Skrevet av Emne: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke  (Lest 75468 ganger)

Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #135 : 19. oktober 2010, 14:38 »
For mitt vedkommende går kalorioverskuddet til økning av musklemasse og ikke økte fettreserver. Dette har selvsagt med kostholdet å gjøre.
De fleste autoriteter innen ernæring er ikke enig.
Nå har det jo vist seg at de har tatt feil gang på gang også da. Er fortsatt leger som tror egg er skadelig om du spiser mer enn ett par i uken.

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #136 : 19. oktober 2010, 18:36 »
For mitt vedkommende går kalorioverskuddet til økning av musklemasse og ikke økte fettreserver. Dette har selvsagt med kostholdet å gjøre. Nå har det jo vist seg at de har tatt feil gang på gang også da. Er fortsatt leger som tror egg er skadelig om du spiser mer enn ett par i uken.
Autoriteter innen ernæring? Absolutt ikke meningen å være kranglete, men en lege er vel strengt talt ikke en autoritet innenfor ernæring, minst av alt idrettsernæring.

At havregryn er en bedre karbokilde enn seigmenn er jeg forsåvidt enig i. Men en skal ikke se bortifra at seigmenn kan fungere bedre i en litt spesiell kontekst.

EDIT: Det er bare et kodenavn, men takk!

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #137 : 20. oktober 2010, 09:37 »
Ytterst få som gidder å lese de der "copy/paste fra wikipedia" innleggene som folk kommer med her.



Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #138 : 20. oktober 2010, 09:55 »
Autoriteter innen ernæring? Absolutt ikke meningen å være kranglete, men en lege er vel strengt talt ikke en autoritet innenfor ernæring, minst av alt idrettsernæring.

EDIT: Det er bare et kodenavn, men takk!

Nettopp! De såkalte autoritetene innefor ernæring ansatt av myndighetene er faktisk leger.
De har selvsagt utdannelse innen ernæring men det har jo også Fedon Lindberg og han polakken som skriver for Mat & Helse jeg ikke husker navnet på som er svært uenige med myndihetenes kostholdsråd.

Utlogget Cube

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 062
  • Honnør: 290
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 062

  • Type 3 Mindset
Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #139 : 31. oktober 2010, 18:18 »
"Charter-Hilde med åpent brev til Kari Jaquesson: - Hold deg til berteslanking"

http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10034447

"«Charter»-Hilde raser mot Kari Jaquesson.
Jaquesson: - Kjempesynd at Hilde føler seg såret"


http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10034455

...vet ikke om jeg skal le eller gråte.
's WorkOut Log! | StrongLifts 5x5 | Jim W. 531 | 415 (18/09-10)

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #140 : 31. oktober 2010, 18:21 »
"«Charter»-Hilde raser mot Kari Jaquesson
Jaquesson: - Kjempesynd at Hilde føler seg såret"


http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10034447

Pøh. Ser hun bruker "du har ikke vært overvektig"-argumentet. Vel, jeg har vært overvektig og det var bare min skyld. Du må nærmest ha en kraftig mutasjon i genene dine hvis kroppen protesteter så mye at du ikke engang klarer å gå fra fedme til lubbenhet.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget larsenen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 69
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 69

  • Ikke gjør det du kan gjøre i morgen i dag.
Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #141 : 31. oktober 2010, 18:29 »
Ser hu Charterdama ramser opp unnskyldning etter unnskyldning. Feite selvsmedlidende folk trenger å få høre det. Det er ikke hokus pokus, bare kalorier inn og kalorier ut. Bra av Kari.
Abs cut like diamonds, come at me.

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #142 : 31. oktober 2010, 18:48 »
Ser hu Charterdama ramser opp unnskyldning etter unnskyldning. Feite selvsmedlidende folk trenger å få høre det. Det er ikke hokus pokus, bare kalorier inn og kalorier ut. Bra av Kari.
Jeg er enig i premisset at så godt som alle (det finnes sikkert noen ekstremt sjeldne fysiske anomalier) kan gå fra overvektig til normalvektig, samt holde seg normalvektig hvis man gjør ting riktig.

