommer er ikke guds gave til samfunnsøkonomien.

Da er det faktisk bedre med overvektige røkere som dør (ofte fort) når de er 65.



Jeg er forøvrig stort sett enig i Karitas innlegg. Nesten alle som er feite kan bli tynne hvis de går inn for det. Men selvsagt har gener mye å si. Noen klager på at de sliter å få i seg nok mat for å øke i muskelmasse, andre sliter med å gå ned i vekt. Selvsagt har gener mye å si. Noen trenger ikke tenke på dette i det hele tatt, mens for andre vil det kreve mye vilje og hardt arbeid. Men dersom man er villig til å legge ned dette arbeidet så får man resultater.

There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget nitramm

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 100
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 100

Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #19 : 15. oktober 2010, 14:56 »
Problemet i mange tilfeller er rett og slett kosten ingen tvil om det. En jeg kjenner påstod at Tine Ekstra Lett var mer usunt enn appelsinjuice. Når jeg så fant fram pakkene ble det plutselig tysst! Selv er jeg småfeit, men det skyldes ikke en dårlig kombinasjon av gener, men heller en dårlig kombinasjon av potetgull og brus. Fant raskt ut at trening er løsningen, nytter ikke å sautre til gud og hvermann. Blir da ikke slankere av den grunn!

Utlogget ubertass

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 768
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 768

Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #20 : 15. oktober 2010, 14:56 »
Kostnaden på behandling av overvekt og røykere er formidabel.
http://ubertass.blogspot.com
RPE handler om å leve i nuet !
There is nothing worse than aggressive stupidity.

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #21 : 15. oktober 2010, 15:02 »
Sitat
Og ei som var slankeoperert etter å ha prøvd "alt" og var kjempefornøyd. Uten å ha kjennskap til ho personlig, vil eg tipper ho gjør som mange mange mange mange andre damer, prøver "alt" i 1-2 dager om gangen og dersom vekt-taper ikkje er på over 10kg i løpet av de 2 dagene, så funker det ikkje.
Hehe. Jeg så en dokumentar om noen folk som skulle gjennomføre en slankeoperasjon. Det var en dame der som sa hun hadde prøvd "alt" og ingenting fungerte. Mens hun sa dette lagde hun, eller spiste, en gigantisk porsjon pasta.

There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #22 : 15. oktober 2010, 15:06 »
Kostnaden på behandling av overvekt og røykere er formidabel.
Det koster litt å utbetale pensjon til folk som lever i 100 år også.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget Yap

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 108
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 108

Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #23 : 15. oktober 2010, 16:40 »
Hvis du er president i landsforeningen for overvektige, så har man vel tapt.

hahahahahaha!!!! Cheesy

Handståande terapimeister! Eg e jevlige..

Utlogget ColossusMaximus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 337
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 337

Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #24 : 15. oktober 2010, 17:03 »
Fedme er vel ingen sykdom, men det kan nok være et symptom på en underliggende en.

Forøvrig lever man i en syk, syk verden når analytikere spår at snart vil de to største folkehelse problemene være fedme og sult...

Utlogget Lagavulin

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 406
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 406

Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #25 : 15. oktober 2010, 17:06 »
Jeg tror tråstarter har valgt feil forum, dette burde vel bli flyttet til styrkeløftforumet?  what

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #26 : 15. oktober 2010, 17:54 »
Jeg synes det er et godt poeng det Jaquesson kommer med når han dustepresidenten tar opp dette med forskning at vi vet for lite om fedme og blablabla - hva er det egentlig vi leter etter? Jeg synes han kan ta seg en agurk og melde seg på et biokjemikurs eller noe greier. Også ganske latterlig med hun som har blitt operert, og gikk ned i vekt (som er nevnt her).

Hva leter vi etter? En unnskyldning for at folk er feite, det er ikke noe særlig annet enn det.

Poleszynski har jo også poenger, men i bunn og grunn handler det om kaloriunderskudd. Insulinresistens er jo relevant, men ikke mer relevant enn kalorier inn vs. kalorier ut. Men fyren har gode poenger.

Også artig når tjukken til høyre sier at alt ligger i genene, og på slutten foreslår høyere pris på "usunn mat" og lavere på "sunn mat". For han sier jo indirekte at mat har lite å si..

Mærkær jeg blir provvosert a sånne menskær!

Utlogget Cube

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 062
  • Honnør: 290
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 062

  • Type 3 Mindset
Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #27 : 15. oktober 2010, 21:06 »
Han som sitter til venstre for Kari og til høyre for mannen som snakker om "McDriveThrough" (Tommy Steine) etc (rundt 12 min i klippet). Fy fader for en grynte-latter!

's WorkOut Log! | StrongLifts 5x5 | Jim W. 531 | 415 (18/09-10)

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #28 : 15. oktober 2010, 21:12 »
Det koster litt å utbetale pensjon til folk som lever i 100 år også.

Sett at pensjonisten ikke har gått på trygd store deler av livet, har den personen(og arbeidsgiver) betalt sin egen pensjon gjennom skatt og arb. avgift.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #29 : 15. oktober 2010, 21:21 »

Professoren sier jo indirekte at røyking er en sykdom, fordi man kan få lungekreft av å røyke Huh
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!