Men at resepten er å la feite folk "få høre det", har jeg svært liten tro på. Det er allerede et tabu rundt det å være feit. I mange sammenhenger er overvektige en stigmatisert gruppe. Når det i tillegg er en klar ulempe i forhold til å skaffe seg kjæreste/sex så er det helt klart nok av denne typen sosiale incentiver. Hvis man faktisk vil gjøre noe med problemet så må man foreta noen konkrete tiltak. Nøyaktig hva disse tiltakene skulle være er jeg ikke sikker på, da man ikke har funnet noe som virker spesielt bra enda.

Dette betyr ikke at fedme ikke er et personlig ansvar. Det betyr bare at hvis man faktisk vil gjøre noe med problemet, istedenfor å fremme sin egen selvfølelse ved å rakke ned på de overvektige, må man gjøre noe annet enn å be feite folk om å skjerpe seg. For det hjelper ikke. 
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget pinglo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 438
  • Honnør: 140
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 438

  • Oslo SK-løfter
Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #143 : 31. oktober 2010, 19:22 »
Honnør til siste innlegg. Folk tenker generelt alt for lite pragmatisk når det gjelder dette temaet. Det er langt viktigere å moralisere og å fremheve sin egen kunnskapsmessige/viljestyrkemessige overlegenhet ovenfor feite folk, enn å faktisk fremme løsninger som fungerer. Har man prinsipielt bestemt seg for at feite folk ikke fortjener noen hjelp, så får man heller bare ta konsekvensene av en stadig større overvektig befolkning, mens man fortsetter å være tøff i tastaturet på internett, og forteller alle om hvilke tapere tjukkasene er. Andre, meg selv inkludert, er villig til å fire på mine fikse ideer om hvordan verden burde vært, dersom det fører til en betraktelig helsegevinst for store deler av landets befolkning. Anbefaler alle på det sterkeste om å prøve å være litt mindre moralistiske, og litt mer løsningsorienterte.

Forøvrig er det interessant å se hvordan dem med absolutt mest stygt å si om overvektige personer uten unntak er folk som har vært overvektige tidligere. Om det er for å ta igjen for alle de ukvemsordene de har måttet ta imot tidligere eller fordi feite folk minner dem om deres egen tidligere selvforakt eller hva det er må gudene vite. Men de er enda verre enn tidligere røykere, i hvertfall med den moralske pekefingeren.


Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #144 : 31. oktober 2010, 19:37 »
Forøvrig er det interessant å se hvordan dem med absolutt mest stygt å si om overvektige personer uten unntak er folk som har vært overvektige tidligere. Om det er for å ta igjen for alle de ukvemsordene de har måttet ta imot tidligere eller fordi feite folk minner dem om deres egen tidligere selvforakt eller hva det er må gudene vite. Men de er enda verre enn tidligere røykere, i hvertfall med den moralske pekefingeren.

Jeg er moralistisk overfor feite fordi jeg har vært det selv, og ikke kjenner meg igjen i sytinga dems.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Harald_G

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 390
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 390

Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #145 : 31. oktober 2010, 20:23 »
"Charter-Hilde med åpent brev til Kari Jaquesson: - Hold deg til berteslanking"

http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10034447

"«Charter»-Hilde raser mot Kari Jaquesson.
Jaquesson: - Kjempesynd at Hilde føler seg såret"


http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10034455

...vet ikke om jeg skal le eller gråte.

Her har vi altså da et tilfelle av et individ som er både tjukk i hodet og kropp, typisk kalt tjukkebollafeitasyndromet.
198 cm
101 kg

Så kul er jeg:

Pronerte pull-ups: 50kg i beltet, 3 rep, 20kg 12 rep
Nedtrekk bredt grep: 120kg, 12reps
Benk: 110kg x 10 reps
Smalbenk: 90kg 12 rep
Hantelpress: 48kg x 5 reps
Beinpress: 320kg 5 reps (Chickenlegz)
Bikkeps kørl, hantler: 30 kg x 5 reps

Trener Krav Maga
Utdannet personlig trener gjennom Active Education
Basketspiller

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #146 : 31. oktober 2010, 20:43 »
Jeg er moralistisk overfor feite fordi jeg har vært det selv, og ikke kjenner meg igjen i sytinga dems.
Jadda, jadda.  Jeg har vært arbeidsledig, men er det ikke lenger.  Jeg kan vifte med pekefingeren min mot folk uten jobb om jeg vil, men jeg tror ikke at alle uten jobb har samme erfaringer som meg.  Sånn er det nok med deg og feite folk også.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Wolfie

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 47

Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #147 : 31. oktober 2010, 20:47 »
Veldig bra sagt Kari. I love you.
“Empty your mind, be formless, shapeless - like water. Now you put water into a cup, it becomes the cup, you put water into a bottle, it becomes the bottle, you put it in a teapot, it becomes the teapot. Now water can flow or it can crash. Be water, my friend.”

Utlogget Lanz

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 85
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 85

Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #148 : 31. oktober 2010, 21:17 »
Vet ikke om denne har blitt linka til her før, men sjekk ut:
http://www.vgtv.no/?id=33234&category=62

En del gode idéer på slutten:p
5x5 stronglift
65kg 170cm
Benk: 4x5 80kg, Mark: 1x5 110kg, (Bøy: 5x5 72.5kg)
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=102574.msg1536104;topicseen#new

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Kari Jaquesson - feite folk er late ikke syke
« #149 : 31. oktober 2010, 21:32 »
Jeg vil nødig ødelegge den kollektive sædutløsningen dere har her inne, den orgasmiske fryden av å rakke ned på de overvektige. Men svært mye forskning kan tyde på at det er genetiske annlegg for overvekt som i stor grad bidrar til fedmen. Plastisitet og programmering av gener er noe man har begynt å forstå de siste 10-15 årene. Kort forklart kan man si at ved å være en feit og diabetisk mor, så kan genene til fosteret, spesielt innenfor definerte perioder i graviditetsforløpet, være ekstra utsatte for å arve diabetes, og også muligens overvekt. Barn som er SMÅ for gestaltasjon har dessuten lært genene sine til å spare på næringen. Dette kunne kanskje være praktisk i steinalderen, men når ungen tyter ut til et overflodssamfunn vil denne "kroniske" energisparingen føre til økt risiko for overvekt og fedme.

Den andre veien har det blitt gjort forsøk på mennesker som selv på et kaloriinntak på over 10 000kcal om dagen i flere uker ikke går over en viss vekt. Det er nok mye som tyder på at fedme ikke bare er et holdningsproblem, men også et genetisk problem som man fører med seg i slekten.

Det som imidlertid ER sant, er at disse menneskene burde ta vektproblemet på alvor og slanke seg. Likevel kan de genetiske forutsetningene gjøre det vanskligere å ta av seg vekt.

Et annet eksempel er en sykdom jeg ikke husker navnet på i slengen. Men skader på metthetssenteret i hypothalamus kan gi en sykdom der man ikke er i stand til å bli mett.

Personlig fatter jeg ikke hvorfor det rettes et slikt HAT mot feite folk? Spesielt ikke når det er såpass mye tung forskning som tyder på at genetikken til fosteret også formes i livmoren. Det blir altså en ond sirkel for den aktuelle slekt.

Jeg vil selvfølgelig legge til at og gå ned i vekt selv om man er født av en overvektig mor, eller undervektig mor, ikke er umulig. Selv om det sannsynligvis kan kreve noe mer arbeid og målrettethet, så burde man jo kunne tenke seg at fedmen i seg selv burde være en god motivasjon for å ta slankingen seriøst.

Treningsfolkene er veldig gode til å grine over at ingen forstår dem. Jeg kjenner derimot heller ikke til noen gruppe av mennesker som rakker mer ned på andre enn treningsfolk.
Sa brura

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!